خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
یک آموزش روان شناسی و یک آهنگ از چشمک

دورود بر شما. درود بر دختران زیبا این سایت و پسران باهوش این سایت
این تکیه کلامی است که من بعضی وقتها اول سخن رانی ام می گویم البته کلمه سایت به حضار تغیر می کند. حالا بگو چه ربطی داشت؟ خوب این بار می خواهم یک کار مخلوت انجام بدهم. مثل وسایل جدید که چند کاره هستند این پست هم دو کاره است مثل خامه عسل که محصول گاو و زنبور است
من اون وقتها یعنی تابستان سال گذشته که باید صد بار التماس می کردی تا یک نفر کامنت بگذارد یک آهنگ خواندم و مجتبی گذاشت توی سایت ولی با حفظ اعتماد به نفس حتا یک نفر نظر نداد. آنقدر زایع شدم که نگو. حتا مجتبی هم نظر نداد البته بهتر که نظر نداد چون اگر نظر می داد می گفت مثل فیلم هندی می خوانی بعد من هم سر خورده می شدم خود کشی می کردم. یک بار دیگر همان لینک را برایتان می گذارم تو رو خدا گوشش کنید زایعم نکنید ها
نه البته شوخی کردم هرکس دوست داره گوش بدهد شعرش خیلی باحاله شاید من خوب نخوانده باشم ولی باحاله اگر دوست داشتی بگوش یا ادامه مطلب که آموزش روان شناسی است را بخوان حال کن
خوب بریم سر آموزش تا می آید دانلد شود
انسان از بسیاری نقاط با حیوان متفاوت است. از جمله این نقاط این است که انسان موجودی است که نیاز به تعید و تحصین دیگران دارد. اگر شما به یکی از بیابانها اطراف اصفهان بروید و یک سگ ولگرد گیر بیاورید و به جایی ببندیدش و توی چشماش زل بزنید و به او بگوید که چقدر احمقی که از شب تا به صبح ول می گردی و واق واق می کنی. برو دنبال یک زندگی شرافت مندانه هیچ اثری ندارد و به تا رها شود دوباره دنبال کار خودش می رود کاری که دوست دارد و با قریزه و خاسته هایش مطابقت دارد. اما انسان چنین نیست. او کاری را انجام می دهد که احتمال بدهد تعید دیگران را به دنبال دارد. کارگردانی فیلمی می سازد تا فلان سی مرغ را بگیرد. چشمک پستی می گذارد تا نظر شما را جلب کند. مجتبی به سایتش می رسد تا بازدید کننده بیشتری جلب کند. کارمند به نحوی کار می کند که ارتقا بگیرد و غیره. اگر جامعه چیزی را منع کند یا دیگران به شما بگویند که این کار احمقانه است به نحوی که کمتر کسی را پیدا کنید که آن کار را دوست داشته باشد به احتمال زیاد از آن دست می کشید.
اما در این میان انسانها به دو دسته تقسیم می شوند یک دسته آنقدر این تعیدها را مهم می پندارند که فرض می کنند اگر یک روز حتا یک روز اگر نباشد دیگر وجود نخواهند داشت. آنها فکر می کنند اگر تعید دیگران در قبال کای که انجام می دهند نباشد کار آنها هرچند ارزش مند باشد بی ارزش می شوند. آنها به هر کاری دست می زنند تا تعید دیگران را بگیرند. تقلب. فریب. نشان دادن خود بر خلاف آنچه واقعا هستند. نقاب زدن بر چهره. بازیگر شدن.
آری آنها آن چنان در این مسیر پیش می روند که از هیچ کاری دریغ نمی کنند. حتا برای پیدا کردن همسر مورد علاقه به خود توجه نمی کنند. به دنبال کسی می گردند که دیگران به محض دیدن او وی را تحصین کنند و بگویند دمت گرم بابا چه کرده ای. آنها در ذهن خود تصور می کنند دیگران را که به حال او غبطه می خورند. ماشینی سوار می شوند که دیگران را مبهوت کند. فقط و فقط از آنچه دارند تعریف می کنند و خود را با داشته هایشان تعریف می کنند. نمره درسی یا تیپ و لباس یا موها برای آنها فقط یک یک تیپ یا نمره نیست که با آنها همراه است بلکه خود آنها است. آنها خود را با نمره شان تعریف می کنند اگر نمره شان بالا برود خود را ارزشمند شاد و خوش بخت می داند و اگر معدل پایین آمد خود را تحقیر کرده استاد را بی شعور یا شاگردان بالاتر را چاپ لوس و احمق می داند. او داعما سعی می کند هر کس را که بالاتر از خود می بیند تحقیر کند تا به خود ثابت کند که خیلی انسان خوبی است. او دیگران را بر اساس آنچه دارند طبقه بندی می کند. او به ارزش انسان به خاطر آنکه انسان است احترام نمی گذارد بلکه انسان را بر اساس آنچه دارد می ستاید
این ها همیشه نا رازی هستند و همیشه خود را در آینده ای می بیند که اگر به چیزهایی که می خواهد برسد آن وقت دیگر رازی و خوشنود می شود. آینده ای خیالی که حتا اگر بهش برسد باز هم به آینده ای دیگر فکر می کند چون هیچ گاه دقت کنید هیچ گاه رازی نمی شود. چند روز پیش مینا یک پیامی بهم داد که خیلی زیبا بود و در واقعه همین افراد را ترسیم می کرد. کسانی که فکر می کنند اگر کسی به نظر آنان جزاب زیبا انسان یا هر چیزی نیست از پشت کوه آمده است. از پشت کوه آمدی برای آنها کلمه ای است تا خود را رازی کنند که شهریند و بالاتر از دیگرانند و ضمادی بر زخم دیرینه خود بگذارند.
در مقابل کسانی هستند که وقتی می خواهند کاری انجام دهند این را می سنجند که آیا کار من با عرف جامعه مغایر است یا نه؟ آیا به کسی خسارت می رساند یا نه؟ و اگر چنین نباشد آن کار را انجام می دهند. حالا چه آن کار با تعید اطرافیان همراه باشد یا نباشد. ما نمی توانیم عرفهای جامعه را بشکنیم مثلا من نمی توانم با شلوارک برم چهار باغ چون می گیرند پدرم را در می آورند. من نمی توانم نصف شب برم روی پشت بام شروع کنم با صدای نکره بخوانم که ای دختر زیبا دلم تنگ است برایت. چون به دیگران خسارت می رسانم و احتمال دارد یک دست کتک از پیرزن همسایه بخورم
اما من می توانم عصا را در دست بگیرم حتا اگر هزار نفر نوچ نوچ کنند. من می توانمم برم دانشگاه حتا اگر رئیس دانشگاه بگوید نابینا که نمی تواند درس بخواند. من می توانم گیتار بزنم حتا اگر خیلیها بگویند تو کافری که سازهای غربی می زنی. آره این دسته از افراد خود و دیگران را بی غید و شرط می پذیرند یعنی برای دوست داشتن خود و دیگری لزومی نمی بینند به تجزیه و تحلیل او بپردازند و کارهای مثبت او را برجسته کنند و اگر اشتباهی مرتکب شدند یا اشتباهی از دیگران دیدند عصبانی شوند و او را تحقیر کنند. از شکست نمی ترسند چون شکست از ارزشهایشان نمی کاهد. از تفریح نمی هراسند چون تفریح را به خاطر زنده بودن خود دوست دارند. عشق را می پرستند چون برای آن غید شرط نگذاشته اند و هیچ گا از معشوقه خود دست نمی کشند چون او را به خاطر خودش دوست دارند نه به خاطر فوایدی که برای آنها دارد. گذشته را رها کرده و به آینده دل بسته نیستند چون معتقدند حال حاضر تنها لحظه ای است که می شود زندگی کرد و شاید هیچ گاه آینده ای نباشد. گذشته را می بخشند از تقصیر دیگران می گذرند چون آنها را انسانی صد در صد نمی دانند. تنها خدا را صد در صد کامل و بدون عیب نقص می دانند و بقیه را تا حدی بله تا حدی کامل می داند. از عمل کرد خود رازی هستند به حال دیگران غبطه نمی خورند.
اگر ما بتوانیم در آموزش خود و دیگران مخصوصا فرزندان خود و دیگران مخصوصا کودکان نابینا این چنین رفتار کنیم که آنها را در زمره دسته دوم پرورش دهیم به آنها به اندازه دادن میلیاردها تومان ارثیه خدمت کرده ایم چرا که ثروت مند بدبخت بتر از یک انسان معمولی است
خوب دیگر وقتش است که ببوسمتان به آن جهت که انسانید انسانهایی که زنده هستند و به خاطر زنده بودنشان ارزش بوسیدن دارند

۷۱ دیدگاه دربارهٔ «یک آموزش روان شناسی و یک آهنگ از چشمک»

سلام استاد.
واقعا کارت حرف نداره.
آهنگتم گوش دادم.‏ اونم عالیه.
سامان تو هم کارت بیسته داداش.‏ ولی اگه تو بیستی،
خوب باش.
دمت گررررمممم.‏ یه لحظه نبودم اول شدی.
حالا ببین.‏ من از تو سریعتر از این به بعد کامنت میذارم.
ولی باید یه قواعدی تعیین بشه.‏ اولیشم اینه که اول باید راجع به محتوای پستها اطلاع کامل داشته باشیم بعد دیدگاه بذاریم.
اصلا من باید اساسنامهی این قضیه رو بنویسم به ایمیلت بفرستم.

با حرف مسعود کاملا موافقم باید هرکس از این به بعد اول نظر می دهد از محتوای پست آگاه باشد تازه این جا یک رئیس فدراسیون نیاز داره تا نتایج را محاسبه کند وگرنه تقلب می شود.
اما مسعود خیلی حالت گرفته شد سامان اول شد ها. بابا تو که سد بار قهرمانی شده ای چرا حرص می خوری من هم مثل زهره به نفع تو کنار می کشیم

سلام و … جانا سخن از زبان ما میگویی ..
دیدم از این ادما منظورم گروه اوله ! یک انسانهایی همیشه مضطرب و مملو از حسادت و واقعا آرامش ندارن ! بگذریم از اینکه هیچکس رو هم ادم حساب نمیکنن و پر از غرور .. در مقابل اونهایی هم که زانو میزنن پر از حسادت هستن ! کلا موجوداتی مریض تر از خودشون در عالم کائنات نخواهی یافت ! چون غصه ها شون هرگز تمومی نداره ..
من الان دقیقا گروه دومم و هر کی قبول نکنه یه فصل کتک لفظی میخوره گفته باشم ! ظاهر و باطن آدم خشنی هستم ! زبونم زبون افعیه ! حالا دیگه خود دانید !

آهنگم الان گوش میکنم بعد نظرمو میگم … به قول یه بنده خدایی : خداوندا به من عمری طویل عطا کن تا بتونم این آهنگو دانلود و گوش کنم !

سلام.
از قسمت روان شناسیش لذت بسیار بردم
راستش سرعت من خیلی پایینه و صبر ایوب رو میخواد که انگار من ندارم,
شاید هم دانلود کردم
اگه مثل اون پستت باشه که با یه قصه همراه بود خوبه مرسی.
راستی مسعود من میتونم رقیب سرسختی واست باشم ولی به نفع تو میکشم کنار. اسمت برازندته ایشالا در همه جا و برای همه مسعود و پیروز باشی.

سلام این پستخیلی عالی بود خیلی همیشه ماهارو سورپرایز میکنید
هم آموزش روانشناسیتون خوب بود و هم آهنگتون
فقط یه چیزی بگم من و تموم خانمهای این سایت میریم تا اساسنامهرو اصلاح کنیم الآن شما دارید تبعیض جنسیتی به کار میبرید
خوب یعنی چی :d

با دعا موافقم چاره ای جز دعا نیست
آن شش نفر خط زیر را کسی جز خود الماسی نخونه
آقا نخون خانم نخون می خواهم یک چیز شخصی بگم نخونی جون چشمک ها
آن شش نفر را هم الکی گفتم که بگند این محله نظرات متفاوت داره و همه به نظرات احترام می گذارند تا تحریم ممان نکنند. قربونت. حالا که خواندید خیلی بی ادبیید

خیلی مطلب روانشناسی اش زیبا بود.
نمیتونم بگم من جز کدوم دسته هستم چون این شاید خودستایی بشه و باز جای دوستهام خالی که بهم بگن خانم فروتن!!!!!! راستی اگه امکان داره جدا از این سایت و این آشنایی ما بچه های هم رشته، به دلیل درد مشترک (کمبود دروس ضبط شده) کمی با هم تبادل کتاب هم داشته باشیم من در به در دنبال چند کتاب مهم روانشناسی با ضبط خوب میگردم.

سامان اگه یک بار دیگه فقط یک بار دیگه پست رو نخونده نظر بدی باور کن میام بالا سرت.
راستی بچه ها تو این پست دلگرفتگی مجتبا من صد و هشتم شدم.
آخه میگن از صد سالگی دندونا یه سری دیگه در میان.‏ شمام منو تو اون پست صد به اون ور حساب کنید.
دمتون دااااااغغ مث پیراشکی.

چشمک کاری نکن رو کم کنیو شروع کنما!!
زنده باد مسعود!!! هاهاهاهاه!
یه آره منم با تبادل کتاب موافقم هرچی دارین بفرستین من که موندم فکر کنم دانشگاه میاد التماس میکنه میگه فقط تو برو بیرون ما بهت مدرک میدیم!
راستی خوش به حال هرکی دولتیه

سلام.
خانم سارا و هر کسی که دنبال کتابهای صوتی هست یه ایمیل به آدرس:
masood.soroosh@gmail.com
که ایمیل خودم هست بزنه تا بهش شمارهی موبایل آقای دلاوری که مسؤول کتابهای مجتمع نابینایان شهید محبی واقع در تهران هست رو بدم.
ایشون یه آرشیو کتابهای صوتی با حجم دو ترابایت در اختیار دارن که روز به روز در حال افزایشه.
تا جایی که یادمه حدود پونصد شیشصد تا از کتابهاشون هم مربوط به موضوع روانشناسیه.
امیدوارم از این راه بتونید به بیشتر اهدافتون برسید.
اما سامان.
ببین فک نکن تو این دوتا پست جدید موفق شدی.‏ من زمانی که اونارو دیدم هیچ کامنتی نداشتن.‏ منم نظری راجع بهشون نداشتم.
آره داداش.
تا حالا شده مطلبی رو بخونی بعد کامنت بذاری؟ ببین سامان میام بالا سرتا.‏ حالا من گفتم.
همگی پیروز باشید در حد لالیگا مخصوصا بارسلونا.

سلام.
این حرکتی که الآن زدم بعد از نظری که گذاشتم یادم افتاد.
میتونید لیست کتبی که در آرشیو شهید محبی با موضوعیت روانشناسی وجود داره رو با لینک زیر دانلود کنید.
http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1372945716
اگه اون کتابهایی که میخواستید تو این لیست بود که من خیلی خوشحال میشم فقط یه شماره تلفن بهتون بدم.‏ بیشتر از این هم در این مورد ازم بر نمیاد.
پیروز باشید.

مرسی مسعود عالی بود حقا که مسعودی!!
سارا جان من لیست کتابهارو یه نگاه اجمالی کردم فکر کنم خیلی کامله, ایشالا که همه کتابهای مورد نظرتو پیدا کنی,
راستی بچه ها ساقی کجاست نکنه زیاد می نوشیده!!
و اما چشمک از اونجایی که روان شناسی و ظرفیت بالایی داری و اینکه من دوست ندارم الکی از کسی تعریف کنم باید بگم آهنگتو بیشتر پسندیدم تا صدات انگار انرژی نداشتی به استثنای قسمت روان شناسیش پست قبلیت زیباتر به نظرم رسید, البته نا امید نشو استعدادشو داری ایشلا یه مطب میزنی منم استخدام میکنی و با پولش میری کلاس.
هرچی تو دلت گفتی بنویس اشکال نداره

به خدا هیچی توی دلم نگفتم. یادت هست که همان جشن تیپ شناسی گفتم هرکس انتقاد داره بهم ایمیل بزنه. فقط با انتقاد است که انسان پیش رفت می کنه. یک چیزی را واقعی می گویم هندونه نیست به خدا
راز پیشرفت سایت مجتبی به خاطر آن است که انتقاد پذیر است و می گذارد هرکس هرجوری می خواهد نظر بدهد
نظرت خیلی مبهم بود یکم بیشتر برام توضیح بده خیلی مفصل تر اگر وقت داری
خاستی ایمیل بزن
ps.khademi@gmail.com

سلام استاد جونم.
والا نمیدونم چرا هی هروقت میخام بیام هی جور نمیشه هی.
نمیدونم چرا هی مجبورم بگم هی.
ولی استاد حتما میام که ببینمت.‏ البته این دفعه نه هی.
سامان به نفعته با من کل نذاری.‏ اگه تو چشمک و مرتضی رو داری من ساجده و ظهره و غمبر رو دارم.‏ هههههه.
سه دو.‏ اساسنامه و تبسره های اول شدن رو هم بر اساس قانون اساسی بلژیک تدوین کردم و نوشتم.‏ به زودی بهت ایمیل میکنم.
اگه هرکس برخلاف اساسنامه عمل کرد اون یکی میره بالا سرش.‏ از پول مول هم خبری نیست.‏
سامان‏!‏
حرفای من داره اثر منفی.

چشمک خوب بود کلا خوب بود میگما یاسر خیلی وقته از عباس زمانی خبری ندارم بیزحمت بهش بگو ثابتی بهت سلام رسوند و گفت اگه تونستی یه تکی یه پیامی چیزی بده مرسی مسعود فراموش نکن هرجا ساجده طرفدارش باشه منم هستم البته اگه ساجده هم نبود من خودم طرفدارت بودم میدونی چرا اولا چون قرمزی و پرسپلیسی و بارسلونایی هستی دوما چون مسعود هستی سوما چون بعضی اوقات مسی هم میشی من نمیدونم چرا اخیرا مطلب اصلی را که میخوام بنویسم یادم میره چشمک آلزایمر ندارما حالا نیای نمیدونم چیچی و چیچی تجویز کنی ولی خارج از شوخی چشمک آفرین انتقاده که آدمو به موفقیت میرسونه و باعث میشه کمترین شکست را انسان متحمل بشه من سعی میکنم آدم صادقی باشم در ابتدا که برمیگرده به چند سال پیش اصلا انتقاد پذیر نبودم یعنی هر کسی یه انتقاد میکرد سری بهم برمیخورد اما الآن نه انتقادهایی که از نظر خودم دقت کن از نظر خودم مهم نیست را فراموش میکنم در همون لحظه اما انتقادهایی که مهم و منصفانه و کارسازند و امکان داره تو لحظه ای که انتقاد بهت وارد میشه عصبی بشی با این حال دوسش دارم و بهش فک میکنم و تو رفتارام پیادش میکنم راستی چشمک اگه قبل از ماه رمضون نتونستم ببینمت تو شهریور سعی میکنم با ساجده بیایم ببینیمت

سلام! معسود من خودمم و خودم! انگار حرفای من رو خوب گوش نمیکنی! منتظرم برفس! کاری نکن زنگ بزنم بچه های بالا بیان! هاها! داداش معسود ی سایت چت زدم اگر ی سری بهم بزنی خوشحال میشم اینم آدرستش ‏
saman-chat.wapka.me

سلام چشمک جون. تو بهترین روانشناس دنیا میشی. برو توو کار موسیقی درمانی استاد. خیلی عالی بود هردوتاش. کاش این آقا گرگه یه کم از تو یاد میگرفت که همش نیاد سر راه من برام کُری بخونه که منو میخوره و… به جاش میرفت یه کم هنر یاد میگرفت. مثل من باشید مسعود و سامان جون. ببینید نفر ۶۷ شدم. اصلا عجله کار خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید