خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

توقع آغاز همه رنج هایی است که می بریم

تمام غصه ها از همان جایی آغاز می شوند که،

ترازو بر می داری می افتی به جان دوست داشتنت.

انـدازه مـی گـیـری !

حسـاب و کـتـاب مـی کـنـی !

مقـایـسـه مـی کـنـی !

و خدا نـکـنـد حسـاب و کـتـابـت بـرسـد بـه آنـجـا کـه زیـادتر دوستش داشته ای ،

کـه زیـادتـر گذشـتـه ای ،

که زیـادتـر بـخـشـیـده ای ،

به قـدر یـک ذره ،

یک ثانیه حتی !

درست از همانجاست که توقع آغاز می شود

و توقع آغاز همه ی رنج هایی است که ما می بریم…!

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «توقع آغاز همه رنج هایی است که می بریم»

سلام شبتون بخیر.آره! من بر سر همین توقعات الکی که از همه دارم زندگیم به باد رفت.کاملاً درسته.واقعاً کاش میشد بدون توقع از کسی:
محبت کرد.
دوست داشت.
خدمت کرد.
اون وقت اگر شکستی خیالت راحته که مشکل از تو نیست و تو خطایی نکردی.
اون وقته که پاداشتو از خدا میگیری نه مردم!
ممنون ببه خاطر پست قشنگتون. در پناه خدا

سلام من هیچ وقت در هیچ مورد در مورد هر کاری که برای هر کسی انجام دادم یا می خواستم انجام بدم ولی آخرش نشد که انجام بدم هیچ توقعی نداشتم فقط خواستم اون شاد بشه محبتی باشه و لبخندی رضایتی و نه از من که بصورت کلی ولی یه روز یه اتفاقی افتاد تعریفش سخته ولی فهمیدم بعضیها محبت تو رو حماقت تصور می کنند البته از احمق تصور شدن هم دلگیر نیستم دلگیر هم نمی شم چون خودم خودم رو میشناسم ولی یه احساسی توی آدم میشکنه نمی دونم اسمش چیه ولی به این نتیجه رسیدم بی توقع باش ولی در مقابل اشخاصی که پر توقعند بی توقع بودن اشتباه مثل همون قضیه غرور و توازعه که هر کدوم در جای خودش قشنگه و ارزش.

سلام.من که نمیتونم با این احساسی که تو درونم میشکنه کنار بیام در حالی که بنظر خودم توقعم از آدمها متعادل و در حدی هس که باید باشه ولی نه به شکل دستور یا تکلیفی که به کسی محول کنم.همه ما آدمها حقوقی در برابر هم داریم که چه خوب میشد اگه رعایت میشد اگه دل شیشه ای آدمها با سنگ بی مهری و بی تفاوتی شکسته نمیشد اونم از سمتی که باور نداری و در حالی که شیشه بودی اما به اشتباه سنگت پنداشتند

سلام.جالب نوشته شده و خوب اشاره کرده ای. ولی واقعا همان طور که دیگران از ما انتظار دارند ما نباید از هیچ کس انتظار داشته باشیم. از پدر یا مادرمون، از برادر یا خواهر مون. از رفقا چی؟
پس چه طور همه از ما انتظار دارند؟ من اگه یه اس ام اس بدم هم انتظار دارم طرف یه اس ام اس در جوابش بهم بده.

درود

ببخشید ثنا : چی شد نفهمیدم سرقت ادبی که نبود ها این شیشه و سنگ شما مرا بیشتر غرق کرد .
توهم فک نکنم این توقع باشد و اگر باشد اضافی و باعث رنجش نباشد که شما به دیدگاه های پستت جواب بدهی هر چند که مدیریت دستور فرمود اگر شما ننوشتید ما خودمان مدیریت می کنیم .توقع هم نداریم اصلا توقع نداریم ولی خودت را هر چه زودتر معرفی کن باشد توهم بدور از توقع عمل کن .

درود
ممنون ثنا محبت کردید
اعتراف می کنم خیلی قشنگ نوشتی قشنگ تر از آنچه که فکر می کنی اول من با جمله شنیده خودم مقایسه اش می کردم اما الان گفتی که خواستهدلت بود بیشتر در آن تفکر کردم خیلی سنگین و با معنی است .موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید