خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

کمی هم انصاف، بد نیست به خدا

سلام
از کجا شروع کنم که نظرات غیر کارشناسی برخی از دوستان دل آدم را به درد میآورد و این امر واقعا باعث تاسف است.
اصولا مشکل از آنجا شروع میشود که خبری نادرست و بهتر بگویم خبری ناقص در این وب منتشر میشود با این مضمون که
بچه ها گریه کنید که ما نابیناها باز هم باختیم
و به دنبال آن برخی از دوستان صرفا از روی احساس و نادانی و نه آگاهی اظهار نظر میکنند.
مجتبای عزیز دوست خوب من تو را به خاطر دغدغه هایی که داری و دلسوز هم نوع خودت هستی از صمیم قلب دوست دارم و این که از بعضی از لابیگری ها و کار های غیر کارشناسی در این کشور ناراحت میشوی و میرنجی درک میکنم.
تو مدیر این سایت هستی پس باید بدانی و شک ندارم که میدانی مسوولیت سنگینی داری. پس انتظار از تو اینه که اگر خبری را در اینجا منتشر میکنی دقیق شفاف و درست باشد. اشاره کردی این قرارداد برای نوید 5 و محصولات بنجل شرکت پکتوس است در حالی که این قرارداد برای محصول جدیدی از شرکت پکتوس است که هنوز رو نمایی نشده من تو و سایر دوستان چه طور میتوانیم چیزی را که هنوز بیرون نیامده زیر سوال ببریم و حتا آن را از چپ و راست بکوبیم.
نکته ی دوم اینه که اصولی را در کار روزنامه نگاری یا کلا سایت های خبری که گوشکن هم جزئی از همین محسوب میشود داریم مبنی بر این که نویسنده ی خبر حق ندارد در نوشته اش قضاوت کند اگر بحث خبری تحلیلی است نویسنده باید طوری عمل کند که صرفا بیطرفانه مطلب را همان چه که هست بنویسد و قضاوت را به مخاطب واگذار کند. تو نه تنها در نوشته ات قضاوت کردی بلکه از واژه هایی استفاده کردی که بار معنایی سنگینی دارد مثلا گفتی خیانت انعقاد قرارداد بهزیستی با شرکت پکتوس.
حال سوال ان است کدام خیانت؟
همانطور که شما عزیزان از دولت انتظار دارید بر اساس قانون سه درصد اشتغال معلولین از شما حمایت کند شرکت هایی که در زمینه ی تولید سخت افزار و نرم افزار برای نابینایان کار میکنند بر اساس همان قانون حمایت از حقوق معلولین از دولت انتظار دارند تا از آنها حمایت کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد. سازمان آموزش فنی حرفه ای یکی از ارگان هایی است که باید از شرکت هایی از این دست حمایت کند که البته نمیکند یا سازمان بهزیستی یکی دیگر از آن دسته از ارگان هایی است که وظیفه دارد چنین شرکت هایی را تحت حمایت مالی قرار دهد.
حال موضوع اصلی آن است که شرکت پکتوس محصولی را تولید کرده و البته هنوز هم نامگذاری نشده ولی احتمالا با نام نوید 6 وارد بازار شود. بهزیستی هم میخواهد امتیاز این محصول را بخرد
تا به رایگان در اختیار نابینایان قرار دهد. یعنی هم حمایت از شرکت پکتوس و هم حمایت از حقوق نابینایان به قول صحبت های این روزها یک قرارداد برد برد. یعنی هم نابینایان برای خرید آن محصول دیگر مجبور نیستند پول های گزاف بدهند و هم پکتوس بخشی از هزینه ی محصولی را که تولید کرده به صورت یک جا دریافت میکند.
حال سوال آن است که آیا این پول حق آن شرکت است یا نه
در پاسخ باید بگویم اگر ما در ایران چند شرکت برای تولید نرم افزار و سخت افزار ویژه ی نابینایان داشتیم شاید میتوان گفت این پول ها باید در اختیار رقبای دیگر قرار میگرفت اما وقتی فقط همین پکتوس در ایران برای تولید سخت افزار ویژه ی نابینایان فعالیت میکند اگر بهزیستی از همین شرکت هم حمایت نکند که آنها هم انرژی و فعالیت خود را در حوزه های دیگر میگذارند.
برای بهتر جا افتادن مطلب مثالی میزنم.
مجتبا اگر گوشکن تنها سایت اینترنتی برای نابینایان در ایران بود و بهزیستی میخواست از تو حمایت کند و همه ی هزینه های سایتت را بدهد با این فرض که سایت تو مشکلات و نقاط ضعفی هم داشت آیا انصاف بود بگوییم بهزیستی دارد در حق بچه های نابینا خیانت میکند و این پول را نباید به گوشکن بدهد و بهتر بود این هزینه ها صرف کار های دیگر میشد؟
قطعا نه، حتا اگر این سایت نقاط ضعف زیادی هم داشته باشد باز هم باید حمایت شود تا مدیرش که تو باشی دلسرد نشوی و این سایت را جمع نکنی.
تخته کردن در شرکتی که خدماتی را هم داشته و اصولا پاک کردن صورت مسئله چه کمکی را به ما میکند و آیا سودی دارد؟
اگر پکتوس مشکلات و نقاط ضعفی هم دارد که قطعا دارد و در ان شکی نیست همه ی شمایی که در این زمینه تخصصی دارید حمایتش کنید راهکار ارائه بدین تا اصلاح بشه
کسانی که ادعا میکنید برنامه نویسی بلد هستید و ظاهرا به ظن خودتان خیلی حرفه ای هم هستید تا به حال شده یه زنگ به شرکت پکتوس بزنید و از مدیران آن توضیح بخواین که برای بر طرف کردن فلان نقطه ضعف چرا کاری نمیکنید و یا اگر خودتان صاحب نظر هستید آیا اشکالات و ایرادات را منتقل کردین و راه حل ارائه دادید؟
اگر آره و نتیجه ای حاصل نشده آن وقت حق دارین انتقاد کنید ولی چرا کسانی که خودشان برای اصلاح و بهتر شدن و توسعه ی این شرکت که باز هم تکرار میکنم تنها شرکت ویژه ی تولید سخت افزار برای نابینایان در ایران است کاری نکرده اند چرا فقط کورکورانه و بدون آگاهی انتقاد میکنند.
دوستان انقدر ساده انگارانه اظهار نظر نکنید بهزیستی به همین راحتی ها هم به کسی یا ارگانی پول مفت نمیدهد آن هم در این وضعیت بد مالی.
اگر زمینه ی سو استفاده به راحتی در این وادی باز بود چرا بعد از 22 سال که شرکت پکتوس تاسیس شده هنوز هیچ سازمان و نهاد دیگری نیومده برای نابینایان کار کنه پس داستان به اون آسانی ها هم که شما فکر میکنید نیست.
من امروز بر خلاف برخی از دوستان که فقط انتقاد کارشان است و از روی احساس نظرات غیر منطقی میدهند در ابتدا سایت های مختلف را بررسی کردم تمامی محصولاتی که این شرکت در حوزه ی سخت افزار و نرم افزار تولید کرده مطالعه و بررسی کردم. مصاحبه هایی که مدیران این شرکت در سال های گذشته با سایت های مختلف کرده اند را با دقت خواندم و در نهایت برای نتیجه گیری نهایی و رسیدن به یک نقد منصفانه از این شرکت با آقای رامین فرجاد رئیس هیعت مدیره ی پکتوس تماس گرفتم و به مدت نیم ساعت با ایشان گفت و گو کردم.
نتیجه آن شد که هفته ی بعد من به آنجا بروم و یه برنامه ی مستند از فعالیت های پکتوس در 20 سال اخیر تهیه کنم و ایشان در باره ی تمامی کار های انجام شده و همه ی محصولات تولیدی شرکت توضیح دهد و به صورت عملی در باره ی آن بحث شود
هم چنین محصول جدیدی که پکتوس تولید کرده و ادعا میکند موتور صوتی نسبتا طبیعی دارد و کاملا با نوید 5 فرق میکند از نزدیک تست و آزمایش شود.
بنابر این من تا خودم از نزدیک محصول تولیدی جدید را نبینم قضاوت نمیکنم که آیا بهزیستی دارد به بچه های نابینا خیانت میکند و دارد آن پول را به هدر میدهد یا نه.
بنده ی خدا یکی از کسانی در آن پست بود که نظرات دلسوزانه کارشناسی شده و منطقی داشت اما او هم از نظرات بعضی از دوستان نا امید شد و اعلام کرد دیگر به این سایت سر نمیزند اما دوست بزرگوار من با کنار کشیدن و پاک کردن اصل صورت مسئله آیا مشکلی حل میشود.
از تو و تمامی دوستان عزیز متخصص در این زمینه دعوت میکنم که در صحنه بمانند و با راهنمایی های خود جامعه ی خویش را کنند آباد.
من در زمینه ی برنامه نویسی و مسائل فنی نرم افزار ها فرد متخصص و صاحب نظری نیستم لذا از دوستانی که در این زمینه اطلاعات بالایی دارند تقاضا میکنم مرا در جلسه با هیعت مدیره ی پکتوس همراهی کنند تا به صورت تخصصی ایرادات و اشکالات نرم افزار های مختلف را در آنجا بررسی و منتقل کنیم همچنین در باره ی تست محصول جدید، نقد دقیق و کارشناسی شده ای داشته باشیم
این آدرس میل منه کسانی که فکر میکنند میتوانند در باره ی مطلبی که گفتم من را همراهی کنند شماره ی تلفن خودشان را به آدرس میل من بفرستند تا با آنها برای روز جلسه هماهنگی کنم
ترجیحا دو نفر از عزیزان در صورت استقبال از این داستان انتخاب خواهند شد تا من را در جلسه ی مدیریت شرکت پکتوس و تهیه ی برنامه ی مستند یاری دهند.
Amirsarmadi68@gmail.com
من سعی کردم در این زمینه شعار ندهم منصف باشم و در نهایت برای رفع نقاط ضعف گام های عملی بر دارم
دوستانی که دلسوز هم نوع خود هستید اگر در حرف هایتان صادق هستید و واقعا کاری از دستتان بر میآید این گوی و این میدان بیایید و حرف های خود را بزنید و با دلایل منطقی اثبات کنید.
اگر پکتوس ناکارامد و ناتوان است کمکش کنید تا روز به روز پیشرفت کند.
دوستان
کمی هم انصاف بد نیست به خدا

۵۳ دیدگاه دربارهٔ «کمی هم انصاف، بد نیست به خدا»

بله. کمی انصاف هم بد نیست به خدا. جناب امیر خبرنگار. شما که خبرنگار هستی و منی که نیستم از ما دو نفر انتظارات متفاوت است. من اگر خبری ناقص، پخش کنم، تقصیری ندارم چون دسترسی و نفوذم کم است ولی شما اگر دیرتر از من آگاه بشوی واقعا جای حرف دارد. شمایی که قرار است توی این زمینه، فعالیت کنی باید زودتر و دقیقتر از من آگاه میشدی. این سایت گوشکن، نه سایت خبری و نه بنگاه اطلاع رسانیست. این سایت، صرفا یک سایت شخصیست که با همکاری امثال خود شماها به یک محله برای دور هم جمع شدن و طرح نظرات تبدیل شده است.
چه روزی قرار است بروی پکتوس؟ بگو من هم آماده بشوم. من حاضرم از کارم از درسم و از دانشگاهم بزنم بییایم تهران ببینم واقعا چه گلی به سر زده اند این آقایانی که شما سنگشان را از خودشان محکمتر به سینه میکوبی؟ شمایی که کاسه ی داغتر از آش و دایه ی دلسوز تر از مادر شده ای!
شما که میتوانی محصول جدید پکتوس را به این خوبی دفاع کنی، آیا از محصول دربداغان و افتضاحی که این شرکت پنج سال پیش تولید کرده و یک سال پیش با بدجنسی تمام به وزارت علوم انداخته هم دفاع میکنی؟ آیا از محصولی که به خاطرش به ازای نفرات، صدها هزار تومان هزینه پرداخت شد و شرکت پکتوس نتوانست و نخواست به من و امثال من پشتیبانی بدهد هم دفاع میکنی؟ آیا این پرسشها را نیز از فرجاد و دوستانش میپرسی؟ آیا بابت میلیاردها پولی که این شرکت در همین بیست ساله از بسیاری از نهادهای کلان کشور گرفته نیز از ایشان میپرسی؟ یا به رونمایی از محصولی که بعد از له کردن هزار معلول قربانی به دست آمده و هنوز هم معلوم نیست چه باشد اکتفا میکنی!
شما مسلما مثلی که می گوید مار گزیده از ریسمان سیاه و سپید میترسد را شنیده اید؟ حتما در باره ی استدلال استنتاجی هم خوب اطلاع دارید. اگر من یک راهی را رفتم و ده متر جلو تر یک حیوان درنده را دیدم به راه شک میکنم. اگر در ده متر دوم باز هم یک حیوان درنده دیدم، شکم به راه بیشتر میشود و هرچه در ده متر های بعدی حیوانات درنده باز هم به چشم بخورند، استدلال من برای اینکه بگویم این راه خطرناک است و استدلالم برای اینکه بگویم هر ده متر یک حیوان درنده در کمین نشسته است، محکم تر میشود. به این می گویند استدلال استنتاجی. ما از طرف پکتوس، یک بار و دو بار نیش نخورده ایم! پکتوس جامعه ی نابینایان را هزاران بار نیش زده است و این قضاوت ما، این طرز برخورد ما، این نگرش ما، همه و همه، ریشه در اعمال و سابقه ی منفی شرکت پکتوس دارد. پس امیدوارم تو و دوستان هم عقیده ات متوجه شده باشید که ما چطور میتوانیم بدون دیدن چیزی به نتایجی در موردش دست یابیم!
شما از محصول جدید پکتوس و اقدام بهزیستی به عنوان یک قرارداد برد برد یاد میکنی در صورتی که هنوز خودت نمیدانی پس پرده ی عملکرد این برنامه چه خبر است! پس شما هم دچار قضاوت و طرفداری از یک جریان فکری خاص شده ای بدون اینکه متوجه باشی در چنین دامی گرفتار آمده ای. مشکل اینجاست که نه من و نه شما هیچ کدام هیچ وقت نمی گوییم که ماست ما ترش است!
این پول، حق پکتوس نیست چون پکتوس هزاران برابر نسبت به خدماتی که انجام نداده پول گرفته، پول گرفته و باز هم پول گرفته. اگر شما چند وقتیست با این برنامه ها و این شرکتها و این جریانات آشنا شده ای، من از دوازده سال پیش در جریان این لابیگری ها و تمام این سو استفاده ها بوده ام. فقط هم پکتوس نیست. جاهای دیگر هم هستند که میخورند و میخوردند. خندق یکی از نمونه های بارز که از وزارت علوم و سپاه، میلیاردی پول میگرفت و برای بچه ها کتاب گویا نمیکرد و آمار سوری ارائه میداد. پکتوس باید و موظف است این برنامه ی جدید را به جبران تمام ضررهایی که تا به حال به بچه ها زده، رایگان ارائه کند که نمیکند. پر واضح است نه شما، نه بهزیستی و نه خود شرکت هیچ یک بر این عقیده نیستید که شرکت از بیت المال سو استفاده کرده باشد.
نمیدانم چرا ولی از نظر من حرفهایت دقیقا از جنس حرفهای خبرنگار های فرمایشی شده است. از جنس حرف های سهیل معینی که ده سال پیش او هم همین حرفها را میزد. شرکت تولید بازی های گویا برای نابینایان در قالب سخت افزار، در سمنان را شما ندیده ای و در سایتم شرحش را نخوانده ای پس. شرکت کومش را چرا حمایت نمیکنند. چون کومشی ها لابی و هزار کار دیگر بلد نیستند. بله. شرکتهای تولید سخت افزار های مخصوص نابینایان فقط به پکتوس خلاصه نمیشوند. شرکت صوت پرداز مگر نیست که دستیار تلفنی مخصوص نابینایان تولید کرده است!؟ شما خیلی جوگیر شده اید. فرجاد و سایتهایی که مطالعه فرموده اید تاثیر شگرفی بر روی شما داشته است گویا!
مثال سایت من با مثال شرکت پکتوس اصلا نمیگنجد و مثل مقایسه ی آیفون تصویری با میخ طویله است که هیچ شباهتی باهم ندارند.
اگر مشکل حقوقی نداشت، مکالماتم را با پکتوس برایت پخش میکردم تا ببینی راهکار ارائه دادم و مؤدبانه هم ارائه دادم و چطور رد کردند و چطور پشتیبانی نکردند و چطور زیر پوستی توهین کردند.
شما چه بخواهید و چه نخواهید، تاریخ، گواه آن است که پکتوسی ها ضعیف عمل کرده اند و هیچ گاه در مقابل عملکرد ضعیفشان پاسخگو نبوده اند.
پس بدان و آگاه باش که ما اشکالات را هزار بار منتقل کردیم و چون شرکت پولش را به قول خودت یکجا گرفته بود، خرش از پل گذشته بود و ما را وقعی ننهید.
پس اگر من انتقادی میکنم و نظری میدهم از روی زمین و هوا نیست. من با پوست و گوشت و خونم لمس کرده ام که می گویم. من پورسانت بگیر جایی نیستم که حالا با آهی عاشق بشوم و با اوهی فراری.
ساده انگارانه تر از ما شما می اندیشید که گمان میکنید بهزیستی به این راحتی پول مفت به کسی نمیدهد. شما مطمئنا چند سال دیگر این نظرات را نخواهید داشت. مطمئن باشید.
من خیلی از مسائل را اینجا نمیگویم که واقعا برای خودم بد میشود و پشت پرده ها را همیشه هم نباید گفت ولی شما این را توهین نمیدانید که یک کسی مثل رییس گاتا، یک کسی مثل رییس خانه ی نور یا یک کسی مثل رییس پکتوس یک محصول را بدون اینکه از فیلتر تست اکثریت نابینایان با تجربه و متخصص گذرانده باشد به ارگان های حمایتی بفروشد؟ اگر ماهور ضعف دارد، اگر پارس آوا ضعف دارد، اگر پکجاز ضعف دارد همه به خاطر این است که پنج نفر یک جا مینشینند برای ده یا شاید صد هزار نفر تصمیم میگیرند و نتیجه این میشود که مشاهده میفرمایید.
تو خبر نداری یک چنین شرکتی چه قدر کلفت شده است. اینها پول را که گرفتند، حاجی حاجی مکه. شتر دیدی، ندیدی. خدا کند که این دفعه برعکس هزار دفعه ی پیش، برنامهشان خوب و مفید و کارا باشد. بر بخیلش لعنت. بالاخره انتظار میرود و بدیهیست که دیگر بعد از آن همه سال باید یک تحول در رویکرد سنتی شرکتی مثل پکتوس رخ میداد. به هر حال، من اگر چنین نرم افزاری باشد و مفید باشد حق خودم و تمام بچه های نابینا میدانم که از آن استفاده کنیم ولی آیا امکان ساخت فایل صوتی با این موتور وجود دارد؟ آیا همه ی امکانات این موتور صوتی آزاد است؟ اینها تا کمتر از یک هفته ی دیگر مشخص میشود ولی قبول دارم: کمی انصاف هم بد نیست به خدا!

مجتبا سلام
گفته هایت همه قبول
آره تو راست میگی من شاید یکی دو ساله وارد این جریانات شده ام و در این زمینه قطعا تجربه هایم کمتر از تو است
اما خدا شاهده که من نخواستم از پکتوس و محصول جدیدش دفاع کنم.
گفتم هنوز ندیده ام پس قضاوت نمیکنم.
حالم به هم میخورد از خبرنگار های فرمایشی
متنفرم از خبرنگار هایی که به قول تو پورسانت میگیرند تا به نفع گروه و جریان فکری خاصی دفاع کنند.
من به خاطر این که همه ی این ابهامات بر طرف شود با آقای فرجاد قرار ملاقات گذاشتم
آره من کم تجربه
من بی اطلاع از لابی گری های شرکتی مثل پکتوس
من نا آگاه از سو استفاده ی این شرکت از بیت المال
تو که همه ی این مسائل را بهتر از من میدانی ازت خواهش میکنم بیا با هم به آن جلسه برویم و همه ی این حرف ها را رو به رو کنیم
همه ی اسناد و مدارکی که مبنی بر سو استفاده ی این شرکت از بیت المال یا نداشتن پشتیبانی قوی و یا توهین به خودت است و در کل تمامی اشکالات و ایراداتی که این شرکت دارد را بیاور تا با رئیس هیعت مدیره ی آن در میان بگذاریم
به تو و همگی بچه های محله قول میدهم اگر آنجا توانستی از حق بچه ها دفاع کنی و حرف هایت را اثبات کنی قول شرف میدهم که از طریق همه ی رسانه ها تمامی این سو استفاده های این شرکت را که تو گفتی رسانه ای و پیگیری کنم و تا آخر از همه ی انجمن ها کمک خواهم گرفت برای شکایت از این شرکت و باز پسگیری حق بچه ها
قرار شد شنبه با آقای فرجاد تماس بگیرم و روز و ساعت ملاقات را هماهنگ کنم.
اگر برای روز دو شنبه ۱۱ آذر میتونی به تهران بیایی برای آن روز هماهنگ کنم
مجتبا در پایان این را بدان اگر نوشته ی من بوی حمایت از پکتوس را میداد بذار به حساب اطلاعات ضعیف من در این زمینه و خبر نداشتن از همه ی کار های کثیفی که به قول تو پکتوس در این سال ها کرده
مگر نه من همیشه طرف حق را گرفته ام و دوست دارم یک خبرنگار آزاد و مستقل باشم
اگر غیر از این بود پیشنهاد کار در کیهان ورزشی را قبول میکردم و الان ماهی حد اقل ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشتم
اما چون خط فکریه من با موسسه ی کیهان جور در نمیاد رد کردم
چون نخواستم برای به دست آوردن پول، زیر بار چیزی برم که خودم قبولش ندارم

سلامی دوباره امیر جان.
البته من با نظر قبلیم قصد خدشه دار کردن وجهه ی همیشه محترمت را نداشتم فقط از نظرم پستت داشت بچه ها را به راه کج می برد مجبور شدم مواردی را متذکر بشوم.
هر وقت گفتی من هستم فقط باید دو یا حد اقل یک روز قبلش بدانم که آماده باشم.
مشکل اینجاست که تمام مدارک و اسناد در بایگانی های سازمانهای حمایتیست یا هم که معدوم شده است.
تنها سندی که من دارم، کارکرد بیست درصدی یا شاید کمتر نرم افزار هاییست که پکتوس برای نابینایان تا به این لحظه در بازار عرضه کرده است.
تنها سندی که هست، آمار تجربی ای که مشاهده کرده اید که اکثریت کسانی که برنامه های پکتوس را داشته اند، آن را کنار گذاشته اند و این یعنی اتلاف پولهای پرداخته شده به علت عدم پشتیبانی شرکت مذکور از برنامه ی تولیدیش.
تنها سند من مکالماتیست که شرکت در آن پوزه اش را زیر تعهدات پشتیبانیش کرده است.
بله. این ها همه غول پولی و ما یک مشت نابینا که دستمان به هیچ جا نمیرسد و اولین کلمه ای که بگوییم و بنویسیم، از نظر وکلایشان جرم و تهمت و افترا و فرافکنی محسوب میشود. فقط و فقط به خاطر یک مشت کاغذ مهر خورده که دست ما نیست.

مجتبا مجدد سلام
این که چه روزی میخوام برم هر وقت مشخص شد حتما باهات قبلش هماهنگ میکنم
اگر اسنادی که بهش اشاره کردی در دست بود شاید میشد کارهایی کرد اما به هر حال ما میریم و تا جایی که از دستمون بر میاد نظرات دوستان و نارضایتی هاشون رو منتقل میکنیم
فکر کنم بهترین راه صحبت رو در رو باشه. حد اقل از من همین قدر کار بر میاد

با درود خدمت شما
من هم حرفهای رئیس رو صد هزار بار لایک میکنم
رئیس شرکت کاکتوس تا به گوشش خورده که یه خبرایی هست و نابیناها دست به اعتراض زدن داره دون میپاشه
به هر حال آدم باید کمی محکم باشه تا یکی مظلوم نمایی کرد فوری خام نشه
به قول مجتبی اینا صد برابر پول محصولاتی که تولید کردن رو از اینجا و اونجا و حتی خود بچه ها گرفتن ده تا محصول مجانی هم که بدن باز کمه از قدیم گفتن
آزموده را آزمودن خطاست
وقتی شرکتی دست به اصلاح اشکالات محصولات قبلیش نزده و نتونسته اونارو رفع کنه بعید میدونم محصول جدیدش هم کمتر از اونا باشه حالا شاید کمی بهتر یا بدتر چون باید با تجربه به جایی رسید ولی اینا هر محصولی که دادن بد تر از قبلی بوده
من و مجتبی و خیلیهای دیگه کوچکترین اعتمادی به این شرکت گردن کلفت کلاه بردار نداریم
مگه این که جبران گذشته کنن و همه ی حق بچه هارو بهشون برگردونن
به قول بر و بچ وقت امتحان فرا رسیده
بدرود

سلام
با بند بند صحبت هاتون موافقم
و با تعامل و دید مثبت هست که به مثبت میرسیم
فرقی هم نمی کنه اون شرکت چه شرکتی باشه
پکتوس یا پارسآوا یا نمی دونم شرکت سازنده ماهور
مهم اینه که یکی هست که تلاش کنه و ما باید بهش کمک کنیم تلاشش و کوششش که برای ما هم هست به نتیجه برسه
خب نمی شه هم که مدیر رو اینجا محکوم کرد یا هر نویسنده احتمالی دیگه ای رو که می تونست نویسنده اون پست یا پست های مشابه باشه
این رو هم باید به دید انتقاد سازنده دونست حالا به زبان خود نویسنده و شرکت های دخیل در این خصوص هم خوب هست با تعامل بیاند دیدگاه ها نظرات و صحبت های بچه ها رو بشنوند تا بتونند بهتر باشند و ما هم بتونیم بهشون کمک کنیم.
مجدد ممنون از پیگیری هاتون
b

نخودی عزیز سلام
من بهترین راه رو در گفت و گو متقابل دیدم.
با شعار دادن و فقط و فقط انتقاد کردن که کار درست نمیشود.
با یک تعامل و صحبت رو در رو است که میشود به نتیجه رسید
در هر صورت من و مجتبا قراره که بریم و رو در رو مشکلات رو مطرح کنیم تا ببینیم به چه نتیجه ای میرسیم
امیدوارم همه ی ابهامات بر طرف شود.
در نهایت تلاش همه ی ما اینه که حق بچه های نابینا خورده نشه و نزاریم عده ای از خدا بیخبر به اسم نابینایان و به نفع خود توشه ای بر چینند
البته توان ما محدوده اما به هر حال هر کاری که بتوانیم میکنیم
تا حد اقل پیش وجدان خودمان شرمنده نباشیم.
اگر هم به نتیجه نرسیدیم حد اقل بدانید که ما همه ی تلاش خود را خواهیم کرد

سلام بر حمایت کنندگان نابینایان! من کوچکتر از آنم که بخواهم در این باره اظهار نظر کنم! اما دوستانی که برای رفتن به این جلسه برنامه ریزی میکنند:‏ بدانند که بازاریابان و مسئولین این شرکت بسیار چرب زبان و حراف و دو دوزه باز و چاخان کن و…‏ و…‏ هستند که هرچه شما جواب دهید فقط حرف خود را تکرار میکنند،‏ مغز آنان مانند یک نوار ضبط صوت است که جمله ای روی آن ضبط شده باشد و زبانشان مانند زمانی است که نوار تبلیقاتی را روی ضبط صوت دو لب قرار داده باشیم که جملات مکرر ضبط شده را تکراری پخش کند!‏.‏ دوستان مواظب باشید حرفهای تکراری آنان شما را دچار…‏ نکند!‏.‏ شرمنده زیاده گویی کردم قصد اهانت به هیچ کسی را نداشتم! فقط نظر شخصیم را بیان نمودم!‏.

مخلص عزیز پژوهنده ی عزیز
از تذکری که دادی ممنونم. من در این دو سال اخیر با بیش از ۲۰۰ نفر از مسوولین، ورزش کاران و شرکت های حقیقی و حقوقی مصاحبه کرده ام. کم نبودند کسانی که با حرف های خود چنان سفسطه و مغالطه کرده اند
من هم دیگه کم کم دارم آب دیده میشم

دوستان گرامی امروز قصد دارم خواهشی از شما عزیزان داشته باشم که امید است با عنایت و بزرگواری شما بتوان این معضل را ریشه کن کرد.
البته شاید سوالی که مدتهاست ذهن حقیر را مشغول بخود کرده است برای شما نیز پیش آمده باشد و پاسخ آن را گرفته باشید یا به ناچار قیدش را زده باشید.
راستش برایم سوال شده این کارشناس و مشاوران عزیز ما یا سایر معلولان در کجای این کره خاکی هستند که هرگز نمیشود زیارتشان کرد.
مگر معلولان چند صد میلیون نفر هستند که چند کارشناس بیسواد در میان آنها گم شدن و ما نمیتوانیم ببینیمشان.
راستش کم کم دارد باورم میشود خداوند ما معلولان را آنقدر دوست دارد که نظرات کارشناسی برای اموراتمان را نیز بصورت پنهان برای ارگان و سازمانها میفرستد.
از شهرداری درمورد معابر عمومی پرسیده میشود چرا به این شکل درست شده یا این مانع های پاشکن چی هستند سر کوچه یا خیابانها گذاشته شده است؟
میفرمایند: ما نظرات کارشناسان خودتان را گرفته و به این گونه عمل کردیم و در این باب کلی هم هزینه کارشناسی پرداخت کردیم.
از خطوط معلولین در مترو سوال میشود، باز پاسخ مشابه همین است.
شرکتهایی که برنامه متن خوان مینویسند: برنامه توسط چند کارشناس خبره و مطلع کارشناسی شده و تمام جوانب ریز به ریز تست شده و اکنون برنامه در اختیار شماست و اگر هم اشکالی درش وجود دارد باید انتقاد را به کارشناسان خودتان بکنید که نظراتشان درست نبوده است.
خلاصه مطلب دوستان بی تمایل نیستم دست کم یکی از این هزاران کارشناس عزیز را زیارت کرده و خواهش کنم درسته سازمان و نهاد های حامی معلولان میلیون میلیون هم نه میلیارد میلیارد از دولت و خیرین عزیز میگیرند و نیم درصدش را هم برای آنان هزینه نمیکنند
اما شما را به وجدانتان بیایید دست کم به همین نیم درصد هم کارشناسی درست بکنید تا از یک باغ گردو برگ پلاسیده ای بکار معلولان بیاید.

سلام به تو دوست بزرگوار من
حسین عزیز دو مسئله اینجا وجود دارد. یکی این که برخی از مسوولین کار خود را آنطور که به نفعشان است بدون هیچ مشورتی میکنند و وقتی از آنها سوال پرسیده میشود به خلاف آن را به کارشناسان نسبت میدهند در حالی که نظر کارشناسانه ای نبوده است.
حالت دوم آن است که واقعا از کارشناسان امر نظردهی هم میکنند اما یا در نهایت به حرف آنها گوش نمیدهند و یا در مواردی هم که گوش میدهند آن کارشناس به خاطر منافع خود چیزی را تایید میکند که شاید خودش هم قبول نداشته باشد.
میدونی حسین، این که ما از بیرون ماجرا قضاوت کنیم خیلی سخته. متاسفانه ساختار های کشور ما بعضیاش واقعا غلطه.
فرض کن تو خودت مسوول و کارشناس نهاد یا ارگانی شدی و تشکیل زندگی هم داده ای. حال اگر بیایند از تو برای پروژه ای نظر خواهی کنن و بدانی که نظرت بر خلاف سیاست های آن نهاد است و اگر مخالفت کنی میدانی که زیرابت زده خواهد شد و شغلت را از دست خواهی داد خدا وکیلی در این صورت تو هم نظری نمیدهی برای این که موقعیت خودت را حفظ کنی
خیلی از این کارشناس ها هم مقصر نیستند.
نه این که نباشند به خاطر سیر کردن زندگی زن و بچه ی شان گاهی مجبورند همرنگ جماعت شوند
شاید شما این را درست ندانی اما اگر خودت را در آن موقعیت قرار دهی به این دست کارشناس ها حق خواهی داد

امیر, مجتبی راست میگه!
من که از پکتوس خیری ندیدم!
راستش نوید پنجو چند وقت پیش دیباگش کردم یه عالمه مموری لیک, و کد غیر بهینه داشت
من موندم کامپایلر سرش درد نگرفته این آشغالا رو کامپایل کنه؟
امیر!
تو روزی که میری اونجا بهشون بگو باید نرم افزارتون اوپن سورس باشه
ببین بهت چی میگن!
ببین به فحش خوار مادر میکشنت!
بهشون بگو این همه حق بچه ها رو خوردین, باید یه چیز اوپن سورس بدین!
ببین چی تو چشمای فرجاد میبینی؟
اون وقت دهن همشون بسته میشه!
اگه بتونی برا پنجشنبه هفته دیگه ردیف کنی شاید منم بتونم بیام اونجا

امیر رضا. من در جایگاهی نیستم که برای کسی یا شرکتی تعیین تکلیف کنم.
اونام اونجا بی کار ننشستن منتظر من که بگم آقا این نرم افزاراتون رو اوپن سورس بدین اونام بگن چشم. خوب شد زودتر گفتی.
چرا به فکر خود ما نرسیده بود.
این شرکت ها تجاری هستند و خودت هم خوب میدانی که هیچ وقت محصولاتشون رو اوپن سورس نمیدن
من وظیفه ی خودم میدونم که همه ی نارضایتی ها و مسائلی که در پشتیبانی ضعیف این شرکت وجود داره رو منتقل کنم و توضیح بخوام.
از نظر مسائل فنی هم که اگر مجتبا بیاد دیگه خودش صاحب نظره و میدونه چی بگه چی نگه.
بهم یه میل بزن شمارت رو بفرست اگر آن جلسه جور شد که خبرت میکنم.
اگر هم دوستان زیر قرار ملاقات زدند که هیچ

درود. دوستان کار شناس و مطلع از شما کمال تشکر رو دارم. هرچی باشه صد میلیون هم صد میلیون هست که برای خرید محصولات آشغال شرکت پکتوس هزینه نشه. نوید ۵ مجانیش هم گرون بود. من مجانی گرفتمش و بعد مجبور شدم یک هزینه ای رو بدم تا از شرش راحت شم. موفق باشید

سلام فروغ
به امید خدا که دیگه شاهد چنین مسائلی نباشیم. و شرکت هایی که برای نابینایان در ایران کار میکنند کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
خوشبختانه در سال های اخیر چند شرکت دیگر هم وارد این کارزار شده است و همین وجود رقیب باعث میشود کیفیت بالاتر برود

درود
امیر جان ببخشید من در کامنت پست مجتبی نظر شما را پسندیدم و واقعا منطقی یافتم و منتظر نظر شما بودم ولی متاسفانه الان متوجه شدم که اتفاقاتی افتاده و من به دلیل اینکه در صفحه اول نبود پست مجتبی دیگر رهایش کردم .
امیر جان با این متنی که نوشتی متاسفانه می خواهم بدون اینکه مد نظر بگیرم ناراحت می شوی به شما بگویم تنها یک تلفن وتماس با رئیس هیئت مدیره اینقدر شما رامتحول نمود که این پست را منتشر کردید و این خود حاکی از بی تجربگی و بی اطلاعی شما از روند کار می باشد و تنها با یک تلفن و یک برخورد واقعا تجاری واقتصادی شما اینقدر مدافع حقوق شرکت شدید ! اینها کارشان را خودشان خوب بلد هستند و اگر نبود این همه یامفت هائی که حق بچه های نابینا بوده را بالا بکشند دیگر تا اینجا نمی توانستند بایستند .راحت بگویم من حتی نام ابزار هایشان را هم نشنیده ام چه برسد به استفاده !آنقدر ما ر خورده اند که افعی شده اند و سر کیسه نمودن خبرنگاری بی تجربه و خوش نیت و خوش فکری همچون شما کاری سهل و ساده است برایشان .
اگر بیست سال است که این شرکت فعالیت نموده و بهزیستی هیچ پول را به راحتی در اختیار کسی یا شرکتی قرار نداده پس در آمد این شرکت از کجاست تنهاشرکت سخت افزاری !
مجتبی به نظر من یا نرو به شرکت و یا اگر می روی به امید حمایت امیر نرو .
مابقی را در کامنت بعدی خواهمنوشت فعلا بهدلایلی از شما عذر می خواهم تا بعد بای

غنبر عزیز درود بر تو.
همانطور که پیشتر گفتم قصد من حمایت از این شرکت نبود. اگر نوشته ی من این چنین نمود میکرد بزار رو حساب این که من همیشه سعی کردم مسائل را خاکستری ببینم و نه سیاه سیاه
به هر حال برای مثال همین سارا بشارت از بچه های گوشکن با همین برجسته نگار تولیدی شرکت پکتوس داره برای بچه های خودمون کتاب میخونه و ضبط میکنه.
من نکات مثبت و منفی را در کنار هم میبینم.
به هیچ وجح قرار ملاقات نگذاشتم تا این که از شرکت پکتوس حمایت کنم
قصد من این بود حالا که میتوانم، از درس دانشگاه و سایر کلاس هایم بزنم و برم و از مدیران این شرکت برای عملکرد ضعیفشان و تست محصول جدید توضیح بخواهم.
قطعا مجتبا هم میآید چون من در این زمینه به اندازه ی مدیر محله اطلاعات ندارم.
شاید اشکال کار اینجا باشد که من نباید در این مباحث دخالت میکردم تا بر چسب هایی به من زده نشود.
اما خدا شاهد است که نیت من فقط و فقط پیگیری ماجرا است و تا جایی که از دستم کاری بر میآید انجام دهم
اگر فکر میکنید گذاشتن این جلسه و رو در رو کردن مسائل کاری عبث و بیهوده است به روی چشم دیگه پیگیری نمیکنم
مثل خیلی ها فقط نظاره میکنم تا به قول شما پکتوس به اسم نابینایان و به کام خود از بیت المال سو استفاده کند

سلام امیر سرمدی گرامی. خوشحالم که بدون جنجال موضوع را پیگیری می کنی. جسارتا سعی کن کمی مختصر تر بنویسی. یعنی مطلبی را که مثلا با صد تا کلمه بیان می شود تا دویست کلمه طول ندهی. تأکید می کنم که این را فقط برای بهبود کارت به عنوان یک خبرنگار منطقی می گویم، هیچ قصد تخریب در کار نیست. اگر آن جلسه با مدیران پکتوس تشکیل شد، از قول بنده بگو که پکتوسیان با مخاطبان خود تعامل بهتری داشته باشند تا زمینه سوء تفاهم کمتر بشود. متأسفانه در این خصوص خیلی ضعیف کار کرده اند.

سلام سعید عزیز
حتما این نکته ای را که گفتی مد نظر قرار خواهم داد و قطعا هر چه متن موجزتر باشد اثر گذاری بیشتری دارد.
نیت من هم همین بوده که به جای جار و جنجال الکی و بیهدف در یک فضای آرام گفت و گو کنیم و همه ی نقاط ضعف و مسائل پیش رو را به مدیران آن شرکت منتقل کنیم.
باز هم مرسی که تذکر دادی

امیر فقط بگم گول نخوریا!
اگه منم بیام میشینم اون آشی رو که پختن دیباگ میکنم ببینم چه خبره!
بهتم ایمیل زدم!
حالا اگه تونستم منم میام ببینم چی کار کردن!
باید به این پکتوس سخت بگیریم!
چه من, چه تو, چه مجتبی و بقیه!

درود
امیر جان خیلی نوشتم متاسفانه پرید !
اما خلاصه اینکه تصمیمی که گرفتهاید یعنی تعامل و حضور در شرکت را می پسندم به شرط اینکه برای تهیه مستند تا آن وقت یک مصاحبه هائی هم با دوستان نابینا داشته باشید و مطالب ایشان و نظراتشان و میزان رضایتمندی و شناخت این محصولات را در آرشیو خبرهایت داشته باشی و همه دوستان در سراسر ایران با ابزارهائی که خود شما دارید قطعا کمک خواهند کرد .بعد طرح این سئوالات و منعکس نمودن آن بدون قضاوت در رسانه های مد نظرتان .اما اگ رخواستید قضاوت کنید لطفا خاکستری ببینید .ولی توصیه می شود که لطفا قضاوت را بر عهده خوانندگان بگذارید .شما رسالت خودتان را به انجام برسانید از برچسب ها و مسائل اینچنینی نهراسید بالاخره هر اقدامی تبعاتی هم دارد .این مسائل شروع خوبی خواهد شد برای همه ما .
سخن روحانی در برابر بازار موبایل امروز این بود که حالا که شرایط مناسب است اقدام به واردات نیازمندیهای کامپیوتر و موبایل کنید تا صنعت مخابرات به بهترین نخو در ایران به انجام برسد و روی سخن ایشان با وارد کنندگان موبایل درجه ۵ چینی هرگز نبوده و نیست .حالا چرا ما با شرایط جدید از امکانات ضعیف بخواهیم با هزینه گزاف استفاده کنیم خیلی بهتر و بیشتر می توان از ورود امکانات مناسب تر بهره جست دوستانضمن تهیه گزارش خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود تا به اطلاع بهزیستی رسانده شود که با شرایط جدید نیاز نابینایان تولیدات داخلی با هزینه بالا و کارآیی اندک نیست و باید از امکانات دنیا در این مقوله بهره جست و محدودیت های ما را کاهش داد دوست من .
حتما با گزارش از نابینایان و همچنین پیگیری جواب آنها و شفاف سازی فضا بدون قضاوت خبرنگار وارد شوید به امید اینکه گامی پیش تر از گذشته بداریم و حاصل همه این بحث ها نیز حرکت به سمت جلو است دوست من .
ما شما را به شاد بودن منطقی بودن و زیرک بودن و همچنین خبرنگار منطقی وقابل وبدن می شناسیم و در آینده ای نزدیک نیز توانمندی های شما بیشتر برای ما محرز خواهد شد .دوست من موفق باشید و با مجتبی هماهنگ .

سلام مجدد به قول بچه های محله عمو غنبر
این که بعضی وقتا مطلب مینویسی اینترنت can not this page میده بهت پیشنهاد میکنم اگر خواستی مطلب های طولانی بنویسی قبلا در word بنویس و هر چند خط یه control s بزن تا سیو بشه و در نهایت اینجا pace کن.
اما در باره ی نظرت باید بگویم من همیشه سعی کردم واقع بین باشم. قطعا اگر همه ی بچه ها خواستن تا مسئله ی شرکت پکتوس را پیگیری کنیم از همه ی دوستانی که این مطلب را میخوانند صمیمانه دعوت میکنم اگر محصولات پکتوس را در سال های گذشته داشته و استفاده کرده اید یا میکنید بیایین همینجا گزارش بدین و نقاط ضعف و قوت آن را بگویید تا همان گونه منعکسش کنم.
عمو غنبر حوزه ی تخصصی من امر ورزش است یعنی در همه ی دنیا هم همینطور است خبرنگاران در یک یا دو رشته ی خاص تخصص دارند و البته که به واسطه ی شغلشان باید از همه ی امور اطلاعات نسبی داشته باشند. لذا از همه ی دوستان دعوت میکنم برای این که ما هر چه دسته پر تر و با اطلاعات بیشتر در باره ی محصولات پکتوس و میزان رضایت مندی دوستان در آنجا حضور یابیم هر گونه شناخت در باره ی محصولات این شرکت را دارند در همین پست منتقل کنند.
من هم بدون قضاوت صرفا انعکاس دهنده ی این گزارشات خواهم بود.

راست می گوید بچه ها باید کمی انصاف داشته باشید
انصاف خیلی خوب است
بابا من هم برنامه نویس نیستم ولی انصافم خیلی بیشتر از اینها هست که شما دارید ها
محصولی که حنوض بیرون نیامده که انتقاد نداره بالاخره یا خوب است یا بد است اگر خوب بود که فبها
وگرنه که مثل قدیم بودجه من و شما از دست رفته توی جیب یک مشت مفتخر که
خوب در این حالت ما منتظر می مانیم تا یکی بار دیگر شرکت یک پول درست حسابی از بهزیستی بگیرد بعد می گویم نا انصاف داشته باشید صبر کنید محصور دوباره بیرون بیایید
این کار را تا ظهور امام زمان ادامه می دهیم شاید روزی انصاف ما درست شود و شاید روزی محصول شرکت پکتوس
راستی امیر عزیز چطوری تو که برنامه نویسی بلد نیستی مستندات سایتها را از سالهای قبل خواندی و نظرت را دادی خیلی باهوشی ها ایول
من هم برنامه نویسی بلد نیستم ولی از همان روان شناسی که بلدم خیلی چیزها را می فهمم و تءمیم می دهم به این
وقتی من هفته قبل پشت درهای بسته با یکی از آقایان بهزیستی کل صحبت می کردم تا ایشان را راضی کنم برای یک امر مهم معلولین پولی در حدود پنجاه هزار تومان اختصاص دهند و ایشان می گفتند که ما بودجه نداریم
وقتی من بارها به آنها گفتم که بابا به جای یک مددکار احمق که هیچی از مشاوره حالیش نیست یک روان شناس معلول بگذارید توی مرکز فاطمه زهرا اصفهان
و خیلی چیزهای دیگر که خودم از نزدیک باهاش آشنا هستم
پس انگار به نظر می رسد بهزیستی نه کار شناسی دارد نه دلسوزی
فقط بچاپ دارد
راست می گه بچه ها انصاف داشته باشید
باید بیشتر از اینها ما را بچاپند وقتی حق صدتا فوق لیسانس است که لپتاب بگیرند و می دهند لپتاب ها را به کار شناسی هایی که در انجمنهای الکی ازشان حمایت می کنند و کسی نیست که برسی کند
ولش کن به درک
وقتی مدیران جامعه اسلامی شاهین شهر را دو سه بار توی سال شمال و مشهد با هوا پیما می برند و این همه بچه بی پدر و بیپول را هیچی باید هم انصاف داشت

سلام چشمک جان خوبی؟
میفهمم که برخورد های نامناسب مسوولان بهزیستی تو را هم مثل همه ی نابینایان رنجانده و از عمق کلامت میشود این ناراحتی ها را فهمید .
حق داری چون در این کشور خیلی از مسوولان در سر جای خود گمارده نشده اند و همین هم باعث تصمیم گیری های غلط و غیر کارشناسانه شده.
قطعا بهزیستی هم یکی از همین حوزه هاست که این مسئله در آنجا بیشتر مشهود است.
در باره ی متن نوشته ام گفتم مصاحبه های مدیران این شرکت در سال های گذشته را خواندم و محصولاتی که تا به حال تولید کرده اند.
همه ی آنها به صورت عام بود و ربطی به برنامه نویسی نداشت یعنی اگر تو و هر کسی آنها را میخواند میفهمید .
در هر صورت چشمک عزیز من به سهم خودم کاری را که فکر میکنم معقولانه و منطقیتر است که همان صحبت رو در رو با مدیران این شرکت است را انجام خواهم داد تا حد اقل جوابی داده شود.
ممکن است این جواب ها و پیگیری ها در نهایت به جایی هم نرسد اما حد اقل من کار خود را کرده ام و شرمنده ی وجدانم نیستم.
منتظر پیشنهادات عزیزان در باره ی مباحث مطرح شده در آن جلسه هستم.
هر چند مجتبای عزیز هم قول داده بیاد که خود اشراف کاملی بر همه ی عملکرد این شرکت در سال های گذشته دارد.

حنوض نه! هنوز!
مفتخر نه! مفت‌خور!
بچه ها! یه کم صحت املا رو بیشتر مد نظر قرار بدید!
من تعجب میکنم!
آخه تقریبا همه‌ی فارسی‌خوان‌ها وقتی کلمه ای رو اشتباه مینویسی اشتباه میخونن!
لا اقل قبل از ارسال متن یه بار از اول تا آخرش رو خودتون با هر فارسی خوان که در اختیار دارید بخونید و تصحیح کنید بعد بفرستید!
اینم پیام بازرگانی من!
اکنون ادامه‌ی برنامه.

امیر!: از قدیم گفتن توبه گرگ مرگه
بابا این پکتوس هر چی داده بیرون از قبلیش بدتر بوده!
هر چیشو دیباگ کردم بیشتر از قبلیش گند زده بودن توش
اینم بیاد لابد همونه دیگه!
البته نظری نمیدم
ولی با توجه به تجربیاتم میگم!
مگه وقتی نوید۵ اومد نمیگفتن از نوید۴ بهتره؟
ببینم, چرا پارسآوا و ماهور پشتیبانی میدن و این نمیده؟
چرا راحت گول میخوری؟
تو یه خبر نگار بیتجربه ای تو بحث نرم افزار
همچین سرت شیره بمالن که نفهمی چه خبره!
مگه این همه نابیناها و کمبیناهای کشورو اینا خر نکردن!
اگرم بهشون سخت بگیری و گیر بدی میخوان با رشوه خرت کنن!
البته میدونم با رشوه خر نمیشی
ولی به هر دری میزنن که گولت بزنن
بهت پیشنهاد میکنم چند نفر که سرشون درمیادو با خودت ببر اونجا
نه فقط من یا مجتبی ها!
چند نفر که همه جوری گیر بدن به نرم افزار پکتوس ببینن چه خبره!
بابا نوید۵ تا جایی که من دیدم ارور میفرمودند!
فقط منابع سیستمو اشغال میکرد!

امیر رضا سلام
چه خبر هست مگه. چرا یه جوری حرف میزنی انگار میخوایم بریم میدون جنگ یا دزد دستگیر کنیم.
ظاهرا نمیدونی وظیفه ی یک خبرنگار چیه. نه شکایت نه جار و جنجال و نه داد و دعوا.
هیچ یک از اینها از من بر نمیاد و اصولا کار غیر منطقیه.
قرار بریم در باره ی مسائلی که دوستان گفتن از مدیران توضیح بخوایم و پاسخ بگیریم. فقط همین.
چرا الکی جَو گیر میشی.
مگه من کیم که بخوام برای شرکتی مثل پکتوس تعیین تکلیف کنم و یا اونارو بازخواست کنم و وارد مباحثی مثل شکایت و از این دست مسائل شوم.
من نه شخصیت حقوقی دارم و نه به نهاد یا ارگان خاصی وصلم.
از من فقط همینقدر بر میاد که تمامی مشکلات و نقاط ضعفی که این شرکت داشته از جمله پشتیبانی ضعیف و پاسخگو نبودن به بچه ها را منتقل کنم و توضیح بخوام.
برای تست محصول جدید و ایرادات فنی نرم افزار های قبلی هم که مجتبا و سایر اهل فن در تهران هستند.

سلام، صحبتهای مدیر را یک میلیون بار از ابتدا تا انتها لایک میکنم. فرمایشات عزیز الله عزیز را نیز مد نظر داشته باشید که حقیقت محض است. تجربیات بنده ی حقیر نشان داده است که جلسات یک طرفه که میان تولید کنندگان نوید و نابینایان باشد تا کنون به جایی نرسیده، سالها پیش (سال های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱) که چنین جلساتی بود و من هم در آن شرکت داشتم، هیچ نتیجه ای در بر نداشت جلسات وقتی موثر خواهد بود که ابتدا کارشناسان مربوطه در بهزیستی و آموزش پرورش استثنایی به وسیله ی نابینایان آگاه نسبت به نیاز های نابینایان و مشکلات محصولات، توجیه شده و سپس طی جلساتی سه جانبه با حضور نابینایان آگاه، تولید کنندگان، و کارشناسان مبادی ذیربط نسبت به نقد محصولات و بیان خواسته ها اقدام شود (چیزی که در سال های ۱۳۸۲ ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ اتفاق افتاد و موجب کاهش خرید این سخت افزارهای نا کارآمد و سپس قدری بهینه سازی آنها گردید.) برایتان آرزوی موفقیت دارم. امیر آقا اگر برای رفتن به آن شرکت مصمم هستید عزیزانی در تهران هستند که خوب میتوانند شما را از اتفاقات سالهای گذشته با خبر کنند تا با آگاهی بیشتر به بررسی مسائل بپردازید. اگر نیاز به معرفی دارید به a_a_hatami@yahoo.com ایمیل بزنید تا معرفی کنم. یا علی.

درود بر آقای هاتمی بزرگوار.
به شما میل خواهم زد تا با نفرات بیشتری هم در این رابطه صحبت کنم.
هر چند دیروز هم با دو نفر صحبت کردم. آنها هم به من گفتن الکی خودت رو در درد سر ننداز.
گفتم من که نمیخوام وارد شکایت و این وادیا بشم.
گفتن در هر حال اعضای این شرکت به جاهایی وصلن که توضیح خواستن و این حرف ها هم فایده نداره.
کاملا با نظر شما موافقم. این که از ریشه و پایه باید مسئله حل بشه. یعنی کارشناس های مربوطه باید توجیه بشن تا اگر محصولی کیفیت نداشت بهش بها ندن.
خلاصه که بچه ها به خدا نمیدونید چه قدر سخته از ته دل بخوای یه چیزی رو درست و اصلاح کنی اما نزارن یا زورت به یک مشت گردن کلفت پولدار نرسه.
با همه ی این اوصاف من میرم تا مشکلات رو منتقل کنم. اینجوری هم که نمیشه ساکت بود و چیزی نگفت

سلام. امیدوارم هر کس میره پکتوس بتونه به خوبی از حق ما نابینایان دفاع کنه.
مشکل اصلی سر اونه که یکی دو شرکت برای تولید سخت افزار مخصوص نابینایان نداریم و حالت انحصاری پیش اومده.
اگه بیشتر بودند مجبور به رقابت می شدند و طبیعیه که محصولاتشون خوب تر از اینی می شد که هست.

سلام حسین عزیز.
مشکل اصلی اینه که ما در یک کشور جهان سوم زندگی میکنیم و مسوولامون در باره ی تجهیزاات مربوط به معلولین اطلاعاتی ندارند. و همین عرصه رو برای جولان دادن شرکت هایی مثل پکتوس کاملا باز میکنه.
اگر ما در وزارت علوم. در شهرداری ها و سایر ارگان ها کسانی را داشتیم که در این امور مطلع بودن اون وقت حاضر نمیشدن برای محصولات بیکیفیت این شرکت صد ها ملیون یا میلیارد ها پول خرج کنن.
البته اون بنده خدا ها هم نیت خوبی دارند یعنی میخوان به ظن خودشون برای نابینایان کاری کنن اما چون مطلع نیستن سرمایه ی بیت المال به هدر میرود.

بهزیستی که مطمئنا کار خودش رو میکنه.
بی تعارف بگم؛ ما هم با شکایت و طرح دادخواست و این جور چیزا حد اقلش به این زودی ‌ها نتیجه‌ای نمیگیریم.
با این وصف من نمیدونم یه قرار ملاقات با حضور دو سه نفر که هم خبرنگار توشون هست؛ هم آشنا به مسائل فنی کجاش اشکال داره که از همین الان داریم آیه یأس میخونیم؟
درسته. خیلی راحت میشه این جلسه رو پیگیری نکرد و حضرات پکتوسی هم از خداشونه که کسی پیگیر نشه.
ولی وقتی استفاده نکردن از محصول مشکلی رو حل نمیکنه؛ شکایت هم با این وضعیت کاغذ‌بازی که تو این مملکت هست؛ کم کمش یه سال کار میبره؛ این جلسه به کجا بر‌میخوره؟
به نظرم دیگه بس کنیم.
اگه کمکی میتونیم بکنیم تا این جلسه از طرف ما هر‌چه بیشتر با دست پر استقبال بشه؛ این گوی و این میدان.
ولی اگه کاری نمیتونیم بکنیم؛ گفتن نمیشه و فایده نداره ما رو به جایی نمی‌رسونه.

سلام سعید جان
آخ قربونت برم که حرف دل من رو زدی.
بعضی از دوستان شرح وظایف خودشون رو نمیدونن و فکر میکنن مثلا مسوولای شرکت پکتوس هم منتظر نشستن ما بریم اونجا بشینیم پوستشونو بکنیم فرداش هم دادگاهیشون کنیم. هفته ی بعدش هم حکم اعدامشون رو بگیریم به خاطر خیانت در بیت المال و فساد مالی.
آخه عزیزای دل من شما که از بالا تا پایین این مملکت رو دارین میبینید چی جوریه.
پس خواهشاً منطقی راهکار ارائه بدین

سلام. من احساس میکنم دوباره قراره یه نفر یه کاری بکنه و هممون قراره تنهاش بذاریم. دوستان اگر جلسات یک طرفه بین نابینایان و پکتوس جواب نداده پیگیریها از طریق بهزیستی و آموزش و پرورش و هر جای دیگه ای هم جواب نداده. در شرایط فعلی این تنها فرصت ماست. من مدتهاست که امیر رو میشناسم و باهاش همکارم. امکان نداره از نظر مالی با پکتوس به نفع خودش به توافق برسه. ولی اگر از نظر فنی به ناحق بتونن قانعش کنن مقصر شما اهل فنید. کسانی که متخصص بودن و امیر رو تنها گذاشتن. یه وقتهایی سکوت کردن از کار اشتباه کردن اشتباهتره. امیر قدمش رو برداشته. یا باهاش تو این جلسه حضور داشته باشید یا دست خالی به این جلسه نفرستیدش. اگر قراره پکتوس زیر ذره بین فنی شما باشه و امیر به تنهایی قرار باشه این کار رو انجام بده خاطرجمع باشید که یه شکست دیگه برای ما در پیشه. آقایون و خانمهای کارشناس. تو این چند روز امیر رو تنها نذارید. تا میتونید بهش اطلاعات درست و مستند بدید تا اگر خدای نکرده اونها امر عاص هستن امیر ابوموسا اشعری نباشه. دیگه واضحتر از این مثال پیدا نکردم. موفق باشید.

سلام شهروزی. خوبی بابایی.
الحق که تو هم حرف دل من رو زدی. ازت ممنونم دوست خوبم.
راستی یه خبر خوب هم اینجا به تو و سایر هم محله ای ها بدم اونم اینه که امروز مهندس نوروزی زنگ زد و گفت دفاعیه ی طرحمون برای فصل زمستون هم نتیجه داده و حد اقل برنامه ی زندگی ادامه داره تا آخر زمستون امسال ادامه خواهد داشت.
فردا هم پس از روی روال افتادن برنامه های رادیو فصلی
زندگی ادامه داره ساعت ۱۳/۳۰ تا ۱۴ پخش میشه.
رادیو فصلی موج ۱۰۵/۵۰ مگا هرتز
اینم یه پیام بازرگانی دیگه

امیر من همه جوره باهاتم!
اگه بتونی برا پنجشنبه هفته دیگه ردیف کنی, شاید من بتونم بیام!
اون وقت اون قدر بهشون سخت بگیرم که گریشون دراد
همچین برنامشونو دیباگ کنم که نفهمن چه جوری مشکلاتشو از حلقومش میکشم بیرون!
ببینم دیگه کی میتونه بیاد تو جلسه کمک؟
امیر, بهت ثابت میکنم پکتوس چه ماریه!
۲۲ سال گند زده حالا باید تابانشو بده!

درود
دوستان عزیز موضوع را سیاسی نکنید از اینکه حاشیه دار شود موضوعات هیچ نفعی به ما معلولان نمی رشد ! قرار نیست که ما برچسب بچسبانیم به فردی و هم چنین عنایت داشته باشید که نظرات افراد بنا به شخصیتشان متفاوت است و محیط هم متاسفانه مسائل عادی که همه می دانید را به راحتی قبول می کند .به نظر می آید که هنوز با این واقعیت کنار نیامده ایم که اینچنین کامنت هائی را می نویسیم .از کسی نمی توان به زور اطلاعاتی را گرفت یا اینکه برخی اصلا حاضر نیستند در موضوعی که احساس نمی کنند وارد شوند یا اینکه کلا فراموشش کرده اند و افسارش را بر پشتش انداخته اند .پس معن نکنیم افرادی را که اطلاعاتشان را در این پست نیم گذارند .هر فردی با بینش خودش فعالیتی را به انجام می رساند .
۲۲ سال فعالیت انحصاری و نرم افزارهای متعدد که نسل جدید همواره از کیفیت نسبتا پائین تری نسبت به قبلی بوده است .
تعداد نسخ توزیع شده بین نابینایان در هر بسته به چه میزان بوده و به چه طرقی در اختیار افراد قرار گرفته است
بهزیستی اگر نرم افزارهای این شرکت را خریداری کرده است با چه شرایطی قرار داد بسته است .اگر قرارداد منعقد شده را در هر مرحله به تفکیک در مستند گرد بیاورید بسیار عالی می شود .
با عنایت به اینکه مسائلی را قبلا در امور نابینایان با نمایندگان ما انجام داده اند می توان پیش بینی کرد که بسته ای را با شرایط هدیه و مسائلی اینجوری به افراد مزبور اهداء کنند که قبل از این نیز از سوی افراد مطلع در این محله یا سایت های مخصوص عنوان شده و علی رغم اینکه ایر با شخصیت تر از این حرف ها است باید هوشیار باشد و هدف کلی و اصلی خودش را تا به انتها دنبال کند و با ترفندهای خودشان میان افراد حاضر تفرقه نیندازند .
آنطور که من قبل از این خ واندم این شرکت مدعی تولید سخت افزارهای نابینایان است وهمین چند وقت قبل مهندسان و متخصصین این شرکت نتوانستند امکانات نابینایان را که به فوروش رساندند را راه اندازی کنند و در واقع اصلا توان شناخت نیاز نابینایان را نداشته و ندارند .بزرگترین معضل این شرکت عدم پشتیبانی تولیدات خودش است و این مهم را بنا بر گفته دوستان و نوشته شما می توان با زبر دشستی و ترفند مسئولانش در برابر فروش محصولات خودش در زمان هایتولید جدیدشان جبران و قول مساعد دادن حل نموده و دوباره همان آش و همان کاسه است یعنی وقتی موفق شوند کل اعتبار را از بهزیستی اخذ کنند دیگر یادشان میرود دوستان من .اینان سیاست کاری اشان همین است و همواره ما نابینایان نیز سعی در تجربه مجدد داریم و اگر کسی از ما هم مطلبی را عنوان کند جدید تر ها موضوع جدید را جدا از قبل دانسته و دوباره دچار طعمه این سروران می شوند !
این شرکت تنها وتنها به دلیل اینکه انحصاری است و زد وبند های بین ایشان و نهادهای حمایتی موجود می باشد مطمئن باشید هر کاری را برای کم رنگ کردن مخالفانشان خواهند کرد .برای اینکه ما بتوانیم به نیتجه ای حضوصول یابیم بهتر است رئوس مطالب مطورحه را امیر در همین پست یا پستی جدید بنویسد و ما با سر فصل مربوطه راهنمائی ها و تجربیاتمان را انتقال دهیم سپس با عنایت به شغل خبرنگاری مناسب سازی سشود مطالب ما و پیگیری شود .من با ارتباط منطقی و به دور از تکرار تجربیات گذشته دوستان موافق هستم و امیرجان هم توان خودش را در برخورد با این مسئله بالا ببرد تا قصاص قبل از جنایت نه ایشان و نه ما انجام نداده باشیم .من مطمئن هستم با درایت و آگاهی از مسائل و به دنبال انتشار گزارش امیر بسیاری از مسائل حل خواهد شد و به امید اینکه خبری جدید ودرخور برای ما از این شرکت استخراج نماید

غنبر عزیز. مرسی مرسی خیلی زیاد
این که در فضایی آرام و منطقی مباحث جمع بندی و منتقل شود همان هدفی است که من دنبالش میکنم.
حالا یا جواب مدیران این شرکت ما را قانع میکند که فبه حل مراد. اگر هم نکرد نشان دهنده ی ضعف جدی این شرکت و عدم پاسخگویی آنها به نابینایان است که در این صورت مسئله باید از طرق بالاتری پیگیری شود.
در صورت دوم باید این داستان توسط انجمن ها و تشکل های نابینایان پیگیری شود البته آن هم با استفاده از وکلای مجرب.

به آگاهی دوستان عزیز میرسانم که چند سال پیش آقای فیضی و چند نفر دیگر از نابینایان با شرکت پکتوس در افتادند و ظاهرا نامه ای برای مسؤولین نوشته بودند, کار به شکایت کشید و اتفاقا آقای دکتر صابری وکیل شرکت پکتوس شد, دوستانمان را به دادگاه کشاندند. البته در جریان دادگاه و حکم احتمالی نیستم دوستان میتوانند با مدرسه خزائلی تماس بگیرند و چند و چون قضیه را از آقای فیضی بپرسند. خلاصه خواستم بگویم که مواظب باشید ممکن است دوباره شرکت پکتوس برود ازتون شکایت کنه و دوباره آقای صابری بشه وکیلشون و یک بار دیگه رکورد حق ال وکاله در کشور را بشکنه.

عمو حسین سلام.
خیالت راحت. در این جلسه من بازجو و پکتوسی ها متهم من نیستند که حالا کار بخواد به شکایت و از این حرف ها بکشه.
باز هم تکرار میکنم من فقط به وظیفه ی خبرنگاری خود که رساندن صدای بچه ها و منتقل کردن مشکلات است عمل خواهم کرد.
در هر صورت از توجهت ممنونم

سلام. از دوستان خواهش می کنم بجای دشنام گویی و اتهام زدن به، با سند و مدرک حرف بزنند. آن نامه را که عمو حسین می گوید بنده هم در جریان هستم. یکوقتی مفصل می نویسم.. افتضاحی بود که یک آقای تحصیل کرده همنوع خودمان بپا کرد و شعار هایی داد تقریبا مثل همین ها که در بعضی کامنت های این مطلب هست؛ چیزی را نتوانست ثابت کند و البته کار به صدور حکم و اینها هم نکشید، که اگر می کشید به سود ما نبود. یک مطلب دیگر. آقای سرمدی، به پکتوسیان پیشنهاد بده در یکی از کنفرانس های گوش کن حضور یابند و توضیح بدهند تا ابهامات رفع شود.

آقا سعید بزرگوار سلام.
یکی از معقولترین پیشنهاد ها را شما اشاره کردید و آن هم درخواست برای یه کنفرانس از طریق اسکایپ یا طرق دیگر است.
امیدوارم این درخواست از طرف مدیران پکتوس مورد قبول قرار گیرد و یکی از آنها یا نماینده یشان از طریق یه کنفرانس مجازی با بچه ها وارد صحبت شوند و نظرات و انتقاد های آنان را از سراسر کشور به طور مستقیم گوش کنند.
حتما پیشنهاد شما مطرح خواهد شد دوست من.

آره میدونم!
نامه نوشته بودن
داشتن یه افتزاهی به بار میاوردن که اگه به بار میومد هنوزم باید دودش میرفت تو چشم خودمون!
همه چیشون با پارتی پیش میره!
مجتبی, امیر و بقیه!:
ببینید, اگه هر چه قدرم تو این جلسه بخواید از زیر زبون این کارکنای پکتوس حرف بکشید, بازم میپیچوننتون
آخه این سیاستشونه!
امیر!:
واقعا فکر میکنی بهت توضیح درست میدن؟
اگه فکر میکنی نمیپیچوننت و باهات صادقن, سخت در اشتباهی
نمیدونی اینا چه قدر موزمارن!
حالا اون بحثایی که میخوای مطرح کنیو بگو تا بچه ها کمک کنن!
که یه وقت نری اونجا کم بیاری

مباحث که بیشتر در باره ی پشتیبانی ضعیف. کیفیت پایین محصولات. دادن چاپگر ها به نهاد های دولتی مثل وزارت علوم، شهرداری ها و ندادن license جدید به آن دستگاه ها که باعث شده یک مشت چاپگر و برجسته نگار در یک گوشه خاک بخوره و این یعنی همان به هدر دادن بودجه های بیت المال.
تعامل بیشتر با افراد نابینای صاحب نظر از طریق فضای مجازی و جلسات ماهانه ی مستمر با آنها.
البته سایت این شرکت هم مشکلات زیادی دارد و پاسخگوی نیاز مخاطبان نیست.
در نهایت تست و آزمایش محصول جدید. همونی که بهزیستی میخواد امتیازش رو بخره.
حالا اگر دوستان پیشنهادات بیشتری برای مباحث مطرح شده دارن بگن تا منتقل کنیم.

با سلام و خدا قوت خدمت تمامی دوستان همراهی که دستی در آتش این همه اجحاف ارگانها و سازمانهای متولی دارند. هنوز در بهزیستی نمونه هایی از اولین برجسته نگارهای تولیدی شرکت پکتوس وجود دارد که از بس مورد بی مهری نابینایان و کم بینایان قرار گرفته (به دلیل دردسرهای استفاده از آن) در نتیجه گرد غربت چندین و چند ساله بر آن نشسته است. حال آنکه همواره در خرید سخت افزارها خدمات پس از فروش وجود دارد که خریدار باید پیگیری کند و فروشنده نیز متعهد به آن باشد. کاربری که می خواهد از برجسته نگارهای شرکت پکتوس در محیطهای مختلف ویندوز استفاده کند, باید چندین و چند برنامه را نصب کند. آنها را با هم هماهنگ نماید تا بتواند بهره ای نه چندان وافی و کافی از آن بگیرد. لذا در درازمدت خسته و درمانده می شود و آن را به کناری می گذارد. خصوصا اینکه ای مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری بسیار نازک نارنجی است و به اندک تلنگری هنگ می کند. این تنها بخشی از نکات ضعف محصولات پکتوس است و تجربه نشان داده بهزیستی عمدتا در خریدهایی این چنین بیشتر به مسایلی غیر از توانمند سازی نابینایان می اندیشد. باعث تعجب و تاسف است که کارشناس نابینایان در بهزیستی نسبت مسایل مربوط به نابینایان, نیازهای آنان, مشکلات آنان در جامعه, محیط کار و…. بیگانه است و اطلاع متوسطی هم حتی از نحوه خواندن و نوشتن نابینایان ندارد. طبیعی است او چگونه می تواند نگرش مثبت و موثری در خصوص ارائه خدمت به این قشر داشته باشد. او فقط می خواهد کارش را رفع و رجوع کند و حقوقش را بگیرد. اگر هم فی المثل کسی در عالم وهم و خیال یافت شود که از خود مایه بگذارد اوامر ملوکانه مانع ادامه فعالیت او می شود. این مطالب را نگفتم برای اینکه همراهان را مایوس کنم از جهت اطلاع رسانی گفتم. چون خود از نزدیک در کنار شعله های این آتش هستم. پس حال که همه بر امواج پر تلاطم سود جویی, پور سانت و هزار و یک واقعیت تلخ دیگر سوار شده اند. ما خود باید دلسوز خود باشیم و خواسته های بر حق خود را نه یک بار, نه ده بار, آنقدر بگوییم و پیگیری کنیم که به نتیجه برسد. سخت تر و شکننده تر شدن شرایط زندگی برای معلولان خود سیاستی است که آنها را از صحنه تعامل و فعالیت و پیگیری به کنار زند. حس بی انگیزگی را در روح و روان فرد معلول ریشه دواند به نحوی که رمق هرگونه فعالیت مثبت را از او بگیرد. ولی ما باید آگاه تر از آن باشیم که بازیچه این سناریو مضحک و البته هدف دار شویم. به امید روزی که اول اتحادمان را بیشتر کنیم. عناصر خائنی را که در جمع خود ما هستند و مسیر را برای آنها هموار می کنند و از آن نفع خود را می برند, منزوی کنیم و با یاری هم ستونی محکم و سدی سترگ باشیم که حتی سهمگین ترین امواج هم خدشه ای بر آن وارد نسازد و با این اراده استوار و محکم بخواهیم آنچه را که حق ماست و سزاوار آن هستیم. پیروز باشید.

سلام مسافر عزیز و گرامی.
الحق که همه ی حرفات عین واقعیت شرایط امروز جامعه ی ماست.
حرفات بخشیش هر چند تلخه اما متاسفانه حقیقت داره. مشکل اصلی هم همین جاست. باید این مسائل و مشکلات از ریشه حل بشه. به امید آن روز.
مرسی که به سهم خودت اطلاع رسانی کردی دوست من.

سلام دوستان عزیز! نمیدونم کسی این پیشنهادو قبول داره یا نه،‏ بهتر است شما که به این جلسه در این شرکت میروید به تعداد نفرات لبطاپ همراه ببرید و نرم افزارهای قبلی شرکت را همراه خود داشته باشید و در حضور مسئولین شرکت نصب کنید و همچنین نرم افزار جدیدشان را نصب کنید و مشکلات نرم افزارها را نشان دهید،‏ در ضمن سیدی جاز کامپیوتر همراه خود داشته باشید و آن را روی کامپیوترهای شرکت نصب نموده تا برای اثبات بتوانید نرم افزار خودشان را روی کامپیوتر خودشان نصب نموده سپس با آن کار کنید تا بهتر مشکلات را بیان کنید!‏.‏ همچنین در برابر ناملایمات در شرکت خونسردی خود را حفظ کنید و به هیچ عنوان پرخاش نکنید و با عصبانیت سخن نرانید،قدیمیها گویند زبان نرم مار را از سوراخ بیرون میکشد،‏ پس مدافعین محترم شما برای حل مشکلات به این شرکت قدم میگذارید نه برای بازخاست،‏ پس باید آنقدر نرم و لطیف صحبت کنید تا با شکست مواجه نشوید،‏ هیچگاه نگویید ما برای دفاع از حق به اینجا آمده ایم،‏ بلکه بگویید ما آلده ایم پیشنهاداتی به شما زحمتکشان اراعه دهیم تا نرم افزاری بهتر برای نابینایان طراحی کنید،‏ و جملاتی از این قبیل بکار برید تا بهتر به نتیجه برسید،‏ حیچوقت در باره باج دهی و باج گیری سخن نگویید،‏ شما به عنوان شاکی وارد شرکت نشوید،‏ بلکه به عنوان مدافع شرکت وارد شوید تا مورد بی احترامی قرار نگیرید!‏.

سلام آقای پژوهنده
اون مورد اول که بر میگرده به دوستانی که در بخش فنی قراره با من بیان.
اما مورد دوم، احسنت.
دقیقا پیشنهاد شما همون شیوه ای که مد نظر منه و منطقیش هم همینه پیاده خواهد شد.
در کلاس های خبرنگاری به ما یاد دادن خبرنگار بازجو نیست. خبرنگار نباید مباحث و سوال های خود را با پرخاش و چهره ی یک شاکی پیش ببره، بلکه باید جَو رو کنترل و مدیریت کنه. چرا که اگر جَو با التهاب پیش بره مصاحبه شونده یا دیگه جواب نمیده یا با آمار های غلط سعی در فرار از مصاحبه میکنه.
از طرف من همه ی این موارد رعایت خواهد شد. مرسی که پیشنهاد منطقی ارائه دادی.

یکی از سوالایی که باید بپرسی اینه که نرم افزارتونو با چه زبونی نوشتید؟
شاید بگید چه فرقی داره؟
ولی داره!
بخوام توضیح بدم یه کتاب باید بنویسم که نه وقت دارم نه حالشو
بعدش آقایونی که میان یه لطف کنن نرم افزارو یه دیباگ کنن

دیدگاهتان را بنویسید