خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی کتاب ورق های آینده

با درود فراوان!

 

این روز ها بخش عمده ای از اخبار اقتصادی دنیا مربوط به بحران بیکاری و سایر مسائل مرتبطیه که گویا محدود به یک یا دو کشور هم نمی شه و تقریباً می شه گفت که تمام کشور ها رو درگیر خودش کرده.

 

در خصوص علل این پدیده هم نظریه پردازان و متفکران مختلف نظرات متعددی رو ارائه کردند که یکی از جالب ترین و خوندنی ترین این نظرات که در عین حال خیلی هم بحث بر انگیز شده، نظریتای که الوین تافلر نویسنده مشهور امریکایی مطرح کرده.

 

الوین تافلر که با کتاب موج سومش به فارسی زبانان معرفی شد، نویسنده ای آینده نگره و به خاطر همین آینده نگری هم نوشته هاش جاذبه و سؤال بر انگیزی زیادی داره.

 

اما کتابی که من امروز قصد دارم از این نویسنده معرفی کنم، کتابیه تحت عنوان ورق های آینده که توسط شرکت نشر البرز منتشر شده.

 

این کتاب دارای دو بخشه که بخش اولش تحت عنوان پیش نگری ها و بخش دومش هم با عنوان پیش فرض ها توسط یکی از بزرگ ترین مترجمان کتب جامعه شناسی در ایران یعنی آقای عبد الحسین نیکگهر و در حدود 350 صفحه به فارسی ترجمه شده.

 

از جمله مباحثی که در این کتاب بهش اشاره شده می توان به اقتصاد در بحران، آینده کار، اسطوره ژاپن و چند کشور دیگر، آن سوی سرمایه داری و سوسیالیزم، سیاست مبتنی بر اطلاعات، انقلاب در نقش های اجتماعی، نژاد، قدرت و فرهنگ، به دور از هاتفان معبد دلف، ابزار های فکری و سرچشمه های دگرگونی اشاره کرد.

 

در کل می شه گفت که این کتاب آمیزه ایه از دانش و قدرت تخیل نویسنده که سعی کرده چگونگی فروپاشی اقتصاد صنعتی و پیدایش و رشد اقتصاد موج سوم (فرا صنعتی) رو توضیح بده و در این بین به بررسی سرنوشت کشور های مختلف دنیا و همین طور وضعیت سیاست، تبعیض های جنسیتی و نژادی در اقتصاد موج سوم بپردازه.

 

البته این کتاب سال ها پیش به صورت گویا در اومده و خوشبختانه از این جهت مشکلی وجود نداره.

 

ه هر حال من خوندن این کتاب رو به شما دوست های خوبم توصیه می کنم و امیدوارم از خوندنش لذت و بهره لازم رو ببرید.

 

۲ دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب ورق های آینده»

دیدگاهتان را بنویسید