خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
شکلات مغزدار

سلامو صد سلام به هم محله های عزیز, حال و احوال که انشاء الله خوبه؟ چند روزی در این فکر بودم که چه پستی بزارم که برای گوشکنی های عزیز متنوع و مفید باشه. خب خودتان رو آماده کنید میخواهم طرز تهیه ی یک شکلات خوشمزه رو برایتان توضیح بدم.

مواد لازم :
پودر قند 1 لیوان، تخم مرغ 1 عدد، پسته خرد شده 1 استکان، گردو خرد شده 1 لیوان, بیسکویت مادر خرد شده 1 بسته, وانیل 3/1 قاشق چایخوری، کره 100 گرم، کاکائو 4 قاشق سرصاف طرز تهیه : زرده و سفیده را خوب هم می زنیم ، کره را گرم کرده پودر کاکائو را در آن حل می کنیم . پودر قند ، تخم مرغ هم زده شده ، بیسکویت پودر شده ، وانیل ، گردو و پسته را اضافه کرده با هم زن برقی یا چنگال خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیر سفتی پیدا کند . اگر شل شد با پودر بیسکویت آنرا سفت می کنیم بعداً خمیر شکلات را لوله کرده داخل آلومینیوم می چینیم و در یخچال قرار می دهیم. یکی دو ساعت بعد از یخچال بیرون آورده حلقه حلقه می بریم و در ظرف می چینیم. برای نگهداری باید در یخچال حفظ شود . امیدوارم بتونید هرچه زودتر درست کنید و میل کنید.

۱۷ دیدگاه دربارهٔ «شکلات مغزدار»

سلام! شما طرز تهیه ی شکلات مصنوعی را نوشتید! اما بنده از فرصت استفاده کرده و طرز تهیه ی یک نوع شکلات طبیعی و پر خاصیت را مینویسم! مغز پسته،‏ بادام،‏ فندوق،‏ گردو،همه به یک اندازه را آسیاب کرده و الک میکنیم! سپس با عسل طبیعی مخلوط نموده شکلات نسبتا سفتی بوجود میآید به گلوله یای کوچک تقسیم کرده داخل ظرفی قرار داده درب آن را بسته داخل یخچال گذاشته هر روز صبح دو یا سه گلوله مصرف میکنیم! نعی کنیم آن را نجویم و اجازه دهیم با آب دهان حل شود!این شکلات به اندازه ی یک صبحانه کامل به بدن ویتامین میبخشد!‏.

دیدگاهتان را بنویسید