خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

جوابیه مجتبی و احمد به نظر رها تهرانی در مورد کتاب آفیس 2007 علاقه مندان تا انتها مطالعه فرمایید

با سلام، اگه ناراحت نمیشین میخوام چند کلمه ای با برادرای پولدوست اصفهونیم حرف بزنم، ببینم اینو شنیدین که میگن: “هر چیزی را که برای دیگران می پسندی برای

خودت نیز بپسند و بالعکس” چرا وقتی نرم افزار کلیدی چون جاز یا کرزوایل کرک میشه هیچکی صداش در نمیاد؟ اون شرعاً حروم نیست؟ چرا وقتی داش مجتبا و دوستش احمد

یه کتابیو راجع به ورد 2007 ضبط می کنن، تا بفروشن، و درسای احمد عیناً و کلمه به کلمه ترجمه دروس استاد Dan Clark از فریدم ساینتیفیکه و اسمشونمم نمی بره،

کسی هیچ چی نمیگه؟ مگه همون آقای کلارک نگفت که شما آزادین این متون رو ترجمه و تدریس کنین ولی باید اذعان کنین که صاحب کاپیرایتش ماییم؟ اینا اصلاً شرعاً و

قانوناً حروم نی، ولی دو سه تا کتاب دوستان پول دوست اصفهونی ما که خالی از اشکال هم نیست، این ور اون ور پخش میشه همه دادشون در میاد که آی بیاین داره سودم

کم میشه، وای بگیرین دزده رو که نمیذاره من بیشتر نابیناهارو بدوشم، یه کمی هم منصف باشیم، و اگه می گیم همه چیو بگیم. بای.

***

سلام به شما رهای عزیز و دیگر بازدید کنندگان.

بر طبق نظری که در بالا خواندید و رها تهرانی در دیدگاه های این پست نوشته, جوابیه خودم را در زیر درج میکنم:

خوب رها من مسئول پاسخ گویی به اقدامات موج نور نیستم ولی در مورد خودم و احمد و کتابی که آماده کردیم چند تا نکته را ضروری میدونم که شفاف سازی کنم:

اول اینکه من همه سایت freedomscientific را ندیدم و اونی که میگی دن کلارک گفته در صورت تدریس باید بگید رو اگر هم خونده باشم توی خاطرم نمونده که این کار رو بکنم وگرنه که کار مخفیانه ای نبوده و تیترهای فارسی کتاب ما دقیقا متناظر با تیترهای انگلیسیش هست و ترسی از این موضوع ندارم.

دوم اینکه من ترجمه کردم چون از اهداف اصلی من انتشار آموزشهای به روز بوده و نمیخواستم کلی وقت صرف کاری بشه که از پیش انجام شده بوده دیدم موازی کاری میشه و فقط هدر دادن انرژی هستش.

سوم اینکه ما هیچی از این مجموعه نفروختیم بیشتر از سی نسخه از ما نخریدند بعد هم که آدمک لینک کتاب ما رو زد, به گفته خود آدمک, نزدیک به دویست نسخه تا همین لحظه از روی کتاب ما رایگان دانلود شده و من هنوزم تا این لحظه, لینکش رو از سایتم حذف نکردم.

چهارم اینکه ما باید هزینه ترجمه, تدوین, ضبط کتاب و وقتی که صرف کرده بودیم رو از بچه ها میگرفتیم که این کار را نکردیم, گفتیم بگذار هزینه کتاب کم باشد که هم به بچه ها فشار نیاید و هم هزینه را صرف پایداری خود محله بکنیم.

شما تهرانی ها یا به عبارت کلیتر شما غیر اصفهانی ها که پول دوست نیستید, یه کمی همت کنید پول خرج سایت هایی نظیر سایت ما بکنید و در عمل هم نشون بدید که به حرفهایی که میزنید واقفید.

البته اعتماد به جایی که پولها خرج میشه و به کسی که پول رو بهش میدید هم شرط هست ولی چنانچه خرده اعتمادی به ما و اینجا دارید و واقعا فکر میکنید اینجا شاید ذره ای مفید بوده, چرا که نه؟ کمک کنید! فوقش مثلا میگید من اینقدر پول دادم چی شده ما هم میگیم اینقدر فلان اکانت محله را شارژ کردیم اینقدرش واسه پهنای باند رفته و غیره.

ما حد اقل همین کارهایی که میبینید را انجام میدهیم و هر جور شده یک چیزی دست بچه ها میرسونیم ولی متاسفانه یا از کارهایی که خودتان انجام داده اید, ما را بیخبر گذاشته اید و یا شاید هم تا به حال, فرصت انجام کاری را نداشته اید یا نخواسته اید کاری بکنید.

اگر لحنم کمی تدافعی بود, قصد جسارت نداشتم, طبیعت امر اینه که لحن آدم بی اختیار این طوری میشه!

به هر حال بر این باورم که:

انتقاد شما تا حدودی پذیرفتنیست ولی

به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

۷ دیدگاه دربارهٔ «جوابیه مجتبی و احمد به نظر رها تهرانی در مورد کتاب آفیس 2007 علاقه مندان تا انتها مطالعه فرمایید»

درود
رها ممنون از نظرت و البته که باید نظرات را بمنظور روشنگری درج کنیم .مجتبی ممنون که کمک کردید به روشنگری در این خصوص این نشان از شخصیت والای شما هم کامنت دهنده و هم مدیر محله دارد همیشه موفق باشید .این پست آنطور که پارس آوای منخواند اصلا تند نبود که هیچ با حوصله هم جواب داده شده بود .من هم معتقدم که باید به محله کمک کرد هر چند اندک از نظر مالی و باید دست بهدست هم داد برای گسترش آموزش ها .بیائید هم نظر خودمان را بدون هر نوع قصد وغرض و تنها برای ارتقاء معرفت و بینش محله بنویسیم بعد هم با هم کمککنیم تا اطلاعات ما در خصوص مسائل مورد نیاز نابینایان بالا برود حالا هر اطلاعات مفیدی که برای گذران زندگی نیاز داریم .
درج این پست نشان از درک بالای مجتبی دارد البته ما از هم جدا نیستیم همه نابینا و کم بینا هستیم حال اصفهانی یا تهرانی چه تفاوتی دارد فورا مقابله به مثل نکنیم که علت عقب افتادگی ملت غیوری همچون ما برتری جوئی وحس بالا بودن از دیگران است و بس .
به امید آموزش های جدید از شما در محله

مجتبا درود.
من با غمبر که فرمودند در این نوشته بیش از گرفتن حالت تدافعی حوصله به خرج داده شده است موافقم.
اتفاقا در متن خانم رها تندی بیشتری به چشم میخورد.
نه اینکه حرف ایشان از اساس اشتباه است و ایشان نباید این مسئله را مطرح میکردند.
اتفاقا ایشان کار درستی کردند که اون چیزی که در دلشان بود را نوشتند.
ولی من با ملایمت بیشتر موافقم.
با اعمال ملایمت در گفته هامون هم حرفمون نافذتره،‏ هم احتمال ناراحت شدن طرفمون کمتره.
پیروز باشید همگی.

سلام. یه صحبت خودمونی با رها داشتم. بنده نه شما رو میشناسم و نه از احوالتون خبر دارم. من هم خودم یه نابینا هستم و چندین سال است که دارم واسه این قشر هر کاری که از دستم بر می آید انجام می دهم ولی به جرات می خوام بگم که نابینا ها به دریافت کردن امکانات و خدمات رایگان عادت کرده اند و این اصلا خوب نیست. قشری که ادعا داره می خواد مستقل باشه و استقلال رو حق خودش می دونه پس باید هزینه هاش رو هم پرداخت کنه. در مورد جاز یا کریزوال بگم تا اینجایی که من اطلاع دارم اصلا به هیچ ایرانی فروخته نمیشه که اگر هم فروخته بشه مگه چند نفر می تونند تهیه کنند. ولی یه آموزش ساده و روانی که با چنین قیمت نازلی در اختیار قرار میگیره مطمئنم به کسی فشار نمییاره. شاید تا بحال شما کار آموزشی انجام داده باشید یا اگر هم انجام نداده اید از کسانی که دستی بر آتش دارند سوال کنید مطمئنم دردسر هایی که باید تحمل بشه یا وقتی که باید صرف بشه از این پول ها خیلی بیشتر می ارزه.
یه چیزه دیگه، توی صحبت هاتون صعی نکنید واسه بالاتر بودن خودتون دیگران رو بکوبید. اگه کارهایی رو که توی اصفهان فقط در زمینه نابینایان انجام شده رو روی هم بگزارید خیلی بیشتر از چیز هایی میشه که دارید و بهش می نازید. اصولا پول دوست یا همون مودبانه خسیس رو به دانشجویی نمیگند که با دست خالی و کلی هزینه های تحصیلیش که داره محله ای به این باصفایی رو نگه می داره. بی انصافی نکنیم.

درود
من همیشه گفتم که نابینا‌های ایرانی بیش از حد توقع دارن. خیلی از این افراد انتظار دارن که بقیه وقت و انرژیشون رو کاملا رایگان در اختیار اون‌ها بگذارن و این فکر اشتباهی هست. نه مجتبی و نه هیچ کس دیگه‌ای وظیفه‌ای در قبال نابینا‌ها ندارن. و در مورد اصفهانی‌ها گفتید و ما رو پول‌دوست خطاب کردید. اگه یه نگاهی به فعالیت‌ها (خصوصا در زمینه‌ی کامپیوتر) بندازید می‌بینید که اصفهان یکی از استان‌هایی هست که خیلی در این زمینه کار کرده. ممنون می‌شم اگه چندتا آموزش رایگان تولید تهران رو اینجا بگذارید تا ما دانلود کنیم.
مگه پارس‌آوا توی اصفهان تولید شد که هم برای ورژن ۱ و هم برای ورژن ۲ از بچه‌ها پول گرفتن بدون اینکه واقعا تغییر قابل توجهی داشته باشه یا مگه پکجاز اصفهانیه که کیفیتش از پارس‌آوا افتضاحتر هست ولی قیمت خون پدرشون می‌فروشن.
در ضمن نه مجتبی و نه هیچ کس دیگه‌ای در مورد کرک شدن jaws یا Kurzweil مسئول نیست. خود مدیران اون شرکت‌ها مسئول هستن.
من که هر از چند گاهی به مجتبی زنگ می‌زنم و باهاش صحبت می‌کنم می‌دونم که چقدر از جیبش می‌زنه و خرج اینجا می‌کنه. بار‌ها به من گفته که اگه خودش درآمد داشت همه‌ی خرج محله رو خودش می‌داد و متکی به کمک این و اون و فروش آموزش‌ها و از این قبیل نبود.
من بار‌ها دلم خواسته که یه کار نسبتا بزرگ و درست و درمون (مثلا یه آموزش کامل از یه نرم افزار مفید) رو انجام بدم ولی وقتی به اینجور قدر شناسی‌ها فکر می‌کنم می‌بینم که هیچ وقت دوست ندارم کاری انجام بدم.
موفق باشید.

دددوووررروووددد منم نظر میدم رها بیشتر حرف هاش درست بود ولی من فکر میکنم کمی تند و شاید احساسی نوشت من اون آموزش رو دانلود نکردم پس نمیدونم شبیه چی و آموزش کی بوده ,با قسمتی هم که برچسب زده موافق نیستم کلا باید این فرهنگ که ترکا یا شیرازی ها ….اینجوری هستند بزاریم کنار توی همه جا خوب و بد داره پس برچسب نزنیم به هم من حتی اس ام اس های که توش مثلا رشتیه یا ترکه یا مشهدی ….داره حذف میکنم و برای کسی نمیفرستم اینو دوستام میدونند….
با نظر قنبر هم که همیشه موافقم محور تعادل هست ولی خیلی خوشحال شدم که دیدم یا شنیدم که مسعود اون جمله آخرو نوشت –دمت گرم مسعود—خیلی باحال بود…
ولی دو تا نظر آخر کمی تند بود مخصوصا از رفیقم انتظار انقلابی رفتار کردنو ندارم!
شاد زی مهر افزون
بدرود

درود
ممنون از همه دوستان که نظر گذاشتند از مسعود جان که اولش فک کردم که نظر من منتشر شده بعدش فهمیدم که اون نظر به دلیل کامل نبودن فیلد ها ارسال نشد .از شهیار عزیز هم ممنونم شهیار جان شما به من لطف دارید و معتقدم که اگر مطالبی هم بنویسم و شما نپسندید قطعا با ایراد و مطرح کردم آن موجب اصلاح برداشت اینجانب خواهید شد .
اما رسول جان نوشته شما هم محترمانه بود اما من با باور برخی از شما دوستان مبنی بر اینکه نابینایان و… به دنبال کسب رایگان آموزش ها هستند دقیقا مخالفم .و این گفته شما مکن است بخاطر این باشد که در رفاه نسبی هستید حالا رفاه خیلی معنی دارد اما خیلی از نابینایان مثل من و شما نیستند اونا حتی برای امرار معاش رو به گدائی هم می آورند خیلی ها هنوز موبایل گویا ندارند و برایشان آرزو است و خیلی از ایشان حتی استرس دارند که مبادا همین نرم افزار های رایگان را نتوانند نصب کنند و یا اینکه اصل کار را خراب کند من واقعا نمی دانم چرا این برداشت و باور در میان نابینایان به چشم می خورد . استقلال هم برای نابینا خوب است اما یک دست صدا ندارد .شما نمی دانید که که مجتبی نه می دانید مجتبی به چه مشکلاتی این سایت را و محله را نگهداشته است من در اون سال اول وقتی به وب می آن می آمدم هیچ نمی دیدم و حتی زمانیکه دعوت کرد ار کاربران من اصلا نمی دیدم که بتواند موفق بشود اما الان اصلا نیم توان مقایسه کرد این محله را با قبل اما مشکلاتی هم داشته ولی بدان مودت و دوستی بچه ها و حمایت به هر طریقی نبود این محله اصلا گسترش نیم یافت حالا که اینطور شده هم مجتبی رضایت دارد هم بچه ها بینش ومعرفتشان نسبت به دنیا اطراف بیشتر شده منظور دانستن هم بله صحیح است اما نه آنقدر که ما مقدس کنیم بلکه ممکن است که اینچنین نظرات هم باشد که اگر نباشد باید شک کرد به مدیریت .همیشه نقد کردن موجب صلاح است اگر منطقی برخورد شود .میثم جان نگرانی ها هم هست اما ای کاش وقتی که شما اقدام به کاری می کنید ادامه دهید هیچ کاری به ثمر نرسیده مگر با پشتکار اول باید هزینه کنیم به دیگران ثابت کنیم که توانمندیم بعد از قبل آن به معیشت و راحتی برسیم بله حتی من هم باید به انتشار آموزش دست بزنم خیلی وقت ها از رها هم انتظار همین را دارم از شهیار عزیز بیتر هر چند که اگر در این مکان ننویسد برای دوستانش همیشه مدد کار و یاور بسیار عالی است .میثم جان بخاطر خودت هم شده برای یک بار هم شده لطف کن یک آموزش را در نظر بگیر و بدون مطرح کردن حاشیه ها و محدودیت های اجرا در محله بگذار .رسول جان بیشتر به محله بیا
مسعود و سخنی با او : ای تهرانی فروش !

دیدگاهتان را بنویسید