خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معلولین حواستان به لایحه ی جدید مدیریت خدمات کشوری باشد نگویید نگفتی!

سلام دوستان. همان طور که می دانید شاید هم نمی دانید، لایحه ی قانون مدیریت خدمات کشوری در حال تصویب است. معلولین، خصوصا نابینایان عزیز، خصوصا حقوق دان های ما ببینید که چرا نامی از معلولین در هیچ یک از تبصره های مربوط به ماده 26 ذکر نشده؟ آیا این استخدام ما را بعد ها با مشکل روبرو نمی کند؟

می توانید متن کامل لایحه را از اینجا بخوانید یا از اینجا دانلود کنید.

ماده 26ـ شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی عبارتند از:

الف ـ داشتن حداقل سن بیست و حداکثر چهل سال تمام.

ب ـ داشتن تابعیت ایران‌.

ج ـ انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان‌.

د ـ عدم استعمال دخانیات و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان.

هـ ـ  نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر.

و ـ دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همتراز.

زـ توانایی و داشتن مهارت های پایه و عمومی فنآوری اطلاعات.

ح ـ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری‌که استخدام  می‌شوند.

ط ـ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ی ـ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

تبصره 1 ـ به‌کارگیری موقت و تعیین حقوق و مدت خدمت اتباع خارجی حسب قوانین و مقررات خاص خود انجام خواهد شد.

تبصره 2ـ استخدام ایثارگران و خانواده های آنان براساس قوانین و مقررات مربوط به خود خواهد بود.

تبصره 3ـ قوانین و مقررات گزینش به‌قوت خود باقی است.

تبصره 4ـ در مشاغل خاصی که فهرست آن با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، استخدام افراد با مدرک تحصیلی کمتر از مدرک دانشگاهی، امکانپذیر خواهد بود.

ماده 27ـ دستگاه‌های اجرایی می‌توانند علاوه بر شرایط عمومی مذکور در ماده (26)، شرایط اختصاصی استخدامی خود را نیز پس از تایید سازمان و تصویب شورای خدمات

کشوری به مورد اجرا بگذارند.

با تشکر از اطلاع رسانی جناب قنبر عزیز: موفق باشید.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «معلولین حواستان به لایحه ی جدید مدیریت خدمات کشوری باشد نگویید نگفتی!»

درود
ضمن تشکر فراوان و بی دریغ از مدیر محترم محله به خاطر توجه وعنایت به حقوق معلولان و نظر به اهمیت موضوع و لزوم به پیگیری های لازم از سوی جامعه معلولان و خصوصا قشر تحصیلکرده معلول به اطلاع می رساند که اکنون که ماده ۲۶ را در محله مرور کردم نگرانی بنده بیشتر از عصر گردید و با عنایت به اینکه مدت اجرای آزمایشی قانون مذکور در حال اتمام است و بصورت موقت تمدید شده و مراحل پایانی این قانون در حال انجام است دقیقا این قانون و عدم درج تبصره مذکور یعنی استخدام معلولین مطابق با قوانین مربوط به خود می باشد یعنی توجه به قانون جامع حمایت از معلولین با تاسف می رساند که هرگز معلولی استخدام دستگاه ها و شرکت ها و موسسات دولتی نخواهد شد .و استناد بنده هم بند ذیل می باشد :
ح ـ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری‌که استخدام می‌شوند.
بله دوستان من اگر این امر اطلاع رسانی نشود و به همه معلولان اطلاع داده نشود ، به اطلاع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نرسد ، نامه های متعدد نوشته نشود تا به کمیسیون های مختلف مجلس و مربوطه ارسال نگردد و با تلفن مردمی نهاد رئیس جمهور به شماره ۰۲۱۶۱۳۳ اطلاع رسانی نشود و شکایت هر یک از ما جداگاه مطرح نگردد در آینده نزدیک متاسفانه دیگر امکان استخدام معلولان هر گز نخواهد بود لذا پیشنهاد بنده نکته ذیل است .:
اختصاص تبصره خاص در ذیل ماده ۲۶ مینی بر استخدام معلولین مطابق با قوانین مربوط به خود ایشان است .که در این صورت و درج این تبصره مطابق با درج تبصره دو همین ماده برای ایثارگران وخانواده های شهدا موجب اجرای دقیق قانون حمایت از معلولان وحذف بند فوق مبنی بر داشتن سلامت جسمانی برای معلولان را در بر خواهد داشت و تمام نگرانی ها فقط با درج تبصره خاص قانون حمایت از معلولان برای معلولان مرتفع می شود .لطفا بکوشید اطلاع رسانی نمائید اعتراض خود را به انواع مختلف به گوش مسئولان برسانید و نهایتا باید این نکته به اطلاع رئیس جمهور و معاون مدیریت توسعه ریاست جمهوری و معاون اول ایشان رسانده شود .دوستان من من مشکلی برای استخدام خودم ندارم اما با تصویب این لایحه خدمات کشوری راه استخدام برای معلولان سخت و غیر ممکن خواهد شد .از فردا هر کدام از شما به نحو مطلوب اقدامات موثر را انجام دهید .شماره نهاد ریاست جمهور و ثبت درخواست شما و دریافت کد رهگیری و پیگیری های بعدی وهمچنین مجلس و نمایندگان خودتان در سراسر گشور نقش موثر برای لحاظ سهمیه قانونی خودتان دارد .۰۲۱۶۱۳۳ دوباره تاکید می شود نهاد ریاست جمهور و حتما کد رهگیری بگیرید .
امید است هر کدام از ما به سهم خودمان تلاش موثر برای اصلاح این امر داشته باشیم .هوشیاری و اقدامات موثر می تواند موجبات کمک در خصوص اثبات معلولان باشد .به امید درج تبصره استخدام معلولان مطابق به قوانین خود اسیشان در ذیل ماده لایحه خدمات کشوری بنده پیگیری در این خصوص را از همه امورات بیشتر می دانم شاید اگر دوستان در روزنامه های کثیر الانتشار و ایران سپید هم درج کنند بسیار مفید باشد .۶

درود
دوستان من راه دیگر برای اطلاع رسانی و یادآوری قانون معلولان آدرس زیر است که بنده از لینک گذاشتن آن معذور هستم اما آدرسش را می گذارم اگر مجتبی عزیز زحمت کشیدند لینکش می کنند در غیر اینصورت کپی و در قسمت جستجو جستجو نمائید :
http://www.mdhc.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID=df5060bb-6e8f-4cad-a97e-c4bd7cd4459f

درود
یه نکته ی مهم دیگه این که در تبصره ۴ ماده ۷۹ و همچنین ماده ۱۳۰ این قانون, به صراحت کلیه قوانین مغایر پس از لازم الاجرا شدن این قانون لغو میشوند.
البته بعضی قوانین از جمله بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قوانین مربوط به ایثارگران مستثنی شده ولی به جرأت میشه گفت که هیچ جای این قانون اشاره ای به وضعیت معلولین نشده.

درود
سعید جان ممنون از کامنت شما راستش من شخصا امیدوار شدم به اینکه دوستان ما اجحاف کامل به قانون دارند البته که این قانون در حال تدوین است وهنوز به مجلس برای تصویب ارسال نشده و متاسفانه این همه رایزنی ها و نفر کار کارشناسی نمی دانم با کدام نهاد یا مردم و یا جامعه ای انجام گرفته آنچه که حاکی است و بر می آید این است که شخص یا اشخاص نویسنده این اصلا با نام معلول و معلولین آشنا نیستند اگر اشتباه نکرده باشم در ماده ۲۵ یکی از مهمترین شرایط ایجاد شرایط مساوی برای کلیه افراد جامعه از وظایف در این قانون شمرده شده است .
سعید جان از دقت نظر شما و اینکه در صورت تصویب این لایحه تمامی قوانین مربوط قبل از این لغو خواهد شد .لذا باید هر چه زودتر اقدام کرد پیشنهاد من افزودن :
تبصره ای به ماده ۲۶ تحت عنوان استخدام معلولان مطابق با قوانین خود ایشان درج کرددتمامی مشکلات را حل خواهد کرد .بهتر است سریعتر اطلاع رسانی شود .

درود
همچین قشنگ معلومه که چند نفر حواسشون به این قضیه جمع شده.
یکیش قنبر که خودش پایه گذار ماجرا بوده.
یکیش مجتبی که پست رو زده.
یکیش هم من که در مورد این پست به بیش از ۵۲۰ آدرس ایمیل تو ایستگاه سرگرمی خبر دادم.
و نهایتا اونجا هم در حاشیه ی بحث مربوط به آقای محمد بیگی, فقط این موضوع قابل توجه جناب موحد زاده بوده.
من میگم مجتبی! اصولا چه کاریه که من و تو نمیذاریم این بچه ها یه نفس راحت بکشن!
اصلا همش تقصیر قنبره که بیخودی برای همه دردسر درست میکنه.
حدود ۹۰ درصدمون که خدا رو صد هزار مرتبه شکر شغل پر درآمد داریم.
اون ۱۰ درصد باقی مونده هم با عرض معذرت احتمالا از بی وجودی خودشونه که کار گیرشون نیومده. یا شاید اصلا اونا هم دانشجو یا دانش آموزن. حالا شغل میخوان چی کار؟!
از همه اینا گذشته, فقط اینو بدونید. اگه این قانون به صورت نهایی مصوب شد, دیگه هیچ کاریش نمیشه کرد ها!
شرمنده ها! بیایید این قدر مثل ماست نباشیم!
حالا همه حد اقل به خاطر این حرف آخرم میان دیدگاه بارونم میکنن.
خلاصه حلال کنید.
رفتم که برم وردست آقای محمد بیگی.

درود
ممنون از سعید و مجتبی عزیز .
در عجبم از این نحوه برخورد دوستان خودم راستش در skype هم برای دوستانی پیام دادم اما هیچ اثری از برخورد و تعامل ندیدم .بله دوست من مقصر اصلی من هستم و راستش شما حق را گفتید .یکی از دوستان هم همین را گفتند بیشتر دوستان ما نمی دانند که این چی هست و چه خواهد شد .الا مجتبی که با اندک اطلاع بیشترین فعالیت را داشته و شما که همه این قانون را خوانده و اجحاف دارید به آن .واقعا اگر تصویب بشود ما شاغلین هم خدا به دادمان برسد .ما می توانیم که این جو را از جامعه دور کنیم اما افسوس که نمی دانیم باید چه کنیم .
اکنون که آقای روحانی تاکید بر احترام و معیشت وکار معلول و نابینا داشتند چرا سکوت واقعا چرا .دوباره تاکید می کنم بیشتر دوستان ما نمی دانند که چه فاجعه ای در حال انجام است !
حتی شاغلین هم باید اقدام کنند تا کی باید روسای ما در ادارات به ما لطف کنند تا کی توانائی های ما اندک وحقیر شمرده شود .البته دوستانی هستند که شاید هنوز این پست را نخوانده اند من برای افراد بی اطلاع و بی خبر هیچ نیم گویم .اما شمائی که خوانده اید اقدام کنید .هر چند که شاغل هستید ، هر چند که دانشجو هستید ،هر چند که دانش آموز هستید .بینش والای خودتان را اثبات کنید ، حقیقت خودتان و توانائی خودتان را اثبات کنید .خبرنگار چقدر اهمیت داشت اکنون خود شما که نماینده شخصی خودتان هستید چقدر اهمیت دارید .
با نهایت احترام اینجانب به اطلاع می رساند که با شماره مذکور امروز یکشنبه در وقت اداری تماس گرفتم .درخواست خود را به ثبت رساندم برای هیئت دولت و کد رهگیری دارم برای پیگیری این امر و از کانال های دیگر هم اقدام خواهم کرد ..
من اگر تنها هم باشم که نیستم سعید جان و مجتبی در کنار من هستند بعلاوه دوستان خاموش دیگر پیگیری خواهم کرد و انتظار دارم فعالیت های خودتان را به اطلاع دوستان برسانید .فردا دور نیست به فکر خود و هم نوعانتان باشید .
اگر قانون حمایت از معلولان در این لایحه گنجانده شود من به شما اطمینان می دهم که بیشتر شما دوستان تحصیلکرده و دوست عزیز عذر می خواهم و از زحمات شما کمال تشکر را دارم .به شما قول خواهم داد که به محض ورود به مجلس نیز با نمایندگان استانی و محلی خودم تماس داشته باشم برای اصلاح این مورد . کمتر از ۳۷ سال استخدام شوید و دوستان بیست ساله اصلا نگران استخدام خود نخواهند بود .سعید جان من واقعا از شما

