خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تو رو به خدا نظر بدهید

تو رو خدا این متن را بخوانید و نظر بدید.
سلام بر تمام خانمهای زیبا و باهوش و سلام بر تمام تمام آقایان زیرک و مدهوش
من کیلیپی که مجتبی در مورد آشپزی گذاشته بود را گوش دادم همان روز دوم گرفتمش و گوشش دادم خیلی باحال بود. نه اینکه بگویم چیزی عجیب بود نه. برای اینکه رویکردی جدید به نابینایی بود. رویکردی که فقط و فقط میتواند از ذهن یک نابینا برخیزد. چرا؟ چون فقط یک نابینا می فهمد که یک نابینایی دیگر چه مشکلی دارد. حتا کسی که بینا باشد حتا اگر دکترای روانشناسی یا هر کوفتی دیگر داشته باشد این چیزها را نمی فهمد. حتا اگر استاد دانشگاه تهران باشد.
چند سال پیش با یکی از دوستانم در مهمانی شرکت کرده بودیم برایمان میوه آوردند من که چنتا خوردم ولی دوستم دستش هم نزد و گفت ببخشید من نمی توانم میوه بخورم چون دلم درد میگیرد و چنتا بهانه دیگر که راستش را بخواهید من هم باور کردم. نمی دانم بعد از مهمانی چی شد که بهم گفت میدانی من چرا میوه نمی خورم چون بلد نیستم چطوری باید پوستش بگیرم و قاچش کنم. البته فکر نکنید این پسر یک الاف بیکار بود او یکی از موسیقی دانهای باحال و خوش مشرب است که هیچ وابستگی به بهزیستی ندارد و همیشه هم در مجالس بیناها شرکت دارد. ولی دوستان این یک زعف است در خیلی از ماها که بلد نیستیم میوه پوست بکنیم. یک غذای ساده حتا نیم رو درست کنیم حتا بلد نیستیم یک غذای ساده را داغ کنیم. نخندید خودم دیدم خیلی از بچه ها بلد نیستند حتا غذا داغ کنند. من هم بلد نبودم تا وقتی مامانم رفت مدرسه. باور کنید اشتباه ننوشتم وقتی مامانم رفت مدرسه چون سوادش کم بود در بزرگسالی رفت مدرسه. واقعا هم باید به همتش آفرین گفت ولی وقتی رفت من مجبور شدم ظهرها خودم غذا داغ کنم. من سیب زمینی را در بچگی یاد گرفتم سرخ کنم و نحوه کار کردن با گاز را هم تا حد زیادی بلدم. ولی خیلی وقت بود که به این فکر مکرده بودم که اگر روزی کسی نبود تا چند روز غذا برایم درست کند باید چه کنم. دمت گرم مجتبی که دوباره بیدارم کردی
خوب حالا میگویید به چه نظر بدهیم تو که فقط حرف مفت زدی. حالا میگویم یک پیشنهاد
ما اینجا دو سه هزار بازدید کننده داریم که حتما نصفشان دختر هستند که مسلما بلدند غذا درست کنند یا در دوستانشان دختران نابینایی دیگر دارند که واردند. خوب دست به کار شوید آموزشگاه آشپزی راه بی اندازیم دو هفته یک بار یک غذا ضبط کنید بزارید اینجا تا همه یاد بگیریم بعد هم مشکلات را بپرسیم. من به عنوان اولین نفر امشب با یکی از دختران نابینا هماهنگی کردم برم خانشان یک غذا درست کند ضبط کنم بذاریم اینجا.. حالا شما چی میگید تو رو خدا نظر بدید اگر موافق نیستید هم بگویید که اگر اکثریت دوست ندارند نزاریم
اما شاید مشکل اصلی حجم فایلها باشد می دانم درست است ولی به خدا ارزش دارد اگر با دانلود یک فایل در ماه حتا یک فایل بتوانیم یکم مستقلتر باشیم در کشوری که هیچ سازمانی به فکر ما نیست باید به خود فکر کنیم فقط ما میتوانیم برای خود کاری انجام دهیم
البته مجتبی هم البته اگر رازی باشد قول میدهد یکم فایلها را رویشان کار کند تا حجمش کمتر شود دوستانی دیگر هم هستند که به کامپیوتر واردند میتواند کمک کنند
حالا من بروم از این دختر کمک بگیرم اولین غذای تخصصی را درست کنیم یا نه
راستی اگر تا حالا فهمیده باشید من یعنی cheshmak پسر هستم

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «تو رو به خدا نظر بدهید»

سلام.
خیلی عالیه!
حتما این کارو بکن.
منم اگه بتونم دریغ نمیکنم.
مرسی با این پیشنهاد انرژی دهندت!!
البته آقا مجتبی که تو بحثِ کامپیوتر استاد من هستن.
ولی تو ویرایش فایل, میکس و کاهش حجم, میتونی روم حساب کنی.
اگه خواستی با من ارتباط داشته باشی, به پست “راه های ارتباطی با سجاد آریانفر مراجعه کنی.
همیشه پایندهُ موفق باشی!

به نظر من اگر چنین اتفاقی بیفته واقعا عالیه
من کلیپ آقای خادمیرو دانلود کردم و گوش دادم.
به قدری انگیزه گرفتم که به خانوادم گفتم برای هفته بعد حتما میخوام این کارو انجام بدم. اونا هم قبول کردن.
منم کساییرو می شناسم که اگر این کار انجام بشه بتونن کمک کنن.
واقعا ما نابیناها به چنین چیزایی نیاز داریم.

سلام.
این چه حرفی بود که هر کس نخواست بگه تا انجام ندهیم.
هر کس با استقلال ما و این جور برنامه ها مخالف باشه که پاشو توی این محله نمیگذاره.
همه موافقند.
بسم الله!
فقط چند نکته به نظرم رسید.
در تهیه هر آموزشی خصوصا برای نابینا ها باید همه چیز با صدا به شنونده منتقل بشه.
مثلا توی همین آشپزی وقتی توی تلویزیون میگه من تفت میدم من اگر با اصطلاحات آشپزی آشنا نباشم نمیفهمم تفت دادن یعنی سرخ کردن. تازه همین سرخ کردن هم یعنی ریختن یک ماده ای در روغن و هم زدن ماده.
یا مثلا این طور نشه که یکی از کار ها رو انجام بدیم و جا بندازیم که چی بوده و یادمون بره که بگیم.
آموزش هر چیزی از جمله آشپزی همراه با توضیح. مراقب باشید تست کنید صدای شما و وسایل و عملیات خوب ضبط بشه. میکروفون ضبط به اطراف کشیده نشه. جاش را تست کنید. تست صدای ضبط کار کمتر از پنج دقیقه است.
شروع کنید.
ایشالا در آینده آموزش خیاطی و نجاری و گلدوزی و پل سازی و ساختمان سازی و جوش کاری و همچنین نحوه ساخت و کار با انواع و اقسام رئاکتور های هسته ای را هم برای نابینایان در محله گوشکن شاهد باشیم.
قصد مضاح داشتم.
شروع کنید.
قصد من هم همین هست که یک عده ای بیایید کمک بدید به من دست تنها.
چند ساله دارم داد میزنم تازه صدای من به گوش یه چند تایی رسیده.
مرده شور اون بهزیستی و دکترا گرفته های از دماغ خر افتاده را ببرند که به اسم معلولین فقط میچاپند.
حجم فایل ها را هم اصلا غصه نداره. اکثر بچه ها اینترنت پر سرعت دارند و من هم قول میدم مثل این یکی حجم را کم کنم و لینکش را هم با خرج خودم مستقیم بگذارم.
نه فیلتر شکن بخواهد واسه دریافت و نه چیزی.
فقط یه کمی همت. همین.

سجاد دمت گرم اگه توانستی ایمیلت را بزار من حال ندارم دنبالش بگردم بزار همین جا تو نظرات آخه مجتبی خیلی سرش شلوغ است. اگه رفتم سراغش وقت نداشت می آیم سراغ تو البته قلط کرده وقت نداشته باشد. شوخی کردم..
راستی یک مشکل دیگر است اینکه من خیلی از کامپیوتر سر رشته ندارم فایلها را قول میدهم با کیفیت عالی ضبط کنم ولی حجم فایل بر عهده شما
بنفشه تو که دختری زود باش
مینا نمی دنم تو بلدی غذا درست کنی یا نه ولی حتا اگر بلد نباشی چون دختری زودتر از ما که پسریم میتونی
اما مجتبی آماده باش برای چی در آینده می گویم

سلام بسیار بسیار به توان بسیار عالیه
من خودم اهل آشپز خونه نیستم یعنی در حد انتقال اطلاعات و تجربیات ولی یک دوستی دارم جداً کدبانو هست قول می دم یعنی سعی می کنم توجیهش کنم بیاد تو این ورطه جای چنین دوستانی اینجا خالیه.

اون قسمت حرف های آقای خادمی در مورد دکترا گرفته های بهزیستی هم چسبید!

