خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ 3 اسفند 91

لطفا به 7اطلاعیه از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین توجه فرمایید.

  1. انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، به منظور بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت های عاطی خود، جلسه ای را با حضور نابینایان علاقمند برگزار نماید. هدف از برگزاری این جلسه اطلاع رسانی پیرامون فعالیت های انجمن و همچنین جلب مشارکت و همکاری دوستان صاحب نظر به منظور انجام هر چه بهتر فعالیت های عاطی می باشد. بدین منظور از تمامی علاقمندان دعوت می نماییم در این جلسه حضور به هم رسانند. زمان روز شنبه 19 اسفند ماه راس ساعت چهار بعد از ظهر مکان محل انجمن واقع در خیابان نشاط- جوی رکنی- جنب مهد پانچال جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با شماره ی 09138099369 و 09132275068 تماس بگیرید. مشارکت هر چه بیشتر شما قطعا سبب بهبود هر چه بیشتر کیفیت فعالیت های این انجمن و نیل هر چه سریعتر به اهدافش خواهد شد.
  2. بدین وسیله به استحضار تمامی نابینایان علاقمند به شعر و ادب پارسی می رساند: اولین جلسه ی نشست ادبی ماهانه ی این انجمن با همکاری کتابخانه ی ولی عصر (عج) روز سه شنبه هشتم اسفند راس ساعت سه و سی دقیقه در محل کتابخانه ی ولی عصر اصفهان به نشانی خیابان ولی عصر جنب اداره ی بیمه برگزار می گردد. برگزاری جلسات مشاعره، برگزاری مباحث ادبی و اجرای فعالیت های فرهنگی ادبی به مناسبت های مختلف هدف برگزاری نشست های ادبی ماهانه ی انجمن جوانان روشن بین می باشد. جهت هماهنگگی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با تلفن 03112261090 بخش نابینایان کتابخانه ی ولی عصر آقای رسول رضایی از ساعت نه تا چهار بعد از ظهر روز های غیر تعطیل تماس بگیرید.
  3. همانگونه که قبلا نیز به اطلاع شما رساندیم انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد جهت ارائه ی خدمات روانشناسی، راهنمایی و مشاوره به همنوعان، هسته ی مشاوره ی خود را راه اندازی نماید. در اینجا ضمن دعوت از تمامی نابینایان متخصص در رشته های حقوق، روانشناسی و مشاوره به عضویت در این هسته به استحضار دوستان می رسانیم: از این پس عصر روز های سه شنبه هر هفته خدمات روانشناسی به نابینایان متقاضی، در محل انجمن جوانان روشن بین ارائه می گردد. دوستانی که مایل به استفاده از این خدمات هستند، لازم است قبلا جهت هماهنگی با تلفن همراه 09138099369 تماس بگیرند.

همچنین دوستان نابینای صاحب نظر که مایل به عضویت در این هسته می باشند نیز جهت اعلام آمادگی جهت عضویت در هسته ی مشاوره می توانند، با تلفن ذکر شده تماس بگیرند. با این امید که بتوانیم، با مشارکت و همکاری یکدیگر در جهت یاری به همنوعانمان گام هایی پر ثمر برداریم.

4- انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد به منظور فراهم نمودن فضایی در راستای بحث و تبادل نظر نابینایان جلسات گفتگوی گروهی را برگزار نماید. در این جلسات افراد حاضر می توانند، در ارتباط با موضوعات مختلف، به بحث و تبادل نظر بپردازند. لیکن موضوعی که برای بحث انتخاب می شود باید موضوعی مفید بوده و بحث پیرامون آن، برای تمامی حضار مؤثر و کاربردی باشد. به همین دلیل از تمامی شما دعوت می نماییم ما را در انتخاب موضوعات گفت و گوی گروهی یاری نموده و موضوع مد نظر خود را در اسرع وقت از طریق پیامک به شماره ی 09138099369 ارسال نمایید. لازم به ذکر است به سه نفر از دوستانی که بهترین موضوعات را ارائه نمایند، از طرف شورای مرکزی انجمن جوانان روشن بین جوایزی به رسم یادبود اهدا می گردد.

5- آیا شما در انجام کار های فنی مشکل دارید؟ آیا می توانید در منزل خود کار هایی نظیر تعمیر شیر آلات نصب بخاری، راه اندازی کولر و از این قبیل کار ها را خودتان انجام دهید. فراگیری این امور بسیار مهم هستند هم به استقلال افراد نابینا کمک می کنند و هم از صرف هزینه های احتمالی اجتناب می شود. به همین دلیل با توجه به هدف انجمن جوانان روشن بین مبنی بر آموزش مهارت های لازم به افراد نابینا این انجمن در نظر دارد. کلاس آموزش مهارت های عملی زندگی ویژه ی نابینایان و کم بینایان علاقمند را برگزار نماید. لازم به ذکر است فراگیری این مهارت ها برای برادران نابینای متاهل از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا از کلیه ی شنوندگان و خوانندگان این اطلاعیه دعوت می نماییم ضمن اطلاع رسانی پیرامون آن جهت ثبت نام هر چه سریعتر اقدام نمایند. همچنین نابینایانی که در این زمینه ها مهارت دارند، می توانند، جهت آموزش با ما همکاری نمایند.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با تلفن همراه 09135434018 تماس بگیرید. استقلال حق نابینایان است.

دوستانی هم که مایل به شرکت در کلاس آموزش چرم دوزی هستند می توانند ضمن تماس با شماره 09134084005 ثبت نام نمایند.

6- دوستان ارجمند نظر به این نکته که درصد قابل توجهی از همنوعان را جوانانی تشکیل می دهند که یا ازدواج کرده اند و یا در شروف ازدواج هستند، آموزش مهارت های زندگی، ارتباطی و زن آشویی به ایشان در راستای افزایش سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی و رضایت هر چه بیشتر از زندگی فردی، اجتماعی و زن آشویی ایشان بسیار مهم و مفید خواهد بود.

با توجه به این نکته انجمن جوانان روشن بین در نظر دارد، با همکاری روانشناسان نابینای داوطلب و همچنین انجمن علمی روانشناسی شعبه ی اصفهان کلاس های آموزشی و کارگاه های آموزشی جهت آموزش مهارت های لازم به منظور نیل به اهداف مذکور را برگزار نماید. لذا از تمامی جوانان نابینای بالای 18 سال و همچنین نابینایان متاهل دعوت می نماییم ضمن ثبت نام جهت شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مذکور ما را از طرح ها و نظرات سازنده ی خود جهت برگزاری هر چه بهتر و پربار تر این دوره ی آموزشی برخوردار نمایند. علاقهمندانی که مایل به ثبت نام و یا همکاری هستند می توانند جهت هماهنگی های مربوطه با تلفن های 09138099369 و 09135434018 تماس بگیرند.

7- همانگونه که قبلا نیز به استحضار شما رساندیم انجمن جوانان روشن بین مذاکراتی را با تمامی مسئولین مرتبط، به منظور مناسب سازی خطوط اتوبوس brt در اصفهان انجام داده و در این رابطه ضمن بازدید از ایستگاه ها و مسیر حرکت اتوبوس طرحی را نیز به صورت مکتوب در 12 بند به مسئولین مذکور ارائه نموده است.

پیشنهاداتی که در این طرح ارائه گردیده عبارتند از:

    1. نصب کفپوش دارای علائم هدایت کننده و هشدار دهنده ویژه ی جهت یابی نابینایان در ایستگاه های توقف و پیاده روهای منتهی به این ایستگاه ها (
    2. نصب سیستم هشداردهنده مجهز به آلارم در ایستگاه های توقف به منظور اطلاع افراد نابینا از رسیدن اتوبوس .)
    3. نصب تجهیزات سخنگو در اتوبوس به منظور اعلام نام ایستگاه توقف و همچنین نام ایستگاه بعدی قبل از حرکت.
    4. استفاده از اصول واحد در نصب تجهیزاتی نظیر گیت در ایستگاه ها به منظور سهولت استفاده افراد نابینا از امکانات موجود در هر ایستگاه
    5. 5- مناسب سازی گیت ها و رمپ ها به منظور استفاده معلولین جسمی و عبور ویلچیر.
    6. از بین بردن فاصله بین اتوبوس و ایستگاه به منظور تسهیل ورود ویلچیر و همچنین ورود نابینایان، سالمندان و کودکان
    7. نگارش مبداء و مقصد حرکت به خط بریل بر روی رمپ ها و گیت ها جهت فرهنگ سازی و استفاده افراد نابینا.
    8. مناسب سازی نرده های حفاظ در ایستگاه ها ( بدین صورت که ارتفاع اولین نرده افقی از سطح زمین حتماً باید کمتر از 10 سانتی متر و ترجیحا همسطح با زمین باشد تا نابینایان بتوانند با استفاده از عصا از وجود آن مطلع شوند).
    9. استفاده از رنگ های متضاد با محیط در طراحی شیشه های محافظ بمنظور تشخیص بهتر آنها توسط افراد کم بینا (البته این موضوع می تواند برای سایر افراد نیز مفید باشد).
    10. قطع و یا ساماندهی درختان موجود در برخی از ایستگاه های توقف به منظور جلوگیری از آسیب هایی که تنه و شاخه های این درختان می تواند بعداً برای افراد نابینا، کم بینا، معلولین جسمی و حتی سایر عابرین ایجاد نماید.

و در نهایت مساله ی بسیار مهم نصب پل هوایی مجهز به پله ی معمولی و رمپ متحرک جهت عبور از خیابان و دسترسی به ایستگاه های توقف در خطوط brt

با توجه به این نکته که پروژه ی brt هم اکنون در حال راه اندازی است و نظر به اهمیت استفاده از خدمات عمومی برای افراد معلول و همچنین با توجه به این نکته که در حال حاضر و با شرایط فعلی در صورت شروع به کار این سرویس استفاده از آن برای بسیاری از افراد نابینا و معلول ممکن نیست، از کلیه ی دوستان نابینای فعال و صاحب نظر و همچنین تمامی تشکل های فعال در امور نابینایان اصفهان خواهشمندیم به هر نحوی که می توانند، در جهت ترغیب مسئولین ذیربط در جهت عمل به طرح مذکور و مناسب سازی خدمات سرویس vrt جهت دسترسی و استفاده ی معلولین بل اخص نابینایان اقدام نمایند. لازم به ذکر است این طرح توسط انجمن جوانان روشن بین برای معاون عمرانی استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، ریاست شورای شهر، شهردار، معاونت عمرانی شهردار، معاونت مالی اداری شهرداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، مدیریت معماری و طراحی شهری، مدیر عامل سازمان طراحی، مدیر عامل پروژه ی brt، ناظر عالی پروژه ی brt، ریاست سازمان اتوبوس رانی، ریاست سازمان بهزیستی، نمایندگان شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین تشکل های فعال در امور نابینایان استان ارسال گردیده است. علاقه مندانی که در این رابطه مایل به همکاری و پیگیری هستند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 09138099369 تماس بگیرند.

 

۲ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه های انجمن جوانان روشنبین مورخ 3 اسفند 91»

مجتبی جان سلام همونطور که میدونی انجمن جوانان روشنبین قانونی رو تصویب کرد مبنی بر ممانعت انجام فعالیتهای بانکی توسط نابینایان که شاید همه داشته باشیمش و امیدوارم همه خوانده باشیمش میخوام بدونم ارجای این قانون به همهء بانکهای سراسر کشور توسط ارگانی قراره انجام بشه @یا خودمون باید پرینت بگیریم ببریم بانکها خواهش میکنم همگی پیگیر این قضیه باشیم تا وقتی میریم بانک با رفتار کاملا؛ محترمانهء رئیس بانک که بعد از دیدن نابینا در بانک و فهمیدن اینکه نابینا قصد انجام عملیات بانکی داره میگه که شما نیاز به ۶ تا امین وکیل دارید نباشیم ممنونم

محمد جان اولا که اون بخشنامه فقط کار انجمن جوانان روشنبین نبود و دیگر صاحب نظران هم نقش داشتند.
دوما اون بخشنامه در سایت ما موجود هست و میتونی پرینت بگیری ببری بانک مورد نظر و با سرپرستی بانک در استان خودتون تماس برقرار کنی.
سوما این قانون هست و این بخشنامه فقط برای اجرای قانون هست وگرنه که بدون این بخشنامه هم این قانون باید اجرا بشه.
برخورد متین و منطقی شما هم بی تاثیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید