خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

نخستین تلفن همراه بریل جهان

افراد دچار اختلالات بصری از این پس قادر خواهند بود با استفاده از نخستین تلفن همراه هوشمند با خط بریل، علاوه بر دریافت پیام‌های متنی، از مجلات و روزنامه‌های معمولی استفاده کنند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، محققان هندی برای طراحی صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند از فناوری Shape Memory Alloy استفاده کردند که امکان شکل‌گیری فلز روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند.
زمانی که کاربر نابینا یا کم بینا، ایمیل یا پیام متنی را بر روی تلفن همراه هوشمند خود دریافت می کند، زبان متن بصورت خودکار به خط بریل ترجمه شده و سپس با کمک این فناوری، شبکه‌ای از پین‌های تعبیه شده در زیر صفحه نمایش تغییر شکل داده و خطوط بریل ایجاد می‌شود.
این بدان معناست که تا چند سال آینده امکان تبدیل تصاویر به متن نیز بوجود خواهد آمد.
از دیگر امکانات این تلفن همراه هوشمند، توانایی خواندن متون چاپی و ترجمه آنها به خط بریل عنوان شده است؛ از دوربین تلفن برای عکسبرداری از کلمات و ترجمه آنها به خط بریل استفاده می شود.
در این شرایط افراد نابینا و کم بینا دیگر نیازی به کتاب و روزنامه های مخصوص با خط بریل نداشته و آنها می توانند با کمک تلفن همراه هوشمند خود مجلات و کتاب های معمولی را مطالعه کنند.
طراحی این تلفن همراه سه سال بطول انجامیده و محققان امیدوارند که نخستین نسل تلفن های همراه هوشمند بریل را تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی با قیمت ۱۸۵ دلار به بازار عرضه کنند.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «نخستین تلفن همراه بریل جهان»

سلام من که در خواب بینم این گوشی رو! سه سال طراحیش به طول کشیده سی سال هم ورودش به ایران!
من که فعلاً تو یه گوشی ساده دارای صفحه کلید با قابلیت نصب تاکس موندم چه برسه این گوشی که اصلاً بهش فکر هم نمی کنم!
اگه دیدیدش سلام من رو هم بهش برسونید.

درود
ثنا خانم بدی کار اینجاست که اگه این کار رو انجام بده برای خط انگلیسی انجام می‌ده نه فارسی. به نظر من فعلا بهترین کار برای دسترسی به کتاب‌های مفید یادگیری انگلیسی هست. با این OCR های قدرتمندی که برای زبان انگلیسی هست و با این همه tts و امکانات دیگه برای زبان انگلیسی واقعا یادگیریش یه دیوار بزرگ رو از جلوی ما برمیداره. خیلی راحت می‌تونیم یه کتاب کاغذی انگلیسی رو بخریم، اسکن کنیم و ازش استفاده کنیم. من با وجود اینکه انگلیسیم خوب نیست ولی چند وقت پیش یه رمان انگلیسی رو با Kurzweil به فایل صوتی تبدیل کردم و گوش دادم. خیلی لذت بردم و تصمیم گرفتم هم انگلیسی خودم رو بهتر کنم و هم تا جایی که ممکنه سعی کنم به دیگران در این رابطه کمک کنم.
نخودی قیمتش خوبه. ۱۷۵ دلار قیمت یه گوشی نوکیا هم نیست. اما راست می‌گی حالا حالا‌ها به ایران نمیاد. ولی ما که مجبور نیستیم منتظر بمونیم تا بیاد. شرکت‌های مختلفی هستن که واسطه می‌شن و از سایت‌ها محصولی رو که می‌خوایم برامون می‌خرن و در مقابل کارمزد می‌گیرن. کاش پول بود. مشکل اینجاست و الا ما الآن با این همه تحریم باز هم می‌تونیم با همون واسطه‌هایی که گفتم خرید انجام بدیم.
شاد باشید.

درود
عالی است
مسعود باز هم اول شدی مبارکت باشه
مسعود من با تو چکار کنم جمله مذکور در ذهنم بود تا بنویسم اما شما نوشتید من هم خلاف میلم نوشتم جالبه .!
میثم جان گام اول سخته بقیه اش به مرور حل میشه مطلب جالبی است هر چند که خط بریل را بلد نیستم .

سلاممیثم جان . خوش به حالتونکه انگلیسیتون خوبه. من خیلی حصرت میخورم که زبان انگلیسیم رو تقویت نکردم. در هر حال اینا همه نوید میدن که تکنولوژی روزهای خوبی رو برای نابینایان به ارمغان خواهد آورد. به قول خودت کاش خط ما هم لاتین بود. من که فعلا توی بهت موندم که چیکار کنم که باید گوشی لمسی بخرم چون دیگه گوشی معمولی پیدا نمیشه و گوشی منم داغون شده. داغ دلم تازه شد با این مطلب.

درود
شنل قرمزی عزیز من هم با اینکه رشتم انگلیسی هست ولی هنوز خیلی انگلیسیم داغونه. ولی هیچوقت برای شروع دیر نیست. اگه قبلا این کار رو نکردید حالا انجامش بدید. چون واقعا دیروز که داشتم به این موضوع فکر می‌کردم به اهمیتش پی بردم و فهمیدم انگلیسی حتی از کامپیوتر هم برای نابینا‌ها مفید‌تر هست.
در مورد گوشی زیاد نگران نباشید. یه گوشی اندروید بخرید. احتمالا اون بازبینی رو دیدید. به نظرم گزینه‌ی خوبی باشه. البته اگه گنج قارون داشته باشید آیفون مناسبتره.
موفق باشید.

سلام به هم محلی های باصفا. من به این محله تازه پا گذاشتم ولی ببین چه خبره اینجا! واقعا مطالبتون توپه. خیلی خوشحالم که اومدم اینجا. دوستان این شاپرک کوچولو رو تنها نذارید و هواشو داشته باشید که احساس غریبگی نکنه. آقای امینی این مطلب واسم جالب بود. من هم با شما موافقم که ما نابیناها باید اول زبان رو تقویت کنیم. من هم زبانم ضعیف بود ولی الآن کلاس میرم و از کتابهای مختلفی استفاده میکنم. برنامه ی کرزویل هم خیلی خوبه واسه استفاده. فقط نمیدونم چطور ۱۳ شو به دست بیارم. شاد و تندرست باشید

غیر از گروه نابینایان که میتونی نسخه سیزده کرزویل رو گیر بیاری توی یکی از پستهای من که هنوزم توی صفحه اصلی هست با نام چرا کرزویل سیزده نصب کنیم بخش دیدگاه هاش را بخونی لینکهای دانلود اونجا هستند منتظرتند بری دانلودشون کنی

درود بر شما دوستان!. حالا که این مطلب جالب رو اینجا دیدم یادم اومد که چند سال پیش قبل از این که دانشجو بشم بابا همیشه بهم میگفت: دختر، زبان و کامپیوترت رو قوی کن که دانشجو بودن بدون این دوتا یعنی هیچ. ای کاش به موقع حرفش رو به کار گرفته بودم!.
راستی شاپرک من هم مثل تو تازه با این محله آشنا شدم و هر دو قریبیم. به هر حال خوش آمدی!. شاد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید