خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
مجانی اما کارا

سلام بچه محلای باحال.

حالتون خوبه؟ کیفا کوکه یا نه؟
راستی بچه ها شما از کدام ضد ویروس یا به قول برادران آمریکایی “Anti Virus” استفاده می کنید؟
همانطوری که می دانید در کشور ما ویروس کشهای متعددی رایج است، از کسپر اسکای گرفته تا ناد 32 از اوَست گرفته تا بیت دیفندر. همه اینها مزایا و معایب خاص خود را دارند، خود من از انواع ویروس کشها استفاده کرده ام، فکر کنم من در زمینه نرم افزاری در دو دسته الحق غنی هستم، یکی ویروس کشها دیگری انواع نرم افزارهای مبدل “Converter” یادم می آید، آن اوایل که با کامپیوتر آشنا شده بودم، از ضد ویروس نرتون استفاده می کردم، بدک نبود، بعدها به کسپر اسکای متمایل شدم، بعد ناد 32 خلاصه همینطور ویروس کش پشت ویروس کش.
زیر و بالای همه را هم به کمک جاز کند و کاو می کردم. همه آنها در یک نکته مشترک بودند، همگی نیاز به کرک یا سریال نامبر داشتند، یادم نمی رود که برای یافتن سریالهای ناد 32 که هر چند وقت یک بار منقضی می شد، چه جست و جوها که نکردم.
اما همین هفت هشت ماه پیش، به آنتی ویروسی بر خوردم که ابتدای کار توجهم را خیلی جلب نکرد. چرا؟ چون که رایگان بود.
اما با خودم گفتم: “هر چی که مفت باشه بد نیست.”
این بود که، تصمیم گرفتم امتحانش کنم و کردم، باور کنید کاملاً راضیم، شاید این تنها آنتی ویروسی است که هشت نه ماهی توانسته بر روی سیستم من دوام بیاورد، چه در ایکس پی چه در 7 و چه در 8.
بله عزیزان، این آنتی ویروس مجانی “Microsoft Security Essentials” نام دارد، بله درست حدس زدید، محصول شرکت مایکروسافت است، البته مایکروسافت چند صباحی است که در سدد طراحی نرم افزارهای مدافع می باشد، شما بهتر از من می دانید که این شرکت کارش را با نرم افزار “Windows Defender” آغاز کرد، البته این نرم افزار یک آنتی ویروس تمام و کمال نبود، فقط در درایو ویندوز و دیگر درایوهای کامپیوتر، گشت می زد و ایرادهای جزئی را رفع می کرد، یا این که نرم افزارهای مزاحم ویندوز را از کار می انداخت. نرم افزار “Microsoft Security Essentials” می توان گفت که مکمل این نرم افزار است. نرم افزار “Microsoft Security Essentials” در واقع فراتر از یک آنتی ویروس است، این نرم افزار یک آنتی ملور یا ضد بد افزار است، مسلماً شما بهتر از من می دانید که ویروس فقط یک نوع از انواع بد افزار است. این نرم افزار تقریباً شبیه “Eset Smart Security” است، البته شباهتشان فقط در همه فن حریف بودنشان می باشد.
این نرم افزار بر روی ویندوزهای ایکس پی و 7 نصب می شود و کارایی بسیار مطلوبی دارد، در ویندوز 8 مایکروسافت به این بیت زیبای فارسی عمل کرده و به اصل خویش باز گشته است: “هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش.”
بله عزیزان، در ویندوز 8، مایکروسافت همان ویندوز دیفندر قدیمی را به خوبی ارتقاء داده است، و آن را به یک آنتی ویروس تمام عیار تبدیل کرده است، جان کلام این که، در ویندوز 8 ما اصلاً نیاز به نصب ویروس کش نداریم، فقط باید به اینترنت وصل شویم و ویروس کش را به روز رسانی نماییم.
من تقریباً پنج شش ماهی است که به شاگردانم در مؤسسه، چه در کلاس انگلیسی، چه عربی و چه آی سی دی ال، همین نرم افزار را پیشنهاد می کنم، البته خیلیها به شاگردان بی چاره من ایراد گرفته اند که این آنتی ویروس مجانی است و به درد نمی خورد، اما شاگردانم به چشم خود دیدند که ویروسی نبود که توسط آنتی ویروسهای مشهور شناخته شود، ولی این نرم افزار آن را نشناسد، این افراد ایرادگیر، یک چیز مهم را فراموش کرده اند، آن هم این که: هر ویروس کشی هر چه قدر هم که معتبر باشد، اگر فقط چند روز آپدیت نشود، به درد سطل آشغال هم نمی خورد، پس یکی از مهمترین مسائل مربوط به هر آنتی ویروسی به روز رسانی مداوم آن است.
البته لازم به ذکر است که: این ویروس کش مجانی، به درد شبکه های گسترده اینترانت، یا شبکه های اداری نمی خورد، اما برای پیسیهای خانگی گزینه ای بسیار مطلوب است، تازه دقدقه کرک یا سریال را هم ندارد.
در نصب این ویروس کشبه نکات زیر توجه کنید:
یکی این که ویندوز شما چه ایکس پی باشد چه 7 باید اوریجینال باشد، البته در ایران منظور از اوریجینال این است که درست کرک شده باشد، طوری که بتوان به سایت مایکروسافت کلک زد تا آن را اوریجینال تلقی کند، ویندوزهای 7 معمولاً با همین لودرهای موجود خوب کرک می شوند، اما در ایکسپی، با تغییرات کوچکی در ریجیستری و سپس تعویض “Product key” مشکل حل می شود، فکر کنم همه شما این راهها را فوت آبید، خلاصه اگر تصمیم گرفتید این نرم افزار را بر روی ویندوز ایکسپی نصب کنید و با پیغام خطا رو به رو شدید، بگویید تا من راهش را برایتان شرح دهم.
نکته دیگر این که این آنتی ویروس نیز مثل همه آنتی ویروسها باید همیشه آپدیت شود، اگر به هر دلیلی کرک ویندوز شما بپرد، نرم افزار دیگر آپدیت نخواهد شد، و کاراییش را از دست می دهد.
دیگر این که همانطوری که قبلاً گفتیم این نرم افزار بر روی ویندوز 8 نصب نمی گردد، مسأله دیگر این که: قبل از نصب این ویروسکش ویروسکشهای قبلی خود را از سیستم حذف کنید، ضمناً اگر قبلاً از ویندوز دیفندر استفاده می کردید، آن را نیز غیر فعال یا حذف نمایید، چرا که اگر نکنید، نرم افزار خودش زحمتش را خواهد کشید. ضمناً بهتر است فایروال ویندوزتان را نیز اگر خاموش است روشن کنید، این نرم افزار در تعامل با فایروال ویندوز، به خوبی از کامپیوتر شما محافظت خواهد کرد.
از این نرم افزار کارا و مجانی لذت ببرید.
تا بعد.

۸ دیدگاه دربارهٔ «مجانی اما کارا»

سلام.
از این دوتا پستی که از شما خوندم به این نتیجه رسیدم که باید مشتری سفت پست های شما باشم.
ممنون از نرم افزاری که معرفی کردید. هرچند من هنوز موفق نشدم ازش استفاده کنم ولی با این پدری که نات۳۲این روزها ازم درآورده این روزنه امید لازم بود. ممنونم.
یک سوال هم دارم. نوشتید در نرم افزار های تبدیل هم دست تونانایی دارید. من خیلی خیلی دنبال نرم افزار یا حتی سخت افزار تبدیل صوت می گردم. تبدیل صدای یک آدم بزرگ به صدای یک بچه. مرد به زن، جوان به پیر. خلاصه چیزی که هم کارش۲۰باشه و هم دست من راحت و نسبتا بدون دردسر بهش برسه. کسی تا به حال نتونست درست راهنماییم کنه. ای کاش شما بتونید. ممنون میشم و پیشاپیش ممنونم. باز هم ممنون از پست های عالیتون.

سلام پریسا خانم، اولاً بسیار متشکرم، بعد این که نظر لطف شماست وگرنه ما در برابر اساتید این محله جوجه هم نیستیم، راجع به پرسشت نیز باید بگویم به زودی با پستی مبسوط مشکلت را حل خواهم کرد. پیروز باشی شیر زن.

سلام مرتضی عزیز واقا با حرف پریسا جان موافقم شما ۲ پست گزاشتین ولی یکی از دیگری مفید تر بود .
منم خیلی خیلی به همچین ویروس کشی احتیاج داشتم و همین الان هم دارم دانلود میکنم که بعد ویندز عوض کنم و از این زده ویروس استفاده کنم .
واقا ازت تشکر میکنم و بیسبرانه منتظر پست های خوب و مفیدت هستم .
یا علی .

درود بر استاد بزرگ و دانا.
خدارو شاکرم که دوستان اهل علم و دانش و محترمی چون شما و بقیه ی بچه های این محله دارم.راستش من هم اویرا استفاده میکنم اما رضایت چندانی ندارم
. ممنون از پست کارامدتون.

سلام برادر مرتضی خوشحالم که اینجا دیدمت
خیلی وقته از هم خبر نداشتیم دلم برات تنگ شده بود
یادمه این آنتی ویروس رو خیلی وقت پیش به من معرفی کردی من ازش استفاده میکنم و خوبه که اینو توی محله هم مطرح کردی. از این بابت ازت سپاسگزارم
به قول خودت دمت گرم به امید روزی که بشینیم باهم یه قهوه بزنیم
چاکریم دربست

دیدگاهتان را بنویسید