خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

یکم برام توضیح بدهید

سلام
یک کمک فوری می خواهم جان چشمک دریغ نکنید ها
آقا البته از محمد قنبری عزیز که کمک گرفتم و لطف داشت ولی شما حتما بهم بگید ها حتا اگر سرتان به اندازه خدا هم شلوغ است راهنمایی کنید باشه؟
من می خواستم یک لپتاب بخرم ولی از آنجایی که کفگیر به ته دیگ خورده بود و خوب بهزیستی و هیچ جایی هم وامی چیزی نمی داد مجبور شدم که به یک نت بوک قناعت کنم.
حالا سوالم این است فرق نت بوک با لپتاب چیست؟
برخی اش را می دانم یکم بیشتر برام توضیح بدهید
بعد هم به نظر شما کدام مارک بهتر است؟
قیمت اگر دارید بفرمایید
دیگه خیلی ممنونم

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «یکم برام توضیح بدهید»

لپتاپ از نت بوک بزرگتره, قدرتش بیشتره (سی پی یوش قویتره), نت بوک حساستره, لپتاپ گرونتره (که اگه بهزیستی لطف کنن یه کمککی کنن لپتاپ ارزونتر میشه!), لپتاپ راحتتر گیر میاد (راحتتر میتونی اون سیستمی که میخوای رو پیدا کنی (منظورم مقدار هاردش, رمش, اون CPU core, و غیره!))
بازم بگم؟
البته خودت اگه یه سرچ بزنی تو گوگل خیلی بیشتر میتونی بفهمی!
ولی اصلیاش همینان!
بازم سوال بود در خدمتم

باید خدمت شما عرض کنم سری اولیه کامپیوتر های کیفی که تولید شدند که دارای معایبی همچون سنگین بودن ، سرعت پایین و … لپ تاپ نام داشتند .
و نوت بوک به نسل جدید لپ تاپ ها گفته می شود که از نظر حجمی کوچک تر هستند و تغییراتی در سیستم برق رسانی به دستگاه داده شده است .
درواقع امروزه به صورت رایج و عامه به نوت بوک های توی بازار لپ تاپ هم می گویند .
این کامپیوتر ها از نظر قدرت c p u ، حافظه ram ، هارد و غیره آپشن های مختلفی دارند ولی چند نکته رو خدمتتون عرض می کنم که لازم هست افراد نابینایی که قصد دارند نوت بوک یا همان لپ تاپ بخرند مورد توجه قرار بدهند .
۱ . دارا بودن صفحه کلید کامل به این معنی که قسمت عددی یا نام پد را دارا باشد که معمولا روی لپ تاپ های ۱۵ اینچی اینگونه هست . و لپ تاپ های ۱۴ اینچ به علت کوچکتر بودن ، فاقد این قسمت هستند .
۲ . نوت بوکی با صفحه کلید استاندارد Chiclet Style یا اصطلاحا جزیره ای بگیرید . این نوع صفحه کلید ها دارای کلید های جدا از هم هستند که برای افراد نابینا که با صفحه کلید کار می کنند مهم و با اهمیت است . صفحه کلید هایی که این استاندارد را دارا نیستند تغریبا همه کلیدهای آن به هم چسبیده اند و پیدا کردن آن ها قدری مشکل است .
۳ . به اسپیکر های لپ تاپ توجه بسیار زیادی کنید . اگر اسپیکر صدای مطلوبی نداشته باشد و همچنین قدرت صدای مناسبی نداشته باشد ، نیاز هست اسپیکر جدا برای آن تهیه نمایید که خوشایند نیست لذا این موارد را برای داشتن صدایی مناسب مورد توجه قرار دهید :
– دارا بودن سیستم صدا با تکنولوژی SRS Premium Sound “جهت کیفیت صوت”
– دارا بودن اسپیکر شرکت Altec Lansing و یا دارا بودن اسپیکر با صدای دوبل “جهت قدرت صوت”
به نظرم موارد بالا از ملزوماتی هست که یک فرد نابینا باید هنگام خرید یک نوت بوک به آن توجه کند .
مابقی گزینه ها مانند هارد ، رم ، سی پی یو و غیره بستگی به بودجه شما دارد که می توانید با توجه به مبلغی که می خواهید هزینه نمایید ، انتخاب کنید .
بدیهیست هر چه سی پی یو و رم قوی تری داشته باشید قدرت و سرعت بالاتری خواهید داشت
سعی کنید نوت بوکی با کارت گرافیک مجزا ، G-Force و یا ati بگیرید و از خرید نوت بوک با کارت گرافیک unboard که به آن intel register گفته می شود خود داری کنید این گزینه می تواند توی سرعت کار شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد .
من با نوت بوک های دل و اچ پی کار کردم ولی به نظرم هر نوت بوکی که مشخصات فنی که در بالا خدمت شما عرض کردم ، دارا باشد صرف نظر از مارک آن می تواند گزینه ای برای خرید باشد .
موفق باشید .

ببین نُتبوک کارتو راه میندازه. اصلا نگران این که لپتاپ نمی تونی بگیری نباش. تو که PC داری خونه. من رو نُتبوکم همه چیز نصب کردم. تنها وقتی که به PC نیاز دارم برای کارای سنگین صوتیه. بازم باید نیازتو بسنجی و مهمتر از اون از بین چند تا مدل با اطلاع انتخاب کنی. متأسفانه فروشنده ها اکثرا اطلاعات خیلی خاصی ندارن. پیشنهاداتمم که بهت گفتم. اگه موردی بود بگو من برات مقایسه می کنم.

از امیر و محمد عزیز ممنونم لطفا اگر کسی دیگر هم چیزی هست بفرماید منظورم مدل مثلا کدام بهتره یا با کدام کار کردید قیمت اگر دارید یا از کجا می شود قیمت دقیق گیر آورد یا از کجا ارزانتر می شود خرید کرد
پژو. تجربه داری ها؟ باحال نوشتی

ببین, راجع به همش بستگی داره به اون کاری که میخوای بکنی!
مثلا یکی مثل من نت بوک به دردش نمیخوره!
راجع به مارکش و همینطور قیمتشم بستگی داره مثلا میخوای باهاش کشتی بگیری یا میخوای مثل یه بچه خوب, همچین یه جورایی باهاش مامانی باشی!
و اینکه میخوای در حد چه قدر برا خریدنش پول بدی!
تو اصلا نگفتی برا چی میخوای که من بهت بگم کدوم بهتره, کدوم نیست که برات به صرفه باشه!

من که کلا با وسایلم مامانی رفتار می کنم. ولی من کار تخصصی نمی خواهم انجام بدم مثلا ببین امیر عزیز می خواهم در جاهایی که نیاز به کامپیوتر دارم ولی خوب نیم شود p c را برد ازش استفاده کنم مثلا دانشگاه مرکزی جایی همایشی
بعد بیشتر می خواهم بشود باهاش یکم تایپ کرد. چنتا نرم افزار معمولی که همه دیگه می دونمی نابینا چیچی می خواهد مثل ساند فرج. و همینها را می خواهم رویش نصب کنم.
فقط یک چیزهایی مثل spss که یک نرم افزار آماری هست که فکر نکنم زیاد حجمی داشته باشد هم نیاز دارم
فکر کنم همه اش را گفتم مرسی

درود
با تشکر از جواد این پست را درج کرده و با تشکر از دوستان خوب خودم که اطلاعات مفیدی را در این کامنت دونی درج نموده اند امیدورار هستم که مطالب ارزشمند دیگری در این قسمت درج شود .
ضمنا امروز بچه من تب لت که قبلا حدودا سه ماهی است برایشان خریدم را آورد واز محله هم قبلا برنامه ای را دانلود کرده بودم را آورد و با کمی تلاش فعلا توانسته حتی فارسی ها را نیز برای من گویا کند و این برنامه برای من جالب بود دوستان تازه این را هم بگویم که این نوع سخت افزار اصلا شناخته شده نیست و مثل تاکس حتما نوکیا باشد برایش معنی ندارد .دوستان راهنمائی های شما برای ما ارزشمند است پس اطلاعات مفید را سعی کنید در اختیار دوستانتان در محله قرار دهید با تشکر فراوان

سلام امیدوارم حالت خوب باشه اگه زودتر گفته بودی من لبتابما میفروختم اما حالا دیگه خریدی ولی مارکای مناسب لبتابایسوز یا ایسر اگه میخوای لبتاب یا نتبوک مناسب بخری با این شمار تماس بگیر ۰۳۱۱۲۲۱۷۶۵۶ آقای ولی

سلام .
من هم لبتاپم را حدود چند هفته ای است که عوض کردم .
برای من زیاد سرعتش مهم نبود , بیشتر جمع و جور بودنش مهم بود .
لبتاپ asus vivabook s200 را پیشنهاد می کنم .
پردازنده ۳ هستهی ۱.۸ گیگا هرتز دارد . هارد ۵۰۰ گیگ .
و صفحه کلید جزیره ای
اسپیکر های بسیار قوی و رضایت مندی داره و از نوع sonic master استریو است .
۱۱ اینچی است و سی دی نمی خوره و وضن اش ۱۴۰۰ است ,
از نظر سرعت من با مشکلی بر نخوردم
ببخشید سرتون رو درد اوردم , خدا حافظ

دیدگاهتان را بنویسید