خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
صفحه خوان فارسی برای اندروید persian screen reader for android

صفحه خوان فارسی برای اندروید, شامل یک برنامه تاک بک برای تحلیل و تشخیص واسط تصویری گوشی های اندروید است که با کمک موتور صوتی ای اسپیک فارسی, برای نابینایان به صورت صوتی قادر به پوشش گزینه ها و امکانات انگلیسی و فارسی گوشی های اندرویدیست.

تاکبک “TalkBack” یک نرم افزار صفحه خوان است که به افراد نابینا و کم بینا کمک می کند تا به آسانی به کار با گوشی خود بپردازند. این برنامه بازخورد یا خروجی

صوتی و قابلیت لرزشی به هنگام کار با گوشی را به دستگاه می افزاید. نرم افزار تاکبک یک نرم افزار سیستمیست که به صورت پیش فرض بر روی اکثر گوشیهای آندروید (نسخه

4.1 به بالا) نصب می باشد و هنگامی که قابلیت دسترسی پذیری در آندروید ارتقا یابد نرم افزار تاکبک نیز به روز میشود.

این برنامه فقط در صورتی فعال میشود که شما گزینه Accessibility را روشن نمایید.

عملیات فعالسازی accessibility:

1- به قسمت تنظیمات گوشی Settings بروید.

2- گزینه accessibility را انتخاب نمایید.

3- در گوشیهای دارای آندروید ورژن 3.2 به پایین باید تیک گزینه Accessibility را بزنید.

4- گزینه تاکبک را فعال نمایید.

5- در آندروید نسخه 4.0 به بالا قابلیت explore-by-touch را فعال کنید.

چنانچه برنامه صفحه خوان تاک بک نسخه 3.4 را خواستید آن را از این بخش دریافت کنید.

موتور صوتی فارسی ای اسپیک به شما کمک می کند خروجی تاک بک را به شکل فارسی نیز داشته باشید!

نحوۀ نصب e speak:

 1. ابتدا فایل ای اسپیک را از اینجا دانلود کنید, فایل espeak_v1.47.11.apk را با استفاده از کابل USB به حافظه گوشی خود منتقل نمایید.

2. به مدیریت فایل (File Manager) گوشی خود رفته (برای مثال در گوشیهای سامسونگ: my files) و فایلی که درون حافظه تلفن خود کپی کرده اید را اجرا کنید.

3. install را انتخاب نمایید.

4. پس از چند لحظه گزینه open را برگزینید.

5. گزینه options را فعال کرده و general settings را انتخاب نمایید. (options سمت چپ دکمۀ home و در بعضی از گوشیها در سمت راست آن میباشد.)

6. از لیست ظاهر شده e speak را انتخاب کرده و گزینه ok را فعال نمایید.

7. سپس به آیکون open settings… یا lunch engine setting… رفته language و در نهایت Persion (فارسی) را انتخاب کنید.

کار تمام شد.

توجه: اگر در لیست زبانها زبانی وجود نداشت گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید.

منبع: انجمن واقع در مرکز مجازی نابینایان!

۵ دیدگاه دربارهٔ «صفحه خوان فارسی برای اندروید persian screen reader for android»

با سلام واقعا من که خودم یکی از آرزوهام داشتن یک گوشی اندروید هست الان چند وقتی هست دنبال یک گوشی خوب می گردم ولی این قدر تنوع زیاد هست که واقعا تصمیم گیری سخت هست مجتبی عزیز خود شما آیا گوشی اندروید دارید اگه دارید میگید چه مارکی هست یا اصلا ای کاش یک پست برای معرفی گوشی های اندروید که نابینایان هم بتوانند با هاش راحت کار کنند می گذاشتید

درود
ممنون مجتبی جان
راستش من برنامه را دانلود کردم اما امروز با کمک فرزندم در تب لت q73 نصب نمودم مطابق رفتار و آموزش شما انجام شد بالاخره با کمی دست کاری و تنظظیم بعد از نصب صدای مبارکش خارج شد .اما هنوز نتوانسه ام از صدای فارسی علی رغم تنظیمات بیان شده استفاده کنم .مورد دیگر هنگام ورود به تنظیمات برنامه مربوطه سکوت می کند و تقریبا تنظیم برای نابینا کمی مشکل است .این را هم بگویم این گوشی را قبل از ماه رمضان پانصد هزار تومان با رم اضافی خریدم و قیمتش هم مناسب بوده و صفحه کلید نیز به همراهش بود یعنی هم از نظر هزینه به صرفه می باشد و به این فکر می کنم که دوستانی دارم که مشکل مالی دارند و توان خرید کامپیوتر را ندارند اگر مشکل فارسی خوان بودن این برنامه حل شود به راحتی می تواند هم گوشی موبایل و هم اینترنت را داشته باشد .باز هم از توان و همت شما دوست عزیز تقدیر وتشکر به عمل می آید .موفق باشید .

سلام از مجتبی تشکر می کنیم که این مطلب رو این جا گذاشتند ولی زحمت چند ماهه و تشکر واقعی اش مال محمود حژبری و چند نفر دیگر از عزیزان دیگر است که من اسامی آنها را نمی دانم ولی در اینجا از زحمات این عزیزان کمال تشکر وقدر دانی رو دارم امیدوارم که همه وقت موفق و پیروز باشند و ایام به کامشان باشه با سپاس.

بهترین تشکر از کسانی که یک برنامه را برای جامعه نابینایان به این خوبی و بی چشم داشت تهیه می کنند اینه که ما هرچه بیشتر از محصول تولید شده استفاده کنیم. استفاده نکردن از محصول یعنی هدر رفتن زحمت این دوستان. پس منم با سجاد موافقم و میگم: دست اندر کاران ای اسپیک فارسی دمتون به شدت گرم!

دیدگاهتان را بنویسید