خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
تغییر صدا به کمک ایرانسل و بدون نرم افزار

سلام دوستان

$(document).ready(function() { window.print(); });

کد خبر: 92081509393

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ – ۰۰:۵۱

——————————————————————————–

مروری بر امکان تغییر صدا در مکالمات موبایلی

سرویس : اقتصادی – ارتباطات و فناوری اطلاعات

طی سالهای اخیر روشهای مختلفی برای تغییر صدا حین مکالمات تلفنی طراحی و وارد بازار شده که اگرچه استفاده از این روشها می تواند راهی برای سرگرمی و شوخی با آشنایان باشد اما در برخی شیوه‌ها امکان سوءاستفاده از این روش نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیشرفت فناوری دستاوردهای متعددی برای بشر به همراه داشته اما با این وجود گاهی هم به واسطه این پیشرفتها مشکلات و مخاطراتی برای افراد ایجاد شده است. به عنوان مثال طی روزهای گذشته بحث شنود تلفنهای شهروندان و مقامهای سیاسی اروپا به کرات مطرح شده و ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است.

در واقع اکنون دیگر بحث امنیت تلفنهای همراه یکی از دغدغههای همیشگی کاربران شده و طیف استفاده کننده از این تکنولوژی که بخش عمده‌ای از جوامع را تشکیل می‌دهند، نگران لو رفتن اطلاعات محرمانه و شخصی خود (از جمله لیست شماره‌های تماس، پیامک،عکس و…) و یا در موارد دیگری عملیات فیشینگ و …. هستند.

در این میان یکی از تهدیدهای دیگری که می تواند مشکلاتی برای کاربران ایجادکند بحث نرم افزارها و هندزفری های تغییر صدا است که در صورتی که از حد یک شوخی دوستانه بگذرد می تواند معضلات متعددی برای افراد ایجاد کند.

از ورود این نرم‌افزارها به بازار چند سالی می گذرد اما با این وجود به نظر می‌رسد اقبال چندانی نسبت به آنها صورت نگرفته و کاربران سودای استفاده از آنها را در سر نپرورانده‌اند اما با این وجود تبلیغات این نرم افزارها گاه و بی گاه به ایمیل افراد ارسال شده و یا در سایتهای مختلف منتشر می‌شود و بدین ترتیب افراد می‌توانند با پرداخت هزینه نه چندان زیاد از این امکان بهره‌مند شوند.

البته همان طور که گفته شد با توجه به مشکلات احتمالی که ممکن است با استفاده از این ابزارها ایجاد شود، فروش نرم افزارهای تغییر صدا در فروشگاه‌ها خیلی رایج نبوده و بیشتر این محصولات به شیوه اینترنتی به فروش می‌رسند تا جایی که حتی در تبلیغات این دستگاه‌ها گاه تاکید می‌شود که هندزفری تغییر صدا در بازار نایاب بوده و فقط فروشگاهی خاص اقدام به ارائه آن می کند.

اما علاوه بر این شیوه یکی از اپراتورهای کشور نیز مدتی است به ارائه سرویسی تحت عنوان صدای جادویی اقدام کرده است که در صورت استفاده از آن افراد می توانند با صداهای مختلفی مانند صدای کارتونی، زنانه یا شاهانه به صحبت با دوستان خود بپردازند و در عین حال برای مدیریت لیست شماره‌های غیر مجاز، دوستان و افرادی که نمی‌خواهند با آنها به این شیوه تماس بگیرند را وارد لیست کنند.

کاربران اپراتور دوم می توانند برای استفاده از این سرویس کد ۷۲۷۲ را پیش از شماره تلفن همراه مورد نظر خود بدون صفر اولیه شماره گیری کنند تا پس از آن در مرحله بعد با انتخاب صدای مورد علاقه با مشترک مورد نظر خود تماس بگیرند. البته در این میان کاربر مقصد نیز پیش از پاسخگویی به تماس شما از طریق پیام اپراتور از این نکته که شما می خواهید با او به شیوه جادویی ارتباط برقرار کنید، مطلع می‌شود و درصورت صلاحدید می‌تواند به تماس شما با این شیوه پاسخ داده و یا با انتخاب حالت عادی مانند اوقات دیگر به شکل عادی پاسخگوی شما باشد.

این سرویس به گونه‌ای طراحی شده که با در دست داشتن یک سیم‌کارت ایرانسل می توان با تمام اپراتورها و حتی تلفن ثابت ارتباط جادویی برقرار کرد و با حذف صفر ابتدای کد شهرها یا اپراتورها و جایگزینی آن با 7272 به برقراری تماس با این شیوه اقدام کرد.

در این شیوه در زمان برقراری تماس، شماره تماس گیرنده به دریافت کننده تماس نشان داده خواهد شد و در صورت پاسخگویی ، پیغام صوتی برای دریافت کننده تماس پخش خواهد شد که او را مطلع می‌سازد که تماس برقرار شده کنونی با استفاده از سرویس صدای جادویی است، همچنین نحوه لغو سرویس هم در قالب این پیام شرح داده می‌شود و حتی در میان مکالمه هم افراد می توانند سرویس صدای جادویی را لغو کرده و پس از آن با صدای طبیعی خود با یکدیگر صحبت کنند.

بنا بر اعلام، هزینه در نظر گرفته شده برای هر دقیقه مکالمه با استفاده از این سرویس نیز ۸۵۲ ریال در نظر گرفته شده است که به تبع این هزینه متوجه فرد تماس گیرنده است و دریافت کننده این نوع تماس‌ها هزینه‌ای بابت دریافت تماس با صدای جادویی متقبل نخواهد شد.

انتهای پیام

© Copyright 1998-2013 Iranian Students’ News Agency – ISNA
Powered by ITOrbit Co.

یک پاسخ به «تغییر صدا به کمک ایرانسل و بدون نرم افزار»

دیدگاهتان را بنویسید