خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
روش پیدا کردن نامه های خوانده نشده در GMail

پوشه ای به اسم inbox, آرشیوی بی سر و ته از نامه ها, نامه هایی که علامت زده اید, تمام چت هایی که در گوگل با دوست هاتون داشته اید, spam یا همان پوشه نام آشنایی که نامه های مزاحم را درون خودش میریزد. همه و همه برچسب هایی هستند که نامه های ما را در GMail دسته بندی می کنند.

این برچسب ها و این نوع پوشه بندی ها گستره تعداد و نوع نامه ها را محدود می نمایند تا بتوان نامه ها را به گونه ای سازمان یافته مشاهده کرد.

حال سوال این جاست که چطور نامه های خوانده نشده را پیدا کنیم؟ یعنی دقیقاً نامه هایی که یک بار هم باز نشده اند و از محل دقیق این نامه ها نیز مطلع نیستیم که آیا در inbox نامه نخوانده داریم یا در chat. خوشبختانه نامه هایی که در سرویس GMail با آن ها سر و کار داریم, خصوصیتی به نام unread دارند و این خصیصه unread یا همان خوانده نشده مانند برچسبی بر روی پیشانیشان هک شده. این یعنی می توان نامه های خوانده نشده را با این برچسب شکار کرد.

جهت یافتن فقط نامه های خوانده نشده در GMail, به این ترتیب عمل کنید:

عبارت

is:unread

را در بخش search mail یا همان جستجوی نامه ها تایپ کنید و دکمه جستجو یا همان search را فعال کنید. مشاهده می کنید که آقای GMail فقط نامه های خوانده نشده را فهرست می کند.

برای افراد کنجکاو تر وقت سخنرانی را کمی بیشتر می کنیم ولی دوستانی که خسته شده اند می توانند مجلس را ترک بفرمایند و تا همین جای مجلس هم به فیض اکمل رسیده اند.

خوب در ادامه باید به عرض شما برسانم که جستجو های پیشرفته تری نیز با استفاده از خصیصه unread, برچسب های دیگر و موضوع های نامه ها هم ممکن است و هم دل پذیر.

در ابتدا لازم به ذکر است که چون سرویس GMail با خصیصه خوانده نشده مثل یک برچسب رفتار می کند, می توانید برای رعایت اختصار هم که شده از این فرامیل یعنی فورمول ها استفاده کنید:

l:unread

یا

l:^u

این دو فورمول آخری که خدمت تان تقدیم شد, کار همان فورمول اول را انجام می دهد و نامه های خوانده نشده را از اقسا نقاط حساب کاربری شما شکار می کند.

هم اکنون بپردازیم به بخش مهم تر و آن این که بتوانیم جستجو را بسیار انعطاف پذیر و محدود کنیم: دقیقاً آن چه ما این جا به دنبال آن هستیم.

حال فرض کنید قصد داشته باشیم نامه های خوانده نشده از طرف شخص خاصی را از صافی بگذرانیم. بسیار ساده است. به این فورمول دقت کنید:

l:^u from:address

این فورمول بالا خیلی ساده و کاربردیست. فرض کنید من بخواهم تمام نامه های خوانده نشده که از طرف آدرس gooshkon2020@gmail.com برایم ارسال شده را مشاهده کنم. دقیقاً طبق فورمول بالا این عبارت را در بخش جستجو می نویسم. دقت کنید:

l:^u from:gooshkon2020@gmail.com

یا مثلاً

l:^u from:mojtaba

فورمول یکی مانده به آخر تمام نامه های خوانده نشده از طرف gooshkon2020@gmail.com را نمایش می دهد و فورمول آخری تمام نامه های خوانده نشده از طرف mojtaba را نمایش می دهد.

یک فورمول دیگر مثال می زنم و شما را به خرد می سپارم. برای یافتن نامه های خوانده نشده با موضوعی خاص از این فورمول استفاده کنید:

l:^u subject:everything

فرض کنید من به دنبال نامه های خوانده نشده ای باشم که در موضوع آن کلمه استخدام باشد. دقیقاً طبق فورمول بالا این طور می نویسم:

l:^u subject:استخدام

بله. جیگر های من. به همین سادگی. به همین خوشمزگی.

حالا که درستونو خوب یاد گرفتین به بقیه هم یااااد بدین. شیرفهم شد؟

اوهوم.

دوستون دارم بیشتر از دیروز, کمتر از فردا.

۵ دیدگاه دربارهٔ «روش پیدا کردن نامه های خوانده نشده در GMail»

سلام.
منم میخواستم تشکر کنم.
همین الآن توی سرچ پیداش کردم و خوندم.
واقعا بهش نیاز داشتم.
و نمیدونم چرا زودتر از این پیداش نکردم!
یه سؤال: چطوری ایمیلهام رو طبقه بندی، برچسبگذاری و از یه برچسب به برچسب دیگه انتقال بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید