چه جوری یه بازی خوشگل طراحی میشه؟

سلام!
بیکار بودم, گفتم یه تجربه دیگه اینجا رو کنم!
خوب, یه بازی بینایی چه جوری نوشته میشه که اون قدر طبیعی به نظر میاد؟
ببینید دوستان, یه بازی برای نوشته شدن به چندتا کار اساسی احتیاج داره
1. یک یا چندتا برنامه نویس (نباشه نوشتن بازی غیر ممکنه!)
2. یک یا چندتا طراح (بازم نباشه غیر ممکنه!)
3. یک یا چندتا طراح صدا (باشه بهتره: غیر ممکن نیست!)
4. یک یا چندتا تست کننده (بیشتر برنامه نویسن: میشه همون برنامه نویسای بازی باشن: اگه نباشن بازم نوشتن بازی غیر ممکنه!)

خوب چه جوری یه بازی نوشته میشه و ارضه میشه؟
1. اول طراحای گرافیک و اگه بود طراحای صدا دست به کار میشن!
به بهترین شیوه سعی میکنن از محیط اطراف (بستگی به صدای چیزی که تو بازی میخواد استفاده بشه صدا طراحی میشه, با نگاه کردن به محیط اطراف سعی میکنن کاراکترا (اشیای بازی مثل شخصیت, دیوار, دشمن و غیره) رو طراحی کنن)
2. بعدش برنامه نویسا دست به کار میشن: شروع میکنن به کدنویسی
برنامه نویسا سعی میکنن تا جای ممکن کداشونو بهینه کنن: اگه وقت داشته باشن یه موتور بازیسازی طراحی میکنن و تو اون بازیو کدنویسی میکنن

حالا مثلا اگه من تو یه بازی فرار کنم, چه جوری دشمنام پیدام میکنن و جونمو میگیرن؟
خوب, اینجا باید برنامه نویس واقعا حرفه ای باشه!
چون بحث هوش مصنوعی میاد وسط

هوش مصنوعی چیه؟ مگه کامپیوترم میتونه فکر کنه!
مسلما نه! نمیتونه فکر کنه!
هوش مصنوعی مجموعه یه سری الگوریتم برنامه نویسیه که باید برنامه نویس بستگی با شرایت بازی, بستگی با داستان بازی, بستگی به سرعت و کد بازی و حتی بستگی به نحوه بهینه سازی کد داره بنویسه
خوب این کار خیلی سخته!
چون:
1. برنامه نویس باید با
1. روانشناسی (اگه بخواد از طرف رفتار نشون بده)
2. پزشکی(اگه بخواد با DNA کار کنه)
3. کدای سطح پایین (در هر صورت الزامی)
4. path finding algorithms (برا بازیهای جنگی)

موارد 1 و 2 الزامی نیستن و بیشتر تو بازیا کاربرد ندارن!
فقط محض اطلاع بودش
اما اگه یه نفر بخواد یه بازی جنگی بنویسه, باید حتما از 3 و 4 سرش دربیاد
البته یه سری کتابخونه هستن که میتونن به هوش مصنوعی کمک کنن (اونام باید برنامه نویس به شیوه بهینه شده تو کد ازشون استفاده کنه!)

بعد از بحث هوش مصنوعی, بحث تست و باگ گیری بازی میرسه: باید تو این مرحله برنامه نویس (تست کننده) هر جوری که شده بازیو تست کنه و تا میتونه ازش باگ بکشه بیرون: حتی شاید ممکن باشه یه بازی طولانی رو تا آخر رد کنه! (99%)
بعدش باید بازی به صورت نصبی دربیاد (در صورتی که از تست سالم بیاد بیرون و تعیید بشه وگرنه اون قدر کدشو دستکاری میکنن تا کار کنه!)
بعد از نصب منتشرش میکنه و میده دست گیمرا
و نکته آخر:
بهتره این بازیا با یه گیم انجین نوشته بشن تا بهتر از آب دربیان
فعلا

درباره امیر رضا رمضانی

من امیر رضا رمضانی متولد سال 1370 در بچگی با اثر برخورد ضربه شدید به سرم هشتاد درصد دیدمو از دست دادم در 12 سالگی شروع به یاد گیری زبان برنامه نویسی C++ کردم در 16 سالگی Assembly را یاد گرفتم، در 17 سالگی دست به نوشتن گیم انجین Allegro game creator زدم و در 18 سالگی دست به نوشتن سیستم عامل AmirOS زدم البته این سیستم عامل هنوز در دست تکمیل است ولی به لطف خدا نوشته میشود
این نوشته در آموزش, آموزش های رایگان, بازی, مقاله ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

6 Responses to چه جوری یه بازی خوشگل طراحی میشه؟

  1. 1
    Azizol lahpajoohandeh says:

    سلام! این که همش طرز تهیه بود! فکر کنم جنابالی تصمیم داشتی محله را با این متن بازی بدی،‏ نه اینکه براشون بازی بفرسی! عزیزم حد اقل یه بازی میساختی میفرسادی!‏

  2. 2

    امیر جان سلام، خیلی خوب بود مختصر و مفید. دستت طلا و تنت بی بلا.

  3. 3
    Farzad says:

    دمت داغ ..خیلی عالی و مختصر مفید

  4. 4
    moohamadhosein says:

    سلام خوب بود آلی و مختصر.
    فقط اگه چطور ساخته شدن بازیهای نابینایان را در این سایت توذیح بدین ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید