خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

اطلاعیه ها و نامه های اخیر انجمن جوانان روشن بین مورخ پنج آذر 92

ضمنِ ارزِ سلام از شما دعوت می نمایم به شش اطلاعیه از طرفِ شورای مرکزیِ انجمن جوانانِ روشن بین، توجه فرمایید. نامه های اخیر انجمن جوانان روشن بین اصفهان در پایان این اطلاعیه به پیوست درج شده و قابل دریافت میباشند.

اطلاعیه ی شماره ی 1-، انجمنِ جوانانِ روشن بین اِصفَهان برگزار می نماید. همایش ازدواج و خانواده با محوریت مسایلِ مربوط به نابینایان با حضورِ اساتید روانشناس، زمان، پنجشنبه، 14 آذر، مکان، سالن اجتماعات سازمان بهزیستی، واقع در میدان خواجو جنب سازمانِ انتقالِ خون، جهت رفاه حالِ حضار، سرویسِ بازگشت نیز پیشبینی شده است. به منظور کسبِ اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن 0311، 453، 42، 82، و 0311، 453، 64، 69، تماس بگیرید.

اطلاعیه ی شماره ی 2-، دوستانِ ارجمند، همانگونه که مستحضر هستید نابینایان در کشور ما هنگام تردد با مشکلات متعددی مواجه هستند که این مشکلات نیز، دلایلِ مختلفی دارد. انجمن جوانانِ روشن بین بر اساس هدف خود مبنی بر کاهشِ مشکلاتِ پیش روی افرادِ نابینا، در قالب نامه ای پیشنهاداتی را به ریاست نیروی انتظامیِ جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولین ذیربط، مطرح نموده است که این پیشنهادات عبارتند از: 1-، لحاظ نمودن حرمت و اهمیت عصای سفید به عنوان نماد تحرک، جهتیابی و استقلال نابینایان، و لزوم توقف هنگام مشاهده ی آن، در آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی کشور، 2-، جریمه ی رانندهگانی که مبادرت به توقف وسیله نقلیه ی خود بر روی کفپوش های ویژه ی جهتیابی نابینایان می نمایند. لازم به ذکر است متن این نامه در پایان اطلاعیه ها آمده است.

اطلاعیه ی شماره ی 3-، با توجه به اهمیتِ روزنامه ی ایرانِ سپید به عنوانِ تنها تریبون رسمی نابینایان، و همچنین اهمیتی که وجود یک روزنامه به خط بریل در کشور ما دارا است. انجمن جوانان روشن بین در نامه ای خطاب به مدیر مسئول آن روزنامه، پیشنهاداتی را به منظور توانمندی و ایفای هر چه بهتر نقش آن روزنامه به عنوانِ تنها تریبون رسمی نابینایان،

مطرح نموده است. امید است ضمنِ توجه به این پیشنهادات شاهد شکوفاییِ روز افزونِ این روزنامه باشیم. لازم به ذکر است متن این نامه نیز در پایان اطلاعیه ها خواهد آمد.

اطلاعیه ی شماره ی 4-، در نتیجه ی پیگیری های انجمن جوانانِ روشن بین، سازمان اتوبوسرانی اِصفَهان طرحِ نصبِ سامانه های گویا، بر روی اتوبوس های خود به منظور اعلامِ نام ایستگاه ها را آغاز نمود. فعلا این طرح در یکی از خطوط این شهر یعنی خط میدانِ جمهوری، میدان انقلاب، پیاده سازی شده و به یاری خدا در خطوط دیگر نیز اجرا خواهد شد. جناب آقای روحانی، ریاست سازمان اتوبوسرانی اِصفَهان در تماس با اعضای شورای مرکزیِ انجمنِ جوانانِ روشن بین، اعلام نمودند طرحِ اعلام نام ایستگاه ها در سه مرحله اجرا خواهد شد. ابتدا، سامانه ی گویا نام ایستگاهِ توقف و ایستگاهِ بعدی را اعلام می نماید. در مرحله ی بعد، سامانه ضمنِ اعلام نام ایستگاهِ توقف، نام اماکنِ مهم، در محدوده ی آن ایستگاه را نیز اعلام خواهد کرد. ایشان افزودند، در مرحله ی سوم، سامانه ی گویا در ایستگاه های اتوبوس  نیز نصب خواهد گردید.

البته در ارتباط با مساله ی مناسب سازی خدمات حمل و نقل عمومی در شهر اِصفَهان، این انجمن، مساله ی مناسبسازیِ خطوط بی آر تی را نیز پیگیری می کند. موضوعی که جناب آقای صلواتی مدیر این پروژه در ارتباط با آن وعده هایی داده اند که امیدواریم، این وعده ها هر چه سریعتر عملی گردد.

نصب کفپوش های دارای علائم هدایت کننده و هشدار دهنده، ویژه ی جهت یابی نابینایان در ایستگاه های توقف و پیاده روهای منتهی به این ایستگاه ها، نصب سیستم هشداردهنده مجهز به آلارم در ایستگاه های توقف به منظور اطلاع افراد نابینا از رسیدن اتوبوس، نصب تجهیزات سخنگو در اتوبوس به منظور اعلام نام ایستگاه توقف و همچنین نام ایستگاه بعدی قبل از حرکت، استفاده از اصول واحد در نصبِ تجهیزاتی نظیر گیت در ایستگاه ها به منظور سهولت استفاده افراد نابینا، مناسب سازیِ گیت ها و رمپ ها به منظور استفاده معلولین جسمی و عبور ویلچِیر، از بین بردن فاصله بین اتوبوس و ایستگاه به منظور تسهیل ورود ویلچیر و همچنین ورود افراد نابینا، کودکان و سالمندان به داخل اتوبوس، مناسب سازی نرده های حفاظ در ایستگاه ها ( بدین صورت که ارتفاع اولین نرده افقی از سطح زمین حتماً باید کمتر از 10 سانتی متر و ترجیحا همسطح با زمین باشد تا نابینایان بتوانند با استفاده از عصا از وجود آن مطلع شوند)، استفاده از رنگ های متضاد با محیط در طراحی شیشه های محافظ بمنظور تشخیص بهتر آنها توسط افراد کم بینا (البته این موضوع می تواند برای سایر افراد نیز مفید باشد)، قطع و یا ساماندهی درختان موجود در برخی از ایستگاه های توقف به منظور جلوگیری از آسیب هایی که تنه و شاخه های این درختان می تواند بعداً برای افراد نابینا، کم بینا، معلولین جسمی و حتی سایر عابرین ایجاد نماید و نصبِ پلِ هوایی مجهز به پله ی برقی و رمپِ متحرک، پیشنهاداتیست که بار ها و بار ها توسط این انجمن در قالب نامه های متعدد، برای تمامی مسئولینِ دخیل در این پروژه، ارسال شده است. اگرچه برخی از این پیشنهادات اجرایی شده است لیکن هنوز به علت عدم حل مشکلات زیربنایی، نابینایان در استفاده از خدمات این سرویس، با مشکلاتی مواجه هستند. به همین دلیل تلاش های ما نیز کماکان ادامه خواهد یافت.

اطلاعیه ی شماره ی 5-، انجمن جوانانِ روشن بین در نظر دارد به مناسبتِ فرا رسیدنِ هفته ی معلولین، جلسه ای را به منظور دیدار نابینایان، با نمایندگانِ اصفَهان در مجلس شورای اسلامی برگزار نماید. در ارتباط با این مساله و جهت شرکت در این جلسه فعلا جناب آقای دکتر کامران اعلام آمادگی نموده اند. لذا از تمامی نابینایانِ اِصفَهانی که مایل به ملاقات با ایشان هستند دعوت می نماییم روز پنجشنبه 21 آذر، راسِ ساعتِ 2.30. دقیقه ی بعد از ظهر در مجتمعِ خدماتِ بهزیستیِ شهدای هفتمِ تیرِ اصفَهان حضور یابند.

اطلاعیه شماره 6-،، در جلسه ای که با حضور اعضای انجمنِ جوانانِ روشن بین و استاد قاسم زاده رئیسِ هیعتِ وشوی شهرستانِ خمینی شهر برگزار گردید، ایشان آمادگی خود را در جهت آموزشِ کونگفو، سبکِ رزمی وینگ چون به افرادِ کمبینا و نابینا اعلام نمودند. این سبکِ رزمی سبکیست کامل که اجرای فنونِ آن برای افراد نابینا و به خصوص افراد کمبینا امکانپذیر خواهد بود. با توجه به اعلامِ آمادگیِ ایشان، انجمنِ جوانانِ روشن بین در نظر دارد، با پیگیری، در جهت راه اندازی باشگاهِ کونگفو، سبکِ رزمیِ وینگ چون برای علاقهمندانِ کمبینا و نابینا اقدام نماید. به همین منظور از تمامی برادرانِ کمبینا و نابینای علاقهمند به هنر های رزمی دعوت می نماییم، جهت عضویت در این باشگاهِ رزمی هر چه سریعتر، ضمنِ تماس با تلفن های 0311، 453، 42، 82، و 0913، 809، 93، 69،  اقدام نمایند. لازم به ذکر است، هر چه تعدادِ افرادِ ثبت نام کننده بیشتر باشد، تلاش ما در راستای راه اندازی این باشگاهِ رزمی با موفقیتِ بیشتری همراه خواهد بود.

همچنین جلساتِ تمرینِ رشته ی رزمیِ جودو و دفاع شخصی نیز روزهای زوج، از ساعتِ شش تا هفت و سی دقیقه ی بعد از ظهر، زیرِ نظرِ استاد عباسِ عمو شاهی در مجموعه ی ورزشیِ آبشار، برگزار می گردد. جهت کسبِ اطلاعاتِ بیشتر می توانید با تلفن های مذکور تماس بگیرید.

دریافت نامه های اخیر انجمن جوانان روشن بین اصفهان از اینجا

۳ دیدگاه دربارهٔ «اطلاعیه ها و نامه های اخیر انجمن جوانان روشن بین مورخ پنج آذر 92»

از زحمات و تلاشهای دوستان عزیزم در انجمن جوانان روشنبین اصفهان صمیمانه قدردانی و تشکر میکنم.
الحق که این گرامیان بطور خستگی ناپذیر پیگیر مسائل و مشکلات نابینایان چه در سطح استانی و چه در سطح ملی هستند. به آنها خدا قوت, و دست مریزاد می گویم. با همت و تلاش این جوانان عزیز بود که معضل و مشکل باز کردن حساب در بانکها به نتیجه رسید و حل شد. از همه بچه های محله میخواهم که این هم نوعان کوشا و پر تلاشمان را تشویق کنند, تا آنها هم برای پیگیری امور انگیزه و اراده بیشتری داشت باشند.
با تشکر و سپاس فراوان از همه.

دیدگاهتان را بنویسید