خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

تبدیل نت های موسیقی به بریل در ایران برای نابینایان توسط انجمن موج نور اصفهان

بنام خدا

انجمن علمی فرهنگی موج نور اصفهان  در نظر دارد اقدام به تبدیل کتاب های  نت موسیقی به بریل برای نابینایان نماید  به همین منظور جلسه ای در تاریخ 22/12/1392 در ساعت 9صبح  با حضور مسؤولین انجمن موج نور و تعدادی از نوازندگان و مدرسین موسیقی در محل خانه ی ریاضیات اصفهان تشکیل گردید و در مورد تبدیل کتب موسیقی  به بریل بحث شد و پس از تبادل نظر تصمیمات زیر به اتفاق آراء اخذ گردید.

  1. قرار شد نرم افزار Good feel تهیه شود.
  2. قرار شد کتب موسیقی با استفاده  از این نرم افزار  Scan ویرایش و به بریل تبدیل شود.
  3. قرار شد آقای داوود جعفری آهنگساز و نوازنده و مدرس پیانو و آکاردئون به کار تهیه ویرایش و تبدیل کتب بریل از کتب موسیقی نظارت کند.
  4. قرار شد کتبی که بیشتر مورد نیاز نابینایان  است برای scan در اولویت باشد همچنین کتب مربوط به همه ساز ها scan و تبدیل  به بریل شود.

لذا  افراد صاحب نظر در این زمینه یا افرادی که امکان ویرایش نت های موسیقی را دارند میتوانند با تماس با این انجمن نظرات خود را اعلام فرمایند. . ضمنا برای آشنایی بیشتر به فایل صوتی ضمیمه گوش فرا دهید.

تلفن تماس: 03116687033

پست الکترونیکی:

mojenoor84@gmail.com

دریافت پرونده ی صوتی پیوست شده به اطلاعیه (نظرات آقای داوود جعفری، استاد نابینای موسیقی)

۱۵ دیدگاه دربارهٔ «تبدیل نت های موسیقی به بریل در ایران برای نابینایان توسط انجمن موج نور اصفهان»

ایول سلام محمد. بالاخره یکی از اهدافم اینه بچه ها بتونند کتب موسیقی درخواستیشون رو توی موج نور بریل کنند که بتونند توی این رشته ادامه ی تحصیل بدند.
مرسی که هستی. اگه کتاب خاصی هم مد نظرت هست و یا نیاز میبینی حتما بگو و نظراتت رو دریغ نکن.

سلام. خیلی عالی میشه اگه بشه. ما که خیلی درد سر کشیدیم و میکشیم. امیدوارم زودتر این هدف عملی بشه. و اگه رو کتب پایه مثل کتب سلفژ و کتب اولیه سازها این قضیه متمرکز بشه فکر میکنم برای بچه هایی که تازه وارد این رشته شدن بهتر باشه. آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و انجمنتون دارم.

سلام مجتبی جان اگر بتوانید به صورت نرم افزار انجامش بدهید به نظر من بهتره چون بعضی ها بریل بلد نیستند از جمله خودم که فقط فارسی بلدم بعدشم تو بازار نرم افزارهای متعدد است اگر بتوانید اونا را با جاز سازگار کنید خیلی توپ میشه .به نظرم بهتر از اینه که بریل تهیه بشه.مرسی فقط نظر من این بود

من خودم الان دارم با برنامه کار می کنم ولی بریل یه چیز دیگس. به هر حال به کامپیوتر نیاز نیست و کسی که موسیقی کار می کنه لازم نیست درگیر جزئیات نرم افزار بشه. البته نمیشه از این موضوع چشمپوشی کرد که سخت شدن کار باعث میشه آدم چیزایی یاد بگیره که از یه هنرجوی موسیقی انتظار نمیره و از اون طرفم نمیشه انتظار داشت هر هنرجویی بیاد با نرم افزار های نوت نویسی کار کنه.

سلام. ملیسا چرا اینقدر بیقراری می کنی. من خودم گیتاری نیستم ولی موسیقی کلا یه حالتی داره که برای شروع لازمه استاد داشته باشی. جدا از نوت باید یاد بگیری چطوری نوازندگی کنی. اگه واقعا دوست داری تصمیم بگیر از سال جدید انرژی و وقت بذاری که پشت کار زیادی می خواد.

سلام و تبریک سال ۹۳
از بانیان این پست چه در موج نور اصفهان و چه در محله متشکرم.
به نظر من هم اگه با بریل و نرم افزاری هم باشه خیلی خوبه اما یه خاهش خاهشمندانه دارم.
با کوتاه نویسی انگلیسی نباشه اگر هم انگلیسیهاش در بریل کوتاه نویسی هست یه آموزش صوتی جامع یا بریل برای کوتاه نویسی آماده بشه خیلی خوب میشه!
والا من انگلیسیم نمره هام بیست و بالاتر از بیست هم بود وقتی تو کتابهای دبیرستان کوتاه نویسی اومد به صفر هم نرسید.
به انگلیسی علاقه زیادی هم دارم و اما به خاطر همین کوتاه نویسی خیلی عقب موندم.
اون زمونا هم مجتبا نمیشناختم که بگم مدیر جان برام کوتاه نویسی یاد بده.
بله برمیگرده به ۱۴ سال پیش آخ دلم برای اونایی که با استعدادتر از خودم بودند و ماندند میسوزه.
راستی یه سری دوستا ازم گلایه دارند که دیگه تو محله پست نمیزنم راستش دارم برای یه سری کیبردها پک ایرانی درست میکنم به همون خاطر شرمنده شدم.
خیلیا احساس میکنند منو محله دعوامون شده ولی چنین نیست و من هم محلیامو دوست دارم و تمامی برادرها و خواهرهای هم محلی را به خاطر لطفشان به اعضای محله میستایم.
موفق باشید.

درود بر شما یک خواهش جدی دارم. آیا ممکن هست کتاب هشتاد + پنج نوای ماندگار برای پیانو رو نیز به بریل تبدیل کنین؟ این کتاب بسیار جامع هست و تنظیماتش خیلی روان و راحته اکثر آهنگهایی که ممکن هست بخواین در این کتاب موجوده میشه لطفا این کار رو انجام بدین؟ ممنونم منتظر پاسختون هستم

دیدگاهتان را بنویسید