خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تند تند بخونید تا زود برسید به طنز حقوقی!

سلام بر همه بر و بچ خوب گوش کنی و هم محله ای
حالتون که خوب هست ان شا الله؟ دماغتون چطور؟ چاق هست؟!
جدیداً با یه مشکل شکلاتی معضل گونه مواجه شدم خودم هم آخرش نمیدونم مشکل هست؟ معضل هست؟ یا نه خیر و خوشی هست!
از اونجا بگم که من برای گوش کردن فایلهام از برنامه ساند فرج9 استفاده می کنم برای اینکه میشه تند تند مطالب رو گوشید و خب از قدیم و ندیم گفتند وقت طلاست اونم از نوع بیست و چهار عیارش منم که عاشق طلا از هر نوع و هر مدلش “البته به غیر سیاهش که بوش عجیب سردرد میاره ولی اون رو هم دورادور دوست دارم”
بگذریم چی می گفتم ….هان از ساند فرج و تند تند گوشیدن و این که جدیداً یاد گرفتم با کنترل آلت پیج آپ هم میشه به راحتی سرعت خوندن نرم افزارهای گویا ساز رو هم زیاد کرد و منم که عاشق تند تند خوندن و گوشیدن و “بماند خودم هم گاهی تند تند می حرفم بیچاره شنونده می مونه اصلاً چی گفتم”
حالا این ها همه اش درست خوب خوب عالی چی کار کنم اطرافیانم هم یعنی آدم هایی که باهاشون برخورد دارم و با سرعت معمولی صحبت می کنند تند تند بحرفند آخه سرعت معمولی اونها به گوش من خیلی خیلی کند به نظر میرسه و یه طورایی خنده دار شده البته جسارت به ساحت مقدس هیچ کی نباشه جز خودم که قاتی پاتی کردم راستی گاهی یه نفر از بس کند میحرفه فکر می کنم که باید هواهای وسط حرفهاش رو هم بگیرم و خب کلاً قاتی کردم از حد تیم ملی هم یه چیزی اون ور تر تازه نمی دونم حال گوش هام خوب هست یا نه آخه یه طورایی شدند که خب چون دقیقاً خودم هم نمی دونم چه طور هایی نمی تونم بیشتر توضیح بدم و به همین نکته ظریف در این باب میبسندم.
خب این درد دل ما که گفتیمش باشد که سبُک شده مشکلمان، شکلات خالص گرداد “آمین”
حالا به خاطر اینکه تصمیم گرفته بودم این بار که پست میذارم یه پست حقوقی باشه و خب آدم حد اقل به خودش که قول میده و قرار میذاره نباید زیرش بزنه که اگه بزنه کلی عوارض و آثار منفی داره که روانشناسها بهش بهتر واقفند منم یه مطلب دبش حقوقی طنز براتون گشتم گشتم و جوینده یابنده شدم که امیدوارم خوشتون بیاد و بازم ازش خوشتون بیاد:

• حکایت وکیل و موکل:
نقل است در ایام ماضی، روزی موکلی در گردابی گِرفتار و بخود بگفتی، ای کاش وکیلی مییآفتمی ؛ و رفع گرفتاری. چندی بجُستی تا وکیل حاذقی بیآفتی و به نزد وی برفتی.
وکیل بفرمود ای فلان ، حق الوکاله چند در کیسه داری تا بدادی و رفع بلا آید به میان.
بگفتا ای وکیل من سخت محتاجم و هر چه بگوئی بدیده منت قبول داشته، و سخت برآشفتی و گریه و مویه چندان نمودی تا دل وکیل به رحم آمدی.
وکیل گفته مرشد فراموش نمودی که بسا گرفتاران به گل مانده ، بعد از رفع بلا ، حق الوکاله، به لگد مزد زحمات بدادی. فی الحال قبول وکالت بکردی و تلاش مکرر تا رفع مشکل پدیدار و آنگه مطالبه حق الوکاله نمودی.
واما در این هنگام، موکل از بند رسته، چشم گرد نمودی، گونه سیه کردی و سخن به تندی دراز که ای داد ! ای بیداد!
اینجا بود که شاعر بگفتی:

چو شخصی گرفتار گردد به بند ؛
وکیل مدافع به نزدش خداست.
چو گردد خطر اندکی مرتفع ؛
بگوید وکیل هم یکی ز اولیاءست .
چو گردد زبند بلا او رها ؛
بگوید وکیل هم یکی مثل ماست .
چو نوبت به حق الوکاله رسد ؛
وکیل آن زمان دیو یا اژدهاست .

خلاصه آنکه ای طالب وکالت ؛ از قبل حق الوکاله به انصاف روا دار و محکم بگیر ، تا به بعد، گرفتاری نیاید به کار!

۱۸ دیدگاه دربارهٔ «تند تند بخونید تا زود برسید به طنز حقوقی!»

سلام همکار محترم. چون بحث های حقوقی بعضاً خشک هستند طنز و ادبیات به من و شما کمک میکنه. من هم یه طنز در مورد اختلاس میزارم باشد که مقبول افتد. اختلاس

و اختلاس بر وزن اسکناس اندر لغت سرقت را گویند و اخص آن سرقت دیوانیان است از خزانه و در تسمیه ی این کلمه عقاید متفاوت است ؛ زمره ای کتابت آن با ” صاد” کرده
و ریشه ی آن را خلوص دانسته اندو حجت ایشان اینکه مأمور مختلس را ارادت و اخلاص چنان است که کیسه ی خویش را از خزانه ی دیوان فرق ننهد و جدایی در میانه نبیند
. چنان که شاعر فرماید :

خلوص نیت و اخلاص چون به پیش آمد

ز جیب خویش منه فرق،جیب دولت را

ببر زکیسه ی دیوان و قصر و کاخ بساز

به خویش راه مده خواری و مذلت را

گروهی دیگر اختلاس را از اختلال حواس گرفته و به همین علت مختلسین را از سیاست و مجازات معاف دانسته اند.

زاختلال حواس است اختلاس،ای دوست

که هوشیار بدین کار تن نخواهد داد

جنون محض بود ، ورنه مرد روشن رای

تن از برای یکی پیرهن نخواهد داد

خواجه علی طفیلی در رساله ی ” مصباح المتخلسین” اختلاس اندک را تحریم فرموده و حجتی که آورده این است که چنین مختلس را یارای ارضای فراتران خود نیست و گاه
باشد که مغرضین بر وی حسد برند و به زندانش اندازند.

در پی دانه مرو همچو کبوتر که تو را

عاقبت بهر یکی دانه به دام اندازند

صید کن شیر صفت،نیم بخور،نیم ببخش

تا به هرجا که روی بر تو سلام اندازند

و بر مختلس است که در امر اختلاس ، همت بلند دارد و از مسروقات خویش بخشی گران نثار فراتران کند و بقیت آن به نام خویش و پیوند به کار ابتیاع ضیاع زند و عمر
در شاد کامی به سر آورد که گفته اند :

تو دزدی می کن و در کیسه انداز

که دزدان راست در این ره سرودی

اگر دزدی نباشد در ادارات

در استخدام دولت ،نیست سودی

سلام نخودی بانو!!!
هم طنزت جالب بود هم حرفهات.
ولی، میگما نخودی بانو! این حق الوکاله ها اگه نگیم همشون، خیلیاشون به نوبه خود کمری میشکنن از موکل بدبخت که نگو و نپرس! نظرت چیه؟ خب، یکم شماها ارزونتر حساب کنید یکمم ما موکلها آسونتر میگیریم هم به شما ها یه چیزی برسه هم مشکل ما حل بشه.
هرچند، این حق الوکاله های هنگفت هنوز نصیب دوست وکیل بنده که از همنوعان خودمون هم هست نشده و چه برنامه ریزیهایی که این دوست همشهری بنده برای این پولهای هنگفت نامعلوم نکرده!!!
حالا بعد از اینکه در مورد این پولها به توافق رسیدید یکمیم دعا کنید این تازه وکیلان ما هم به حق الوکاله های بزرگ و هنگفتی برسن، بلکه کامروا گردند.
با تشکر

سلام بر شما.
راست میگید؛ قضیه تند تند حرف زدن نرم افزار های گویا یا پخش فایل های صوتی رو میگم؛ من هم مشکل شما رو پیدا کردم؛ به طوری که وقتی رادیو گوش میدم برام غیر قابل تحمل شده؛ یا تلویزیون؛
راهی که به نظرم رسیده و دارم عملیش می کنم اینه که برنامه هایی رو که دوست دارم ضبط می کنم و بعد با دور تند گوش میدم.
ولی دوستان و آشنا ها رو دیگه نمیشه کاری کرد؟

سلام آقای آگاهی راه خوبی هست من م باید امتحان کنم اما خب من زیاد اهل رادیو نیستم و تلوزیون رو هم بابا اصلاً جدیداً هیچی نداره همه اش تکراری شش بار هر فیلم رو گذاشته و از هر شش بارش من چهار بار دیدم! راستی من گاهاً به وبلاگتون سرکی می کشم اما خب نمیشه نظر گذاشت یعنی نمی تونم، نوشته هاتون خیلی قشنگ هست نگران درس بین المللتون هم نباشید که درک مفاهیم اون رو می تونید ساده با مطالعه کتاب آقای بیگدلی حل کنید، با استاد هم صحبت کنید که در امتحان سؤالات شکلی رو به صورت تشریحی ازتون بپرسند. “ببخشید دیگه فقط اینجا میشد این ها رو بگم”

بابت پیشنهادتون برای کتاب ممنون؛ با استاد صحبت کردم فعلاً که پذیرفتند.
جالبه؛ خیلی ها بهم گفتن که در وبلاگت نمیشه نظر گذاشت و در مقابل عده ای هم هستند که نظر میذارن؛ مثلاً پریسا خانم که این جا هم هستند و من به وبشون سر می زنم برام تا حالا نظر گذاشتن.
اگه تونستید دوباره امتحان کنید.

سلام.
چشم هام خیس اشک هستن از بس خندیدم. هم در جریان خوندن متن شما نخودی عزیز و هم همراه خوندن کامنت محمدرضای عزیز. خیلی خیلی جالب بودن جفتشون. ممنون از جفتتون. و اما تند گوش دادن.
بیا عزیز که حرف دل مرا گفتی.
دور کند رو به هیچ عنوان نمی تونم تحمل کنم. بیچاره ایسپیک از دستم به فریاد اومده از بس همیشه با این۳دکمه محترم هولش میدم تند بره. گاهی در مورد افرادی که کند صحبت می کنن و لفتش میدن هم دلم می خواد دکمه ترکیبی داشتن تا می زدم و سریع تر می شدن. شما عزیز با کی ام پلیر هم می تونید تند گوش بدید. همون کاری که من می کنم و از وقتی به لطف آقای معصومی این قابلیت کی ام پلیر رو کشف کردم بی نهایت داره بهم خوش می گذره.
ممنون از پست قشنگت. خنده لازم بودم امشب.
ایام به کام.

سلام پریسا جون خوشحالم خندون شدی و البته اشکون “این اشکون هم از اون اصطلاحاتی هست که خودم الآنی ساختم خیلی بهم چسبید کاش کسی قبلاً نساخته باشه بخوره تو ذوقم” راستی میشه بگی چه شکلی میشه با KM PLAYER میشه تند تند گوشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پریسا جون دوباره سلام
از “سلام هم سفر” بر میگردم”
اون قدر از دست خودم عصبانی هستم که اون قدر خنگم و البته تنبل که نمیرم یه فایر فاکسی بنصبم روی این سیستمم که نگو از یه چیز های دیگه هم عصبانیم که بگذریم خب دلم می خواد برای مطلب تو نظر بذارم اینجا برات مینویسم میشه یه زحمتی بکشی خودت برام اونجا بکامنتی همین رو کپی کن به اسم من بذار اونجا تا یه کم آروم بشم البته اگه ممکنه؟!.
حالا بحرفم اولش در مورد کتاب “بخشنده” اتفاقاً توی یه سفر شمال خوندمش همون سفری که عصام رو جا گذاشتم یادش به خیر خیلی خیلی کتاب قشنگی هست و وقتی میخونی یه حس جدید داری یه دنیای جدید و کلی آرزو و فکر نو من عاشق این کتاب و کتاب های مشابه اونم.
در مورد سفر بابا ولش کن این سفر ها رو بزن بیا اصفهان خودم در بس در خدمتم با هم و البته با یکی دوتا از بچه ها می ریم میگردیم کلی خوش میگذره فعلاً هم که من وقت آزاد دارم و امیدوارم شما هم داشته باشید.
خوب برسیم به پرواز به مفهوم اخص کلمه که منم قبلاً ها ازش میترسیدم اما یه چندی هست که نه کاری به کارش ندارم تا حالاش هم که اون کاری به کارم نداشته “پ ن پ گفتم ها” احضار روح رو هم خیلی عاشقشم وای فکر کنم خیلی هیجان داشته باشه ولی خب تا حالا قسمت نشده ولی کاش قسمت بشه البته دوست ندارم مصل ماجرای شما باشه دلم می خواد یه روح درست و حسابی رو جدی جدی احضار کنیم ولی فکر کنم اگه هم روحی چیزی بیاد از نوع جن باشه نه از مدل روح گذشتگان ولی خب باید امتحان کرد.
راستی چرا تا حالا جناب یکی برات کامنت نذاشته، خب تو که نمی دونی اما من از کامنت های جناب یکی خیلی خوشم میاد.
خب خیلی حرفیدم فعلاً بای
همیشه همیشه شاد شاد شاد شاد باشی.

نخودی جان. چرا خودت و ساند فورج را اذیت می کنی؟ برای این کار می توانی مثلا از digital voice استفاده کنی. این نرم افزار حتی برای من کمشنوا هم در سرعت های نسبتا بالا جواب داده و توانسته ام صدایش را تشخیص بدهم.

سلام
جناب عابدی اذیت! من و ساند فرج با هم خیلی رفیقیم تازه این دیجیتال رو هم دوست ندارم یه طورایی هست تازه با ساند فرج کلی امکانات دیگه هم دم دست هست اما خودم به دوستای بینام این دیجیتال رو معرفی کردم و کلی ازش خوششون اومده، مرسی کامنتیدید.

سلام.
باز من اومدم.
نخودی عزیز. کلید های شیفت و به علاوه روی ماشین حساب کیبوردت رو زمان پخش فایل از کی ام پلیر بزن تند میشه. کلید های شیفت و منهای ماشین حساب رو با هم بزن کند میشه. اگر هم مثل من کیبوردت ماشین حساب نداشت نام لاک رو روشن کن کلید های بالا رو که نوشتم پیدا کن و بزن بعدش نام لاک یا همون نام پد رو خاموش کن حله.
روی سیستم من بعد از روشن کردن نام پد کلید به علاوه کلید اِسلَش و کلید منها کاف فارسی هست.
اصفهان. وای کاش می شد می اومدم. هرچند شدنی نیست ولی الان حس می کنم دستم رسیده به دستت که بفشارمش و دست و دلم از دیشب گرم تره. ممنونم عزیز.
روح. روی سر ما که این جناب روح حسابی موتور۳چرخه راه برد، امیدوارم تجربه های شما بهتر از مال ما باشه.
خوشحالم که به آن سوی شب سر می زنی عزیز. فایر فاکس. وای افتضاحه. خود من یکی دیگه به دادم رسید وگرنه عمرً اگر می تونستم.
جناب یکی. خدا بگم چیکارش کنه با این نظراتش. چی می تونم بهش بگم؟ زورم نمی رسه بهش. مگه دستم به اسمش نرسه.
به نام شما نظر بذارم؟ یعنی جعل امضا کنم؟ جناب وکیل! شنیدم این۶ماه زندانی داره. گناه دارم به خدا.
شوخی کردم.
سخت نگیر. عصبانی هم نباش. بلاخره ثبت نام هم می کنی و درست میشه. شما نظر اونجا بذاری یا نذاری عزیزی و هر زمان اومدی قدمت روی چشم.
خوشحالم که هستی عزیز و ممنونم از حضورت عزیز و ایام به کام عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید