خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مشکلات پولی و بانکی نابینایان و کم بینایان!

امروز به گزارش انجمن جوانان روشن بین استان اصفهان در مورد فعالیت های این انجمن جهت رفع مشکلات پولی و بانکی نابینایان بر خوردم. جا دارد نظر خود را در این مورد به اطلاع دوستان، برسانم.

از نظر من مشکلات پولی بانکی ریشه در مشکلاتی عمیقتر دارند که این مشکلات ریشه ای نیز به کندی در حال برطرف شدن می باشند.

نبود متن خوان استاندارد و با کیفیت به زبان فارسی اصل ریشه را تشکیل می دهد.

اگر ما یک متن خوان با کیفیت، استاندارد و قابل اعتماد داشتیم، به راحتی با اضافه کردن فقط و فقط یک ماجول ساده به تمام خودپرداز ها می توانستیم صفحه نمایش خودپرداز را به صورت گویا داشته باشیم.

همچنین برای تشخیص اسکناس های کاغذی با ساختن دستگاهی مجهز به متن خوان سفارشی شده، می توان مشکل تشخیص پول را به کلی حل کرد.

از نظر من این مشکلات در حال برطرف شدن است و اگر چند مدیر مدبر کاری داشته باشیم، چشم انداز ای هدف در کمترین زمان ممکن قابل رسیدن است.

با هم بودن و اتحاد رمز موفقیت هر گروه و هر قشر است.

وقتی از طرف بخش های فنی بانک ها در شهر ها و استان های مختلف در مورد چگونگی تسهیل بانکداری الکترونیک برای نابینایان و کم بینایان نظر سنجی به عمل بیاید، تمام نابینا های کشور باید بر روی یک طرح از قبل کارشناسی شده اتفاق نظر داشته باشند.

نمونه انتقال وجه اینترنتی که من در این بخش آموزش آن را تقدیم کردم، نشان از همت بخش فنی بانک ملی ایران برای سهولت استفاده نابینایان از خدمات بانکی دارد.

مشکلاتی مثل واریز یا دریافت مستقیم بانکی که به پر کردن فیش واریزی یا دریافتی به صورت دستی نیاز دارد باعث کندی کار برای قشر نابینا و کم بینا شده است چرا که زحمت پر کردن چنین فیش هایی به دوش افراد انسان دوست حاضر در بانک است.

هم چنین اگر فکری برای دستگاه های رمز خوان که استفاده از آن در منزل برای صاحبان حساب ضروریست و فکری جهت سهولت استفاده نابینایان و کم بینایان از خودپرداز های موجود میشد، گامی بزرگ بود به جلو. گامی بزرگ جهت کاهش وابستگی قشر نابینا و کم بینا. گامی بزرگ در جهت کاهش میزان مصرف کننده بودن و افزایش بازده و مفید بودن ما برای جامعه.

از انجمن جوانان روشن بین می خواهم که گزارش فعالیت های خود را به صورت اینترنتی نیز به اطلاع ساکنان نابینا و کم بینای این سرزمین مجازی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید