خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

معرفی خودم و یک کتاب خوب

سلام بر دوستان نابینا و کمبینا و کمی بیشتر بینا و غیره وذلک. من اسمم سعید عابدی است. نابینا و کمشنوا. البته قبلا یکبار از این افاضات کرده ام ولی انگار درست و در جای خود ننوشتم و طبیعی است که مجتبی انتشارش نداده باشد. فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه شهید بهشتی دارم و بعید می دانم مدرکم را تا الان موش بکلی خورده باشد. چیزکی ازش باقی است احتمالا. در رشته خودم کاری از پیش نتوانسته ام ببرم و لذا پا توی کفش مترجم جماعت برده ام که امیدوارم قلمش نکنند. حاشیه نروم. دارم کتابی می خوانم به اسم “علم و دین”. نوشته یان باربور است که هم فیزیک می داند هم الهیات مسیحی. بها الدین خرمشاهی ترجمه اش نموده و الحق سنگ تمام گذاشته است؛ هم قلمش روان است و هم ذوق ادبی اش سرشار. طوری که اشعار متن اصلی را به کلام موزون (چیزی شبیه شعر نو) ترجمه کرده است. گوینده کتاب خانم گلمحمدی است که سواد عالی و آن صدای محکم و جدی اش دیگر توضیح نمی خواهد. خواندن این کتاب را به اهل ترجمه و نیز به دوستداران فلسفه علم اکیدا توصیه می کنم. می دانم در شرایطی که اکثر ما دغدغه نان شب داریم کتاب نخواندن هزار عذر موجه دارد و کتاب خواندن کلی انگیزه می خواهد؛ یک موقعی آدم به خودش می بالید در یک جمعی بگوید که فلان کتاب را خوانده است. امروز اما اینجور حرف ها به نظر خیلیها مهملبافی یا ساده دلی می آید. به ریش بچه کتابخوان ها می خندند؛ بگذار بخندند. من برای خلع سلاحشان تا بتوانم بموقع ریش می تراشم و کار خودم را می کنم. سرگرمی ام بیشتر همین است خب.
تا بعد….

۸ دیدگاه دربارهٔ «معرفی خودم و یک کتاب خوب»

سلام آقای عابدی شما هم هم محلی شدید خوش اومدید به قول دوستان دست پر هم اومدید، من که فکر نمی کنم بتونم یکی از این مدل کتاب ها رو تا آخر برسونم اما مطمئن هستم برای علاقه مندان به این گونه موضوعات این کتاب یکی از بهترین هاست.

سلام. یکی دیگه به جمع حقوقی ها اضافه شد. آقای عابدی, من آنقدر برای حقوق عمومی احترام قایل هستم که به خودم اجازه نمیدم طرفش برم. چون بر خلاف تصور مردم و حتا خود حقیقی ها که آن را ساده می انگارند خیلی هم پیچیده است. در این رشته باید به روز بود. اگه بتونی کتاب جامعه شناسی حقوق هم معرفی کنید ممنون میشم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید