خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش BGT قسمت سوم

سلام
خوب میرسیم به قسمت سوم آموزش که بازم سورس نداره چون فقط یه سری چیز هست که باید بگم
خوب میخوام راجع به متغیرها “variable” یه سری توضیح بدم خدمتتون
خوب اولش باید بگم که متغیر تو برنامه نویسی با BGT چه کاربردی داره
فرض کنید یه بازی مینویسین که توش اگه 1 نفر رو بکشین 100 امتیاز میگیرین و مثلا اگه تیر بخورین یکی از جون “health” پر پر
خوب این چیزا رو با متغیر تعریف میکنن که میتونی از نوع عددی “integer” یا از نوع عدد اعشاری “float” یا از دو نوع متغیر “double” یا از رشته ای “string” و غیره باشه
خوب تک تک متغیرها رو اینجا توضیح میدم
int
همون integer که عدد صحیحه و میتونه اعداد مثبت و منفی رو در بر داشته باشه
float
اعداد اعشاری رو در بر داره و اعداد صحیح عضوش نمیشن
شاید بپرسین چرا؟
جواب
تو برنامه نویسی مثلا 1 با 1.0 فرق میکنه و float 1.0 رو در بر میگیره
double
ترکیب int و float هست و 1 و همینطور 1.0 رو در بر میگیره ولی مقدار بایتی که به خودش اختصاص میده بیشتره
string
متغیر رشته ای
خوب کارش نگهداری یه سری نوشتست
مثلا یه پیام میدیم مبنی بر اینکه شما باختی “you lloos” که باید حتما تو کتیشن “” باشه
object
آقایونی که با انگیلیسی آشنایی دارید مثل آقا مجتبی که استاد خودمن
دیگه معنی آبجکت رو باید بدونین که میشه شیء
خوب با چی تعریفش کنیم
با کلمه ی
class
به این جور متغیر میگن کلاس
خوب چه جوری یه متغیر تعریف کنم؟
از نوع int
int varname;
از نوع float
float varname;
از نوع double
double varname;
از نوع string
string varname;
int با مقدار 1
int varname=1;
از نوع float با مقدار 1.0
float varname=1.0
از نوع double با مقدار 1
double varname=1;
از نوع string با مقدار “you loos”
string varname=”you loos”;
شاید سوال پیش بیاد که چرا Object رو توضیح ندادی؟
باید بگم که Object کد و تابع میگیره که بعدا باید همه رو یاد بگیرید بعد بریم سر آبجکت
یه چنتا نکته
نکته1: varname میتونه هر چیزی باشه
نکته2: فقط یه اسم به هر متغیر اختصاص داره مثلا loos میتونه از string باشه ولی یه بار میتونه تعریف بشه
در ضمن میشه گفت که
int loos;
یه وقت فکر نکنید که یه اسم خاص برا یه متغیر وجود داره بلکه هر اسمی که دلتون خواست میتونین استفاده کنید ولی باید با همون اسم یه بار تعریف بشه
نکته3: میتونین وسط تعریف اسم متغیر از “_” استفاده کنید ولی نباید فاصله بزارین
نکته4: BGT به اسم متغیرها حساسه و باید حروف کوچیک و بزرگو رعایت کنین
فعلا با اجازه تا یه آموزش دیگه

۲ دیدگاه دربارهٔ «آموزش BGT قسمت سوم»

دیدگاهتان را بنویسید