خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

سقوط در کانال

فقط همینو بگم که در عین شادی و خوشحالی حالم خیلی خرابه.
دیشب رفته بودم خونه داداشم و امروز در راه برگشت تا داشتم میومدم دانشگاه، در راه ایستگاه اتوبوس، یک تکه از پل شکسته بود و چنان سقوط کردم داخلش که با پوز نقش کانال و زمین شدم. خیس و گلی و نکبت مال با پایی خونی و نکبت مال و هیچی دیگه. چی انتظار دارید بشنوید. اولش فک کردم پام شکسته که نشکسته بود. کانال تا سینه ام بود. گود گود. خودما به زور کشیدم بالا و حال عمومیم بد نیست. مرده شور دولت و بهزیستی و همه را ببرند اصلا. نه عصای درستو حسابی، نه معافیت گمرکی برای واردات وسایل کمکی و توانبخشی. فقط تو رسانه ها زر میزنن. زر مفت. حقوق بگیر های مفت خور بیشعور. من هرچی از دهنم در بیاد اینجا بهشون میگم چون جای دیگه ای ندارم که کسی صدام رو بشنوه و وقتی هم مثل آدم حرف میزنم کسی شدت فاجعه و وخامت اوضاع رو درک نمیکنه. آیییی پااام. میسوزه مثل سگ.

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «سقوط در کانال»

سلام
تنها وسیله ما که اصلا هم صدایمان به جائی نمی رسد همین صفحات است یک عده واقعا مزخرف که به قول شما حقوق بگیرند فقط به دنبال دریافت کامل همین مسئله هستند و کسی هم از ایشان سئوال نمی کند که برای کدام خدمتتان باید حقوق بگیرید .من معتقدم که اگر ما معلول هستیم فقط جسمی است ولی ایشان خدا به دادشان برسد بهزیستی ها برای بهتر زیستن خودشان کار می کنند و فقط رئیس بازی دارند .من همین امروز برای کارت معلولیت بعد از نه ماه و تماس های مکرر رفتم و عنوان کردم که اگر نوزاد می شد تا الان هم باید به دنیا می آمد که خانمی در آن مکان کارمند بود و بی اختیار بلند بلند خندید و اصلا توان صدور کارت را ندارند چه رسد به خدمات و از رئیس خواستم که مصادف با هفته بهزیستی نرده زده اند پیاده رو را و حتی ویلچر هم بماند فرد باید یک وری رد شود که فقط راننده را خواست و به او گفت برود و عکس بگیرد و شاهکار شهردار و خودش را به رخ فرماندار برساند ؟ تعجب نکنید اینان بدتر از ما بر سرشان آمده و هنوز هم زود است زود خدا به دادشان برسد

sسلام
واقعا برایشان متاسفم بهزیستی نیست و شهردار هم برای خوش خدمتی و چاپلوسی .پل هیشان شکسته ، پیاره رو ها حصار کشی شده ،نهرها کانیو و واقعا برای بیناها مشکل بماند دیگر اقشار ، کارت معلولیت صدورش سالیان سال به طول می انجامد خدا بخیر کند خدمات بهتر زیستن برای معلولان ظاهری اینان برای عقل کوچک خودشان و منافع که از قبل ما کسب می کنند زنده اند و نان می خورند مثل کمیته امداد و این جور نهادها که خرج حقوق آنها خیلی خیلی بیشتر از صندوق ها و سکه های آنان است

Hآقامیثم این همه نفت داریم تا ما را بسوزانند واین همه گاز داریم تا مسئولین مارا گاز بگیرند ! نگران نباش اونا کافرند از راه نامشروع می آورند ما که نهجالبلاغه را داریم و فرمان به مالک اشتر را اگر بخوانیم همه مسائل حله اما دیدگاه مسئولین این است که ما نمی توانیم مانند حضرت باشیم غافل از اینکه بابا جان حضرت قانون برای ما نوشته نخواسته که ما همانند آن باشیم اصل را تعریف کرده حالا اگر نماز شب نخوانیم طوری نمی شود اما اصل حاکمیت جامعه را برایمان فرستاده اما کو گوش شنوا و چشم بینا سرزمین کورها کتاب جالبی بود که من خواندم اینان مثل همان بدبختی هستند که در آخرین لحظات به هوش می آید اما زود فراموش می کند خیاطی بود در روزگار قدیم که هر پارچه قشنگی می آوردند قیچی می کرد و دزدی بر می داشت شبی خواب دید که مرده و شاگردش از پارچه های دزدی بیرقی بر افراشته و جلو جلو تابوت می برد فردا صبح آمد و شاگرد بیچاره را فلک کرد و بعد برای اینکه اتفاق بعدی نیفتد به شاگر گفت که هر وقت دیدی که من اینکار را کردم بگو استا علم علم و بعد از مدتی پارچه زیبائی که همانند آن را ندیده بود آوردند برای دوخت استا قیچی را برداشت تا … شاگرد گفت استا علم علم ( بیرق) استا گفت درد ورم این یکی را بکش قلم . بله مثل ما هم اینطوری است .اگر دزد بگیرند ما را می گیرند اگر پاداش دهند بخاطر ما بهزیستی را می دهند و در پس پرده برای خودشان تقسیم می کنند این برای مدیر کل این برای رئیس و سفره خالی را برای معلولان می گذارند خوش به حال ما وشما !بای . به امید اینکه حرفهای استاد کمی خنکش کرده باشد. خدا را شکر که به خیر گذشته والا بالای کوری چشم درد می شد من هم برایم اتفاق افتاده ولی در گودال کوچک تر و یا روی تلی از شن و ماسه من کمی می بینم اینطوری شده سایتت با مشکل برای من بالا می آید شاید از موزیلا باشد ولی هنگ می کند چکار کنم .

سلااام.
ممنون از همدردی هاتون.
سایت من واسه خودمم دیر و بد میاد بالا چه برسه به شما.
گویا مخابرات داره یواش یواش یه کارایی میکنه. یه آتیشایی زیر خاکستر. ولی یه شرکت خصوصی هست که هنوز ترافیک سایت ما رو پایین نیاورده.
احتمالا در آینده ای نه چندان دور، همه مجبور بشیم از ف یل تر ش کن استفاده کنیم.
البته یه نفر از کارمندان وزارت اطلاعات یک روزی حرف قشنگی بهم زد و گفت اگر هم میخوایی انتقاد کنی و داد بزنی بزن. کاریت نداریم به شرطی که اولا دروغ نگی و دوما به کشور های بیگانه نگی. یعنی تو مملکت خودت داد بزن. نرو به بی بی سی و صدای آمریکا بگو.
منم همین جا میگم. توی مملکت خودم.
حالمم از لحاظ روانی خوبه.
در کمال صحت و سلامت روانی هستم و به هیچ وجه قصد سیاه نمایی ندارم.
قصد فحاشی و توهین به مسئولین و عقده ای بازی هم اصلا تو سرم نیست.
چاکر همه اونایی که واسهمون کار میکنند هم هستیم.
ولی. ولی تعداد افرادی که به اسم نظام میخورند و میچاپند و نظام را بد نام میکنند از افرادی که دلشان میسوزد و نگران یک قرون حقوقی که میگیرند هستند، خیلی بیشتر است متاسفانه.
بپرسید بهزیستی زرینشهر توی این سه سال چه قدر کمک هزینه به من دانشجو داده.
بپرسید این چند ساله غیر از کلمه نداریم، نیومده، نیست، نه، چیز دیگه ای به من گفتند؟
بپرسید توی این شش هفت سال چندتا سود سهام عدالت دادند و رسید هایی که من واسه سود چهل هزار تومانی توی بانک انگشت زدم اصلا بیشتر از دوتا میشه؟
بپرسید چرا وقتی دفتر ارتباطات مردمی بهزیستی تهران با کمک به بنده موافقت کرده بهزیستی اصفهان جلوشون را گرفته؟
آره. فقط بلدید با بولدوزر هاتون محله نابینایان رو ببرید رو هوا. نه؟
دیواری کوتاه تر از گوشکن پیدا نمیشه. نه مگه؟

سلام رفیق
آخ کلی ناراحت شدم. کاش پات زود خوب بشه.
واقعا حرفات یه کوچولو از همه ی حرفهایی هست که توی دلم مونده و نگفتم.
من نمیدونم کشورهای حوضه ی اسکاندیناوی مثل نروژ و سوئیس از کجا میارن اون همه خرج معلولینشون میکنن. ما که این همه نفت و گاز داریم حتی حاضر نیستن از محصولات لازم برای ماها مالیات گمرکی نگیرن چه برسه به کمک برای خرید اونها.
واسه خودمون خیلی متاسفم.
باید بریم مسئولین این اورگانها رو بگیریم چشماشون رو در بیاریم تا شاید ما رو درک کنن.
خوب و خوش باشی عزیز. بای بای.

ba kamaaleh ta’as’sof:
man mokhalefeh dolateh iran nistam vali beh raees jomhoor va dowr o varihash keh modiraneh sazemanhayeh emroozi hastand mote’as’sef’am! aslan eyneh khialeshoon nist ma’lool bemireh, besoozeh va har koofti keh bar sarash biad beh khoda shayad kheilihashoon az khodashoon hast!!!
hamchenin computereh khodam kheh nemidoonam chera kibordam digeh farsi nemineviseh!!!

دوستان عزیز اگه گوشکن بود تو این ایران من بدتر از اینا را در نسیم آتش نوشتم ولی نه کسی عکس العمل نشون داده نه چیز دیگه
مجتبی جان فقط در بهزیستی ذرین شهر اینطوری نیست در همه جا هست ولی استانهای بزرگ مثل تهران و اصفهان بچه ها زیادن و حقشونا میگیرن یه جورایی زیادن حتی اگه شده یک در یک میلیون ولی همونا میگیرن ولی من و تو که تو شهرای کوچیکیم اوضاعمون همینه من از این میسوزم که من اونجا پرونده دارم اگه بودجه ای هم بیاد یه قدریش به نام منه نمیخوام اینا بخورن یه زمانی به سرم زد برم پروندمو ببندم که مطمئن باشم به نام من دیگه چیزی نمیاد والا با این بهزیستیشون

دیدگاهتان را بنویسید