راستی اگه منم بخوام تو این محله مطلب بنویسم باید چی کار کنم؟

به امید درخشش روز به روز ساعت به ساعت و ثانیه به ثانیه قشر خودمون

سلام نخودی عزیز.
وای که چه قدر با این اسم نخودی خاطره دارم! بگذریم. شما همون اول که اومدی توی محله یک لینکی هست که میگه کاربران و نویسندگان از اینجا وارد شوید.
اون لینک را باز کنید. بعد نام کاربری و رمز خودتون را به همراه جواب یک معادله که در زیرش نوشته مثلا دو به اضافه چهار که شما مینویسید ۶. این ها رو که وارد کردید و ورود رو زدید به عنوان یک مشارکت کننده وارد محله میشید.
حالا سه تا جعبه متن روبروی شماست. اولی عنوان. دومی محتوا. سومی برچسب ها.
خیلی راحت اول عنوان رو بنویسید. توی جعبه متن دوم محتوا رو بنویسید. برچسب ها یعنی کلمات کلیدی مطلب خودتون را در بخش سوم بنویسید و با کاما از هم جدا کنید.
مثلا اگر کلمات کلیدی شما آشپزی و بهزیستی باشه این طور مینویسید:
آشپزی,بهزیستی
خوب در آخر کار کافی هست دکمه فرستادن برای بازبینی رو بزنید تا من یک نگاهکی به مطلب بندازم و مشکلات احتمالیشا برطرف کنم و منتشر بشه.
تا حالا کسی این طوری یه چیزو واست توضیح داده بود؟ ه ه.

پیشنهاد خوبیه!
موافقم.
شما شروع کنید
ولی من فقط نظر می گذارم
آخه اگه فایل ضبط کنم شناسایی میشم!
شاید هم …
ولی با همه این ها غیر ضبط صدا اگه کاری بتونم انجام بدم دریغ نمی کنم
با آرزوی موفقیت بیشتر و بیشتر

درود
اگه همچنین اتفاقی بی‌افته یه معجزه رخ داده! چقدر تلاش شد که نابینا‌ها یه خورده با هم همکاری کنن و سعی کنن مشکلاتشون رو حل کنن.
من خودم یادمه توی بچگی حد اقل نیمرو می‌پختم. ولی الآن چند سالی می‌شه که اون حوصله رو از دست دادم.
در مورد محارت‌های نابینایان یه منبع عالی البته به انگلیسی وجود داره. سایت http://www.visionaware.org اگه یکی مطالبش رو ترجمه کنه خیلی عالی می‌شه. مجتبی به جای این بازی‌ها که خیلی مفید نیستند پیش‌نهاد می‌کنم هر از چند گاهی یکی از مقالات این سایت رو ترجمه کن.
خودم شروع کرده بودم یکیشون رو ترجمه کنم ولی من انگلیسیم خوب نیست. با اینکه مترجمی می‌خونم! کلماتی که برام نا‌آشنا هستند زیادن و حوصله ندارم هی دیکشنری باز کنم و معنیشون رو پیدا کنم.
و در باره‌ی حجم فایل‌های صوتی تا جایی که من می‌دونم کمترین حجم رو با بهترین کیفیت می‌شه با فرمت Real Media (RM) به دست اورد.
می‌شه فایل صوتی رو هم چند تیکه کرد که افراد راحت‌تر باشن. یا فایل صوتی رو تیکه نکرد بلکه اون رو با فرمت rar فشرده کنیم و با انجام تنظیماتی مشخص کنیم که فایل به چند تیکه تبدیل بشه.
زیاد نوشتم. همگی موفق باشید. بدرود.

سلام میثم جان.
هر چیزی جای خودشو داره.
اولا بازی هم مفیده.
دوما منم که مترجمی میخونم خوب باید دیکشنری باز کنم مگه من خیال کردی مغزم به گوگل ترنزلیت وصله!؟
سوما این که فایل صوتی رو به صورت فشرده و چند بخشی کنم توی سلیقه من نیست و به نظرم وقتی ریزوم ساپرت داره اصلا نیازی به تکه کردن نیست.
چهارم اینکه اون سایت بسیار مفیدی که گفتی را دیده بودم و باید برم سراغش ولی تو اگر مستند آشپزی من رو گوش داده باشی متوجه شدی که این کار ما که بومی و ایرانی اصیل هم هست از هزار تا مقاله تئوری بهتر کار میکنه.
به هر حال بازم بیا. بازم نظر بذار.
خوش باشی میثم جان.

سلام
ببخشید مرا
اما چون این بحث خیلی خیلی تخصصی است به خانم ها می سپارمش !؟
جبهه نگیرید راستش من هم خیلی وقت ها به این موضوع می اندیشیدم که چطور غذا بپزم ؟معتقد بودم که می شود اما راهش را نمی دانستم .شروع خوبی بود توسط استاد و این هم مسئله خوبی است که آقا یا خانم چشمک آها ببخشید آقای چشمک گفتند و الان که بیست وچهار ساعت گذشته هنوز اخباری در این خصوص منتشر نشده است البته که کاری جدید است اما با حوصله همه چیز حل خواهد شد .
من اصلا به فکر مقدار نوشتن نیستم و خیلی از دوستان هم حوصله ندارند متون زیاد را بخوانند به هر دلیل اما این مسئله را نیز تائید می کنم که چشمک ! گفتند :
روزی دست یک فرد را به هر علتی بریدند و در روغن داغ فرو کردند تا خون ریزی اش بند بیاید چون امکانات امروزی موجود نبود و همه می دانند که قطع دست چقد و روغن داغ چقدر اذیت و آزار دارد اما آ« فرد کمترین صدائی نکرد و شیون و ناله ای از او نشنیدند و رها شد و رفت یک شخص از این اقدام او تعجب کرد وبه دنبال او رفت بعد از چهل و هشت ساعت فرد به ویرانه ای وارد شد و فرد دومی نیز به دنبال او و با تعجب دید که فردی که دستش قطع شده با صدای بلند زار زار می گرید نزدش رفت و بعد از آرامش نسبی از او پرسید چرا دو روز قبل دستت را قطع کردند و هیچ نگریستی اما بعد از دو روز با صدای بلند می گریی ممکن است که درد دستت اکنون شروع شده باشد .؟
فرد چنین پاسخ داد :”برادر مرده می داند که داغ مردن برادر چیست ؟”
من اگر دو روز قبل هر چه شیون می کردم کسی نمی توانست مرا درک کند وهر کسی به نوعی به من ترحم می کرد اما امروز کسی را دیدم که دست ندارد و داغم تازه شد و با او گریستم ؟!
چشمک جان به مورد جالبی توجه نمودی و حمایت های بچه ها هم از این امور قطعا حمایت های واقعی و درست است تازه اگر هم کسی نظر نداشت شما نباید نگران شوید و فعالیت شما نباید به کامنت دوستان و یا دشمنان و یا افراد خنثی تحت تاثیر داشته باشد .هدف اصل است وهمت می خواهد و خوشحالم که صراحتا عدم توانائی خودتان در امور کامپیوتر را ابلاغ و از دیگر دوستان طلب یاری نمودید .همواره موید و سر افراز باشید جانم .

دورود بر شما
اما قنبر به نظر من باید همه نظر بدهند من واقعا نمی دانم چرا این سایت سه هزار بازدید دارد ولی ۱۳ نظر فقط است
من برای این نظر خواستم که وقتی همه نظر بدهند معلوم میشود که چه باید کرد تا کار بهتر شود
میدانی چرا جامعه ما دوچار مشکلات امروزی شده است چون مردم نسبت به عمور بی تفاوت شده اند می آیند یک چیز را می خواند و می روند اگر دوست ندارند فحش میدهند ولی حال ندارند نظر بزارند که بابا این دیگه چه چیزیست نوشتی
من هیچ وقت نمی ترسم که بگویم در چه چیزهایی ضعف دارم چون میدانم همه شما که این جا هستید هم در کارهای مختلف مشکل دارید حالا چه بگویید یا نگویید
اما من قنبر این را به دخترها نمی سپارم چون بهترین آشپز دنیا مرد است می دانستی
نخودی خودت به توان ۴۷ عالی هستی با این اسمت
بی نام تو پسری من میدانم
اما ااز این حرفها گذشته امروز اولین نمره ما را زدند ۱۷/۵۰ آوردم فردا هم انتخاب واحد داریم الان دیگر امتحان نیست خیلی دارم حال می کنم

شما!
شما!
شما!
تو نه شما!

متشکرم آقای روانشناس از تشخیص جنسیت من!
ولی اگر تمایل دارید در شخصیت شناسی موفق باشید بهتره بیشتر تلاش کنید!

چون به جز اینجا جایی برای پاسخگویی نیافتم همینجا نوشتم
موفق باشید. دوست گرامی

salam. bebakhshid keh ain tori mi nevisam. rayaneh am viros dareh.taghiir zaban nemideh.
man ham ba ain nazar movafeqham. har cheh ma beh khodeman sakhti bedim va khodemoon ro dar hiteh azmayesh va tajrobeh qharar bedim behtar ast. moshkeli keh friend hai nabina darand ain ast keh tars darand keh ghorooreshon beshakanad va on ezati keh az tarif bedast amadeh foroo berizad.
ia hanooz ba sakhti ro beh roo nashodan keh bekhod beyaind keh shayad roozi bersad keh bayad tahna zendegi konand. ma ham ain moshkel ra kheyli vaqht ast keh daryafteh aim vali nabinayan kam lotfi mi konand, ma behtar ast keh khodeman eyb hai man ra raf konim hamim keh yek dard ashna peyda shodeh , kelid kar ra zadeh kheyli khoob ast.
ma ham dar moaseseh ain moshkel ra ba doostan … darim va har cheh zir va rooyeh goosh shan mi khoonim keh ain jik jik mastoon roozi tamam khahad shod va shoma mi manid va roozegar birahm vali beh sareshan foroo nemivavad..
omidvaram hameh movafaqh bashid.

دیدگاهتان را بنویسید