خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش کلیدهای چند سطحی جاز برای نابینایان JAWS Layered keys for blind end users

مسخره کردم خودم رو و همه دوستانم رو و همه ی ارزش هام رو. اعصابم به هم ریخته. صبح و شب ندارم. همش کلاس, همش توی راه رفت و برگشت ورنامخواست اصفهان و بالعکس توی تاکسی ها و قاتی دود مینیبوس ها کوفته شدن و درد سر و ترجمه و تالیف و تدریس و شغل و کار و کوفتگی و تابستون و عرق و تشنگی و گرما و محرومیت از عشق و حال و همش یک هدف بی هدف! سرگردون و دیوونه اینجا مینویسم مث کسایی که هیچی هیچی حالیشون نیست و خوابشون مییاد. مث کسایی که دوس دارند کلید های چند سطحی جاز را واسه شما بنویسند:

کلیدهای چند سطحی یا چند لایه ای جاز در واقع کلید هایی هستند که صفحه خوان جاز برای راحتی کار فراهم کرده. برای استفاده از این کلیدها باید اول کلیدهای ترکیبی insert+space را فشار بدید تا یک صدای کلیک بشنوید بعدش کلیدهای مربوطه را برای اجرای فرمانهای مورد نظرتون فشار بدید. خوبی این کلیدها اینه که میتونید یک دستی دستورات را اجرا کنید و کلیدهای ترکیبی زیاد فراموشتون نمیشند. در اینجا بد نیست بدونید کلیدهای چند سطحی یک قانون جالبی دارند. شما از یک سطح به سطح بعدی یا داخلی میرید که مث یک حالت تو در تو میمونه. مثلا اول توی جاز که جدیدترینش نسخه چهارده هست, کلیدهای insert+space را بزنید, وارد لایه اول میشید. حالا مثلا اگه کلید o را بزنید وارد لایه یا سطح دوم میشید که واژه شناس هستش. حالا اگر کلید s را فشار بدید وارد لایه آخری میشید که مربوط هست به اجرای دستوری که متن صفحه را برای شما شناسایی میکنه. این قابلیت وقتهایی که جاز در حالت jaws cursor هیچی نمیخونه خیلی مفیده. پس حالا که با سطح یا لایه و چند سطحی بودن کلیدهای جاز و layered keys آشنا شدید. حالا بریم سراغ کلیدهای چند سطحی به درد بخور. قبل از استفاده از کلیدهایی که در زیر مییارم باید کلیدهای insert+space را فشار بدید و بعد این کلیدها را بزنید:

راهنمای کلیدهای چند سطحی در هر محل:

علامت سوال.

تحلیلگر متن:

a.

قفل صفحه کلید:

l.

انتخاب محلهای نشانه گزاری شده در word:

m. البته برای استفاده از این امکان باید از قبل محلهایی را با کلیدهای control+start+k نشانه گزاری کرده باشید.

متن شناس کار راه انداز:

o.

جستجوگر:

r.

قطع و وصل صدای جاز:

s.

لایه مربوط به استفاده از جدول:

t.

آخرین پیامها در برنامه گفتگوی مایکروسافت:

1 تا 5.

خوب اینها چیزهایی بود که فعلا اینجا گفتیم ولی فقط همینها نیست. خودتون با فشار insert+space و بعد فشار questionmark در محلها و سطوح مختلف, کلیدهای بیشتری یاد بگیرید.

خوش باشید تا همیشه.

۴ دیدگاه دربارهٔ «آموزش کلیدهای چند سطحی جاز برای نابینایان JAWS Layered keys for blind end users»

سلام مجتبی امروز صلات ظهر کاری داشتم که باید انجامش میدادم بهمین خاطر رفتم بیرون توی تاکسی نشسته بودم غرق در افکار خودم یک لحظه یادم افتاد که چند روز پیش برای مجتبی خان ایمیلی فرستادم که پاسخ نداده برای اولین بار این اتفاق افتاده بخودم گفتم که مرد نا حسابی تو برای کار شخصی خودت در خیابانی به زمین و زمان دری وری میگویی بیچاره مجتبی حواسش باید به چند جا باشه اینجا بود که به خودم گفتم که به قول ضربو المثل قدیمی اگر به مرده رو بدهی پی پی میکنه با پوذش از بچه محل های خودم.

درود
ممنون مدیر موفق محله .
البته مدیر دود زده ودود خورده و تشنه هاهاها .
واقعا سخته مجتبی اما اگه بدی هاش این باشه خوبی اش اینه که دیگه به عشق نافرجام فکر نمی کنی فکرت مشغول مدد رسانی به هم نوعته بدون توجه به بحث مالی و این یعنی فرار از افسردگی وقتی خسته می شی دیگه زود زود خوابت می بره و می خوابی به مسائل دیگه اصلا نیم اندیشی و سالم می مانی سالم .اما رفت و آمد را خیلی سخت میدانم چون خیلی مرا سخت می گیرند برای همین در این زمینه سخت میدانم برای شما .اما باز هم شما قدم جلوتر از من هستید .پس موفق و منصور باشید .

دیدگاهتان را بنویسید