خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

چشمان کاملا بسته!

جهالتت مانند التماس دعای پیر زن همسایه تلخندی به لبم می آورد که وصفش ممکن نیست
اگر بیشتر از مذهبم به توانمندی هایم اعتقاد ندارم کمتر از آن نخواهد بود
به خاطر این اعتقاد می نویسم مپندار قصدم نجات تو و امثال تو از نهیلیسم ذاتیتان است!
آنان که تا کنون ندانستند بدانند که ازین پس دیگر تمثیل کشتی نوح شامل ما نخواهد شد!
هلن کلر: (۲۷ ژوئن ۱۸۸۰- یکم ژوئن ۱۹۶۸)
نابینا و ناشنوایی که نه تنها دنیا ترکش نکرد بلکه گراهام بل را نیز به تحسینش واداشت اکثرا با کتاب و فیلم زندگانی او آشنا هستید اگر هم نیستید فقط کافیست در گوگل جستجو کنید.

استیو واندر (تولد: ۱۳ می‌۱۹۵۰ میلادی)
استیوی واندر یکی از پرافتخارترین موسیقی‌دانان پاپ در نیمه دوم قرن بیستم است و تا به امروز ۲۲ جایزه گرمی، یک جایزه یک عمر دست‌آورد گرمی و یک اسکار بهترین ترانه را دریافت کرده است و البته بیشتر از ۳۰ ترانه‌ راه یافته به جمع ۱۰ ترانه برتر روز را داشته است. او تا به‌حال ۱۰آهنگ به‌عنوان شماره یک پرفروش‌ترین‌های موسیقی «پاپ» و ۲۰ آهنگ به عنوان شماره یک پرفروش‌ترین‌های «آر‌اند‌بی» داشته است.
واندر تنها در دنیای صحنه مشهور نیست، بلکه محبوبیتش در میان سیاهان و دیگر ملت‌ها باعث شد او در سوم می‌‌سال ۲۰۰۹ ‌در «روز بین‌المللی افراد معلول» به عنوان «پیک صلح سازمان ملل» منتصب شود. او همچنین برای تشویق تغییرات و ابداعات برای کمک به معلولان «جوایز بینایی واندر» را تاسیس کرده است. به این ترتیب او نه تنها یک هنرمند محبوب و جهانی شد، بلکه با فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ای از این دست به عنوان یک چهره اجتماعی هم شناخته شد.

کلود مونه (۱۴ نوامبر ۱۸۴۰- ۵ دسامبر ۱۹۲۶)
نقاشی که 60 سال با بینایی نقاشی کرد ولی مشهور ترین اثرش را در زمان نابیناییش کشید.

آندری بوچلی (تولد: ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۸)او هم یک نابینای مادرزاد نبود اما حادثه‌ای که در یک بازی فوتبال برایش پیش آمد باعث شد در ۱۲ سالگی نابینا شود. با وجود تسلط به پیانو، فلوت و ساکسیفون در مدرسه نابینایان ادامه تحصیل داد و نه تنها در موسیقی، بلکه در تحصیلاتش هم موفق شد. او که مدرک دکترای حقوق را هم از آن خود کرده بود، در ۴۰ سالگی توانست ۲ جایزه بهترین خواننده ایتالیایی و بهترین راوی موسیقی کلاسیک از جشنواره موسیقی جهان در مونت‌کارلو را به دست آورد. بعد از ششمین آلبومش، تور‌هایی برگزار کرد و همینطور در کنسرت‌های خیریه شرکت کرد. او نخستین خواننده کلاسیکی است که رتبه اول تا سوم فهرست بهترین‌های کلاسیک را از آن خود کرده و در سال‌های فعالیتش همیشه در اوج مانده ‌است. این خواننده محبوب و متفاوت، ترانه‌های بسیاری را در کنار خوانندگان بزرگ جهان اجرا کرده است؛ خوانندگانی که گرچه از بزرگان موسیقی جهان بوده‌اند اما بودن در کنار آندری بوچلی برایشان یک افتخار هنری محسوب می‌شده است.
بوچلی در سال‌های فعالیتش به دعوت ملکه الیزابت، برای اجرای برنامه در جشن هنر سالانه سلطنتی شرکت کرد و همچنین یک جایزه ویژه برای فروش جهانی بیش از ۴۰یلیون کپی به او تعلق گرفته ‌است.
به اسامی فوق طه حسین مصری، رودکی پدر شعر فارسی، شیخ رفعت معروف به امیر القرا و لویی بریل را نیز اضافه کنید
اینها را تا کنون شناخته ام چه بسا نوابغی که امثال شما زنجیر حقارت به استعدادشان زده اید!
یادتان نرود فناوری اطلاعات برای همنوعان من به سان رنسانس است.
ندیدن بهتر از نفهمیدن است!

۷ دیدگاه دربارهٔ «چشمان کاملا بسته!»

دیدگاهتان را بنویسید