درود
من به شما قول می دهم اگر قانون حمایت از معلولان در این لایحه گنجانده شود بیشتر شما تحصیلکرده ها کمتر از ۳۷ سال استخدام شوید .از سعید جان هم عذر می خواهم و تشکر می کنم از ایشان .کامنت بالا در هم شد ببخشید .
کسی که نیست بگذارید تنها بتازم تعداد کامنت ها زیادبشه دلمان خوش بشه دیگه .

سلام. جریان این لایحه را از جایی اتفاقی شنیده بودم و وقتی این جا خواندم مطمئن شدم؛ من اقداماتی را که شما گفتید انجام می دهم و از دوستان هم می خواهم لا اقل برای خالی نبودن عریضه هم از وقتشان بزنند و کاری بکنند.
فقط یک سؤال چه طور می شود روند تصویب این لایحه را دنبال کرد؟ منظورم این است چه طور می شود فهمید در چه مرحله ای می باشد و از این نوع اطلاعات؟

با این وضعی که دارند برامون درست می کنند فکر کنم باید اون قدر داد بزنیم که علاوه بر نابینایی یک معلولیت دیگه مثل از بین رفتن تار های صوتی واسمون پیش بیاد.
به نظر من لا اقل هر چی پیشرفت کرده باشه در این مرز و بوم احترام به حقوق متقابل افراد هیچ پیشرفتی نکرده که هیچ بدتر هم شده؛ یعنی چی که ما هر اتفاق جدیدی که می افته باید ببینیم چه رفتاری با ما میشه که بعد چه طور جوابی باید بدیم بشه درگیری ما با جامعه.
ببینید دوستان؛ این اولین بار نیست که از این اتفاقا می افته و متأسفانه آخرین بار هم نخواهد بود؛ جامعه ای که به هر بهونه ای زمینه ای فراهم می کنه که اهلش به سر صدا بیفتند و دنبال احقاق حقوقشون باشند به عقیده من هر چی جلو تر میره به انحطاط نزدیک تر میشه؛ اما این به معنای اون نیست که ما تسلیم بشیم و حقوقمون رو فراموش کنیم یا بیخیال بشیم؛ دوستان جای حاشیه ها به اصل بپردازیم؛ الآن موضوع فعالیت همه مون باید این لایحه و چگونگی استفاده از اون به نفع خودمون و گنجوندن یک تبصره در اون باشه.
نمی دونم به چه زبونی باید بگم بابا:
من اگر بنشینم؛ تو اگر بنشینی؛ چه کسی بر خیزد و…

درود
ممنون از دوستان خوبم .
اول اینکه این متن که آدرسش را مجتبی جان گذاشتند متن پیش نویس اصلاح قانون خدمات کشوری است .این پیش نویس همانطوریکه از سایت پیوند شده که قانون در ادامه مطلب آن بود بر می آید با کارشناسان و غیره رایزنی شده .ولی برای ما که خیری نداشته است و دارای اشکالات زیاد و عدم توجه به شرایط مساوی برای افراد جامعه ما و ما معلولان داشته در هر صورت این فقط فعلا پیش نویس تکمیلی است که مطابق قانون حاکم ردجامعه به هیئت دولت ارسال می شود بعد از بحث و بررسی در هیئت دولت بصورت لایحه به مجلس ارسال که در کمیسیون ها که دقیقا نمی دانم کدام کمیسیون است بررسی و بعد از جمع بندی و زدودن نواقص احتمالی در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی آن ÷رداخته و نهایتا با تصویب به دولت جهت اجرا ابلاغ می شود .همه این موارد فوق باید تا آبان نهائی شود .اکنون که متن پیش نویس برای ما هویدا گشته لازم است که هر کدام از ما نابینایان علی الخصوص و سایر معلولین هم همینطور اقدام نمائیم .اطلاع رسانی ، انتقاد و پیشنهاد بهترین عمل ما است که باید از طریق سامانه دولت انجام شود .دوستان من برای خیلی از موارد ما معترض می شویم ،نگرانی های خاصی داریم .اما این نگرانی نیست این شاید بتوان گفت کمک به کارشناسان و دولت جدید است تا نکات فراموش شده را هر جامعه خودش به گوش دولت برساند .این نکته برای خیلی از مردم بی اهمیت است اما برای معلولان و ما نابینایان و کم بینایان از اهمیت خاصی برخوردار است هیچ کس به فکر دیگری نیست .ما خودمان باید خودمان را اثبات کنیم .
لینک درج شده در کامنت دومی ما را به پیش نویس اصلی در سایت معاون سرمایه و نیروی انسانی رئیس جمهور می برد این صفحه متاسفانه برای من کامل باز نمی شود .اما سند است برای اطلاع رسانی وارائه پیشنهاد های ما به دولت .
امروز با کد رهگیری که دیروز به من دادند پیگیری کردم درخواست مرا خواند و گفت که به هیئت دولت منعکس شده است و من مطمئن شدم که درخواستم ثبت شده اما می توان این درخواست را به کرات تئوسط شما به ثبت رساند .حسین جان دقیقا متوجه نشدم منظور شما چیست اما تنها راه پیگیری سامانه دولت با همان شماره است .حتما بمنظور اصلاح این ماده و مواد دیگراقدام کنید .
جوانمرد برخی موارد اصل و برخی موارد فرع می باشد .در خیلی از موارد ما نیازی به فریاد نداریم اما فریاد کشان به دنبال حق خودمان هستیم .اما این مسئله خیلی از فریادها را در صورت تصویب به آرامش و معیشت تبدیل و حقوق نابینا و معلول محترم شمرده می شود .این از جمله مواردی است که باید و لازم است تا با اصلاح آن هویت مجهول و کگم شده معلول حاصل شود .
من مطمئن هستم که دوستان زیادی اقدام کرده اند ولی واقعا درخواست دیگری هم دارم قبل از اقدام به این امر نگاهی بر باور های خودمان نیز داشته باشیم .اگر باور دارید که کار شما عبث و پوچ است کاری نکنید .اگر بخاطر خالی نبودن عریضه باشد که این هم اصطلاحی بوده باید به صراحت بگویم که این عریضه خالی است ما می خواهیم واقعا این عریضه خالی نباشد از حقوق معلول هنزو هم دیر نشده شاید کمی راه سخت باشد اما بی نتیجه نیست .ما قانون جامع حمایت از معلولان را می خواهیم بیدار کنیم .اون وقتی که استخدام شد و مراحل تمام شد دیگر فایده ندارد که نمایندگان بیایند از حقوق ما دفاع بی اثر کنند الان باید جامعه ما بیدار باشد فردا چیزی جز توهین مضاعف چیزی دیگر به بار ندارد .ای کاش به همان اندارزه که به خبرنگار ایران سپید حمله کردیم به همان اندازه وکمتر از آن به این مسئله بیندیشیم که آیا باید در مقابل این بی توجهی باید سکوت کنیم ؟
.دوستان من سکوت را در این زمینه جایز نمی دانم انسان و ما معلولان یکبار اگر راه درست را برگزینیم دیگر جامعه ما دچاز تالاطم کمتر خواهد شد
به پا خیر برادر وخواهر .همه این موارد به خاطر این است که من و شما هنوز نتوانسته ایم خودمان را اثبات کنیم .جامعه و مردم آن مشکل ندارند ما باید بیپا خیزیم
امان از دست این ماهور فعلا بای .

عزیزان سلام، بنده هم آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام میکنم. اگر دوستان حقوق دان متن درخواستی را تنظیم کنند که از همه ی زوایا اصلاحات مورد نیاز معلولین در آن درج شده باشد، بنده این قول را میدهم که شخصاً آن را به دست نمایندگان اصفهان برسانم.
لطفاً یک نامه ی کاملاً رسمی از جانب جمعی از نابینایان با متن کامل اصلاحات لازم و با ذکر شماره ی ماده و اشکالات وارد به آن به آدرس ایمیل من a_a_hatami@yahoo.com بفرستید. بنده سعی میکنم پس از چاپ آن حد اکثر امضایی را که میتوانم جمع کرده و سپس آن را به نمایندگان مجلس ارائه داده و خود نیز پیگیر آن باشم.
خدمت ناقابلی که بنده تجربه ی آن را در سالهای گذشته دارم و خدا را شکر به نتیجه هم رسید جمعآوری امضا برای تدوین قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند بود که به لطف الهی بالاخره بعد از مدتها پیگیری تصویب و اجرا شد.
نگاشتن از دوستان حقوق دان و پیگیری از بنده.
یا علی.

درود
خوب بچه های عزیز و دوست داشتنی مدتی من نبودم و این پست هم بمدت یک هفته به عنوان پست اول بود .خیلی از شما دوستان خواندید و خیلی از شما دوستان هم اقداماتی را انجام دادید و در نهایت هم آقای حاتمی عزیز که نوشتند که آمادگی دارند برای هر اقدام مناسب و این برای من ارزشمند است .اما یک لایحه ابتدا پیش نویس آن تهیه می شود بعد به هیئت دولت می رود و بعد از اصلاحات به مجلس برای تصویب ارسال می شود تا آن زمان احتمالا یکی دو ماه به طور می انجامد و لازمه آن این است که دوستان حقوقدان ما دادخواست یا درخواستی تدارک ببینند مناسب ولی قبل از همه اینها باید به دولت تماس گرفت خیلی از ما نمی دانیم که چه دارد می شود شاید هم قبل از این شده بود و ما نیم دانستیم و واقف نبودیم .اون دوستانی که اعتراض نوشتند برای خبرنگار ایران سپید و به آن افتخار کردند کجا رفتند > اصلا کار های اهم ومهم کدامند به چه اموری باید اهمیت داد و به چه اموری باید در رده های اولویت های بعدی گذاشت .دوستان من من درخواست خودم را به صورت کلی به ثبت رساندم در سامانه دولت که شماره اش را گفتم و روز بعد هم پیگیری کردم درخواستم را با شماره ای که دادند خواندند و گفتند انعکاس داده شده به هیئت دولت و مطمئن هستم که اگر تعدا زیادشود اهمیت آن نیز بالا می رود .چرا که در بازنشستگی قوانین دولت ایثارگران و معلاولان عادی و فرزندان شهداء در یک قانون می گنجند .من به کسی ایراد نمی گیرم اما می خواهم از آندسته از عزیزان که مطلع هستند بپا خیزند به قول سعید جان اگر این قانون شود کار کمی زیاد مشکل می شود .
از حقوقدان های نابینا و معلولا بیشتر از این انتظار می رفت .از دوستان که تند بودند حداقل انتظار نوشتن یک کامنت بود برای این پست .از معترضین و سیاستمداران نابینا حداقل اطلاع رسانی به مجتبی بود برای قرار دادن هدر محله بود
دوستان من از تلاش مجتبی و مدیریت صادقانه ایشان به سهم خودم تشکر و قدر دانی می کنم و بهمچنین از همه دوستان که اقداماتی انجام داده اند بسیار سپاسگزار هستم .به امید اینکه هیچ معلول بیکار نباشد و منت بهزیستی هم ربر سر ما نیاشد .با قانون هفت درصدی فرزند شهید هیچ فرزندی بیکار نمانده حالا با قانون سه درصدی معلولان که در بشیشتر اماکن از یاد رفته و یا به قول دوستان ملغی شده هیچ معلولی شسر کار نرفته متاسفانبیائیم با درایت بیشتری اقدام کنیم به فکر همه باشیم که ما نابینایان قطعا می توانیم اقدامات بزرگتر از یان را هم انجام دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید