خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعاتی درباره انجمن علمی فرهنگی موج نور اصفهان از طرف خود انجمن

27/2/1392

به نام آن که جان را فکرت آموخت

انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان به همت جمعی از اساتید دانشگاه و تعدادی از نابینایان و کمبینایان در سال 1384 تأسیس گردید.

در طول مدت فعالیت خود تاکنون با یاری و همکاری عدهای از خیرین و داوطلبان و فروش کتب خود آموز رایانه و کمکهای ناچیز دولتی توانسته خدمات خود را به گروه همنوع ارائه نماید.

در اثر فعالیتهای این انجمن، نابینایان با کار با رایانه عادی آشنا شدهاند که بر اثر آن زندگی تحصیلی، شخصی و شغلی آنها بهبود یافته است.

به عنوان نمونه تعدادی از آنها در شغل آزاد، معلمی، برنامهنویسی، استادی دانشگاه، کتابداری و … مشغول به کار شده اند؛ در ضمن چهار نفر از نابینایان در انجمن برای تهیهی کتب و بر گزاری کلاسها و پاسخگویی به مشکلات رایانهای استخدام شدهاند.

قابل توجه است که تا قبل از سال 1390 تمامی کتب خودآموز رایانه انجمن در منزل شخصی ضبط میگردید اما خوشبختانه با تلاشهای انجام شده یک استودیوی اختصاصی  برای ضبط کتب توسط انجمن ایجاد گردید.

در حال حاضر امکان بازدید از این استودیو نیز برای تمام افراد فراهم میباشد و امکان بهرهگیری از آن برای تمام نابینایان مهیاست. همچنین تولیدات آن قابل استفاده تمام نابینایان و کمبینایان فارسی زبان میباشد.

اما در مورد کمکها به طور مثال در سال گذشته انجمن مبلغ 3 میلیون تومان از سازمان بهزیستی استان اصفهان به عنوان کمک دریافت نموده است و مبلغ 2 میلیون تومان کتابهای انجمن در قالب 150 بسته به سازمان بهزیستی استان اصفهان فروخته شده که به صورت رایگان در اختیار استفادهکنندگان قرار خواهد گرفت. در ضمن این آمادگی وجود دارد که این کتب در اختیار دیگر استانها نیز قرار گیرد.

در برابر خلاصهای از فعالیتهای انجمن در سال گذشته به صورت ذیل می باشد:

  1. تهیهی 4 کتاب:
    • خود آموز Sound forge برای نابینایان
    • خود آموز KMPlayer برای نابینایان
    • خود آموز MS Outlook 1 برای نابینایان
    • خود آموز MS Outlook 2 برای نابینایان

برای تهیه این کتب حداقل مجموعاً 3000 نفر ساعت وقت صرف شده است؛ این کتب بین نابینایان داخل و خارج از ایران و کشورهای فارسی زبان از قبیل افغانستان و تاجیکستان توزیع گردیده است.

  1. پاسخ گویی به تلفنهای دوستان برای رفع اشکالات رایانهای و تلفن همراه که به صورت رایگان برای سراسر کشور و تمام فارسیزبانان جهان از قبیل نابینایان افغانستان و تاجیکستان و …؛ انجام گرفته است؛ در مجموع 2300 نفر ساعت پاسخگویی در سال گذشته انجام گرفته است. شمارههای تماس 09399018008 و 03116687033 است و این هم مطمئناً برای انجمن هزینه زیادی را در بر دارد.
  2. برگزاری کلاسهای آموزشی رایانه: که در جدول ذیل ارائه میگردد:

نام دوره

تعداد دوره

آموزش صفحه کلید

3

آشنایی با صدای Jaws

3

Windows مقدماتی

3

Windows پیشرفته

3

اینترنت

3

پست الکترونیک

3

Windows 7

2

Word

2

Excel

2

PowerPoint

2

Accsess

2

تسهیل زندگی نابینایان با استفاده از وِب

2

MSOutlook 1

1

MSOutlook 2

1

Sound forge

1

آشنایی با سخت افزار

1

آموزش نرم افزار پیک موتوری

1

جمع دوره ها

35

برای برگزاری این دورهها مجموعاً 1400 نفر ساعت کلاس تشکیل گردیده است که همهی این کلاسها به صورت رایگان میباشد و برای دانشآموزان ممتاز هزینه رفت و آمد با تاکسی تلفنی نیز پرداخت گردیده است.

  1. گویاسازی کتاب زندگی عاقلانه و ارائه آن به عنوان یک مدل کتاب گویا، که نابینایان نیز با استفاده از فهرست آن مانند افراد بینا میتوانند به هر قسمت از کتاب که بخواهند دسترسی داشته باشند، به مراکز تولید کتب گویا.
  2. برگزاری کلاسهای آمار برای دانشجویان نابینا و کمبینا به صورت رایگان
  3. پشتیبانی و نگهداری سایت اینترنتی انجمن به نشانی www.mnsi.ir
  4. پشتیبانی سیستم اطلاعرسانی انجمن به شمارههای 03116688000 برای سراسر کشور و 9730455 برای استان اصفهان
  5. پیگیری طرح مناسبسازی پیادهروها و مبلمان شهری و پیگیری بهکارگیری این طرحها

لازم به ذکر است که تمام این فعالیتها هزینههای زیادی را برای انجمن در بر دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر لوح فشرده برای اعضاء 3000 تومان می باشد که هزینهی تهیه، تکثیر و بستهبندی این لوحها است و حق عضویت برای هر نفر 2000 تومان به صورت سالیانه است، که با یک نگاه دقیق میتوان درک کرد که این دریافتها در برابر آن همه فعالیتها ناچیز است، ولی رایگان ارائه نمودن تولیدات انجمن از نظر روانی بیارزشی آنها را القاء میکند.

تمامی علاقهمندان به ادامهی فعالیتهای انجمن میتوانند به منظور حمایت از انجمن و دسترسی هرچه بیشتر دوستان به خدمات انجمن از مراکز بهزیستی استانها و یا دیگر ارگانها بخواهند که کتب انجمن را تهیه و به صورت رایگان در اختیار نابینایان و کم بینایان قرار دهند.

با توجه به آنچه گفته شد هر گونه تکثیر و دسترسی به کتب انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان به جز از طریق خود انجمن شرعاً حرام و قانوناً غیر مجاز میباشد.

انجمن علمی فرهنگی موج نور اصفهان

دکتر علی رجالی

 

تلفنهای تماس: 09399018008 و 03116687033 هر روز به جز روز های تعطیل از ساعت 10-11 و 16-18.

نشانی: اصفهان- خیابان سعادت آباد- رو به روی مقبرهی بانو امین- جنب ورزشگاه امین- خانهی ریاضیات اصفهان- انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعاتی درباره انجمن علمی فرهنگی موج نور اصفهان از طرف خود انجمن»

درود ضمن تشکر از اطلاع رسانی جناب آقای دکتر متاسفانه باید به اطلاع دوستان برسانم که این اطلاعیه هیچ آمار دقیق از منابع مالی انجمن را نمی رساند شاید از بعد روانی بتوان افکار عمومی را مهار کرد وتوجیهی باشد بر اعمال ممانعت از تکثیر وانتشار آن توسط دوست عزیز ما آدمک اما هیچ روشنگری نبوده ونیست .در متن آمده که از منابع بهزیستی ناچیز بهر گرفته اند در سال قبل ۳ میلیون و ۲ میلیون هم لوح فروخته اند که خیلی ناچیز است در مقابل کمک خیرین محترم که برای نابینایان عزیز هزینه کرده اند البته زحمات جذب اینکمک ها را نباید فراموش کنیم اما بهتر بود به جای گزارش های بدون نتیجه که در هر ماه در سایت باید منتشر شود در پایان هر سال مالی تراز مالی دقیق بمنظور روشنگری منتشر شود .
ضمنا از کمک های خیرین و بهزیستی محترم هر چند ناچیز این لوح ها جهانی شدند اما در ایران ممنوعیت آن برای نابینایان نیازمند خیلی بیش از افراد خارجی است این هم یک نوع ترویج است .!دوستان من همه برای نابینایان تلاش می کنیم چرا بخاطر سه هزار تومان ناقابل این همه حرف و حدیث .برای کسی که تراز مالی نمی داند قبول این حرف ها راحت و منطقی است اما در تراز مالی این اطلاعات معدله ای گنگ و لا ینحل است .
لطفا از ابزار دین بهره نجوئید و کار خودتان را قانونی ندانید این هم از سادگی نابینایان نشات می گیرد .کامنت قبلی من ناقص ارسال شد .لطفا برای گسترش نظر شرعی با دفاتر مجتهدین دین تماس و بعد از کسب تکلیف این را به اطلاع ما برسانید بگوئید که زحمت کشیدید بعد قفل گذاشتید بعد فروختید به قیمت اندک حالا حق تکثیر را می خواهید از ایشان بگیرید اگر نگفتند که شما قبل از فروختن این حق را از ایشان گرفتید مطمئن باشید که حق با شماست !
امیدوار هستم با تلاش های مداوم و بهتر شما عزیزان و با نگرشی بر اهداف انجمن که از عملکرد خوبی هم برخوردار می باشد راهی را برگزینید تا دامنه فعالیتتان بیشتر ودوست داشتنی تر باشد شما با همان سه هزار تومان ارزش کار خودتان را از بین نبرید عضو بگیرید و مبلغ ماهانه یا سالیانه بیشتر ی برای خدماتتان بردارید بعد همه نیازمندان نابینا از این خدمات به آسانی برخوردار شوند و یا راه هائی که خودتان می دانید اما به سود بیشتر می اندیشید !

سلام.
من فکر میکنم هنوز مشکل اصلی یعنی عدم امکان استفاده از یک سی دی قفل دار روی پلیر های مختلف حل نشده و این مهمترین نکته است.
هیچکس مخالف فروش محصولات این انجمن نیست.
ولی این که به سختی بتوان از آن استفاده کرد همیشه باعث میشود کسانی در سدد شکستن قفل و بقیه ی ماجرا بر آیند.

ددددددووووووررروووودددد قنبر گرامی تمام حرف هایی که من می خواستم بزنم گفت !ما که بچه نیستیم!خودم ۴سال انجمن شهرمون را اداره کردم برنامه هایی داشتیمکه در کل کشور تک بود ۲ سال انجمن نمونه استان شدیم ….حالا با این اطلاعات ناقص و جهت دار باید غانع بشویم!حرف سعید هم کاملا بجاست …

هیچ گربه ای محظ رضای خدا موش نمیگیرد!
به کسی بر نخوره ولی در مثال مناقشه نیست….
شاد زی مهر افزون
بدرود

سلام من اینها را زیاد نفهمیدم شما بزرگترین خودتون بلدین چجور باهم جنگ کنین فقط میگم هر کتابی که دستم برسه پخش میکنم درسته یکم بچم ولی کرم ندارم من برای کسایی کتابا رو میذارم که خریدند و میخواند رو موبایلشون گوش کنند خودمم نتونم قفلشو بشکنم میذارم با گوشیم ضبطش میکنم بعد میفرستمش تو میدیا فایر و گوروه کورها و وبلاگم و شووووت
البته همه اینا وقتیه که بابای دوسم کتاباشونو بخره
هههههههه
آدمکم آدمک

درود.
کلا من آدم پرتوقعی نیستم.
موج نور درود و دمتون گرم.
البته مقصود من این نیست که دوستان دیگه توقعشان زیاد است.
خواستم نظرم را بگم.
در مورد قفل هم به نظرم جالب نیست.
به نظر من یک توهین به شعور خریدار محسوب میشود.
اگه این مورد را رعایت کنید کارتون بیسته.
البته باز هم به نظر من.

سلام من متوجه نشدم که حتما باید محصولات این انجمن را بخرم یا اگر از هر طریق رایگان به دستم رسید میتونم استفاده کنم آخه ارزش نداره به خاطر ۳۰۰۰ تومان برم جهنم حتما پاسخم رو بدید یا علی ضمنا آدرس وبلاگ شما جناب آدمک چیه خیلی دوست دارم سری به وبلاگ شما بزنم

درود
بله سعید جان هنوز مسئله قفل حل نشده بلکه با ابزار وهدف خاص این اطلاعیه صادر شده است .به جای حل مسئله صورت مسئله در حال پاک شدن است ؟ .شهیار عزیز هر شخص باهوشی همچون شما نخواهد پذیرفت که این اطلاعیه فقط گزارش از انجمن است بلکه در متن آن اهداف دیگر پیگیری می گردد .علی من هم نمی خواهم برای سه هزار تومان به جهنم بروم اما این مسئله هم با وجود سه میلیاردی ها حل شده خدا هم مرا به خاطر سه هزار تومان در کنار میلیاردی ها هرگز قرار نخواهد داد ضمنا از همین سه هزار تومان افراد در افغانستان و سایر کشورهای فارسی زبان بهره مند می شوند چرا ما از کمکهای خیرین کشور خودمان بهره نبریم .و مسئله اصلی هم همین است که آدمک گفت و همه ما بخاطر همین انجمن را نقد کرده ایم که همه اکثرا این لوح ها را خریده اند اما توان کار در موبایل را ندارند و به قول مسعود جان توهین واضح و مبرهن است به خریدار .تا کی باید این وضعیت را تحمل کنیم .باید یک راهی اندیشیده شود .آموزش های جدید از آن خودشان باید منابع هزینه هایشان را فراهم کنند نه با فروش آموزش های قدیمی و انحصاری کردن ا«ها
آدمک انگلیسی را عدد سه بیفزائید در بلوگفا فعلا به همت انجمن نوری ها فیلتر استو با فیلتر شکن بروید بهره ببرید که اگر دیر بجنبند همه تلاش هایشان بر باد فنا است .

سلام من هم از نزدیک البته نه خیلی نزدیک نزدیک با این انجمن آشنا هستم و واقعاً تلاشها و فعالیتهای اونها رو می بینم و نمی تونم نادیده بگیرم کمکهایی که به نوع من و شما کردند و میتونست چنین انجمنی نباشه و برخی به سختی برخی به زحمت برخی با پول برخی به هر نوع این خدمات رو یه طوری از یه جایی برای خودشون جور می کردند و کلی های دیگه که اکثر ما هم جز اون کلی ها هستیم از اون محروم می موندیم.
البته من چندان از کتب این انجمن استفاده نکردم چون تو دانشگاه اصفهان بودم و از راهنمایی های آقای هادیان بهره مند می تونستم به راحتی بشم و مقدمات کامپیوتر رو هم تو مرکز فاطمه زهرا پیش خانم پور ملا عباسی یاد گرفتم که اسمشون رو بردم که بگم قدر دان زحماتشون هستم نمک خورده و نمک دون شکسته نیستیم ما نخودی ها!
و تنها مشکل من با این انجمن که نه با نحوه ارائه محصولاتشونه که همانا مبحث قفل و عدم توانایی ما در انتخاب نوع استفاده از محصولات اونهاست که دوستان هم بهش اشاره کردند.
بعقیده من فیلتر کردن سایت آدمک هم کار قشنگی نبوده با اینکه با نفس عمل آدمک هم چندان موافق نیستم.

با سلام، اگه ناراحت نمیشین میخوام چند کلمه ای با برادرای پولدوست اصفهونیم حرف بزنم، ببینم اینو شنیدین که میگن: “هر چیزی را که برای دیگران می پسندی برای خودت نیز بپسند و بالعکس” چرا وقتی نرم افزار کلیدی چون جاز یا کرزوایل کرک میشه هیچکی صداش در نمیاد؟ اون شرعاً حروم نیست؟ چرا وقتی داش مجتبا و دوستش احمد یه کتابیو راجع به ورد ۲۰۰۷ ضبط می کنن، تا بفروشن، و درسای احمد عیناً و کلمه به کلمه ترجمه دروس استاد Dan Clark از فریدم ساینتیفیکه و اسمشونمم نمی بره، کسی هیچ چی نمیگه؟ مگه همون آقای کلارک نگفت که شما آزادین این متون رو ترجمه و تدریس کنین ولی باید اذعان کنین که صاحب کاپیرایتش ماییم؟ اینا اصلاً شرعاً و قانوناً حروم نی، ولی دو سه تا کتاب دوستان پول دوست اصفهونی ما که خالی از اشکال هم نیست، این ور اون ور پخش میشه همه دادشون در میاد که آی بیاین داره سودم کم میشه، وای بگیرین دزده رو که نمیذاره من بیشتر نابیناهارو بدوشم، یه کمی هم منصف باشیم، و اگه می گیم همه چیو بگیم. بای.

دیدگاهتان را بنویسید