خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

طنز

این متن هرچند از یک سایت دیگر می باشد ولی متناسب با کشور عزیزمان می باشد. امیدوارم با خواندن این متن طنز کمی به خود آییم
کد خبر: 67904

هیچکس بدون قلیان نیست … همراه دوم

امیر وفایی

گروه طنز- قلیان سراها از معدود دکان‌هایی هستند که این روزها چیزی از رونق سابق‌شان کم نشده و کماکان سخت می‌شود در آنها صندلی خالی پیدا کرد. اگر از بالای شیشه‌های مات و آن‌ورش ناپیدا سرکی به داخل بکشید در هر گوشه‌ای هیکل‌های مصممی را می‌بینید که دور یک میز نشسته‌اند و با جدیتی مثال زدنی در حال پک زدن هستند. با این‌که بازار قلیان حتی از چیپس و پفک هم داغ‌تر شده دست تلویزیون در تبلیغ این کالای پرسود به جهت برخی محدودیت‌های دخانی بسته است. با توجه به پول خوبی که در این عرصه جابه‌جا می‌شود اگر محدودیتی وجود نداشت مطمئنن تلویزیون برای قلیان‌کش‌ها کم نمی‌گذاشت. اتفاقن شبکه یک اخیرن مستندی تحت عنوان “تب” پخش کرد که ظاهرن به مذمت قلیان اختصاص داشت اما عملن یک رپرتاژ آگهی همه چیز تمام برای معرفی جذابیت‌های قلیان بود. در این مستند دوربین زندگی روزمره جوانی را دنبال می‌کرد که در همه مکان‌هایی که ممکن بود به آنها رفت و آمد داشته باشد امکانات مربوط به قلیان‌کشی را برای خودش مهیا کرده بود. یک جوان نسبتن خوش تیپ، با چهره‌ای مناسب و ادبیاتی قابل قبول که بیشتر شبیه قهرمان‌های داستان‌ها بود. وقتی قهرمان قصه مشغول سوار کردن تنباکو روی قلیان بود دوربین به‌طور دقیق روی دست او زوم می‌کرد تا بیننده کاملن با شیوه صحیح کار آشنا شود. او آن‌طور که در این مستند می‌دیدیم در زندگی شخصی‌اش هم انسان موفقی بود و موقعیت مالی مناسبی داشت. قهرمان قصه ما به مدت حدودن یک ساعت از قلیان تعریف و تمجید کرد و در یک دقیقه پایانی اثر در بیمارستان بستری شد. البته کارگردان در آن سکانس هم خیلی زود نگرانی بیننده را برطرف کرد و قهرمان را دیدیدم که از روی تخت بیمارستان بلند شد و با دوربین بای بای کرد.

اگر دست تلویزیون در تبلیغ دخانیات باز باشد دیگر لازم نیست این همه کوچه و پس‌کوچه بروند و غیر مستقیم قلیان را تبلیع کنند. در این صورت خیلی راحت مثل سایر کالاها دخانیات را هم در چند ثانیه تبلیغ می‌کنند و پولشان را می‌گیرند.

1- مادر به دخترش: عجب کامی می‌ده این قلیون دخترم. تنباکوتون چیه؟

دختر: حمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید…

حمید(در حال قلیان کشیدن است و فقط صدایش را می‌شنویم): قل قل قل قل…. تنباکوی قرمز دو خط.

2- (راوی تبلیغ با لحنی هیجانی): تنها با ارسال یک اس ام اس به 200050 از طرح قلیان میوه‌ای مجانی همراه دوم برخوردار شوید. آدرس قهوه‌خانه برای شما ارسال می‌شود و با نشان دادن آن به صاحب قهوه‌خانه وجهی از شما دریافت نخواهد شد. “هیچکس بدون قلیان نیست … همراه دوم.”

3- آیا پوست‌تان از گدازه‌های زغال قلیان سوخته است؟ محصولات آرایشی و بهداشتی حلزون را فراموش نکنید. با عصاره نرم کننده ماندگار و از بین برنده هرگونه سوختگی ناشی از زغال.

4- (آقای ایمنی ناگهان نصفه شب وسط خانه مردم ظاهر می‌شود): چرا نشستی اوس حسن؟! گاز داره نشت می‌کنه. سریع برو پنجره‌ها رو باز کن. (طرف از پای قلیان بلند می‌شود و می‌رود و آقای ایمنی خودش شلنگ قلیان را برمی‌دارد. او رو به دوربین ابرو می‌اندازد و اینجاست که متوجه می‌شویم اصلن نشت گازی در کار نبوده)

۸ دیدگاه دربارهٔ «طنز»

سلام چشمک جان مطلب جالبی بود و البته واقعی من خودم عید هرجا میرفتم قلیونم همرام بود میخوام ولش کنم ولی نمیشه ۵ ساله متادش شدم البته من قلیون سنتی میکشم و میوه ای کمتر میکشم ولی تو عید ما هرجا میرفتیم جایی نبود که قلیون نباشه و بیشتر مردم قلیون داشتن

دیدگاهتان را بنویسید