خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

حمایت از انجمن موج نور

خوب این هم از آن دسته مطالبی است که می ترسم بگذارمش. آخه می ترسم مورد خشم مدیر سایت قرار گیرم که خیلی وحشت ناک است. اما با اضطرابم روبرو می شوم تا ببینم چی میشود. اما این بحث از کجا آغاز شد خیلی طولانی است و البته همه میدانید پس تکرار نمی کنم. اما شد آنچه شد. یعنی انتقادهای متعدد به انجمن موج نور که حالا برخی وارد یا برخی وارد نبود. من کاری به این کارها ندارم من در حال حاضر یا بهتر بگویم هیچ گاه با این انجمن یا هر انجمن دیگری هیچ رابته ای نداشتم حتا وقتی مرحوم رحیم نژاد زنده بودند به من گفتند که بیا در انتخابات انجمن جوانان شرکت کن ولی من قبول نکردم. نه به این خاطر که کلاس بگذارم به این خاطر که خیلیها بودند که بیشتر از من حالیشان بود. به هر حال من هیچ گاه بازرس یا هیچ سمتی در هیچ انجمنی نداشتم. دیگر چه برسد به موج نور که اصلا کسانی مثل مرا قبول ندارند چون ما خیلی که زور بزنیم بلدیم کامپیوتر را روشن کنیم فقط همین. پساصلا به درد این انجمن نمی خوریم. هم چنین من برای تحصیل یا عمور روز مره ام به هیچ انجمنی وابستگی ندارم پس از هیچ کدام هم نمی ترسم. از دعواها یا قولهایی که این انجمنها با هم دارند یا دزدیها یا حلال خوریها یا عمور مالی آنها هم هیچ اطلاعی ندارم. از بودجه ها یا خرج مخارج آنها هم اطلاعی ندارم. و مطالبی هم که در مورد بودجه آنها از دیگر انجمنها یا افرادی در این سایت شنیدم را قبول ندارم چون قسم می خورم هیچ کدام با اطلاع کافی از آن صحبت نمی کنند و بیشتر گمانه زنی می کنند. خوب این مقدمه را گفتم که نگویید از کسی ترسیده یا برای منافعش مطلب نوشته یا از طرف کسی شارج شده است. در ضمن من بی سواد نیستم. بیکار و بی درامد هم نیستم هرچند شغل داعمی ندارم یا در آمدم خیلی نیست ولی نابینایی مستقل هستم نه یک بیکار بی آر.
اما گفته شد موج نور چرا پول می گیرد چرا قفل می گذارد. چرا هدفهایش را اجرا نمی کند. چرا بودجه می خورد. و خیلی چرا ها. اما من می خواهم از این انجمن حمایت کنم. راستی اگر این انجمن نبود خیلی ها مثل آقای خادمی یا میثم. یا آقای قنبری یا آقای حاتمی یا خیلی ها دیگر می توانستند به راحتی با توجه به هوش بالا خود به علم کامپیوتر دست یابند. اما کسانی مثل من که هوش فنی نداریم چه باید می کردند. نگویید که تو بی آری و حال نداری خودت تلاش کنی و آماده خوری نه به خدا نه اگر من نمی توانم به سرعت این علم را یاد بگیرم ولی خیلی کارها که شما نمی توانید انجام دهید مثل گرفتن رتبه سوم کنفرانس بین المللی را دارم. تعریف از خود نمی کنم ولی می گویم برخی از ماها در کارهای مختلف به دیگران وابسته این اگر موج نور نبود من از کجا اینترنت یاد می گرفتم.
آیا یکی از شما حاضر بودید با پنج هزار تومان به من اینترنت یاد بدهید.
آیا اگر آقای رفاهی به من نرم افزارهای مورد نیازم را رایگان نمی داد الان کی و با چقدر حضینه حاضر بود فقط به این بهانه که چشمت کور برو یاد بگیر یا اینترنت پر سرعت پیدا کن و خودت دانلود کن چیزی جز پوچی تحویل من می داد. آیا اگر آقای ایزدی آنقدر با محبت و مهربانی پاسخ گوی پرسشهای من و خیلی از دوستانم نبود ما الان می توانستیم کامپیوتر را یاد بگیریم. آیا اگر آقای ایزدی جواب تلفنها را نمی داد کی حاضر بود جواب حتا یک پیامک را بدهد.
آیا اگر موج نور کلاس آمار نمی گذاشت بچه های روانشناسی یا مشاوره چه باید می کردند کدام انجمن برایشان کلاس می گذاشت. آیا هیچ انجمنی چنین هدفی نداشت یا این که حال این کار را نداشت. من در کلاس آمار شرکت نکردم ولی خیلی ها بودند که مشکلشان با این کلاس حل شد. در حالی که سر دبیرها دیگر انجمنها گفتند ما هم آمار پاس کردیم چشم تان کور بروید سر کلاس یا بچه ها بینا یادتان بدهند. یک مثال من به یکی از اعضای انجمن فرهنگی مردمی نصر گفتم در نرم افزار spss کمکم کند به خدا در حالی که کاری نداشت هیچ کاری برایم نکرد. با این وجود که بارها برایش کارهای زیادی کرده بودم.
اگر موج نور کلاس کامپیوتر می گذارد و هیچ پولی نمی گیرد یا اینترنت رایگان هرچند سالها قبل می داد آیا کار اشتباهی می کرد. آیا اگر موج نور برای تهیه cd ها پول می گیرد یا قفل می گذارد اشتباه اس خودم بارها دیدم که بچه ها از روی سیدی ها رایت می کردند. خداییش اگر راست بگویید تو رو به خدا یکم با انصاف بگویید اگر خود باشید و محصولتان را رایت کنند و هیچ منفعتی برای شما نداشته باشد رازی هستید. آیا در مقابل کسانی که این کار را می کند نمی ایستید. یک بار به یکی از سایتهای خارجی از یکی از کشورها که همه معتقدیم حقوق بشر یا حقوق انسانها را رعایت می کند ایمیلی دادم به این مبنا که فلان آهنگ را برایم بفرستید چون در سایتها نمی جویمش . پاسخ دادند ما بر اساس حق کپی رایت نمی وانیم این کار را بکنیم. آیا آن سایت نمی توانست بدون اینکه کسی بفهمد این کار را بکند؟ چرا دوستان بی انصافی می کنید چرا یاد گرفتیم همه اش رایگان به خاسته هایمان برسیم؟ چرا برای دادن پنج هزار تومان خود کشی می کنیم در حالی که شاید فقط یک بار در سال باشد. چرا برای یک اردو سی هزار تومان می دهیم اما برای سیدی نه.
من سال گذشته برای کلینیک ره آورد آفتاب تبلیغ کردم تا کلاسی در آن مرکز برگذار شود خیلی سخت بود روز شب باید با این آن سر و کله می زدم. سه ماهی طول کشید تا کلاس برگذار شد. کلینیک در عوض حق رایت سیدی های کلاس را که البته خودم ضبط کرده بودم و ساعتها رویش کار کرده بودم را به خودم داد. من هم فقط برای هر سیدی دو هزار تومان گرفتم. اما خیلی عجیب بود برخی از افرادی که کلاس را نیامده بودند اعتراض می کردند که چرا اینقدر گران است. یعنی حاضر نبودند به جای اینکه صد هشتاد هزار تومان بدهند دو هزار تومان بدهند و می خواستند رایگان تحویل بگیرند. حتا حاضر نبودند از خواسته شان دست بردارند. آیا من بی انصاف بودم که چنین می کردم آیا حق من نبود پس از سه ماه دردسر دو هزار تومان بگیرم؟
اگر موج نور به جای این فعالیتها چون دیگر انجمنها فقط و فقط جشن می گرفت و اردو می برد حالا این همه اتهام بهشان وارد نبود. اگر آنها هم چون جامعه اسلامی اصفهان به دادن روغن گوشت نذری یا چون کانون نصر با اردو یا تله رادیو مسخره خود یا برگذاری جلساتی که به نفع بیناها است نه نابینا. یا اداره انجمن به صورت خانوادگی. یا کارهایی که دیگر انجمنها انجام می دهند می پرداخت الان ماها که ادعای متفکر بودن می کردیم از شان تعریف می کردیم. اگر موج نور از ده هدف خود یکی را اجرایی کرده باشد دیگر انجمنها از صد هدف خود نه تنها هیچ یک را اجرایی نکردند بلکه نصفش را هم عوضی و به ظرر نابینا انجام دادند.
بی انصافی نکنید اگر انتقاد می کنید نکات مثبت را هم بگویید. حتما اشکالاتی دارند ولی به خدا بهتر از همه انجمنها کار می کنند به خدا با تحصیلترین افراد را دارند به خدا راست می گویم
حضرت علی می فرماید :هر آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگری نیز بپسند

۲۹ دیدگاه دربارهٔ «حمایت از انجمن موج نور»

درود
چشمک جان با تک تک کلماتت موافقم. من هم مثل خودت هیچ کاری به هیچ انجمنی ندارم. ولی خدایی زحمات انجمن موج نور رو می‌بینم.
انجمنی که خیرش نه تنها به ما اصفهانی‌ها بلکه به نابینا‌هایی از بقیه‌ی استان‌ها هم می‌رسه.
قبلا هم گفتم این انتظار که همه برای رضای خدا و رایگان کار کنن مسخره هست. باور کنید اگه اون‌ها رایگان هم کار می‌کردن باز هم بعضی ایراد می‌گرفتن. مثلا می‌گفتن چرا ما باید بیاییم انجمن و سی‌دی‌ها رو بگیریم؟ چرا واسمون نمیارید در خونه؟
تو اسم چند نفر رو بردی که من هم جزوشون بودم و گفتی که ما کارمون رو خودمون پیش می‌بریم. ولی در مورد من اگه آموزش‌های موج نور نبود الآن هیچی نبودم. باید یه چیزی اصول رو یاد بده که بعد آدم بتونه خودش جلو بره. مثلا آموزش صفحه کلید و ویندوز و اینترنت.
بعضی حاضرن ده‌ها هزار تومن خرج پهنای باند اینترنت کنن و سریال‌ها و فیلم‌های آبکی دانلود کنن ولی پول واسه‌ی این کتاب‌ها ندن.
همینه که ما نابینا‌های ایرانی به هیچ جا نمی‌رسیم. انتظار بیش از حد. موفق باشید همگی.

درود.
ولی من یادمه قبل از اینکه سیدیهای آموزشی بخری هم که تا حدودی کامپیوتر بلد بودی میثم جان!
نظرت به جا و متین ولی انگار برای حمایت از این پست خیلی استعداد ها و تواناییهات را دسته کم گرفتی.
واقعیت را مینوشتی درست ولی نیازی نبود خودت را اینقدر پایین بیاوری!
تو توی وبلاگت هم همیشه از خودت بد میگفتی و خودت را دسته کم میگرفتی.
من با این کارت مخالفم.
اتفاقا یکی از کسانی که پتانسیل بالایی داره و داره هدر میره همین خودتی میثم جان.
هندونه هم ارزون نشده که بذارم زیر بغلت جدی گفتم.

سلام بله درست میفرمایید من هم با اینکه از استان شما نیستم اما از کمکهای این انجمن و مسولان محترمش بسیار بهره مند شدم و قبول دارم که این به حق و انصاف نیست که از زحمتهای همنوعانمون خدایی نکرده سو استفاده کنیم مگه برای کسب هر چیزی نباید بهایی پرداخت

درود استاد.
تمام حرفهای شما از نظر من کاملا حساب شده و درسته.
میخوام یه پیشنهاد بنویسم،‏ البته اگه چرت بود دوستان به بزرگواری خودتان ببخشید.
چون من در این مورد کاملا بیتجربه اام.
من میگم این انجمن اگر سیدی های آموزشی را رایگان در اختیار بچه های نابینا قرار میداد و روشون هم قفل نمیذاشت و به جاش راهی برای کمک به انجمن به صورت کاملا اختیاری وجود میداشت خیلی بهتر بود.
من خیلی ها رو میشناسم که از این جور کمک کردن بیشتر لذت میبرند.
پیروز باشید.

با سلام و دورود به بچه محل های خودم باگفته های چشمک موافقم من شناختی نسبت بافراد و کارکنان موج نور ندارم ولی آقایان را به اسم میشناسم و این را هم میدانم که کتاب های موج نور کمک بزرگی در فرا گیری این حقیر درآموزشکامپییوترداشته از دوستان جوان خودم عاجزانه تقاضا میکنم که مرام داشته باشند و از هرگونه دسته کشی و باند بازی پرهیز کنند واقعیتها را هیچ گاه فراموش نکنند و همیشه قدر دان باشند

نه. چرا من را بدنام میکنی چشمک. من کی مطالب مخالف یا انتقادی یا تعریفی را حذف کردم؟ باید نمونه بیاری همین جوری الکی حرف میزنی خوب نیستا.
همه میدونیم کاری که موج نور انجام داده بالا بردن آگاهی کامپیوتری یک سری از نابیناها بوده.
خیلی ها خودشون کامپیوتر رو یاد گرفتند خیلی ها با سیدیهای موج نور خیلی ها با سیدیهای آقای هادیان و آقای رشاد و غیره.
طبیعتا بعضی از شما هم جزو اون دسته ای هستید که با سیدیهای موج نور یاد گرفتید. بعشی هاتون هم جزو دسته های دیگه.
انجمن موج نور پتانسیلهای زیادی داشته و داره که به هدر میره.
مثلا این انجمن سال پیش در اطلاعیه ای که داد از استودیوی تازه تاسیسش برای ضبط کتب درسی و غیر درسی بسیاری خبر داد ولی نمیدونم کسی آیا میدونه که چندتا کتاب تا حالا توی استودیوی به اون خوبی ضبط شده؟
انجمن موج نور بعضی وقت ها با یک تصمیم اشتباه ضرری زده که اگر جبرانش غیر ممکن هم نباشه خیلی سخته.
مثلا یک بار شهرداری اصفهان طرحی برای نابیناها تصویب کرد که در پیاده رو ها نرسیده به میله هایی که مانع موتور ها هستند سنگ فرش را برجسته کنه و شروع کرد به اجرایی کردن این طرح که چه قدر خوب بود اما اجرای طرح متوقف شد میدونید چرا؟ وقتی دلیل توقف طرح از شهرداری پرسیده شد گفتند انجمن موج نور نامه زده زنگ زده گفته کارتون استاندارد نیست و کار کنسل شده به همین راحتی.
من خودم اینترنت مقدماتی رو خانه ریاضیات یاد گرفتم.
اما انتقاد به یک انجمن گیرم که تنها انجمنی باشه که کمی هم کار میکنه نباید نادیده گرفته بشه. انتقاد نکردن از یک انجمن یا فرد یا گروه مساوی میشه با اینکه ضعفها دیده نشه راه کج بشه و بوم.
یک انتقاد کوچیک نباید اون قدر تعصب به بار بیاره که جای بحث برای همه مشکلات بسته بشه.
من اگه با موج نور خصومتی داشتم که کتاب های آدمک حذف نشده بود.
دیدید میگند حرف نداره خوب این از قدیم بوده چیزی که حرف نداره یعنی خوبه و دیگه حرفی توش نیست و حرف نداره خوب اون کارهایی که کردند و حرف نداره که حرف نداره ولی اون مسائلی که حرف داره را نباید ول کرد به امان خدا باید حرف هایی که داره را زد.
من بیشتر روی دنده انتقادم تا تعریف چون با تعریف معمولا طرف به خودش مغرور میشه تکروی میکنه و در نهایت اوضاع بدتر میشه.
پیش به سوی اختلاف با هم دیگه! هههه

اما مجتبی من که نگفتم حذفش می کنی. اگر می ترسیدم که حذفش می کنی که نمی نوشتم. اما یک نمونه می آورم تو نظر مرا یک بار حذف کردی. خوب بود باحال گفتم نه؟ اما از شوخی گذشته باید انتقادها را گفت مخصوصا از جانب کسی که با انجمن بیشتر رو در روست مثل شما. اما این انتقاد که از جانب شما بیان شد از طرف برخی خیلی بزرگ نمایی شد طوری که بعضی از دوستان که تا به حال با این انجمن رابته نداشتند فکر کردند که عجب آدمهایی دزد و شالاتان در این انجمنند

چشمک میدونم شوخی کردی ولی بگم خودتم میدونی اون نظرت به نوشته اصلی لطمه میزد و خوانندگانش را گمراه میکرد و خودتم زیر نظرت نوشتی که خوب شد من با حذفش ماست مالیش کردم.
از نظر من انتقاد از انجمن موج نور اصلا پا نگرفت که بخواد توسط بچه ها بزرگ بشه!
بله. قبول. اینها هم اگر از کار دست بکشند شاید جایی نباشه که منسجم کتاب درست کنه ولی بالاخره علم چیزی نیست که بشه محدودش کرد و نابینایان گلیمشون را از آب با موج نور یا بی موج نور با خادمی یا بی خادمی بالا میکشند.
مثلا برای اینکه بدونید آموزش ساند فورج را آقای هادیان هفت سال پیش در مجموعه راه سبز عرضه کرد.
یا مثلا آقای رشاد نمونه سوالات آی سی دی ال برای نابینایان را به صورت عملی با جاز ضبط کرد و در اختیار عموم قرارداد کاری که تا به حال هیچ فرد یا سازمان یا انجمنی انجامش نداده.
فقط دو نمونه گفتم که بگم یکی را اون قدر بالا نبرید که حباب بشه بعد توی یک ثانیه بترکه!
خوش باشی.

با درود فراوان به همگان
دوستان خوب من بنده هم با صحبتهای چشمک عزیز موافق هستم
بنده از استان شما نیستم ولی بیشتر سیدیهای این انجمن را خریده ام و این آغایان سخت کوش و با تجربه را میشناسم
اگر این سیدیهای این انجمن نبود بنده اسلن از دنیای کامپیوتر سر در نمیآوردم
بنده یک روز به آغای رضایی سیدی آموزش اکسل را میخواستم
ایشان به من گفتند بنده مبلغ دو میلیون تومان از جیب خود هزینه کرده ام و اگر این سیدی را بین بچه ها توزیع کنم
سریع آن را کپی میکنند و هزینه ای را که کرده ام در نمیآورم
حتا ایشان میگفتند اگر بهزیستی از فعالیتهای این انجمن حمایت کند
ما این سیدیها را رایگان توزیع میکنیم که اینگونه نشد
خلاصه میخواهم بگویم اینقدر سنگدل نباشیم و کمی هم انصاف به راه بدهیم
چرا برای یک اینترنت پر سرعت حد اقل ۲۰ هزار تومان هزینه کنیم ولی برای یک سیدی پنج هزار تومان هزینه نکنیم
شاد باشید

داز تمام دوستانی که حق و انصاف را رعایت کردند ممنونم
میثم. ممنونم که با صبر و حوصله و با کلماتی بهتر از من و با دلایلی بهتر از من مخصوصا که تو بیشتر از من کامپیوتر واردی نظر دادی.
ثنا. مرسی که نظرت را گفتی من خیلی خوشحال می شوم که بچه ها نترسند و مثل تو نظرشان را بگویند
مسعود پیشنهادت جالبه باید انجمن رویش فکر کند.
سعید از تو هم ممنونم
آقای غفار زاده. من هم شنیده ام که بهزیستی حمایت نمی کند فکر هم می کنم درست باشه البته کاملا نمی دانم.

سلام منم با صحبت های جناب چشمک کاملاً موافقم، البته زیر سؤال بردن دیگر گروه ها و انجمنها برای توجیح یک گروه درست نیست همانگونه که مقایسه دو فرزند صحیح نیست ولی گذشته از این مورد تنها انتقاد شخصی من به موج نوریها گذاشتن قفل روی محصولاتشون هست اون هم نه به لحاظ اینکه نمی تونم کپیرایتش رو بشکنم و به این و اون بدم بلکه به این دلیل که خودم نمی تونم به راحتی از اون استفاده کنم و البته این مورد رو به جناب رفاهی که بسیار بسیار فرد زحمت کش و تلاش گر و دلسوزی هستند و البته توانا و دانا گوش زد کردم و ایشون هم پذیرفتند و حتی ایمیل برخی از مسؤولین انجمن رو در اختیار من گذاشتند تا مسئله رو با اونها هم مطرح کنم.
در هر حال به عقیده من حتی گذاشتن یه قدم در راه نیل به هدف ارزشمند هست و این انجمن بیش از یک قدم در این راه برداشته و البته دیگر انجمنهای فعال در زمینه نابینایان هم اهداف خاص خودشون رو دارند و در اون راستا حرکت می کنند.
در نهایت آرزوی موفقیت روز افزون برای انجمن موج نور اصفهان و دیگر انجمنهای فعال معلولین رو دارم و امیدوارم اصلاً روزی برسه که نه نابینایی باشه و نه معلولی و نه انجمن و جامعه معلولینی.
شاد باشید تا همیشه.

من هم با قفل گذاشتن به همین دلیلی که شما گفتید مخالفم. آرزویت خیلی باحال بود
هرچند نباید انجمنها را با هم مقایسه کرد ولی برخی انجمنها شورش را در آوردند ولش کنید قبلا پستی در این زمینه گذاشتم
راستی نخودی نمی شود من هم بیایم توی اکیپ شما؟

اتفاقا از برجسته جاهایی که به انجمن موج نور کمک کرده همین سازمان بهزیستی بوده.
بهزیستی در مقابل بسته های پیشنهادی موج نور که چندین تا دیسک در یک بسته بود هزینه پرداخت میکرد و به متقاضیان رایگان یا با نصف قیمت میداد. به عبارتی روی محصولات موج نور یارانه میداد یارانه.
نمیدونم الان قطع شده یا نه ولی سال پیش که این طور بود.
شما هم از اون طرف بوم افتادید یه جوری نظر میدید انگار موج نوریها شبها نون خشک میزنن توی آب و میخورند و انگاری که همه این کتابها رو محض رضای خداوند متعال تهیه میکنند.
واقع بینی هم بعضی وقتها خوب چیزیه!

salameh mojadad man dobareh ba 1 soaleh digeh oomadam khedmatetun vali in bar soalamo jayeh monasebi goftam chon az cheshmak soal daram , cheshmak jan yeh rahnamayi man ageh bekham vaseh arshad bekhunam ba tavajoh beh inkeh reshtam ravanshenasiyeh kudakaneh estesnayi hast mitunam az manabeeh ravanshenasiyeh balini va omumi estefadeh konam ??? akheh dashtam too mahaleh migashtam keh didam dar tarikheh 13 dei 1391 agha mojtaba zahmat keshideh va manabeh arshado beh surateh soti link kardeh mamnun misham ageh javab bedi va komakam koni .mojtaba aziz az toam mamnunam chon in ruza kheili dari ba linkat khoshhalam mikoni .movafagh bashin .

سلام.
بعد از این پیام بازرگانی که امیدوارم باعث رفع خستگی دوستان شده باشه, من میخوام بگم, اگه این انجمن یا هر کس دیگه ای که برای تولید محصولات این چنینی زحمت میکشه, کارش رو به صورت شفاف انجام بده, جای هیچ اعتراضی باقی نمیمونه.
من فکر میکنم, بهترین راه برای انجام این کار پیش فروش محصولات به خود نابیناها و نه بهزیستیه.
تجربه مشخص کرده که بهزیستی هیچ وقت درست و درمون چیزی رو توزیع نمیکنه. پس چرا فروشنده مستقیما با خود خریدار مرتبط نباشه؟
کافیه هر کس محصولش رو از طریق ایمیل, وبسایت, ارسال نامه به تشکلهای نابینایی و … به طور کامل معرفی کنه و کسانی که دوست دارند این محصول رو بخرن, با اطلاع کامل ثبت نام کرده و وجه مورد نظر رو واریز کنن.
بعد از یک مدت مشخص که برای عرضه ی محصول در نظر گرفته شده, سی دیها تحویل خریداران بشه.
کارهایی مثل ارائه ی دمو هم میشه در قالب حد اقل یکی از فایلهای صوتی موجود در محصول انجام بشه که مطمئنا باعث جلب اعتماد بیشتر از طرف خریدار میشه.
با این حساب, تعداد خریداران مشخصه و دیگه نیازی به قفل گذاری و این جور کارها نیست.
گرچه حتما بعضی خواهند گفت که این جوری بعد از انتشار محصول ممکنه رایت بشه. ولی خب این دیگه اجتناب ناپذیره.
به هر حال ما باید این رو در نظر داشته باشیم که هیچ کس نمیتونه این جور تولیدات رو منبعی برای یک درآمد آن چنانی به حساب بیاره.
قصد اینه که زحمات کشیده شده تا حدودی جبران بشه که به نظر من با این روش این کار صورت میگیره و دیگه بعدش مربوط به من و شماییست که این محصول رو خریدیم و از نظر قانونی و اخلاقی حق نداریم در اختیار دیگران قرارش بدیم.
روی صحبتم با انجمن موج نور و کلا کسانی که محصولات صوتی تولید میکنن هم اینه که با گذاشتن قفل فقط رفاه حال خریدار محصولتون رو کم میکنید و همین باعث میشه که شخص یا اشخاصی در سدد شکستن قفل بر بیان, که حتی اگه موفق هم نشن, نهایتش برای لج بازی هم که شده ممکنه حین پخش با یه نرم افزار دیگه ضبط کنن و خلاص.

salam fekr konam kareh eshtebahi anjam dadam keh soalamo inja matrah kardam chon nazareh khodam va masood keh behem komak kardeh bood hazf shodeh moteasefaneh natunestam az komakesh estefadeh konam va linko bardaram vali vaghean sharmandeh man vaghean nemidunestam bayad koja in soalo beporsam az hamatun va beh khosus cheshmak keh in safheh motealegh beh oon hast va mojtaba modireh in site mazerazt mikham digeh tekrar nemisheh ghol midam .

به هر حال من ی چیزی را از این سوالهای بی ربطی که شماها میپرسید خیلی وقته یاد گرفتم و معذرت میخوام از شما.
من یاد گرفتم که این سایت از همون روز اول از همون دو سال پیش یه جایی مثل این آدرس را کم داشته:
http://qa.gooshkon.ir
البته اینجا آزمایشی راه اندازی شد و کار نمیکنه متاسفانه متاسفانه.
من خودمو واسهش پشت صحنه کشتم و کار نکرد.
هر کی سیستم پرسش و پاسخی شبیه به اینی که بالا گفتم سراغ داره که رایگان باشه و با جاز کار کنه بگه تا روی سرور نصبش کنیم.
ساجده جان تو رو جون جدت فیل شکن را اینجا مطرح نکن مِقسی.
محله را تختهش میکنند این برادران ضد ارزشی!

دیدگاهتان را بنویسید