خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مستند سیاه سفید از شطرنجباز نابینا مهدی رومیفرد

به نام خدا.

با سلام به دوستان عزیز.

اینجانب مهدی رومی فرد، متولد اول مرداد سال 62 خورشیدی، ساکن شه‌رضا هستم.

شرح زندگی من را میتوانید از طریق مشاهده مستند سیاه سفید با حجم 317 مگابایت، مرور کنید.

حدود 10 سال است که به صورت حرفه ای شطرنج بازی میکنم. از همان سال اول، یعنی 82 به عضویت تیم ملی شطرنج در آمده و در حال حاضر بیش از 30 عنوان کشوری دارم. هم اکنون نیز در کنار بازی به کار مربیگری مشغول هستم. علاقه فراوانی به شطرنج دارم به طوری که تمام وقتم صرف این رشته ی جذاب شده است. شاید برای شما جالب باشد بدانید، من میتوانم همزمان با چندین نفر، بدون استفاده از صفحه، مسابقه دهم. یکی از جذابترین رشته های ورزشی برای نابینایان، شطرنج است زیرا شطرنج، زمان و مکان نمیشناسد. شما میتوانید در اتوبوس، پارک, یا هرجای دیگر, شطرنج بازی کنید. از سوی دیگر، تنها رشته ای که به شما هیچ آسیبی نمیرساند، شطرنج است. شاید فکر کنید شطرنج، رشته ای فاقد هیجان است اما خوب است بدانید شطرنج، شبیه میدان جنگیست که سربازانش مهره هایی هستند که با قدرت تفکر بشر به راه می افتند، سپاه دشمن را زیر آتش میگیرند و همچنان پیش میروند تا شاه را به اسارت بگیرند. صفحه و مهره ها برابرند اما این قدرت تجسم و محاسبه است که معادله ی بازی را بر هم میزند.

اگر بازی 2 نفر را از نزدیک مشاهده کنید، حرکات، واکنشها و چهره آنها را زیر نظر داشته باشید، متوجه میشوید فرد پیروز، چه لذتی از بازی نصیبش میشود و فرد شکست خورده، با چه سرخوردگی ای از پشت میز، بلند میشود و به علامت تسلیم، با حریف، دست میدهد.

از قهرمانان شطرنج دنیا میتوان به آناتولی کارپف و کاسپارف از روسیه اشاره کرد. بهترین شطرنجباز ایران هم استاد احسان قائم مقامی میباشند. در بین نابینایان نیز اسطوره ای به نام حاج حسن غدیری سالها عنوان بهترین را یدک میکشید اما ایشان به دلیل کهولت سن، دیگر در مسابقات شرکت نمیکنند.

امیدوارم از این نوشته، بهره ی کافی برده باشید.

با تشکر، مهدی رومیفرد 18.7.1392

دانلود مستند سیاه سفید با حجم 317 مگابایت

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «مستند سیاه سفید از شطرنجباز نابینا مهدی رومیفرد»

سلاااااام به شما ورزشکار قهرمااااااان . منم شترنج بلدم ولی زیاد دوسش ندارم چون من دختر اکتیوی هستم و از این که بخوام یه زمان طولانی یه جا بشینم و فکر کنم خیلی زود خسته میشم بیشتر ورزشهای هیجانیرو مثل شنا و گلبال رو دوست دارم . ما هم تو آبادان یه شترنج باز ماهر خانم داریم که فکر کنم شما هم بشناسیش خانم برقول …
امیدوارم همیشه موفقتر از گذشتت باشی …

سلام آقا مهدی قهرمان. تا حالا با من بازی نکردی نمیدونی. عمرا بتونی منو شکست بدی. هاهاهاهاهاهاه! راستی اصلا شطرنج چی هست هان؟ ولی حالا گذشته از شوخی من دوست دارم یاد بگیرم ولی هنوز همت نکردم شما باعث افتخار ما هستی قهرمان.

سلام آخه چه قدر حجمش زیاده نمیشه الآن دانلود کنم بجاش رفتم تو خماری!
بچه ها آقای رومیفرد که نیاز به شاهد از غیب ندارند ولی من شاهد از غیبم  شطرنج رو انگاری خوردند حیف که اوضاع به هم ریخت وگرنه منم شاید یه روزی یه چیزی شده بودم شاید البته، ساجده جون منم آدم اکتیوی هستم ولی شطرنج هم رشته اکتیوی هست فقط باید یه بار بیای با من بازی کنی ببازی نشونت بدم چقد اکتیوه هاهاها راستی منم یه بار در یه بازی تاریخی از خانم برقول بردم حالا چطوری خداییش خودم هم نفهمیدم ….

سلام. میگم خوبه تبدیلش کنی به MP3 اینجا لینک بذاری. راستی من فک می کنم تو بازی بدونه صفحه بر خلاف چیزی که اکثرا مردم فک می کنن به جای این که هر مهره رو بخای جاشو بدونی این پوزیشن های بازی باشه که تصویر صفحه رو ایجاد می کنه. درسته؟

سلام من هم عاشق شطرنج بودم و حتی یکی دو تا هم مدال اوردم ولی از وقتی که مشکل بیناییم شدید شد و دانشگاه رفتم نتونستم برم ادامش بدم شاید به جرأت بگم که شطرنج تنها بازی بود که من رو سرگرم میکرد البته برای یادگیریش هم کلاس نرفتم و خیلی هم اصولی و آکادمیک بلد نیستم ولی در کل بازیم بد نبود حالا هم خیلی دوست دارم دوباره شروع به بازی کنم چون واقعا بهش علاقه دارم ولی چون قبلا با بینایی بازی میکردم حس میکنم حالا یکم تصور مهره ها و صفحه برام مشکل باشه میتونم از شما یکم کمک بگیرم؟اینم آیدی اسکایپمه اگر خواستید به لیست مخاطبینتون اضافه ام کنید با تشکر samaneh.karimzadeh

سلام آقای رومی فردباعرض خسته نباشید ازمسابقات استانی لیگ دسته۳استان خوب هستید؟راستی کلاساتونوکجابرگزارمی کنید؟وساعت وروزشولطفابگیدممنونم ازشمامردافتخاآفرین کشورواستادبزرگ

دیدگاهتان را بنویسید