خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
اصول ساده موفقیت:

بعضی چنان در تکاپوی یافتن رازهای موفقیت، اقطار عالم وب را می گردند که جویندگان طلا در قرن هجدهم، امریکا را ! گمان نکنم یافتن رموز موفقیت آنقدرها هم مشکل باشد. موفقیت در زندگی بر اصولی ساده استوار است، هر چند که توانمندی در اجرای این اصول اندکی ممارست می طلبد.
بضاعت افراد موفق سه چیز است: 1. هدفی مشخص که در پی آنند 2. طرحی روشن که برای نیل به هدف در انداخته اند 3.پشتکار و همتی بلند که برای درنوردیدن مشکلات تا رسیدن به مطلوب، توشه راه خود کرده اند.
حالا شما واقعا می خواهید در راه موفقیت گام بگذارید؟ بسیار خوب، سه اصل بالا را که به درستی بکار می گیرید می دانم. اما لطفا این نصیحت مشفقانه را هم چاشنی راه سفر خود بسوی موفقیت کنید: “سرگرم امور خود شوید بیش از آنکه مدام به امور دیگران سرک بکشید!” و “در پی اثبات خود باشید بیش از آنکه مدام برای نفی دیگران هزینه کنید!”. این تجسس در کار مردم و سرک کشیدن بیمار گونه در کار یا زندگی افراد دور و برمان و هزینه کردن برای نفی دیگران که متاسفانه این روزها عادت زشت بعضی از ما شده است، حتی اگر هیچ سیگنال منفی هم به ما ندهد (که صد البته می دهد)، قطعا قاتل وقت ما و عامل درگیر کردن فکر و اندیشه ماست، بی آنکه سر سوزنی در ارتقای ما توفیر کند و یا مثقالی بر سرنوشتمان بسوی خیر و موفقیت موثر افتد.

۱۳ دیدگاه دربارهٔ «اصول ساده موفقیت:»

سلام ممنون …
بله متأسفانه حق با شماست اما خب ممکنه در این مورد هم اصولی وجود داشته باشه که بازم متأسفانه در تخصص من نیست باید در این مورد دست به دامان روانشناسهای محله شد … ولی خارج از بحث روانشناسانه به نظر من وجود مانع درسته باعث کندی راه میشه ولی راه رو به هیچ وجه نمی بنده ….

سلام جناب ستوده و همکار گرامی
استثنا که گمانم بله “هیچ اصلی نیست که استثنا نداشته باشه” البته خب فرق است میان این اصل و آن اصل! اختبار هم یادم هست ولی نمی دونم چرا چندان جدی نمی گیرمش اگه این مدلی پیش برم نیفتم حتماً از آخر اول میشم “البته خدا نکنه”

دوباره سلام. میشه گیر آورد. ولی شما بهتره همون نمونه سوالات اصفهان رو حل کنید. چون تو سوالات فارس مثلاً توی یک سوال, مدنی, تجارت و آیین دادرسی مدنی و حتآ ثبت رو بباهم قاطی میکنند. اما فکر کنم اصفهان هر بخش مستقله چون من سوالات اصفهان رو دیدم.

سلام آمنه جان دلتنگت بودم و نیز دلتنگ ما بقی دوستان اصفهان مرضیه و فهیمه تا اینکه اتفاقی اون متن ازدواجتو خوندم
فقط بگم یاد آن اردوی شمال که با بچه های اصفهان داشتم بخیر یاد ساحل بارانی با دب اصفهانیها بخیر
راستی به مرضیه و فهیمه و خودت سلام ویژه برسان به امید دیدار شاید در بهار اصفهان و شاید شمال تابستان

دیدگاهتان را بنویسید