تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز

سلام به همه ی گوش کنی های عزیز
دیروز تو ایمیلم مطلبی رو مطالعه کردم که
به نظرم مفید بود .تصمیم گرفتم بزارمش تو این پست تا شما هم بخونین
چون کمی طولانی بود در دو پست قرارش میدم
متن در موردفعالیت بدن در بیستو چهار ساعته
که من دوازده ساعت قسمت اول رو میزارم
خوبه که با دقت به خونین

امضا-این سرنوشت دخترکیست که به سرانگشتان پا دستش هرگز به شاخه ی هیچ آرزویی نرسید!

تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز
ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو كورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میكند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید.

ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی كار میكند.

ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح میشود. سیگار كشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

ساعت نه صبح: بدن سفت وسخت بیدار است و زمانی است كه نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است. چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایكس مقاوم است.

ساعت ده صبح: ساعتی كه ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می كند. بدن انرژی زیادی را در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نكته مهم اینكه بین ساعتهای ده تا دوازده احتمال سكته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است.

ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه ای مناسب است كه ممكن است در معاینات قلبی (اكتروكاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشكلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن كاملاً آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل كند.

ساعت دوازده ظهر: دقت افراد كم و انسان دچار خواب آلودگی می شود. اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز كاهش پیدا میكند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری میشود. افرادی كه عادت به خواب نیمروزی دارند حدوداً تا سی درصد خطر سكته قلبی در آنها كمتر از دیگران است.

ساعت سیزده: بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد كاهش پیدا میكند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط كیسه صفرا است كه خوب فعالیت میكند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

ساعت چهارده: احساس خستگی بروز میكند چون فشار و ترشح هورمون ها كم میشود. برای افرادی كه از دندانپزشكی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت كمتر احساس درد میكنند. این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

ساعت پانزده: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد و حافظه خوب كار میكند و مرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی كمتر از آن چیزی كه بدن در صبح داشت.

ساعت شانزده: برای ورزش كردن بهترین ساعت است فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.

ساعت هفده: فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد. نیرو افزایش پیدا میكند، اكسیژن زیادی استفاده میشود، كلیه ومثانه خوب كار میكند. زمانی است كه ناخنها و موها خوب رشد میكند، اسید معده افزایش پیدا میكند به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

ساعت هیجده: الآن زمان مناسبی برای خوردن شام است. پانكراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد.

این مطلب ادامه دارد…

درباره یلدا

یلدا هستم. متولد 1365 از شهر بابل استان مازندران، سال 1390 نابینا شدم. دیپلم معماری دارم. فعالیت های جانبیم قبل نابینایی، آرایشگری، نقشه کشی ساختمان، طراحی فضای داخلی بودند. در حال حاضر کارهای مربوط به صنایع دستی یعنی ساخت عروسک های کنفی جالیزی، تابلو، گلدان و همچنین نویسندگی را انجام میدم.
این نوشته در مقاله ها ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

21 Responses to تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز

  1. 1
    Adasi says:

    درود! با تشکر فراوان از نویسنده-فرستنده-هماهنگی-،‏ خیلی جالب و آموزنده است،‏ امیدوارم درک کنیم-استفاده کنیم-بکار بریم،‏ تا موفقتر شویم!‏

  2. 2
    عباس هاشمی says:

    سلام ممنون متن جالبی بود ولی کم پیدا میشه که برنامه روزانشا با این ساعات وفق بده راستی یه سوال اینکه میگن اول صبح ورزش کنید و مفیده پس چیه؟

  3. 3
    بهنام says:

    سلام
    خیییلی عالی بود
    من که لذت بردم
    لطفا پست بعدی رو سریعتر بذارید
    منتظرم

  4. 4
    یلدام says:

    سلام
    خوشحالم که رضایت بخش بوده براتون
    حتما در اسرع وقت

  5. 5

    سلام، مطلب جالبی بود یعنی است، شما 13 ساعت اول رو منتشر کردید، ما بی صبرانه منتظر 11 ساعت بعدی هستیم، بسیار زیبا بود، ممنون، البته با خیلی از عادات امروز مردم منافات داره، ولی چه میشه کرد؟ با علم نمیشه جر و بحث کرد، راستی چرا 12 به 12 این مقاله رو نذاشتید؟

  6. 6
    زهره says:

    خب من سی درصد خطر سکته کردنم بیشتره واییییی
    ولی ساعت 16 خوب بود ما هم ورزشمون همین ساعته یادم باشه کی برم دندون پزشکی دردش کمتر باشه
    جالب بود یلدا جان منتظر ادامش هستم راستی بگو چی هستی کی هستی شناس نامتو اگه دوست داشتی بذار مقسی

  7. 7
    یلدام says:

    سلام
    میگم ها اقای چشمه ی عزیز پیشنهاد میکنم از نو بشمارید
    از 6 ثبح تا 6 غروب معمولا 12 ساعته
    البته اگه شما بگید 13 ساعته ما به نظر شما احترام میزاریم..دی

  8. 8
    یلدام says:

    سلام
    وای نگید تورو خدا
    اینطور که نمیشمارن
    از 6 تا 7 میشه یه ساعت
    بقیشو حالا حساب کنید
    منو مایوس نکن محمد رضا جان
    اون امضاس پای هر چی میشه امضا زد
    این نوع بلاگیشه
    مفهومش اینه خب تلاشم فایده ای نداره به ارزوهام نمیرسم

    • 8.1

      بازم سلام، دختر جان،شما چرا داری منو مایوس میکنی؟
      وقتی ساعت 18 رو نوشتی: یعنی بدن از ساعت 18 تا 19 خصوصیت ساعت 18 رو داره، در نتیجه شما در این پست عملکرد 13 ساعته بدن رو نوشتی.
      در مورد ماجرای امضا هم وقتی میبینم اینقدر ناامیدی، خیلی ناراحت میشم توی وبلاگ شما هم این قضیه کاملا مشهوده،دلم میخواد یه جوری کمک کنم تا از این افکار دست برداری، اما نمیدونم چه جوری.

  9. 9
    یلدام says:

    منم سلام
    اون آخریه ادامه ی مطلب بعدی بود
    خخخخخ
    اول این پست آخر پست قبلیه آخر این پست اول پست بعدیه
    زیاد سخت نگیر
    در مورد منم فکر نکنم کمکی از کسی بر بیاد
    فقط باید به این شرایط جدیدم عادت کنم
    هنوز از خدا و خودم بد شاکی ام
    مرسی از توجهت

  10. 10
    یلدام says:

    اه اشتباه نوشتم
    اول این پست آخر پست بعدیه آخر این پست اول پست بعدیه

  11. 11
    محمد رضا خوشی says:

    سلام حال کردم حای حای حای خیلی عجیب بود

  12. 12
    مبينا says:

    سايت قشنگي داري خيلي خوب بود

  13. 13

دیدگاهتان را بنویسید