خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

جوابیه امروز مدیر محله در پاسخ به عدم انتشار موارد مذهبی و حرفهایی خواندنی

سلام دوستان

دلم خیلی خیلی که کمه, به شدت خیلی واسه شما و محله تنگ شده بود و البته میدونم که دل به دل راه داره و دل شما هم واسه من و واسه دل من تنگ شده بود به همچنین.

راستی بد نیست بدونید پهنای باند محله و فضای میزبانی و موارد ریز و درشت دیگه گوش شیطون کر با هزینه ای معادل بیش از صد هزار تومان تمدید شد. از کسانی که حمایت مالی کردید ممنون. بعضی از شماها اینقدر خودساخته اید که حتی اجازه ندادید من اسامیتون را توی صفحه حامیان درج کنم.

در ادامه, لازم میدونم بگم که متاسفانه یا بهتر هست بگیم خوشبختانه استقبال خوبی از محله ما شده که مدیریت وحشتناک مداومی را میطلبه. یعنی یکی باید هر روز حواسش به تایید نوشته ها و دیدگاه ها و در موارد نادر حذف موارد غیر قابل قبول باشه. مثلا رهگذر نوشته شما چون لینکش کار نمیکرد پیش نویس شد.

فعلا که کسی را جز یک نفر برای مدیریت پیدا نکردم که اون هم حال نداره این کارو انجام بده. من به علت اینکه توی این یک هفته حالم قات زده بود توی محله نبودم ولی دورادور حواسم به محله و نظرات و این حرفها بود. خدا کنه یکی را واسه مدیریت پیدا کنم!

توی ذهنم بوده که یک سیاست کلی یا پادمان نامه یا یه همچین چیزی برای محله بنویسم و تا حالاش که نشده.

خیلی خوبه که من مواضع خودم رو در مورد محله و مواردی که توش منتشر میشه صریح بنویسم ولی وقت نشده.

در اینجا تنها به پرسش آقای علمدار مبنی بر گله ای که داره و میگه باید مطالب مذهبی اینجا بذاریم پاسخ میدم و میگم که وظیفه ما در این محله تولید و توزیع موارد مذهبی نیست. من تاکیدم در این محله بر مواردی هست که یا باعث شاد شدن و عشق و حال بچه ها بشه (چرا که میدونید افسردگی یکی از معضلات جامعه نابینایی هست), یا مواردی که سخت به دست بیاد (مثل آموزشهای کار با کامپیوتر, کار با وسایل منزل و وسایل مکانیکی پیچ و آچار و این چیز ها) و هر چیزی که به استقلال بچه ها کمک کنه (مثلا مقالات آموزشی برای والدینی که کودکان با آسیب بینایی دارند).

خواهشا تا جایی که میشه مطالب مذهبی توی محله منتشر نکنید. این موردی هم که اخیرا نخودی منتشر کرد شعر بود ولی همین ها هم کمتر منتشر بشه بهتره.

ما نه در مقامی هستیم که مذهب بچه ها رو (با انتشار مواردی مربوط به یک مذهب یا مکتب خاص) شکل بدیم و نه اصلا اینجا جاش هست. لوحهای فشرده و نرم افزار ها و محتوای مذهبی ماشا الله توی اینترنت بارش ریخته اینقدر که شتر با بارش توشون گم میشه. نیازی نیست وقتی جاهای دیگه این چیزها هست ما دوباره نویسی کنیم. منابع اینجا محدوده, کار این محله هم ایجاد محیطی شاد و آموزشی و مفرح برای خودمون هست.

کسانی که مطالب مذهبی رو ترجیح میدید یا یه سایت یا یه گروه یا هر مرکزیتی که میدونید ایجاد کنید و به قول خودتون یا علی. دقیقا مثل اینه که بخواهیم توی یه سایت سینمایی از چگونگی کارکرد دقیق اجزای داخلی یک میکرو کنترل صحبت کنیم.

علاقه مندان به مطالب مذهبی این سایت مصطفی علی وردی لو هست برید توی سایت اون.

این جا جاش نیست عزیزان. هر برچسبی هم به من بزنید من تحملش میکنم و فوقش از کنارش بیخیال رد میشم. چون من پای هدفم ایستادم و مطمئنم اکثریت اعضا و بازدید کننده ها نه به خاطر اینکه من مؤسس اینجا هستم بلکه به خاطر اینکه من و هدفم رو میشناسید حمایتتان پشت سر من هست.

مثل همیشه خوش باشید تا همیشه

۵۳ دیدگاه دربارهٔ «جوابیه امروز مدیر محله در پاسخ به عدم انتشار موارد مذهبی و حرفهایی خواندنی»

درود مجتبی جان خیلی خوبه که مطالبی چون تسلیت یا غیره منتشر نشه چون اگه دقت کنی تو سایتهای دیگه پر هست از این چیزها به قول خودت باید این وب یه وب منحصر به فرد باشه نه یه کپی از وبهای دیگر
دوما اینکه درسته من هیچی بلد نیستم و هر چی برم جلو بازم تو الگومی ولی میتونی رو همکاری در این محله رو من حساب کنی به شدت هم فعالیت میکنم چون فعلا وقتم آزادتر از تو هست و میتونم حواسم بهش باشه همون طور که به گروه نسیم آتش هست مرسی

نسیم آتش با نظرت کاملا موافقم.
خوبه که اطمینان بهم دادی که میتونم روت حساب کنم.
شاید به زودی یه کم کار بریزم سرت.
هم تسلیت و هم تبریک و هم احکام شرعی و حدیث این چیزها به جاش مناسبه ولی اینجا توی این محله نه.
هنر و ورزش و فنآوری و هر چیز دیگه اینجا جا داره ولی چون مذهب یک امر فردی محسوب میشه باید در جایی مخصوص به خودش مطرح بشه.

سامان سلام.
فک کنم خیلی رضا پیشرو گوش میدی ها.
مطلب به درد بخور جور کردید یادتون نره اینجا بذارید.
سامان تو چرا از بچه های مدرسه خودتون نظر و مصاحبه نمیگیری بذاری توی محله؟
اگه ضبط نداری که هیچ وگرنه که اگه شما دانش آموز های نابینا و کم بینا از همین حالا فعال نشید دیگه آینده دیره.

با دوووورود همه دوستان می دونید که من در دادن نظر با کسی رو دروایستی ندارم…من با نظر مجتبی میلیارد بار موافقم…اینجا واسه چیزهایی هست که واسه ما ضروری هستند و دولت بهش رسیدگی نمیکنه چون بچه های ونزویلا کره شمالی …گرسنه هستند و واسه ما نه حال داره نه مایه!حالا که یکی هست که داره زحمت میکشه و وقت و سرمایه …میزاره و خوشبختانه چند نفر هم کمی کمکش می کنند بیایید سایتو از موضوعیت خودش خارحج نکنید!
بدرود

والا مملکت خویش خویش هم نیست ولی خوب آره شما راست میگی.
بالاخره من نقشم باید ی جاهایی مشخص بشه.
البته قصد ریاست ندارم بیشتر نیتم مشخص کردن راه و حفظ تعادل این موتور گازی هست که داره میره جلو. میخوام نخوره تو درو دیوار.
آگاه هستم که این کارها کمی ریزش به دنبال داره ولی ما به کار و راه مطمئنیم پس میریم جلو.
من و اهالی محل هنوز منتظر مقالاتی ناب نظیر مقالات حقوقی قبلی شما هستیم.
نخودی عزیز سرفراز باشی.
هم خودت عزیزی و هم اسمت که من باهاش کلی خاطره دارم.

درود به همه
مجتبی تصمیم خوبی گرفتی! هر جایی مال یه موضوع خاصه. همینطور که ما اینجا در مورد مکانیک و فیزیک کوانتوم و احضار روح چیزی نمی‌نویسیم در مورد مذهب هم نمی‌نویسیم.
کلا مطالب مذهبی هیچ‌وقت کاربردی نیستند. یا حد اقل در زمان حال ما تاثیری ندارن.
از طرف دیگه توی کشور ما اگه میخ و دسته بیل رو هم از چین وارد کنن ولی در مورد مذهب کم‌کاری نمی‌کنن! صدا، سیما و…
خوش باشید!

جناب امینی بله صحیح می فرمایید که “هر جایی مال یه موضوع خاصه” و بنده هم به همین جهت بیهوده وارد مباحثات عقیدتی نشدم که البته در این موارد هم نه تخصصش را دارم و نه قلمش را.
ولی این رو بدونید وقتی مباحث مذهبی کاربرد پیدا می کنند که اونها رو به کار بگیریم، اگه حتی یک بار هم یه مطلب و مبحث مذهبی بکار بیاد نظریه شما رد میشه.
بگذریم بیایید حد اقل احترام گذاشتن به عقاید دیگران را بیاموزیم که آن گاه است که خود نیز شخصی محترم خواهیم بود و می توانیم انتظار احترام از جانب دیگران را نیز داشته باشیم.
البته شما می تونید بگید من اصلاً انتظار احترام ندارم و از این گفت و گوها که در هر حال من واردش نمیشم و نهایتً براتون و برای خودم و بقیه آرزوی سعادت و شاد کامی دارم.

درود به شما
نخودی عزیز من به اعتقادات کسی توهین نکردم. نمی‌دونم چه سری هست که هر دفعه لب باز می‌کنم و در مورد مذهب نظر میدم همه فکر می‌کنن به اعتقاداتشون توهین کردم!
من به اعتقادات دیگران کاری ندارم. حالا هر کیش و آیینی می‌خواد داشته باشه. شما منظور منو اشتباه برداشت کردید.
اگه بخوام واضح‌تر توضیح بدم. برای یه نابینا که نمی‌دونم مشکل شغلی یا تحصیلی یا ساده‌تر کامپیوتری داره یه متن مذهبی کمکی محسوب نمی‌شه.
به هر حال از اونجایی که من قراره کمک مجتبی باشم نه دردسر درست کن و بحث بی‌خودی راه انداز از هرکس که دیدگاه من به اعتقاداتش اهانت کرده معذرت می‌خوام. من قصد چنین کاری رو نداشتم.
بای بای.

با سلام. اتفاقاً بنده این شعر و بعضی از اشعار نوشته شده تو نظرات رو ذخیره کردم حالا خوب به هر نحوی هم محیط سایت و هم بعضی فعالیت غیر از موضوعات سایت محدوده ولی این دالِّ بر کم کردن فعالیت شما نمیتونه باشه. البته حضور جناب خادمی جسارت میکنم. نمیدونم شما با گروههای نابینایان که تو googlegroups ایجاد شده آشنایی دارید یا نه؟ یا عضو یکی از این گروهها هستین یا نه؟ سعیمون بر این باشه که این جور مطالب رو تو این گروهها درج کنیم و بنده هم موافقم که از موضوع سایت و هدف سایت خارج نشه. مخصوصاً گروه ایستگاه سرگرمی برای اینجور مطالب مناسب هستش. ولی دیگه واقعاً دیگه تو این مسیر بمونیم یعنی اینکه این سایت فقط و فقط برای آموزش و استقلال ماها ایجاد شده دیگه فعالیتهامون فقط و فقط تو این مسیر باشه. برای سایر فعالیتها اعم از گذاشتن موسیقی و رمان و اینا گروههایی که عرض کردم رو مّد نظرمون قرار بدیم اتفاقاً تو گروه سرگرمی زحمت آهنگهای روز رو دوست نزدیکتر از برادرم جناب وحید محمدی زحمتش رو میکشن. و اتفاقاً غیر از موسیقی مطالب قابل توجهی تو اونجا ارسال میشه. عضویت تو اونجا هم خالی از لطف نیست. امید به اون که جناب خادمی عذر بنده رو نسبت به جسارتی که کردم پذیرا باشن. اگه سایتی باشه که لینک مستقیم بده بنده هم فعالیتم رو شروع میکنم البته اگه خدا بخواد.

بابا دیر به دیر می آیی ولی خوب می آیی. مجتبی فصل الخطاب خوبی دادی واقعا لازم بود. دوستان اینجا برای نابینایان است پس باید به مشکلات آنان رسیدگی شود جای کتاب مذهبی و غیره در هزاران جای دیگر از این مملکت از جمله سی واحد درسی دوره لیسانس یا مساجد یا کتاب خانه های عمومی یا tv می باشد. من خودم به مذهب علاقه دارم و خیلی پیگیرش هستم ولی هر چیزی جایی دارد

اصلا بیاییم یک جور دیگه به قضیه نگاه کنیم.
آقایان و خانمها
برای اینکه به مذهب و مذهبیان بی احترامی نشه لطفا موارد مربوطه را در جایی منتشر کنید که مربوط به مذهب باشه نه اینجا.
یک کلام ختم کلام.
اینجا یک مشت آدم خشک ماشینی که از بس خشکند دیگه اسم آدم هم زیادشان است و باید بهشان گفت ربات زندگی میکنند.
نمونهش هم خود من و شاید میثم هم.

به نام خدا و سلام:
اصلا فکر نمی کردم اینطور با چند مطلب اعتقادی و دینی اینطور برخوردی بشود نیاز به بیانیه دادن نبود! خیلی راحت می توانستید اهداف سایت تان را در قالب یک پست بیاورید مثل پست محصولاتتان.
بقیه هم حساب کار دستشان می آمد.
ولی نه آگاهی چند کلید میانبر و برنامه باعث شادی و نشاط می شود و نه مذهب باعث افسردگی و غم و اندوه.
به خدمت مدیران سایت عرض کنم که حد اقل حرمت شهادت را نگه می داشتید و روز بعد یا چند روز آینده بیانیه منتشر می کردید.
هدف محله خوبه ولی این راهش کمی اشکال دارد.
دوست عزیز مسائل مذهبی همه جا و همه وقت کاربرد دارد اصل شناخت ما از مذهب است!
!
امیدوارم موفق باشید.

سلام و با احترام به نظرات دوستان و عقاید مذهبی همه اعذای محله و بازدید کنندگان و…
قصد دخالت در بحث یا ادعای نظر ندارم.
بنده خودم فعالیت مذهبی هم دارم یعنی وبلاگ برای موسیقی و جدا از اون برای کارهای مذهبی هم دارم ولی در کل بنا به احترام به عقاید دوستان شیعه و سنی و هر دین و مذهب دیگر که از محله بازدید میکنند پیشنهاد میدهم:
هر از گاهی برای خاطر اطلاع هم شده حد اقل در آخر بعضی از پستهایی که در مناسبت خاصی ارسال میشه تبریک و تسلیت را حذف نکنید،
من نمیگم با مطالب مذهبی مخالف یا موافق هستم و حرف دوستان هم به جا هست که نوشته بودند اینجا محل آموزش در مورد کامپیوتر و… هست ولی به خاطر اینکه این پست حالا یه جورایی نمیدونم چطوری اگه به کسی هم برخورده به خاطر عزیزشان حد اقل مدیر محترم این یکی درخواست بنده را به بزرگواری خودشان رد نفرماید.
بنده با نظر مجتبی جان تا امروز موافق بوده ام ولی شاید میان ما یه تعداد دوستانی از لحاظ مذهبی کند رو یا تند رو یا میانه یا و هرچیچی باشه این پست بهشان به خاطر اعتقادشان یه جورایی بر بخورد ولی به شما هم حق میدهم
اولاً مدیر محله هستید میتونید هر جور که بخواهید مدیریت کنید
دوماً سایت به خاطر فعالیتهای کامپیوتری و آموزشی طراحی شده است.
چون در این سایت یه جورایی فایلهای هنری موسیقی و امثال آن هم قرار گرفته شاید یه جورایی برای عده خاصی از عزیزان سؤال باشد که چرا فقط روی مذهب کلیک میکنید اگه واقعاً محله برای آموزش است پس اینارو هم نذارید
به نظر بنده در مورد مطالب مذهبی هم حد اقل تبریک و تسلیت سخت گیری نشه بهتر است.
ولی باز هم تإکید میکنم در صورت امکان نمیگم یه پست جداگانه برای تسلیت یا تبریک زده بشه ولی حد اقل آوردن این پیغامها در آخر بعضی ازپستهایی که در روزهای خاصی ارسال میشه یه اشاره ای بشود.
در هر صورت اگه رد هم کنید باز هم سپاس گذارم.

از طرفی مراسم مذهبی معمولا در سوگ و به غم میگذرد.
حتی در جشنهایی که برای میلاد رهبران و پیشوایان مذهبی برگزار میگردد مداحان به نوعی مسئله شهادت را به میان میآورند و هر طور شده قطره اشکی هم که شده از مردم میگیرند.
به علاوه در بین مراجع بر سر گناه بودن یا نبودن تولید توزیع و استفاده آلات موسیقی و کف زدن و اینگونه موارد اختلاف نظر مشاهده میشود.
از طرفی برخی از روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که شرکت در مراسم مذهبی برای عده ای باعث تخلیه مشکلات روحی و سلامت روان میگردد.
از طرفی در روایات مذهبی شاد بودن پیروان در هنگام شادی تاکید شده.
اینها را که روی هم بگذارید میتوانید به جمعبندی مختص به خودتان برسید.

به نام خدا و سلام:
وقتی که به این سایت سر زدم و به عنوان کاربر ثبتنام کردم نمی دانستم به جائی پا گذاشته ام که همسایه هایم با چند مطلب اعتقادی این چنین برخوردی می کنند!
واقعا جا خوردم!
همه چیز باشه فقط مذهب نه!
اگر واقعا شما به عقاید احترام می گذارید پس نباید در مورد این مطالب بیانیه بنویسید سایت مال شماست درست! ولی نباید طوری موضع بگیرید که اگر کسی از بیرون آمد و بازدید داشت فکر کند که نابینا دور از مذهب و اعتقاد است.
شما که تلویحا فرمودید مذهبی ها بروند اشکال نداره می رویم ولی بدانید در این سایت دانشآموزان و افراد جوانتر عضو هستند خوب نیست از همین حالا روی شخصیتشان تأثیر بگذاریم اگر اینجا محله است
پس باید همه طور ساکنی هم داشته باشد؟!

بله. من با صراحت عرض میکنم که همه چیز بله ولی مذهب نه.
این برخورد من جا خوردن هم دارد ولی از نظر مثبت. باید جا بخورید و بگویید کسی پیدا شده اینقدر برای مذهب و مذهبی ها احترام قائل است که حاضر نیست مطالب مقدس قاتی مطالب انسانی بشود.
دلیل دارم:
اولا شکل دادن مذهب دیگران کار این محله نیست. ما با انتشار مطالبی از یک مذهب خاص, یک عده حد اقلی را نادیده میگیریم و این اصل بی طرفی را زیر سوال میبرد.
دوما چرا نمیخواهید متوجه بشوید و این حقیقت را بپذیرید که از نظر مذهبیها احترام مذهب بالاتر از این حرفهاست که قاتی یک مشت مطالب کامپیوتری و طنز و خاطره ها که همه دست نوشته انسان است بشود. شما و ما با این کار احترام مذهب را در نظر مذهبی ها نادیده می انگاریم. مثل این است که کتاب قرآنتان انجیلتان توراتتان را به جای مکانی خاص, قاتی کتاب کهنه هایتان بگذارید. خوب من بیانیه ام در جهت احترام به مذهب بوده نه بی احترامی بدان, ولی از آنجا که قصد خصومت و حس جنگ حکمفرما شده برداشت فردی شما نیز دستخوش آن گردیده. تعبیرات شخصی و تفسیر به رای را کنار بگذارید و متن جوابیه را دوباره بی غرض و بیطرف بخوانید. موضع من کاملا مشخص است و ابهام در آن صفر است. من دو پهلو حرف نزدم که حالا عقب نشینی کنم.
اتفاقا هر کس از بیرون بیاید با خودش می گوید چه قدر نابیناها موقعیت شناس هستند که هر کارشان حتی در سرزمین مجازی, مکانی دارد مخصوص به خودش.
من نه به صراحت گفتم و نه تلویحا که مذهبی ها بروند.
گفتم کسانی که مطالب مذهبی رو ترجیح میدید برای بهره مندی از اون مطالب از سایتهای مربوطه بازدید کنید.
بچه های محله اکثریتشان پیرو یک مذهب یا مکتب هستند. منطقیش هم همینه که هم مذهبی ها و هم غیر مذهبی ها مطالب آموزشی را اینجا منتشر بکنید و مطالب دیگر را در جای خودش.
اینجا همه جور ساکنی هم دارد و ما روی اعتقاد هیچ کس تاثیر نمیگذاریم.
شما و دیگر دوستان, تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید.
چنانچه خواستید و افتخار دادید و ماندید که قدم شما روی چشم, اگر هم ما را از سعادت بودنتان محروم کردید که دیگر کاری از ما جز صبر و انتظار برای آینده ای روشنتر ساخته نیست.

دورود دوستان گرامی ماجرا خیلی ساده است!یکی آمده و واسه کمک به نابیناها سایتی درست کرده….تا الان تا جای که من میدانم تمام حزینه و دردسر و بد و بیراه را هم به جان خریده -مثلا خودم کم به مجتبی گیر ندادم-حالا اینقدر حق دارد که بگوید نظرش برای سایتی که خودش بنیان گذاری کرده اینه!من چون خودم در سایتهای بیناها هم بودم میدونم که در سایتهای دیگه مدیر نیازی به جواب دادن نداره و هر بستی رو که خوشش نیاد حذف میکنه!میگم مجتبی یا میسم اگر قوانیین انجمن های دیگرو بیارید اینجا بچه ها بخونند متوجه میشن که دارند زیاد تند میرن!در قوانیین سایت های دیگه این اومده که مدیر حق داره هر مطلبی رو که صلاح بدونه حذف کنه!یا کسی حق نداره مطلب مذهبی …توی سایت بزاره!…من اینجا بهترین نظر رو که یک انسان مذهبی داد و با برخورد کاملا باز هست نظر امیر فتوهی و چشمک میدونم…دین محترم هست حتی برای من بی مذهب….یک چیزی الان یادم اومد مینویسم هممون درس بگیریم که هر چیزی جای خودشو داره….
در سال آخر ریاست جمهوری جورج بوش وقتی که انتقادات به او به حد نهایت رسید روزی در جای گفت که حضرت عیسی به خوابم اومد و گفت به عراق حمله کن!!!!….
مردم آمریکا آنچنان بلای به سرش اووردن که بعد از چند روز اومد عضر خواهی کرد که به دین توهین کرده!!!! من این گفته بوش رو دنبال میکردم اعتراض مردم و تلوزیون و روزنامه ها به بوش این بود که تو برای توجیح کار خودت از دین ما استفاده کردی و به دین توهین کردی!
ولی توی ایران هر کی از راه میرسه نسبت به فهم خودش فتوا صادر میکنه !….راستی مجتبی من از خراسان رضوی هستم!
دم خودت و میسم گرم….
بدرود

درود
مجتبی خودت می‌دونی که من همه جوره باهات موافقم ولی داشتم فکر می‌کردم که با این همه زحمتی که تو و دوستان دیگه برای محله کشیدین و محله رو به اینجا رسوندین با این تصمیم دوستان مذهبی که اکثریت نابینا‌ها رو تشکیل می‌دن رو از اینجا می‌رونی. به هر حال ما داریم توی کشوری زندگی می‌کنیم که اکثریت مذهبی داره.
به نظرم کمی تجدید نظر کن. من برای آینده‌ی این محله نگرانم. می‌تونی مثلا بگی که کتاب‌ها و نمی‌دونم چیز‌هایی از مذهب که شاید به درد بعضی از دوستان بخوره آزاد باشه.
من خودم طرف‌دار آزادی عقاید هستم و اگه مطالب مذهبی بیان فوقش نمی‌خونم.
این فقط نظر من بود. خط مشی رو تو تایین می‌کنی و به هر صورت من باهاتم. تا آخرش.

میثم و بقیه بدونید که:
اون اول کار که محله را تاسیس کردم فقط من بودم و خودم.
خودم مینوشتم خودم هم همون نوشته هام رو میخوندم.
بعد که بچه ها خودشون از محله استقبال کردند مطالب شخصی کمتر شد و مطالب آموزشی بیشتر.
حالا هم مطالب شخصی کمتر هستش ولی بالاخره من جایی را میخواستم که هم به بچه ها کمک کنم هم خودم را توش بنویسم و بچه ها هم خودشون را توش بنویسند.
اینجا همون جاست.
میثم من بهت میگم اولا اکثریت بچه ها که پیرو مذهب یا مکتبی هم هستند محله را ترک نمیکنند و می مونند.
دوما همون کسانی که خیلی خیلی کم هستند به تعداد انگشتان دست, و قصد ترک اینجا را دارند اگر مطلبی هم دیگه پست نکنند برای مطالب به درد بخور اینجا آخرش با واسطه یا بی واسطه به اینجا سر میزنند.
مثلا از گروه مذهبی هایی که هم هستند و هم پست میدند جواد نوعی از بچه های مذهبی هست که پستهای خیلی مفیدی داره از نظرم ایشون چون آدم منطقی ای هست با توجه به دیدگاهی که داده بود مطمئنم می مونه.
ایشون یک آدم مذهبی منطقی هست که موسیقی هم کار میکنه و اون را در خدمت تعالی خودش و دیگران به کار میگیره.
از این نمونه بچه های منطقی زیاد داریم.
کسانی که منطقی فکر نمیکنند خیلی کم هستند.
کسانی که برای تعصب زیادی همه چی را ببرند زیر سوال خیلی کم هستند.
توی این محله آب از آب تکون نمیخوره.
بدترین حالتش اینه که به جایی برسیم که فقط من خودم پست بنویسم.
تاکید میکنم که بعید میدونم هیچ وقت اینطور بشه.
هم تو و هم دیگران مطمئن باشید.
همه چی آرومه.
ما چه قد خوشبختیم.

قبول کنید که سر چیزی دارید بحث میکنید که اصلا عاقبت خوبی نداره دوستان عزیز چه طور در موردهای آموزشی و این موارد دوس دارید تکروی کنید و وب مستقل میزنید یا گروه ایمیلی مستقل میزنید که در گروه فلانی مطلبتون پست نشه که مبادا پستهای اون گروه بیشتر بشه خوب ماشالا سرویسهای وبدهی فارسی رایگان هم زیاده میدونم که اکثر شما هم وبهای شخصی دارید حد اقل یکی رو خوب دارید اونجا مال خودتونه میتونید هر چی دوس دارید توش بنویسید هر چی هم دوس ندارید توش ننویسید واقعا با این حرفا که من میثم و مجتبی میزنیم گمان که نه مطمئنم اون دوستان عزیز که تک بعدی فک میکنن میگن که اینا عجب ادمای فلان فلان شده ای هستند اشکالی نداره طرز تفکر شما هم برای ما و کلا برای من قابل احترامه ولی دوستان عزیز مذهب یه چیز شخصیه و هیچ گاه نباید ابعاد شخصی طرف مقابلتون را زیر سوال ببرید با چند خط نوشته ولی آموزش مجتبی شخصی نیست هست اگه هست خوب بگید وب مجتبی شخصی هست یا نه عقاید مجتبی شخصی هست یا نه
نمیدونم که واقعا با فکری آروم این دیدگاهها را میخونید یا هر دیدگاهی که جلوتر میریم آنپرتون از نصف بیشتر میره جوش میارید و فنتون روشن میشه دوستان عزیز شما مذهب دوس دارید خوب باشه برید سایت شهید آوینی برید سایت تبیان هر سایتی تو یه چارچوب کار میکنه انتظار نداشته باشید که چیزی را که شما دوس دارید تو اون قرار گیرد من هم مثل شما یه بازدیدکننده نظر میدم مجتبی گوش کرد خوب کرد نکرد هم نکرد حق داره شاید من اصلا نباید نظر میدادم اون چیزیا هم که میثم گفت نه دوست عزیز مجتبی راس میگه کسی که بخواد به خاطر یه پست و سی چهلتا دیدگاههای مختلف به ترک این سایت تصمیم بگیره خوب بگیره اشکالی نداره دیگران هستند تازه از یه طرفی هم به نفع مجتبی میشه کمتر هزینه کنه ببینید دوستان به جای اینکه هوای هم دیگه را داشته باشیم و ثابت کنیم که ایرانی هستیم وقتمون را سر چه موضوعاتی طلف میکنیم من فکر میکردم که اینقد کش دار بشه این بحث وقتی دیدگاه اول را من دادم گفتم هنوز جا داره و واقعا هم همین طور شد کار ما ایرانیا بزرگ کردن یه موضوعه و همچنین تظاهر به اون چه که نیستیم واقعا متأسفم برای خودم یا بگم خودمون

سلام به دوستای گلم.میثم خان درست می فرمایید که اکثر بچه های نابینا مذهبی هستند.اما بنده با وجود اینکه مذهبی هستم اگر بی طرفانه به این قضیه نگاه کنم حق را به مجتبی می دهم.واقعا ارزش مذهب بیشتر از اینهاست که بخواهیم آن را در حد و حدود یک سایت نابینایی پایین بیاوریم.پیشاپیش از کسانی که نظر اینجانب با نظراتشان تضاد دارد پوزش می خواهم.

درود به تو هادی عزیز
من هم نظر خودم همینه. همونطور که گفتم من فقط برای محله نگران بودم و الا نظرم چیزی بود که توی دیدگاه‌های قبلی گفتم. اما خوب جناب مدیر فرمود که اگه هیچ کس هم نیاد تو سایت من روی نظر خودم می‌مونم.
رهبر من این مجتبی است که در هیچ شرایطی کوتاه نمیاد! آورین، آورین مجتبی.
راستی برای ریاست جمهوری کاندیدا نمیشی؟ حالا که همه کاندیدا می‌شن تو هم بشو. رای ما با توست!!! 🙂

سلام به همگی.
من معتقدم که همین شماها اگر غربیها اهل مذهب بودند به قول خودتان میپرستیدشان و موافق مذهب بودید مثل خیلی از بحث هایی که به پیروی از غرب درست میبینید.
آقای خادمی شما گفتید احترام مذهب بالاتر از این حرفهاست که در این سایت به آن بپردازیم. دقیقا اشتباهتون همینجاست مثل مردم ساده حرف نزنید که قرآن را در بهترین جا قرآنی نگه داری میکنند و اگر مثلا فرزندشان بخواهد آنرا ببیند اجازه نمیدهند مبادا کثیف یا پاره شود.
این قرآن و دیگر کتابهای مذهبی برای مطالعه و تحقیق است حتی اگر کهنه و پاره شود نه برای سفره هفت سین و کنار آینه روی طاقچه.
من تا کنون موفق نشدم پست به درد بخوری ارسال کنم ولی خواهش میکنم همین چند پست به درد نخور را هم از محله حذف نمایید و در ضمن نام کاربری و رمزم را هم پاک بفرمایید

با سلام خدمت شما کسانی که همین نظر گذاشتنتون نشونه قاطعیت شما در دفاع از مذهب و دینتون هست. و همچنین عرض سلام دارم خدمت شما جناب آقای خادمی من خودم را مدیون شما جناب خادمی دونسته و میدونم چون خیلی چیزها را از شما آموختم و حضرت علی ع میفرمایند هر کس یک حرف به شما آموخت شما را بنده خودش نموده است. ولی این را هم باید بگویم که همه ما میدونیم سایتهای جامع ای هستند که مملو از مطالب مذهبی است ولی منظور اینه که به اندازه حقی که خداوند و پیامبر و اولیای خدا بر گردن ما دارند حرکتی انجام دهیم. خوبه که خودم را میگم در زمان امام حسین نبودم و الا میگفتم این همه مسلمون هست چرا من برم به کمک امام و اهل بیتش چه فرق داره همانطور که در آن زمان امام حسین ع فرمودند هل من ناصر ینصرنی امروز هم امام زمان هم این فریاد را میزند اینجوری لبیک میگوییم بابا یک حدیث در هر ماه مگر چه قدر فضا از سایتتون را اشغال میکنه همیشه سعی کنید از حق دفاع کنید حتا به از دست رفتن جونتون باشه امامانی که جونشون را در راه خدا و مبارزه با حاکمان جور و ظلم دادند تا دین خدا بماند اونقدر ارزش ندارند که حتی یک حدیث ازشون در این سایت بیاد با آوردن مسایل مذهبی ارزش پیامبر و اهل بیتشون کم که نمیشه بل که نشانگر احترام گذاشتن شما به آنها شده و هر کسی که برای اولین بار از این سایت دیدن میکنند میگن آفرین بر نابینایان که در راس همه کارهاشون خدا و پیامبر و اهل بیتشون هست نه این که با خوندن این بیانیه بگن نابینایان چون چشم ندارن دین و اعتقاداتی هم ندارن شما را به خدا اگر شیعه هستید باعث دل خونی امام زمان نشوید و آب به آسیاب وهابیت نریزید چون حرفایی که در بیانیه و یا جواب نظرات زدید حرفاییست که وهابیت سالهاست ملیاردها ملیارد خرج کردند تا در افکار نهادینه کنند در آخر دینتون را به داشتن چند روز کار با کامپیوتر نفروشید ضمنا از کسانی که با سراحت از موضع دین و مذحب شیعه دفاع نمودند و تملق نگفتند به خاطر یک مشت مسایل دنیایی و زود گذر تشکر و قدر دانی میکنم خدایا ما را از گمراهان قرار نده و ما را به راه راست و حقیقت هدایت بفرمای بنده کوچک و ظعیف خداوند قادر متعال علی محمد

سلام
جناب آقای هخادمیو مدیریت محترم محله گوشکن و جناب آقای امینی، مدیر گاهی حاضر این محله.
شجاعت شما رو تحسین میکنم.
مجتبی، روی مواضعت سفت ایستادگی کن و نگذار حرفهای عده ای متعصب، در عزم و اراده ات خللی ایجاد کنه.
دوستان منتقد هم، لطفا یک لحظه تعصباتی رو که از بچگی به خوردشون دادن کنار بذارن و کمی منطقی و بیطرفانه به چیزی که مجتبی در این پست گفت دقت کنن.

با اجازتون ظاهراً پای منبر آخری با بنده هست:
امیدوارم این که بنده حقیر مینویسم آخرین دیدگاه باشه.
از دوستان عزیز مذهبی و غیر مذهبی تغاضا دارم این بحث را ادامه ندهید زیرا نباید از کاه کوه ساخت
بنده خودم که امروز نظرات را خواندم متإسف شدم.
بابا یکمی ظرفیت باید داشت اینا چیه ماشاللا شما همتون تحصیل کرده و افراد دانایی هستید.
اولاً مجتبُی صاحب اصلی این سایت هست و میتونه به دلخواه خودش تصمیم بگیره
دوماً یه کمی بیایید با دید مثبت به مسإله نگاه کنیم.
اگه واقعاً ناراحت هستید من اجازشو از آقا مجتبی میگیرم هر از گاهی براتون حدیث هم مینویسم
بابا دیگه تمومش کنید.
من میدونم آقا مجتبط و اکثر دوستان به اولیا و انبیا و خداوند متعال ارادت و احترام هم قائل هستیم و هیچ مشکلی هم با مذهب و اینجور مسائل نداریم و همه با هم دوست و برای همدیگه محترم هستیم.
اگه قال قضیه با این کنده میشه
اگه دل بچه ها با آوردن یه سری مسائل مذهبی خوش است خوب مجتبی گفته دیگه با اینکه خودش شاید رازی نباشه ولی دیگه سکوت میکنه یعنی چی
یعنی اینکه خودش در مورد مطلبی که نوشته باهامون کنار میاد
حتی تو سایتی که مالکش خودش هست به ماها که شاید خیلیهامونو از نزدیک نمیشناسه اختیار فعالیت داده.
جون من روی این پیر محله =بنده= را زمین نیاندازید دست همه عزیزان را میبوسم دیگه ناراحتیها را بزارید کنار
محله از اول درست است مال مجتبی هست ولی برای ماها بوده و هست.
براتون یه حدیثی نقل میکنم ولی اسم اشخاص یادم نیست ولی در کل روایت این چنین است:
ظمان یکی از امامان فکر کنم امام ششم =ع= یه عده بوده با امام رابطه داشته اند ولی این افراد زیاد در اجتماع افرادی مثبت و به قول ماها اسلامی نبوده اند.
دور و وریهای امام که همشون نمازخوان و اهل دین و… بودند به امام عرض میکنند بابا شما امام هستید شما کجا اینها کجا؟
امام یه نامه ای مینویسند و سه نفر از این مردمی که اهل عبادت و دینی بودند را نزد اون افراد به قول خودمان خلافکار میفرستند
وقتی راه سفر تمام میشود صحابه امام نامه را به دست اونا میرسانند
ظاهراً در نامه چند درهمی پول درخواست شده بود
تا دیدند از سوی امام درخواست شده خدا را به هر دری زده خواسته امام را به جا آوردند و از تریق سه نفر صحابه به نزد امام ارسال کردند.
وقتی رسیدند پیش امام امانت را تحویل امام دادند، حضرت فرمود حالا متوجه شدید که فقط با عبادت کارها جور نمیشود در خیلی موارد فقط با عبادت و مشغول مسائل شخصی شدن کارها و امور دینی پیش نمیرود باید در خزانه به مقدار لازم پشتبانه های دیگری هم در دست داشت.
البته بنده با نوشتن این مطلب قصد جسارت پیش دوستان را نداشتم فقط خواستم یه کمی مسإله روشنتر شود.
همه شما برام عزیز و محترم هستید.
در هر صورت از اینکه منبر بنده طولانی شد ببخشید بنده طلبگی نخوانده ام به همین خاطر اصول سخنرانی ووو…. بلد نیستم.
فعلاً.

اصلا هر کس مطلب مذهبی گذاشت من اگر قبلا هم حتما حذف نمیکردم حالا دیگه حذف میکنم تا بدونید این سایت سایت مذهبی نیست.
دوباره بخونید: این سایت سایت مذهبی نیست.
دلیلی نداره چون یه شبکه مثلا مال ورزش هست با فرهنگ مخالف باشه که.
هر کس کار خودش را انجام میده.
هیچ کس حتی شما جواد جان حدیث و موارد مذهبی نذارید که شرمنده تون نشم و حذفش نکنم.
خرد نگهدارتان باد.

چشمک جون این سکوت من از گریه بدتر است.
گاهی وقت ها که نظرات فیسبوک و اینجا را میبینم با خودم فکر میکنم واقعا با کیا شدیم هفتادو دو میلیون!
حال این جماعت فقط گریه دارد. گریه.
راستی این جاذبه و دافعه که گفته بیدی الان یعنی چه.

درود
دوستی نوشت (چه اهمیتی دارد ) که میان ماه من و ماه گردون فاصله زمین تا آسمان است .
سکوت مجتبی کاملا محترمانه و در انتهای کامنت های دوستان بوده و هست نگرانی های ایشان قبل از اینکه کامنت بعضا منتشر شود ابراز شده و اعتقاد بر راه و روشش دارد و اینکه جاذبه دارد درست است یعنی در اون وقتها که فقط خودش بود ومی خواند وبلاگش را چند باری من نیز رفتهبودم و این جاذبه بود که این سایت را به اینجا رسانده است ودافعه ندارد و این فضا نیز به راحتی مدیریت خواهد شد .هم بنفشه خانم و هم علی اقا و ما بقی بر و بچه ها خصوصا دوست ما آقای رهگذر هرگز عبور نخواهد کرد ایشان مطالب جالبی نوشته بودند و هر امری که آموزش باشد در این مکان منتشر می شود .اون آقایانی که به مجتبی تحسین می کنند ک روش مجتبی مثل اونا شد ببینند که مجتبی احترام گذاشت و جواب داد که سکوت می کند یعنی پاسخ داد تا احترام کامنت گذار حفظ شود دوم در برخی از موارد هست که مجتبی هم در برابر پیشنهادی یا نظر سنجی که تازه به راه انداخته نظرش را متعادل می کند و با قدرت تمام تر سکان مدیریت را به دست خواهد گرفت لطفا برای امورات خودتان متوسل به ابزار مدیریت نشوید بلکه اگر پیشنهاد می کنید وعلم آن را هم دارید با نظر کارشناسان امور را در کنترل خودتان بگیرید نه اینکه میدان را خالی کنید همان احترام که خودتان می گوئید در روش مجتبی کاملا مشهود بوده و با آگاهی تمام امور را توضیح داده برخی را قبل در متن و برخی را هم در کامنت ها و خلاصه مدیر باهوش ومدبری می باشد که به وضوح بگویم من نیستم ونمی توانم کارهای شخصی خودم را به ایشان گره بزنم ما باید قبل از اینکه دیگری باشیم خودمان باشیم .همانطور که مجتبی مختار است ما هم مختار هستیم و من مطمئن هستم بعد از این بهتر خواهد شد همه دوستان هستند همه وهمه

dorood qanbar khan man nafahmidam manzure shoma az inkeh az man naqleh qovl kardid chi bud !vali agar fekr kardid man az mojtaba gelayeh kardam eshtebah kardid!albateh man kam be mojtaba enteqad nakardam ino kamennt haye man qablha kamel neshun mideh!vaali in shearo ke inja nevashtam vase in bud ke dustan dideh khodeshun ra baz tar konand va be joziyat napardazand hamin va aslan qastam mojtaba nabudeh …rastesh man ruz be ruz bishtar az mojtaba khosham miyad albate meysam ke dust qadimi maneh!chand maheh!alan hes mikonam va mikhonam ke mojtaba ruz be ruz behtar mishe … khob bud gozaram oftad ta in kamennteh shomaro beh khonam va ehtemalan rafeh soeh tafahom konam….
shad ze mehr afzun bedrud

دیدگاهتان را بنویسید