خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش صوتی راهنمای کامل کار با talkback و گشتی کوچک در برنامه mobile accessibility

سلام ::
آموزش صوتی ای به عنوان راهنمای کار با برنامه talkback و نمایش تنظیمات mobile accessibility برای دوستانم آماده کرده ام که امیدوارم مورد استفاده و رضایت شما واقع شود .
در این آموزش ابتدا درباره منو های پرکاربرد چرخشی talkback توضیح می دهم و سپس اشاره ای به منو accessibility و منو تنظیمات talkback دارم .
نحوه مرور وب را توسط talkback و همچنین چگونگی مرور متن ها را  شرح می دهم
در بخشی از آموزش ، به معرفی mobile accessibility و برنامه های مخصوص این نرم افزار و همچنین روشی برای قرار دادن espeak فارسی به عنوان موتور صوتی این برنامه و …. پرداخته ام .
در انتها مروری بر منو text-to-speech-output خواهم داشت .
امیدوارم که این آموزش مفید واقع شود .

فایل صوتی آموزش اندروید از من را با لینک مستقیم و قالب mp3 از اینجا دریافت بفرمایید.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «آموزش صوتی راهنمای کامل کار با talkback و گشتی کوچک در برنامه mobile accessibility»

سلام ،
از تمامی دوستان به خاطر لطفشون متشکرم و خوش حالم که مفید واقع شده است .
البته این را هم اضافه کنم که اگه آموزش های صحیح و مفید آقای محمود رضا نبود ، ما به طور کل و یا به خوبی با این
سیستم عامل ، و نحوه کار با آن آشنا نمی شدیم
از ایشون نیز بسیار متشکرم .

دوست من سهیل عزیزم دورود
و همچنین دورود به شما دوستان و همگوروهی هایه عزیزم
مطلبی که من می خواستم عنوان کنم اینکه سهیل جان از عالی هم عالیتر بود کارت درسته اما موردی که هست اینکه اگر براتون مقدور بود چندتا چیز خیلی مهم هستش این را هم آموزش دهید تا شاید بهتر از اینی که هست ما بتونیم از
این گوشی ها استفاده کنیم یک طریقه یه ورود به قسمت تلفن و شمارهگیری با آن دو
دسته بندیه پیامها یا ارسال و از این قبیل مطالب سه نوشتن پیام و ارسال و دریافت پیامها
۴ نصب و حذف برنامه در گوشی هایه آندرویدی
و همچنین هر چیزی که به ذهن شما می آید برایه راحت تر کار کردن با این سیستم چون همانطور که همه میدانیم دیگر گوشی هایی با صفحه کلید فیزیکی یا نیست یا دیگر تولید نمیشوند
در پایان از تو و تمامی عزیزانی که برایه سطح علمیه ما در ذمینه هایه گوناگون قدم برمیدارید بینهایت متشکرم

سلام.
ببخشید دیر کردم. جای همهتون خالی رفته بودم سفر. اونجا زیاد شلوغ کردم صدام گرفت و نمی تونستم توی محله شلوغ کنم واسه همین صدام در نمی اومد. حالا اوضاعم کمی تا قسمتی بهتره.
از شوخی گذشته:
آقای زرینپور خسته نباشید. من هرچی کردم نتونستم دانلودش کنم و نمی دونم چرا ولی اون طوری که از باقی دوستانم که گرفتن شنیدم خیلی عالی بود و هست. راستش من۱گوشی نوکیا سی۶دارم که ترکیبی از تاچ و کیبورد هست و تاچش واقعا اذیتم کرد و آخرش هم چند وقت پیش از کار افتاد و من و خودشرو خلاص کرد. واسه همین من هیچ تصوری از کنار اومدن با گوشی های لمسی ندارم و حس می کنم خیلی خیلی سخته. این طور که میگن داستان اندروید فرق می کنه و من امیدوارم این طور باشه. ضمن تشکر از شما آقای زرینپور و با عرض معذرت سوال دارم. خواستم بپرسم شما نابینای مطلق هستید و تنها با کمک شنیدار و لمس و این نرم افزار رو گوشی لمسی کار می کنید یا از بینایی هم می تونید کمک بگیرید و می گیرید؟ من خودم نابینای مطلق هستم و واسه عرضیابی خودم اینرو می پرسم. با توجه به بلایی که تاچه گوشی خودم سرم آورد بهم حق بدید که تصورش واسهم آسون نباشه. کاش اندروید واقعا راحتتر از چیزی باشه که من تصور می کنم. به خاطر من و تمام بچه های نابینا. باز هم از کار قشنگ شما ممنونم و بهتون خسته نباشید میگم. میرم برای بار چندم سعی کنم ببینم می تونم دانلودش کنم یا نه.
به امید فردا.

سلام .
آقای خسروی لطف دارید . حتما در رابطه با برنامه های کاربردی خود اندروید و همچنین برنامه های مناسب ما برای اندروید آموزش هایی را تهیه کرده و در اختیارتان قرار می دهم .
خانم پریسا :
نخیر نابینا مطلق نمی باشم .
اما دیدم به صورتی تار است که تنها نور منبع نقطه دار رو توسط ۱ چشمم قادر ام مشاهده کنم و در کل روی کار با گوشی اصلا از بینایی استفاده نکرده ام .

سلام
یک سوال داشتم و خیلی ممنون می شم اگر جوابم رو بدید چون خیلی به مشکل خوردم
من تنظیمات تاک بک تبلت خودم رو روشن کردم فقط برای اینکه ببینم چطور کار می کنه(نابینا نیستم) اما الان نمی تونم دوباره اون رو به حالت اول برگردونم.
وارد ستینگ نمی تونم بشم
الان باید چی کار کنم من؟

واقعاا ممنونم. من نابینا نیستم میخواستم بدونم که این برنامه چجوری عمل میکنه.وقتی فعالش کردم اصن نمی تونستم استفاده کنم و نمیدونستم صفحه رو چجوری بالا و پایین کنم.و با این آموزشتونتونستم به حالت اولیه برگردونم.واقعا ممنون

سلام
بنده نابینا نیستم از روی کنجکاوی میخواستم بدونم با فعال کردن تالک بک، برنامه چجوری عمل میکنه.وقتی فعالش کردم اصلا نتونستم استفاده کنم و نمی تونستم صفحه رو چجوری بالا و پایین کنم و به حالت غیر فعال دربیارم و به حالت اولیه برگردونم لطفا راهنمایی لازم را بفرمایید. با تشکر

سلام
سوالی داشتم که اگه زود جواب بدین اندازه صد تا دنیا ممنونتون میشم
برنامه قفلی به اسم solo لوکر رو نصب کردم
توی قسمت تنظیماتش بهم گفته بود برای فعال کردن یکی از قسمتهاش باید talkback رو فعال کنم.منم نمیدونستم talkback چه نوع برنامه ایه و چطور کار میکنه.بعد خواستم قفل صفحه رو امتحان کنم که دیدم هرچه تلاش میکنم قفل صفحه گوشیم باز نمیشه و مثل این میمونه که گوشیم هنگ کرده باشه.الان دو هفتست که همینطور تلاش میکنم که بازش کنم ولی موفق نمیشم.
الانم خیلی عصبانی ام چون دست رو هر چی میزارم همینجور حرف میزنه.توی گوشیمم هزار تا اطلاعات دارم که نمیتونم فرمت کنم و کارت حافظه هم نصب نکردم.
شما میتونید منو راهنمایی کنید که چطور گوشیمو باز کنم؟
خیلی خیلی ممنونتون میشم

تالک بک برای نابینایانه… هر برنامه ای رو با دابل کلیک باز میکنه و صدا میده، حتما باید ۲ بار کلیک کنی. برو روی تنظیمات ــــ» قابلیت دسترسی ـــــ» تالک بک ــــــــ» و غیرفعالش کن، به همین سادگی گوشیت به حالت اولیه برمیگرده و نیازی به ریست فکتوری نیس

دیدگاهتان را بنویسید