خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
احساسات، روانشناسی، از مرتضی معصومی مطالب مفید.

دوستان، باز هم سلام، میبخشید که زیادی مزاهمتان میشم، از مدیر محترم سایت هم عذر خواهی می کنم، که خیلی مطلب میزارم، جا دارد از جناب مجتبی خادمی تشکر کنم، که اجازه ی چنین کارهایی رو به ماها میدهد خیلی خوش حالم که میتوانم چنین مطالب رو در چنین جاهایی بنویسم، باز هم از همه ی شماها ممنونم که بنده را تحمل می فرمایید، خوب این هم به در خواست دوستان یک روان شناسی دیگه، امیدوارم که راضی باشید
احساسات
هنگامی که من در ورزش موفّق و پیروز می شوم احساس شادی و شعف میکنم. و همچنین نیز وقتی که در درسی موفّق می شوم یا نمره‌ی خوبی می‌گیرم و مورد تشویق پدر و مادر و مربیان قرار می‌گیرم احساس شادی میکنم.
بعضی چیزها هم مرا ناراحت می‌کند مانند گرفتن نمره‌ی بد، مرگ یکی از اقوام یا دوری از خانواده و یا رنجاندن آنها باعث دلتنگی و ناراحتی من می‌شود و این احساسات مرا آزار می‌دهد. در روزهای تولّدم وقتی که پدر و مادر یا مادربزرگ و پدربزرگم برای من کادویی تهیّه می‌کنند خوشحال می‌شوم. زیرا به فکر من هستند و این احساس را دوست دارم.

اهداف و برنامه های زندگی
هر کسی در زندگیش هدفی دارد و من هم هدفهای خاصّ خودم را دارم که مهمترین آنها ادامه‌ی تحصیل،‌ سعادت‌مند بودن و رسیدن به آرزوهایم است و برای رسیدن به آنها تلاش بسیار می‌کنم مثلاً :‌ برای راضی کردن والدین به آنها محبّت می‌کند. همچنین برای ادامه تحصیلم تمام تلاش خود را برای درس خواندن می‌کنم.
برای رسیدن به اهداف تنها امکانات ملاک نیست چون بسیاری از افراد رفاهی خوبی دارند ولی اراده ندارند پس برای رسیدن به اهداف باید اراده نیز داشته باشید.
بعضی از هدفها را نمی توان به هدفهای کوتاه تر و موثرتری تقسیم کرد بعنوان مثال:‌ تحصیل علم و دانش بسیار گسترده است و اگر انسان تا آخر عمر در فراگیری علم و دانش باشد باز هم به تمام علمها دست پیدا نخواهد کرد.

تفریحات و سرگرمی ها
تفریح مورد علاقه من بازی کردن در موارد ورزشی مانند:‌ دوچرخه سواری، و فوتبال، و…، است. همچنین دارای سرگرمی‌هایی هم هستم که مطالعه کتابهای داستانی و بازیهای کامپیوتری مورد علاقه‌ی من است.
هر کسی دارای تفریحات و سرگرمی‌هایی است که خیلی به آنها علاقه دارد ولی در بعضی مواقع دسترسی به آنها ندارد ولی من به تفریحات و سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی خودم دسترسی دارم. مثلاً :‌ می توانم به پارک بروم و در آنجابا دوستان بگم و بخندم، یا در آن جا با خودم خلوت کنم یابا وسایل ورزشی ورزش کنم و، و، و، همچنین می‌توانم با خریدن بازیهای کامپیوتری به تفریحات مورد علاقه خودم برسم.
توانایی ها
من دارای توانایی های زیادی هستم که بعضی از آنها مهمتر از بقیه است ولی مهمترین توانایی من درست کردن کاردستی و به این دلیل برای من مهمترین توانایی است زیرا می‌توانم در فعّالیتهای کلاس و درسی و گروهی موفّق باشم همچنین می‌توانم به کمک این توانایی در آینده کارهای مفیدی را انجام دهم و در آنها موفّق باشم.
ضعف
من دارای ضعفهایی هستم مانند ضعف در ریاضی و همچنین ضعف در رد شدن از خیابانهای شلوغ و نا آشنا، و رفتن به مترو و…، که این موارد می‌توانند برای من مشکل ساز هم شوند مثلاً در مواردی که تنها هستم. برای برطرف کردن این ضعفها باید با اراده باشم. همچنین می‌توانم برای برطرف ساختن آنها از بزرگتر ها،‌ پدر و مادر، معلّمان و مدیران کمک بگیرم تا در این ضعفها با شکست روبرو نشوم.

مذهب
همه‌ی ما باید به یک ریسمان محکمی وصل باشیم، تا در پرتگاه ظلمت و
گناه
غرق نشویم، چرا که اگر آنی غفلت کنیم، می توانیم، گناه هایی بزرگ و ناپسند انجام دهیم که موجب ناراحتی، و دل نگرانیمان ه طور مثال ما ضمانی فکر می کنیم که ما کاری نکردیم اما در حالی که بدترین گناه را مرتکب شدیم،
همه ی ما می دانیم، که هر چیزی اولش سخته، به قول گفتنی گدایی هم اولش سخته، و این رو هم می دانیم که بین خوبیها و بدیها یک پرده بیشتر نیست، و این را هم می دانیم، که بالاتر از سیاهی رنگی نیست، پس بیایید خوب را از بد، بد، را از بّتر، و غیره را با خودمان تمرین کنیم، تا در هر زمینه احساس بهتری داشته باشیم بیایید سختیها را راحت و راحتیها را سخت کنیم، در واقع به شکلات میم اذافه کنیم تا بشه مشکلات، و از شیطان دور شویم، و مشکلات را با برداشتن، میم بکنیم شکلات، و خودمان را به خوبیها نزدیکتر کنیم، موفق و پیروز باشید،و

۱۲ دیدگاه دربارهٔ «احساسات، روانشناسی، از مرتضی معصومی مطالب مفید.»

سلام.
ممنون. اول به خاطر این که اسمتونرو کنار عنوان پستتون نوشتید. دوم به خاطر مطلبی که گذاشتید. سوم به خاطر مدل این مطلب که به قول نخودی عزیز یک جور الگوی خودشناسی بود و میشه از روی این الگو الگوی شخصیتی خودمونرو اگر دلمون بخواد درست کنیم. من چندان از این کار ها بلد نیستم. یعنی راستش اصلا بلد نیستم ولی می دونم که این الگو ها و نظایرش می تونن در قدم های اول کمک کنن.
ایندفعه که اومدم گفتم منبر نرم. پس بیشتر طولش نمیدم و ممنونم.
به امید فردا.

سلام. بیچاره من و اسمم. تا سر می چرخونم عوض میشه. آخه این عادلانه هست؟ یک بار پقپریسا میشم یک بار ریسا میشم خدا به خیر کنه.
شوحخی کردم. باید دقیقتر باشم.
دوست عزیز ممنون از لطف شما. من یک زمانی روانشناسیرو خیلی دوست داشتم ولی هرگز چیزی ازش سرم نشد. حالا هم که مدت ها از اون زمان گذشته و توی جاده های زندگی با تمام بالا و پایین هاش حسابی چرخیدم و بالا و پایین رفتم و بعد از مدت ها دارم دوباره بهش فکر می کنم می بینم که باز هم می تونم دوستش داشته باشم ولی همچنان چیزی ازش سرم نمیشه. ولی این بار شاید بتونم بیشتر بفهممش. با تمرکز بیشتر روی مطالبش.
به هر حال اومدم که بگم ممنون از لطف شما.
به امید فردا.

عزیزم اگر می خواهی مطلب روان شناسی بنویسی بهتر است از خودت و از ذهن خودت استفاده کنی. مطالب کپی شده ارزش ندارد چرا چون مفهوم را نمی رساند. دوم این که با نظر جوان مرد موافقم با این افزونه که حتا اگر این ها را در مورد احساست و آموزش آن هم نوشته باشی کلا باهاش مخالفم مذهب ه احساست ربطی ندارد ریسمان و این حرفها در روان شناسی نیست. نخودی جان من از طرف خودم از شما که مجبورید روان شناسی بخوانید معذرت می خواهم
مرتضی عزیز از خودرو و قیمتهایش بنویس قول می دهم بیشتر طرفدار و نیاز برایش باشد

درود
مرتضی جان صداقت بیان و نوشتار شما را به وضوح در می یابم امید بهروزی و موفقیت شما را دارم .هر نکته ای که از نظر حضرتعالی مهم است در این محکان بنویسید و توصیه می گردد که ا زنظرات دوستان ما بیشتر همان جنبه مثبت که در وجود شما است را برداشته و با تغییر بیشتر و بهتر در ارائه پست های جدی د اقدام بفرمائید .
راستی در خصوص skype نیز به سایت besheno.blogfa.com برو در پیوندها نسخه آن هست دانلود کن خیلی راحت اکانس یا حساب کاربری بساز ممکن است که کد داشته باشد که حتما باید یک بینا این کد را بخواند بعد از اینکه حساب را ساختی خیلی راحت می توانید از همان صفحه با وارد کردن نام و رمز وارد شوید ما بقی کاری ندارد هم می توانید از پست آقای امینی بهره مند شوی یا اینکه به پست آموزش مسائل جنسی چشمک برو و در کامنت های من مختصری برای add نمودن یا راحت تر بالا آمدن نرم افزار نوشتم وقتی توانستی کسی را اضافه کنی ما بقی حل می شود و دوستان ما راهنمائی خواهند نمود شما را .موفق باشید به امید تماس شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید