خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

راهنمای خرید؛ لپ تاپ،نت بوک و یا تبلت،کدامیک را بخریم؟

سلام دوستان
این مطلب شاید بیشتر به درد خانواده های نابینایان بخورد تا خود آنها این مطلب را عنوان کردم از ترس پرسشهای گوناگون آنها و از دوستانی که اطلاعاتی در مورد سوالات دوستان دارند خواهش می کنم در زیر سوالات دوستان جواب آنها را بدهند تا این عزیزان سریعتر به جوابهای خود برسند . خوب اما مطلب :

راهنمای خرید؛
لپ تاپ،نت بوک و یا تبلت،کدامیک را بخریم؟
وقتی وارد یک مرکز خرید کامپیوتر و قطعات جانبی می شوید آن قدر اصطلاحات تخصصی و مدل‌های متنوع بر سر و کولتان می‌ریزند که تصمیم‌گیری تبدیل به سخت‌ترین کار جهان می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۸۱
تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ – ۱۹:۰۰

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،یکی از نمونه‌های انتخاب، انتخاب بین لپ‌تاپ، نت‌بوک (با نوت‌بوک اشتباه نشود) و تبلت است. هر سه کامپیوترهای قابل حمل هستند و هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند ولی واقعا کدام برای شما مناسب‌تر است؟

چرا لپ تاپ؟

لپ‌تاپ‌ها می‌توانند تا نود و نه درصد کارهایی را که یک کامپیوتر رومیزی انجام می‌دهد، انجام دهند. در مقایسه با نت‌بوک و تبلت سرعت بالاتری دارند ولی به مراتب سنگین‌تر و جاگیرتر از نت‌بوک یا تبلت هستند. پس اگر مجبورید کامپیوترتان را در کیف دستی هر روز با خود دور شهر بگردانید، بهتر است بی خیال لپ‌تاپ شوید.

فهرست زیر را بخوانید و اگر کامپیوتر قابل حملی می‌خواهید که بتواند یکی از کارهای زیر را انجام دهد، باید لپ‌تاپ را به جای نت‌بوک یا تبلت بخرید:

استفاده از دی‌وی‌دی برای نمایش فیلم یا کاربردهای دیگر. نت‌بوک‌ها و بیشتر تبلت‌ها دستگاه دی‌وی‌دی خوان ندارند.

‫ بازی با آخرین نسخه بازی‌های کامپیوتری. نت‌بوک‌ها و تبلت‌ها قدرت گرافیکی و سرعت کافی برای اجرای این برنامه‌ها را ندارند.

‫ انجام کارهای پردازشی سنگین مانند تبدیل فرمت فایل‌های ویدئویی و یا اجرای برنامه‌های ماشین مجازی. در مجموع اگر به دلیل کارتان باید کارهای سنگین پردازشی انجام دهید بهتر است دور تبلت یا نت‌بوک را خط بکشید.

جدای از دلایل گفته شده در بالا بعضی از افراد از ظاهر لپ‌تاپ بیشتر از وسایل دیگر خوششان می‌آید بنابراین بهتر است فهرست فوق را که از منظر کاربردی بودن نوشته شده کنار بگذارند و آن چیزی را که دوست دارند، بخرند.

——————————————————————————–

چرا نت بوک؟

نت‌بوک‌ها دقیقا همان لپ‌تاپ‌ها هستند که کوچک شده‌اند و به همین دلیل هم توانایی‌های‌شان کم‌تر شده است. از آن جایی که چنین کامپیوترهایی بسیار برای اینترنت گردی ایده‌آل هستند به آن‌ها نت‌بوک می‌گویند. نت‌بوک‌ها بین لپ‌تاپ و تبلت هستند. اگر دوست دارید کامپیوترتان صفحه‌کلید و ماوس لمسی داشته باشد ولی حوصله وزن سنگین لپ‌تاپ‌ها را ندارید، نت‌بوک برای شما بهترین گزینه است.

توجه به قیمت نیز شما را به سمت نت‌بوک‌ها رهنمون می‌شود. آن‌ها کامپیوترهایی هستند که احتیاجات روتین بیشتر افراد مانند ارسال و دریافت ایمیل، سر زدن به سایت شخصی یا شبکه‌های اجتماعی، تایپ و پرینت و اینترنت گردی را به خوبی برآورده می‌کنند ولی از لپ‌تاپ‌ها بسیار ارزان‌تر هستند.

تفاوت بین تبلت و نت‌بوک در سیستم‌عامل‌های آن‌ها است. احتمالا شما با ویندوزهای هفت و ویستا و غیره آشنا هستید و بالطبع نرم‌افزارهایی را که برای این محیط‌ها نوشته شده می‌شناسید. بیشتر نت‌بوک‌ها از ویندوز هفت به عنوان سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که همان سیستم‌عاملی است که بیشتر لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رو میزی از آن استفاده می‌کنند در حالی که تبلت‌ها از سیستم‌عامل‌های تخصصی شده برای صفحات لمسی استفاده می‌کنند. برای درک بیشتر این تفاوت کافی است یک نت‌بوک و یک تبلت را در فروشگاه لوازم کامپیوتری و یا در خانه دوستان‌تان امتحان کنید. خیلی سریع به تفاوت‌های آن‌ها پی خواهید برد. در نتیجه می‌توان گفت اگر دنبال کامپیوتری شبیه لپ‌تاپ هستید که ارزان‌تر و سبک‌تر باشد نت‌بوک بهترین انتخاب برای شما است.

——————————————————————————–

چرا تبلت؟

اگر تا این جای مطلب را خوانده‌اید ولی هنوز احساس می‌کنید همه نیازهایتان در نظر گرفته نشده احتمالا مشتری تبلت هستید. این یک فهرست کوتاه و واضح از نیازهایی است که با خرید تبلت برطرف می‌شود. شما باید تبلت بخرید اگر:

دوست دارید بچه‌های‌تان از آن استفاده کنند. بهترین نرم‌افزارهای یادگیری در تبلت‌ها وجود دارند و استفاده از آن برای کودکان آسان است.

دنبال یک کامپیوتر برای سرگرمی می‌گردید. تبلت‌ها پر از برنامه‌های سرگرم‌کننده هستند.

پول کافی برای خرج کردن دارید و می‌خواهید کامپیوتری بخرید که علاوه بر تفریح کلاس بالایی هم داشته باشد.

عشق خواندن هستید و دوست دارید کتاب و روزنامه را در فرمت‌های کامپیوتری آن‌ها بخوانید. تبلت های صفحه بزرگ واقعا برای این کار ایده آلند.

یک وسیله راحت برای استفاده از اینترنت می‌خواهید.دنبال نرم‌افزار سنگین و یا پردازش جدی نیستید.داشتن صفحه‌کلید از احتیاجات حیاتی شما نیست.

تا درودی دیگر بدرود .

۳ دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید؛ لپ تاپ،نت بوک و یا تبلت،کدامیک را بخریم؟»

دیدگاهتان را بنویسید