خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
تنظیمات display برای بهتر کار کردن jaws در ویندوز

با نام و یاد خدا
سلام دارم خدمت دوستای عزیز و اهالی با حال محله:
امروز میخام نکاتی را در مورد قالبهایی که با انتخاب آنها jaws روی کامپیوتر با ویندوز xp بهتر کار میکند را باهم مرور کنیم.
بنده چند وقتی بود که روی بعضی از برنامه ها حتی در حالت روت جاز توپیسی نمیتونستم گزینه های گرافیکی را بیارم یکی از دوستام این آموزشو بهم یاد دادند و مشکلم حل شد لازم دانستم در محله هم یاد آور شم.
برای اعمال این تنظیمات
1- به مسیر: start/contorol panel/display رفته آنرا اجرا کنید.
در این صفحه چند پیج باکس را مشاهده میکنید با نامهای: Themes- Desktop- Screen Saver- Appearance- Settings. روی این پیجها با کلیدهای ترکیبی کنترول+تب حرکت میکنیم.

2- در اولین پیجی که =Themes= قرار گرفته اید با جهتنماهای بالا و پایین روی گزینه windows xp قرار بگیرید.
3- یک بار کنترول تب بزنید در پیج =Desktop= روی گزینه bliss یا none به دلخواه که بهترینش bliss پیشنهاد میشه قرار بگیرید:
دوبار هم کلید تب را بزنید position را خواهید شنید در این قسمت گزینه سومی یعنی stritch قرار بگیرید.
4- بازهم یکبار کنترول تب بزنید در پیج =Screen Saver= گزینه none را انتخاب کنید.
5- بازهم یکبار کلید کنترول+تب را بزنید در پیج =Appearance= روی گزینه windows cllasic style قرار بگیرید و با یک بار زدن کلید تب color scheme را خواهید شنید در اینجاهم گزینه windows standard را انتخاب کنید و بازهم یکبار تب را بزنید font size راخواهید شنید که در اینجا هم normal را انتخاب کنید.
6- باز هم یکبار کنترول تب را بزنید در پیج =Settings= گزینه Screen resolution Color quality 22%1024 by 768 picsels قرار بگیرید و یک بار کلید تب را زده در این جا هم گزینه دوم

Less More Highest (32 bit)
را انتخاب کنید.
7- در این مرحله چند بار کلید تب را زده apply butten را اینتر کنید yes بزنید و ok را هم بزنید کامپیوتر را ریستارت کنید.
خوب به همین راحتی jaws روی کامپیوتر شما بهتر کار کرده متون گرافیکی را هم خوب ساپرت میکند.
لازم به ذکر است بنده تا jaws13 تست کرده ام و نتیجه بخش هست ولی روی jaws14 هرچی کردم جواب نداد مثل اینکه jaws 14 برای xp ساخته نشده بنده بازگشتم به jaws13.
از جمله برنامه هایی که در jaws14 مشکل دارم و با اعمال تنظیمات بالا هم جواب نداد حتی ocr هم روی آنها خوب کار نکرد eset nod32 v4 و awave stedio هستند که در حالت روتجاز توپیسی روی گزینه های مربوط به file edit veu tools optionn و زیر مجموعه های آنها حرکت میکنیم میباشند.
بیخیال موفق باشید.

۷ دیدگاه دربارهٔ «تنظیمات display برای بهتر کار کردن jaws در ویندوز»

دورود با با این چه وضعی مجتبی کاری بکن باید صد بار بنویسیم یکیش ارصال میشه!!!من ده بار اینو نوشتم دیگه اگه منتشر نشه نمی نویسم خسته شدم!!!!
ده بار تشکر از جواد…یک پیشنهاد اگه یک راه تماس با نویسنده های اینجا هم بزارید عالیتر میشه محله مثل ایمیل اسکایپ …بدرود

سلام
دوست عزیز متشکرم کمی سخت است برای ما مبتدی ها اما بالا بردن توان ما نابینایان از همین راه ممکن است .واقعا این برنامه ها موجب ایجاد امید می شود .ضمنا برنامه گرافیکی چه نوع برنامه هائی می باشند برخی سایت ها چارت یا مثلا نقشه ایران دارند و باید بر روی استان کلیک کنیم تا بتوانیم ادامه دهیم و جاز پشتیبانی نمی کند این سایت ها را می توان گفت که برنامه گرافیکی دارند یا منظور از گرافیک چیز دیگری است .ممنون از اینکه وقت گرانبهایتان را صرف امر آموزش به ما صرف می کنید .از شما و همه دوستان این محله ممنونیم

سلام دارم خدمت دوستای عزیزم.
از اینکه دیر جواب نوشتم پوزش میطلبم.
اولندش: وظیفه من هست چیزهای کمی که با تجربه یا از دوستای دیگه یاد گرفته امو در اختیار سایر اهل علم قرار بدهم.
دومندش: بله اونی که در مورد گرافیک توضیح دادید اون هم یه نوع گرافیک هست و در کل بعضی از نوشته هایی که به صورت تصویر بوده و نوشته نیستند گرافیک هستند و حتی در بعضی سایتها که بیشتر نقشه هستند و ساخته شده از گرافیک استانداردی نیستند یا به غیر از زبان انگلیسی در زبانهای دیگر مخصوصاً فارسی هستند را تا امروز jaws نتونسته ساپرت کند.
بعضی از این گرافیکها اینها فقط در صورتی از تریق jaws ساپرت میشه که کارت گرافیک کامپیوتر قبل از نصب jaws شناسانده بشه تا به هنگام نصب jaws video intersept بتواند همراه jaws نصب شده و گرافیکها را بخواند.
یعنی نصب درست کارت گرافیک برای نابینایان به هنگام تکمیل نصب ویندوز اولین قدم مهم است.
البته تا اونجایی که برداشت من از گرافیکها بود براتون نوشتم امیدوارم آقای خادمی در این موارد در صورت کجگویی بهتر راهنمایی نمایند.
البته یه سری تنظیمات دیگری هم در این موارد خواهم نوشت ولی نمیدانم همینطوری جداگانه پست بزنم یا ادامه این بحث را با عنوان تنظیمات دیگر jaws پی بگیریم؟
موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید