خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه 27 دیماه 91

جناب آقای مجتبی خادمی

سلام! خسته نباشید!

لطفا در صورت امکان فایل ارسالی که شامل اطلاعیه انجمن روشن بین می باشد

را در وب سایت خود منتشر نمایید تا به اطلاع کلیه نابینایان برسد.

قبلا از زحمات و توجه شما متشکریم.

انجمن نابینایان روشنبین

لطفا به سه اطلاعیه از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین توجه فرمایید.

اطلاعیه ی شماره ی 1- انجمن جوانان روشن بین با همکاری سازمان ها و موسسات مختلف دوره های آموزشی ذیل را جهت ثبت نام و استفاده ی افراد نابینا و کمبینا برگزار می نماید.

1- آموزش چرمدوزی به خواهران و برادران نابینا و کمبینا

2- آموزش کمک های اولیه با همکاری سازمان هلال احمر

3- آموزش موسیقی به خواهران و برادران نابینا و کمبینا در این رابطه با توجه به مذاکرات صورت گرفته افراد نابینای متقاضی می توانند، ضمن دریافت معرفی نامه از انجمن جوانان روشن بین در کلاس های آموزشی مؤسسات سپاهان سینا و رودکی ثبت نام نموده و از پنجاه درصد تخفیف در پرداخت شهریه ی هر ترم یا دوره ی آموزشی برخوردار گردند.

4- آموزش زبان در این رابطه همانگونه که قبلا نیز به استحضار شما رساندیم انجمن جوانان روشن بین مذاکراتی را با مراکز آموزش زبان مبنی بر آموزش به نابینایان و ارائه ی تخفیف به ایشان انجام داده و برخی از مراکز تا کنون در این رابطه اعلام آمادگی نموده اند. در این رابطه مؤسسات گویش، جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان، جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی، پویش، کیش و کاوش به افراد نابینایی که با معرفی نامه از طرف انجمن جوانان روشن بین ثبت نام نمایند، تا سقف پنجاه درصد در پرداخت شهریه ی هر ترم تخفیف ارائه می نمایند. ثبت نام در موسسه ی صدر نیز به صورت رایگان صورت خواهد گرفت.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موارد فوق الذکر می توانید با تلفن همراه 09138099369 تماس بگیرید.

با توجه به این نکته که یکی از اهداف انجمن جوانان روشن بین توانمند سازی افراد نابینا از طریق ارائه ی آموزش های مفید و کاربردی در زمینه های مختلف می باشد، از شما شنونده ی گرامی خواهشمندم چنان چه در این رابطه پیشنهادی دارید و یا جهت توانمندی هر چه بیشتر افراد نابینا آموزش مهارت خاصی را مفید می دانید، نظرات و پیشنهادات خود را در اسرع وقت از طریق تماس با سیستم اطلاعرسانی انجمن جوانان روشنبین به شماره ی 03112239144 و یا تماس با تلفن های 09138099369 و 09132275068 و یا ارسال پست الکترونیک به نشانی roshanbin.esf@gmail.com در اختیار ما قرار دهید.

2- دوستان ارجمند نظر به این نکته که درصد قابل توجهی از همنوعان را جوانانی تشکیل می دهند که یا ازدواج کرده اند و یا در شروف ازدواج هستند، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و زن آشویی به ایشان در راستای افزایش سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی و رضایت هر چه بیشتر از زندگی فردی، اجتماعی و زن آشویی ایشان بسیار مهم و مفید خواهد بود.

با توجه به این نکته انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، با همکاری روانشناسان نابینای داوطلب و همچنین انجمن علمی روانشناسی شعبه ی اصفهان کلاس های آموزشی و کارگاه های آموزشی جهت آموزش مهارت های لازم به منظور نیل به اهداف مذکور را برگزار نماید. لذا از تمامی جوانان نابینای بالای 18 سال و همچنین نابینایان متاهل دعوت می نماییم ضمن ثبت نام جهت شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مذکور ما را از طرح ها و نظرات سازنده ی خود جهت برگزاری هر چه بهتر و پربار تر این دوره ی آموزشی برخوردار نمایند. علاقهمندانی که مایل به ثبت نام و یا همکاری هستند می توانند جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن های 09138099369 و 09135434018 تماس بگیرند.

3- با توجه به این که یکی از اهداف انجمن جوانان روشن بین نمایش توانمندی های افراد نابینا در زمینه های مختلف است، این انجمن در نظر دارد در آستانه ی فرا رسیدن سال نو جشنواره ی تبخ غذا جهت شرکت و هنرنمایی بانوان نابینا و کمبینا را برگزار نماید. این جشنواره با همکاری سازمان ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در اسفند سال جاری برگزار می گردد و علاقهمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ پنجشنبه 26 بهمن با تلفن 09132000394 تماس بگیرند.

4- همانگونه که قبلا نیز به استحضار شما رساندیم انجمن جوانان روشن بین مذاکراتی را با تمامی مسئولین مرتبط، به منظور مناسب سازی خطوط اتوبوس brt در اصفهان انجام داده و در این رابطه ضمن بازدید از ایستگاه ها و مسیر حرکت اتوبوس طرحی را نیز به صورت مکتوب در 12 بند به مسئولین مذکور ارائه نموده است.

پیشنهاداتی که در این طرح ارائه گردیده عبارتند از:

1.      نصب کفپوش دارای علائم هدایت کننده و هشدار دهنده ویژه ی جهت یابی نابینایان در ایستگاه های توقف و پیاده روهای منتهی به این ایستگاه ها (

2.      نصب سیستم هشداردهنده مجهز به آلارم در ایستگاه های توقف به منظور اطلاع افراد نابینا از رسیدن اتوبوس .)

3.      نصب تجهیزات سخنگو در اتوبوس به منظور اعلام نام ایستگاه توقف و همچنین نام ایستگاه بعدی قبل از حرکت.

4.  استفاده از اصول واحد در نصب تجهیزاتی نظیر گیت در ایستگاه ها به منظور سهولت استفاده افراد نابینا از امکانات موجود در هر ایستگاه

5.      5- مناسب سازی گیت ها و رمپ ها به منظور استفاده معلولین جسمی و عبور ویلچیر.

6.  از بین بردن فاصله بین اتوبوس و ایستگاه به منظور تسهیل ورود ویلچیر و همچنین ورود نابینایان، سالمندان و کودکان

7.      نگارش مبداء و مقصد حرکت به خط بریل بر روی رمپ ها و گیت ها جهت فرهنگ سازی و استفاده افراد نابینا.

8.      مناسب سازی نرده های حفاظ در ایستگاه ها ( بدین صورت که ارتفاع اولین نرده افقی از سطح زمین حتماً باید کمتر از 10 سانتی متر و ترجیحا همسطح با زمین باشد تا نابینایان بتوانند با استفاده از عصا از وجود آن مطلع شوند).

9.      استفاده از رنگ های متضاد با محیط در طراحی شیشه های محافظ بمنظور تشخیص بهتر آنها توسط افراد کم بینا (البته این موضوع می تواند برای سایر افراد نیز مفید باشد).

10.  قطع و یا ساماندهی درختان موجود در برخی از ایستگاه های توقف به منظور جلوگیری از آسیب هایی که تنه و شاخه های این درختان می تواند بعداً برای افراد نابینا، کم بینا، معلولین جسمی و حتی سایر عابرین ایجاد نماید.

و در نهایت مساله ی بسیار مهم نصب پل هوایی مجهز به پله ی معمولی و رمپ متحرک جهت عبور از خیابان و دسترسی به ایستگاه های توقف در خطوط brt

با توجه به این نکته که پروژه ی brt هم اکنون در حال راه اندازی است و نظر به اهمیت استفاده از خدمات عمومی برای افراد معلول و همچنین با توجه به این نکته که در حال حاضر و با شرایط فعلی در صورت شروع به کار این سرویس استفاده از آن برای بسیاری از افراد نابینا و معلول ممکن نیست، از کلیه ی دوستان نابینای فعال و صاحب نظر و همچنین تمامی تشکل های فعال در امور نابینایان اصفهان خواهشمندیم به هر نحوی که می توانند، در جهت ترغیب مسئولین ذیربط در جهت عمل به طرح مذکور و مناسب سازی خدمات سرویس vrt جهت دسترسی و استفاده ی معلولین بل اخص نابینایان اقدام نمایند. لازم به ذکر است این طرح توسط انجمن جوانان روشن بین برای معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، ریاست شورای شهر، شهردار، معاونت عمرانی شهردار، معاونت مالی اداری شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، مدیریت معماری و طراحی شهری، مدیر عامل سازمان طراحی، مدیر عامل پروژه ی brt، ناظر عالی پروژه ی brt، ریاست سازمان اتوبوس رانی، ریاست سازمان بهزیستی، نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین تشکل های فعال در امور نابینایان استان ارسال گردیده است. علاقه مندانی که در این رابطه مایل به همکاری و پیگیری هستند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 09138099369 تماس بگیرند.

۴ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه 27 دیماه 91»

سلام دوستان و سلام ویژه به آقا مجتبی
من چند وقتی بود که به محله سر نزده بودم در نبود من محله خیلی پر بار شده من همین دیروز امتحاناتم تموم شد خیلی خوب نبود چون همه انگیزم رو برای درس خوندن از دست داده بودم
امیدوارم شماها مثل من نشده باشید
ضمنا این اطلاعیه در مورد شهر اصفهان خیلی جالب بود خوش به حال بچه های اصفهانی چه خدماتی دارید امیدوارم دوستانی که در راستای حل مشکلات نابینایان تلاش دارند موفق و سربلند باشید
به امید سلامی دیگر خدا نگهدار

البته علی جان حرفهای خوب زیاد است حالا کی باشد بهش عمل کند
ما انجمن زیاد داریم در ماه شش صتا اطلاعیه میدهند ولی دو تاش هم انجام نمی شود مثلا همین اطلاعیه که برای نابینایان کلاس روانشناسی گذاشته اند با اشکالات زیادی روبروست یکی اینکه دوستان اکثرا از بیناها برای برگذاری این کلاسها استفاده میکنند این اشکال است زیرا یک بینا در مورد نابینا اطلاع زیادی ندارد و به گونه ای برخود میکند انگار با یک چلمن کار میکند
همچنین مثاعلی است که فقط یک نابینا میداند. مخصوصا برای مثاعلی همچون ازدواج
من این مثاعل را به انجمنهای مختلف مراکز نابینایی در اصفهان گفته ام ولی کسی گوشش بدهکار نیس نمی دانم چرا حالا به صلاحشان نیست یا چون به خودشان اعتماد ندارند این گونه رفتار میکنند.
تازه وقتی که میگویی فکر میکنند چون بیکاری میخواهی این این جلسات را بدهند به تو یا سایر متخصصان نابینا ولی به خدا ما بیکار نیستیم من خودم چنتا کلاس برای بیناها دارم این را میگویم چون صلاح ما در این است
این مثعله در مورد موسیقی هم هست

از نظر من انجمن های نابینایی وقتی یه کمی گنده میشند بدجوری تک قطبی میشند.
نمونهش همین جوانان روشنبین و موج نور.
یک جلسه خیلی وقت پیش واسه اصلاح روندشون گذاشتند که من صوتیش رو توی محله گذاشتم ولی دریغ از عملی شدن صورت جلسه.

دیدگاهتان را بنویسید