خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
آموزش متنی کار در اتاق‌های کنفرانس اسکایپ, بخش دوم

سلام.

بنا به تصمیم رئیس بر استفاده از روش جدید در کنفرانس‌های محله, قصد دارم تتمه‌ای به آموزشی که چند هفته پیش ارسال کردم اضافه کنم.

بخش اول  این تتمه, برای شرکت‌کنندگان عادی  صرفا جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارد و در واقع مدیریتیست.

ولی چون ممکن است دوستان صاحب اتاق هم بخواهند استفاده کنند این بخش را می‌آوریم.

علاوه بر فرمان‌هایی که در پست قبل گفتم, مدیر اتاق با استفاده از فرمان ستاره 0 1 تا ستاره 05 (star,0,1-0,5) میتواند بدین ترتیب کارهایی را انجام دهد.

(star,0,1) شروع بحث جدید.

(star,0,2) ارائه‌ی نوبت به نفر بعدی.

(star,0,3) پایان دادن به بحث.

(star,0,4) قطع/وصل کردن میکروفن شخصی که نوبت اوست.

(star,0,5) پاک کردن لیست کسانی که درخواست صحبت ارسال کرده اند.

در صورتی که منوی فوق را فراموش کرده باشید میتوانید تنها ستاره و 0 را وارد کنید تا منو برای شما خوانده شود و بعد یکی از اعداد 1 تا 5 را وارد کنید.

اما بخش دوم این آموزش که مخصوص شرکت‌کنندگان عادی کنفرانس میباشد از این قرار است.

در حالتی که مدیر اتاق با دو بار اجرای فرمان (star,5) میکروفن همه‌ی اعضا را قطع کرده باشد, آنها دیگر نمیتوانند با فرمان (star,6) آن‌را وصل یا قطع کنند.

در چنین حالتی تنها راه برای صحبت اعضای عادی این است که مدیر یک بحث جدید را باز کند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس میبایست علاوه بر راه‌نمایی‌های مدیر به پیام‌های خودکاری که به صورت خاص یا عام پخش میشود, توجه کنند.

یکی از این پیام‌ها عبارت ( q&a session started) میباشد.

پخش این پیام نشان میدهد که بحث جدیدی آغاز شده است و شما در صورتی که میخواهید در آن شرکت کنید باید خود را در لیست کسانی که خواستار صحبت هستند قرار دهید.

برای این منظور فرمان ستاره و شش (star,6) را اجرا کنید.

پیامی پخش میشود و از شما میخواهد, در صورتی که میخواهید برای پرسیدن سؤال یا طرح بحث خود اعلام آمادگی کنید, کلید 1 و در غیر این صورت کلید 2 را فشار دهید.

پس به طور خلاصه برای قرار گرفتن در نوبت بحث, میبایست فرمان ستاره, 6 و 1 را اجرا کنید. (star,6,1)

به محض این که نوبت به شما برسد, پیام (ask your question) برایتان پخش شده و میکروفن شما به طور خود‌کار فعال میگردد.

حال میتوانید صحبت خود را آغاز کنید.

با پایان گرفتن صحبت شما و انتقال نوبت به نفر بعد توسط مدیر, عبارت (muted) را میشنوید و میکروفن شما غیر فعال خواهد شد.

پخش پیام (q&a session is over) پایان بحث موجود را اعلام میکند.

دو نکته‌ی مهم در پایان.

1-      در صورتی که بعد از ثبت نوبت به هر دلیلی ارتباطتان با اتاق قطع شود و مجددا برگردید, باید دوباره برای صحبت با فرمان (star,6,1) نوبت بگیرید.

2-      اگر بعد از ورود فرمان (star,6,1) و ثبت نوبت, از صحبت پشیمان شدید, میتوانید با اجرای مجدد همین فرمان خود را از صف انتظار خارج نمایید.

این کار در زمانی هم که شما به تازگی صحبت کرده و به اشتباه دوباره خود را در لیست قرار داده اید, مؤثر خواهد بود.

امیدوارم توضیحات کافی و لازم را داده باشم؛ ولی اگر به هر علتی جایی از مطلب نا‌مفهوم بود, در دید‌گاه‌ها مطرح کنید تا در صورت اطلاع پاسخ دهم.

با سپاس.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «آموزش متنی کار در اتاق‌های کنفرانس اسکایپ, بخش دوم»

درود! من که نمیتونم در کنفرانس شرکت کنم ‏! اما چون دیدم کسی اینجا کاری نکرده،‏ گفتم بیام یه کاری بکنم و زود برم! سعیدجان مگه شما هم اطاق کنفرانس دارید؟! راستی من دوباره پریده بودم الآن یه ساعتس دارم به گوشیم ورمیرم ولی خوشبختانه تلاشم بی نتیجه نبود هم ۳ریال رإنارو گوشیدم،‏ هم عدسی پوست کلفت و راش انداختم!هرهرهرهرهرهر خوب بسمه دیگه ازینجا فرار کنم که دوباره مجتبی نیاد بگه:‏ تووووو چراااا خارج اززززززز موضوع کامنت میزارییییییییییییییییییییی

درود! من از زمانی که وارد دنیای مجازی شده ام ‏! دچار یه سردرگمی خاصی شدم! یه اتفاقاتی را میبینم که نمیدونم باید باور کنم یا بیخیال بشم یا در مورد هر کدام نظرمو بگم! همه جا تیکه پاره کردن تعارف،‏ همه جا چاخان،‏ همه جا لاف،‏ همه جا عدهعا،همه جا…‏ آهایییییییییییییییی کوچولو ها و بزرگ ترهای محله:‏ به دادم برسید،از بس شیطونی کردم:و سر بسر این و اون گذاشتم،‏ از بس…‏ کردم،‏ دیگه علم کمکم نمیکنه که چییییییییکار کنم! راستی پست گذاشتن تومحله را هم بلد نیستم،‏ شماهام که فقط با کامپیوتر کار میکنید و در باره اون آموزش میدهید،‏ بابا جان در این محله یه نفر پیدا نمیشه پست گذاشتن با گوشی را به شیطون یاد بدهد؟! ‏

درود
احسنت بر شما و دستتان درد نکند .من کنفرانس شش را دانلود کردم و کامل گوش کردم برای من سوال بود که چرا کسی حرف نیم زند بعدش تو نوبت هستند وثبت نام یم کنند اما شما گفتید و اجازه خواستید که متن کار را بنویسید و نوشتید و واقعا برای من مفید بود خیلی هم مفید و اما عدسی کجائی عدسی آی عدسی نبین که ببین من چقدر تعارف تکه تکه کردم یک کم برای حرص در آوردن است و همه اش برای تشکر کردن .سعید جان ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید