خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

هم ترسوندینم هم خوشحالم کردین!

همچین که میدیدم پهنای باند محله توی این ماه میلادی یعنی جولای که دیروز روز آخرش بود داره تند و تند و تند توسط دانلود های شما هم محله ای ها خورده میشه از یک طرف به خودم می لرزیدم که اگه پهنای باند تموم شد چه گِلی به سر بریزم و از طرف دیگه خوشحال بودم که اگر پهنای باند ما داره خورده میشه یعنی دانلود ها زیاد شده و این معنیش اینه که چیز هایی که میگزاریم به درد میخوره! پس دل را به دریا زدم و گفتم بگذار محدودیت دانلود ایجاد نکنم ببینم چی میشه که خوشبختانه دیروز در کمال مسرت و خوشبختی ماه میلادی به پایان رسید 50 درصد از پهنای باند اضافه اومد و شما فقط 50 درصدش را مصرف کرده بودید. امروز هم که اول آگوست هستش و پهنای باند ماهیانه دوباره 100 درصد شارژ شد و جای بسی خوشحالیست!

حالم چه خوبه امشب,

بزنُ بکوبه امشب!

 

۴ دیدگاه دربارهٔ «هم ترسوندینم هم خوشحالم کردین!»

سلام بر ناخدای کشتی محله
چون که خوشحالی منم خوشحالم
امیدوارم انقدر دانلود زیاد بشه که مجبور بشی یه فکر دیگه واسه پهنای باند محله بکنی
بچهها بجنبید مطلب دانلود کنید که ناخدا مجبور بشه پهنای باندو زیاد کنه
***
خیر ببینی علی جان.
مگه پای جون ما واستادی!
بی خیال.
بچه ها هر چی میخواند دانلود کنند قدمشون رو چشم ولی بیش از حد نیازم نه دیگه!
علی جان دمت گرم با نظر های باحالت!
خعلی چاکریم!
بازم سر بزن.

سلام مجتبی جان. من که قبلا هم به شما گفته بودم نترس. فقط خوشحال باش. مطالب این سایت نظر خیلی ها رو به خودش جلب کرده. مرتب یا تصادفی هم که شده خیلی ها بهش سر می زنند. اکثر بچه هایی هم که وب گردی می کنند از وجود این سایت خبر دارند. این آمار رو چون توی کتابخونه فعالیت دارم دقیقا می دونم. ولی نمی دونم چرا متاسفانه محبتشون کم رنگ شده. نظر نمیدهند.
***
نظر هم نمیدهند طوری نیست, حد اقل توی جمع آوری و متمرکز کردن موارد به درد بخور اگه ی همکاری ای چیزی می کردند خوب بود!
منم هر چی مطلب درستُ حسابی گیر نیارم هی این جا رو با حال نوشت های خودم شخصیش میکنم. هی شخصیش میکنم. شخصی شخصی. در حد المپیک.
اینقدر شخصی که هر که بیاد تو محله فقط بتونه بشینه احوالات منو بخونه و مطلب در مورد نابینایان اصلن گیرش نیاد!
هی مینویسم امروز ناهار چی خوردم. پست بعدی مینویسم عصرانه چی خوردم. بعدش شام و بعدش هم.
.
اشتباه حدس زدین صبحانه گزینه مورد نظر ما نیست. بعد از شام میشینم از خواب هایی که دیدم مینویسم و دست آخر از صبحانه.
خلاصه غیر از خودت و چار تا مثل خودت که فعالیت دارین بقیه اگه اینو میخونن توجه داشته باشند که در قحطی مطلب باید بشینن و شاهد پست هایی با عناوینی از قبیل:
“شام امروز شور بود.” “امروز عصرانه خربزه داشتیم.” و غیره باشن.
بازم مرسی از دلداری هات رسول جان.

سلام بازم سلام
بازم سلام
اصلا همش سلام
رسول جون پس من اینجا چیم ؟
مگه میذارم محلرو شخصی کنید
از این به بعد خودم میخوام بشم کمک راننده انقدر مطلب بنویسمو نظر بدم که مجبور بشی بری واسه مطالب شخصیت یه محله دیگه
اینم ایمیل من اگه دوست داشتی ایمیل بزن تا به کمک هم محلرو آباد کنیم
شایدم این مجتبی رو کشیدیم پایین خودمون شدیم ناخدای کشتی
ali89ha@yahoo.com

یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وبسایت بالابردن رتبه بندی وبسایت‌تان در موتورهای جستجو می باشد تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در سایت شما نیزبه آن پرداخته شده بتوانند به راحتی آن را درصفحات ابتدایی جستجو ببینند.

سئو (SEO) به روشهایی گفته میشود که وب‌مسترها استفاده می‌کنند تا رتبه سایت خود در نتایج جستجو را بالا برده و بازدید کننده بیشتری داشته باشند. درحال حاضر روشهای پیچیده و پرهزینه‌ای برای این کار استفاده می‌شود.

ولی روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا که حدود ۷۰٪ از بازار جستجوی اینترنتی دنیا را در اختیار دارد توصیه‌هایی به وب‌مسترها می‌کند که هرچند ساده هستند ولی در صورت رعایت آنها می‌توانید کیفیت سایت خود را بالا برده و رتبه آن در جستجو را تا مقدار زیادی افزایش بدهید.

در این مقاله سعی می‌کنم بعضی از مهمترین این نکات را به اختصار برای شما توضیح دهم:

نکاتی درباره محتوی وب‌سایت:

– صفحات سایت خود را با یک سلسله مراتب مشخص بسازید. تمام صفحات باید از حداقل یک آدرس استاتیک قابل دسترس باشند.

– تصور کنید که کاربران چه کلماتی را جستجو خواهند کرد تا صفحات سایت شما را پیدا کنند، سپس اطمینان حاصل کنید که آن کلمات را در محتوی صفحه مورد نظر خود وارد کرده‌اید.

– سعی کنید برای نام‌ها، مطالب و عکس‌های مهم به جای عکس از نوشته استفاده کنید. گوگل قادر به تشخیص نوشته داخل عکس نیست. در صورتی که به هر دلیل مجبور به استفاده از عکس هستید حتما از صفت ALT (ALT Attribute) در کد HTML استفاده کرده و چند کلمه در مورد عکس توضیح بدهید تا گوگل متوجه موضوع عکس بشود.

مطمئن شوید که برای تمام عکسهای سایت خود از صفت ALT استفاده کرده‌اید.

– مطمئن شوید که لینک شکسته‌ای در سایت خود ندارید. لینک شکسته (Broken Links) به لینک‌هایی گفته می شود که کاربر را به یک صفحه با پیغام خطا هدایت می‌کند.

– مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای تگ عنوان(title tag) و تگ توضیحات (Description Meta Tag) اختصاصی هستند.

– سلسله مراتب تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.

– حتما سایت خود را در جستجوگرهای اینترنتی (browsers) مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید که سایت شما در تمامی آنها به خوبی عمل می‌کند.

– مدت زمان بالا آمدن سایت را تا حد ممکن کاهش دهید.مخصوصا برای کاربرانی که با اینترنت کم سرعت به سایت شما می‌آیند این مسئله بسیار مهم است.

– مقالات خود را برای کاربران خود بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر. کاربران خود را با نشان دادن مطلبی غیر از آنچه که به موتور جستجوگر نشان می دهید،فریب ندهید (cloaking).

– ازپنهان کردن نوشته‌ها از دید کاربران که فقط برای موتورهای جستجوگر نوشته می‌شوند خودداری کنید. به عنوان نمونه استفاده کردن از سایز صفر برای فونت یا استفاده از رنگ پیش زمینه برای فونت.

– ساختار URL وبسایت خود را بهینه سازی کنید. یک URL خوب با ساختار مناسب باعث می شود کاربران بتوانید سایت شما را راحت‌تر پیدا کرده و همخوان کنند.

– به خاطر داشته باشید URL در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود . پس یک URL زیبا می‌تواند کاربران را به سایت شما بیاورد.

– تا حد امکان از فایلهای فلش در سایت خود استفاده نکنید.

– استفاده از نقشه سایت(site map)
نقشه سایت فهرستی از صفحات قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجوگر است که به وسیله آن کار موتورهای جستجوگر را برای پیدا کردن صفحات سایت آسانتر خواهید کرد. برای ساختن این فایل کافیست عبارت Create site map را در گوگل جستجو کنید. سایتهای زیادی هستند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام میدهند. این فایل را با فرمتXML در Google webmaster Central و Bing webmaster وارد کنید.

توجه داشته باشید که نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچکتر تقسیم کنید.

استفاده از فایل robots.txt

حتما از قابلیت‌های فایل robots.txt استفاده کنید. این فایل به موتورهای جستجوگر می‌گوید تا کدام صفحه‌های سایت شما را جستجو و کدام را نباید جستجو کنند. مطمئن شوید که بوسیله این فایل تمام صفحه‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید موتور جستجو قراردهید بسته‌اید. برای ساختن این فایل می توانید عبارت create robots.txt tool را در گوگل جستجو کنید. بعد از اتمام ساخت این فایل باید آن را در هاست (Host) وب‌سایت خود قراردهید.

به طور کلی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحه‌هایی که ارزش محتوایی چندانی ندارند قطع کنید. به عنوان مثال یکی از فایلهایی که باید دسترسی موتورهای جستجوگر را به وسیله آن ببندید تبلیغات روی وبسایت شما است که می تواند اثرمنفی روی رتبه شما بگذارد.

توجه کنید که این فایل نمی‌تواند جلوی دسترسی موتورهای جستجو گر را به صفحات بگیرد و فقط به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. با این حال جستجوگرهای بزرگ مانند گوگل و بینگ از این دستورالعمل به طور کامل پیروی می‌کنند.

در پایان توجه داشته باشید که پروسه تغییرات در سئو طولانی و تدریجی است و احتیاج به صبر و حوصله و کار مداوم دارد. در پست‌های بعدی نکته‌های بیشتری را با شما در میان خواهم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید