میان وعده های خوب هم یار سلامتی:

سلام به بچه های خوش خوراک محله.
امروز یه مطلب خوش مزه و سالم براتون آوردم که بخونید، بلکه دست از خوردن چیپس، پفک، اسنک، و این جور خوراکیهای ناسالم بردارید، اگه خوب بود به منم بگید که این کارو بکنم.

موضوع میان وعده‌ها یکی از آن دسته موضوعاتی است که باید در موردشان زیاد صحبت کرد. همیشه این سؤال مطرح است که آیا مصرف میان وعده در طول روز ضرورتی دارد یا خیر؟
مصرف میان وعده اشتباه نیست البته به شرطی که در انتخاب آن دقت شود. میان وعده‌ها باعث تامین گلوسید و پروتئین مورد نیاز در بین روز می‌شود. گلوسیدها یا همان کربوهیدرات‌ها تامین کننده‌ی انرژی بدن هستند و پروتئین‌ها نیز احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. انتخاب میان وعده‌ی مناسب، بهترین روش برای داشتن تغذیه‌ی سالم و جلوگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی است. البته بهتر است میان وعده‌های عصر بسیار سبک باشد چون فعالیت بدن کمتر می‌شود و به انرژی زیادی نیاز ندارد.
با ما باشید تا چند ایده خوب برای انتخاب میان وعده مناسب را در اختیارتان بگذاریم.
میوه‌ها
همه میوه ها انتخاب‌های فوق العاده ای به عنوان میان وعده هستند. برای اینکه قانون گلوسید-پروتئین رعایت شود بهتر است به همراه میوه‌تان یک مشت آجیل یا 50 گرم پنیر هم میل کنید.
ماست
پا در هر فروشگاهی که بگذارید انواع ماست‌ها در قفسه‌ها ردیف شده اند. ماست هم انتخاب خوبی است چون هم گلوسید دارد و هم پروتئین. توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از ماست یونانی استفاده کنید. این نوع ماست پروتئین بیشتری دارد و میزان چربی آن 0 درصد است.
ترکیب آجیل و میوه‌های خشک
ترکیب مغزها و میوه‌های خشک یعنی ترکیب گلوسید و پروتئین. این میان وعده سالم تامین کننده انرژی بدن است و شما از خوردن آن لذت خواهید برد. هر کدام از میوه‌های خشکی که بیشتر می‌پسندید را انتخاب کرده و با آجیل‌های مورد نظرتان مخلوط کنید. توصیه می‌کنیم از مغزهای خام و غیرشور استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک مشت کوچک از این میان وعده برایتان کافی است. در غیر این صورت کالری زیادی وارد بدنتان خواهد شد.
کمپوت یا سالاد میوه
اگر مصرف میوه کاملا برایتان تکراری شده و می‌خواهید تنوع ایجاد کنید می‌توانید هرازگاهی از کمپوت نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم سالاد میوه درست کنید. خیلی ساده است میوه‌های مورد نظرتان را خرد کرده و مخلوط کنید. در نهایت یک مشت کوچک آجیل هم به آن اضافه کرده و با خانواده محترم میل کنید.
سبزیجات و پنیر
سالاد سبزیجات همیشه بهترین گزینه است. سبزیجات مورد نظر را خرد کرده و به اشکال مختلفی در بیاورید تا فرزندتان هم به خوردنش علاقه نشان دهد. اگر نمی‌توانید او را راضی کنید مثلاً یک لقمه نان و پنیر و گوجه بخورد کمی خلاق باشید. خیار، گوجه‌های خردشده به همراه تکه‌های نان و پنیر را داخل سیخ‌های چوبی بکنید و دستش بدهید. در این صورت میل بیشتری به مصرف آن خواهد داشت.
اسموتی های خانگی
فقط 5 دقیقه وقت لازم است تا یک اسموتی سالم خانگی تهیه کنید. نصف فنجان توت‌فرنگی یا تمشک را با نصف موز و یک فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید. سپس اسموتی خوشمزه‌تان را داخل لیوان ریخته و به عنوان میان وعده قبل از ظهر میل کنید.
مافین‌های خانگی
آشپزی و شیرینی‌پزی در خانه شاه کلید تغذیه‌ی سالم است. کیک‌ها و مافین‌های آماده را فراموش کنید. خودتان دست به کار شوید و مافین درست کنید. مافین‌های بزرگ بیرون معمولاً 500 کالری بیشتر دارد. همین جمعه دستور تهیه‌ی یک مافین خوشمزه را از کتاب‌های آشپزی یا اینترنت درآورید و دست به کار شوید. مافین‌های خانگی هم سالم‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.
غلات صبحانه
غلات آماده طرفداران زیادی دارد. خیلی‌ها یک پیاله غلات را بدون اضافه کردن شیر میل می‌کنند. چون زیر دندان صدا می‌دهد و خوش‌آیند است. توصیه می‌کنیم یک لیوان شیر یا یک تکه پنیر هم به غلاتتان اضافه کنید تا همان قانون گلوسید – پروتئین رعایت شود. موقع خرید روی بسته بندی را بخوانید و محصولاتی را خریداری کنید که حاوی کمتر از 10 گرم قند بوده و فیبرهای غذایی بیشتری داشته باشند.
توجه داشته باشید که پفک، کیک، کلوچه، چیپس، انواع آب‌میوه‌های صنعتی، شکلات‌های شیری، آب نبات و غیره انتخاب‌های خوبی نیستند. اگر عاشق کیک هستید خودتان دست به کار شوید. در این صورت می‌توانید میزان شکر و ترکیبات دیگر را به اندازه اضافه کنید.

مهرداد چشمه

درباره مهرداد چشمه

سلام. من مهرداد چشمه، متولد 22 تیرماه 1343 در شهر قایم شهر در استان مازندران. بزرگ شده در شهر اراک در استان مرکزی. و سالیان درازیست که ساکن شهر کرج در استان البرز هستم. تحصیلات من در حد دیپلم، هست، که البته به خاطر برخورد با انقلاب فرهنگی در اوایل انقلاب و کمبود امکانات در اون زمان با این که سه سال متوالی در دانشگاههای دولتی و تربیت معلم قبول شدم نتونستم به تحصیلات عالی دست پیدا کنم. من کارمند شرکت آب و فاضلاب استان البرز هستم و در شغل شریف اپراتوری تلفن مشغول به خدمت میباشم. از علایق شخصی خودم، میتونم به شنیدن موسیقی ملل، دیدن یا شنیدن فیلمهای کلاسیک و ارزشمند، خوندن رمانهای فاخر دنیا، کامپیوتر و اینترنت و غیره اشاره کنم. پست الکترونیک: mr.cheshmeh@gmail.com آدرس سایت چشمه سرا: cheshmehsara.com آیدی اسکایپ: mr.cheshmeh تلفن همراه: 09121641278 تلفن محل کار: 02632224020
این نوشته در رستوران محله نابینایان ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

28 Responses to میان وعده های خوب هم یار سلامتی:

  1. 1
    یلدام says:

    من گرسنم رفت
    اسموتی
    مافین
    پاپ کرن
    پنیرو سبزی
    آجیلو میوه های خشک
    لواشکو پفکو اینا دلم میخواد
    یادم باشه بچه های محله رو دعوت کنم خونم از کیکام بدم بخورن
    هح البته اگه مسموم نرن
    مطلبت خوشمزه بود زیاد.مرسی

  2. 2
    بهنام says:

    سلام
    وای
    مامااااااااااان
    گشنمه

  3. 3
    ثنا says:

    سلام خیلی جالب بودن ممنون ای ول با آجیل میوه های تازه و خشک شیرینی خونگی سالاد پنیرُ سبزی غلات باهاشون مواافقم بَهبَه میخوام خب

  4. 4
    یلدام says:

    راستی
    لی لی لی لی لی لی لی ل لام لا ل لا لام لام
    دلم خنک اول تر تر تر شدم
    هح هه هه ه ه ه

  5. 5
    ترانه says:

    من به بستنی خیلی زیاد علاقه دارم شیرکاکائو رو هم همین طور هیچ علاقه ای به پفک و تخمه و اینا هم ندارم طرفدار میوه و سالادم فراوون !چکنم که نوشابه رو هم خیلی زیاد دوست دارم!البته سپردم کمتر بخرن چون بیاد تو خونه نمیشه ازش گذشت!

  6. 6

    سلام از نظر من كه ميان وعده اصلي تر از خود وعده هست تازه خوش مزه تر هم هست …
    ميشه گفت ميان وعده براي من نقش اساسي تأمين انرژي رو تعيين مي كنه البته بعد از صبحانه كه اگه نباشه و نخورم و نشه كه بخورم معلوم نيست تا شب كه نه تا يه نيم ساعت بعد دووم ميارم يا نه ولي نهار كه مهم نيست اگه ميوه باشه ….
    ممنون مطلب جالبي بود فقط ميشه ادامه مطلبيش نكنيد بذاريد رو صفحه اصلي بشه خوندش ؟

  7. 7

    يلدا خانمي جون
    اينها
    اسموتی
    مافین
    پاپ کرن
    يعني چه ؟ آيا ؟ خوردنيند ؟

  8. 8
    تبسم says:

    وای از میان وعده گفتی که من طرفدار پروپا قرصشم. مخصوصأ ماست و میوه و غلات…مرسی.

  9. 9
    تبسم says:

    سلام سیتا. آمدی جانم به قربانت…

  10. 10
    شهروز حسینی شهروز حسینی says:

    سلام. خوبه آدم بخواد اعتصاب غذا کنه بعد بیاد اینجا.
    چه خبره بابا.
    یا از چیپس میگید یا از میوه ی خشک و یا از لواشک و خلاصه بابا انصافتون کجا رفته.
    خب آدم دلش میخواد.
    من عاشق برگه زردالو و در کل میوه ی خشکم. میمیرم براش. میخواااااااااااااااااااااااااااااااااام. الآن یه ضعفی کردم که نگو. خدا به خیر کنه. من امشب رو به صبح برسونم خوبه. آخه آدم 3 نصفه شب از این چیزا میخونه؟

  11. 11
    تبسم says:

    به به آقای حسنی. نصف شبت بخیر.

  12. 12
    Azizol lahpajoohandeh says:

    درود! من عاشق آلبالو خشک هستم،‏ چای آلبالو خوردنش لذتبخشه!‏

  13. 13
    شهروز حسینی شهروز حسینی says:

    سلام. همه بدانید و آگاه باشید که من زنده هستم. ولی تا همین چند دقیقه پیش هم حالم خوب بود تا این که پست زهره رو دیدم. بابا این محله معلوم نیست داره توش چی میگذره..

دیدگاهتان را بنویسید