خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود نوزدهمین برنامه زندگی ادامه داره

سلام و صد سلام به همراهان صمیمی محله گوشکن.

مثل همیشه با یکی دیگه از قسمت های برنامه زندگی ادامه داره اومدیم. برنامه نوزدهم که چهار شنبه 21 اسفند از رادیو فصلی پخش شد. در این قسمت دانستنی ها، چگونه با نابینایان رفتار کنیم و بخش تحرک و جهتیابی که سر جای خودش بود. در بخش پرونده،  این که چه کسانی اجازه دارند در ورزش نابینایان شرکت کنند و چه افرادی بر حسب میزان  بینایی که دارند شامل کلاسبندی ورزش نابینایان نمیشوند، در مصاحبه با دکتر مرتضی نجفی از پزشکان فدراسیون جهانی نابینایان ایبسا، و پزشک کلاسبند فدراسیون نابینایان کشورمان پیگیری کردیم. مباحث جالبی در بخش پرونده مطرح شد که شاید به نوعی تا به حال در برنامه ای به این شکل به آن پرداخته نشده بود.

اما بخش مهمان خانه، شاید به نوعی یکی از بهترین قسمت های مهمان خانه ما، در چند برنامه گذشته باشد. در این برنامه با خانوم حریر شریعتزاده، همسر سالار عقیلی از خوانندگان موسیقی سنتی کشورمان و استاد ایشان،  صحبت کردیم.

آهای آقا پسرای ماه، دختر خانوم های گل، تو ای هم محله ای،برنامه نوزدهم ما رو از

اینجا با حجم 14 مگابایت دانلود کن

در پایان برنامه، هنر زیبای پیانو خانم شریعتزاده و صدای دلنشین استاد سالار عقیلی  گوشنوازی میکند

من که فرزند این سرزمینم. در پی توشه ای خوشه چینم. شادم از پیشه ی خوشه چینی. رمز شادی بخوان از جبینم.

۲۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود نوزدهمین برنامه زندگی ادامه داره»

سلام بر اشکان و امیر و شهروز و دیگر دست اندرکاران این برنامه ی خوب. از برنامه این بار دکتر جدیدی لذت بردم. بخش پرونده هم خوب بود هرچند من متأسفانه اهل ورزش نیستم و معمولا اخبار آن را پیگیری نمیکنم, ولی چون این بحث ورود افراد بینا به ورزش نابینایان را خیلی شنیده بودم سخنان دکتر نجفزاده برایم مهم بود که ایشان مخالف آن بودند حال نمیدانم آیا همچنان با وجود مخالفت ایشان از این ورزش افرادی سوء استفاده میکنند یا نه؟ دوستان ورزشی میگفتند که مثلا فردی بوده که با ماشین شخصیش آمده در مسابقات نابینایی شرکت کرده و باز برگشته است. به هر حال همه جا سوء استفاده هست ولی دیگر انتظار نداشتیم در این حد باشد که بینایی خود را بعنوان نابینا جا بزند و کسی هم ککش نگزد.
مهمانخانه که دیگر معرکه بود, وقتی آن قطعه ی بی کلام پیانوی خانم شریعتزاده را شنیدم بی اختیار بغض گلویم را گرفته اشکم جاری شد. به گمانم که پیانو نوازی استاد گرامی و هم نوعمان ثریای عزیز در ذهنم تداعی شد. صدای حریر خیلی زیبا بود بهش نمیآمد که ۳۶ساله باشد, آرزو کردم و میکنم که روزی حنجره های زنان جامعهمان از حصر خارج شده بانوان بتوانند نغمه سرایی کرده شور و شعف در جامعه ی آماده به خشونت و پرخاشگری به ارمغان آورند استاد رضایی هم که گل سر سبد بود. کاش شهروز عزیز سؤالات بیشتری میکرد از جمله اینکه آیا اقدامی برای تهیه ی کتب موسیقی به خط بریل کرده اند یا نه, یا بنا دارند بکنند یا نه؟
به هر حال از همه ی شما ممنون و سپاسگزارم.

سلام بر عموی نازنین محله
خوشبختانه با حضور دکتر نجفی به عنوان کلاسبند فدراسیون کشورمان در سال های اخیر شاهد از این دست مسائل نبودیم یا حد اقل کمتر بودیم. در همین مسابقات شطرنج نابینایان در سال گذشته یکی دو نفر در خود مسابقات نو کلاس شدند و از رقابت ها اخراج شدند. امیدواریم روز به روز این مسائل کمتر بشه و نابینایان بتونن به حق خودشون در ورزش نابینایان و کم بینایان برسن.
در بخش مهمان خانه هم چون مهمون اصلی ما فرد دیگری بود فرصت نبود تا با استاد رضایی بیش از این هم کلام بشیم. ایشالا در سال آینده ایشون خودشون یکی از مهمون های ما در بخش مهمان خانه خواهند بود

سلام سعید دست تو هم طلا که دانلود میکنی و گوش میدی.
راستی در هفته بعد یعنی چهار شنبه ۲۸ اسفند برنامه ی ما همون ساعت ۱۳-۳۰ تا ۱۴ پخش میشه. اما در نوروز برنامه ای که در ۶ فروردین و ۱۳ فروردین داریم ساعت ۱۴ تا ۱۴-۳۰ پخش میشه. هفته بعد هم یه آیتم جالب داریم که فکر کنم خوشتون بیاد.
ویژه برنامه های نوروزمون هم که قراره مهمون خونه هاتون باشیم روز های اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم فروردین از رادیو فصلی پخش میشه ساعت ۱۴-۴۵ تا ۱۵-۳۰
یعنی پنج تا برنامه ۴۵ دقیقه ای . اسم برناممون عید دیدنی هستش.
این روزا فقط دنبال هماهنگ کردن مهمون های برنامه هستیم بیشترین مشکل رو در همین بخش داریم. چون همه افراد مشهور واسه عید سرشون شلوغه و شاید باور نکنید برای این پنج تا برنامه تا به حال با بیش از ۴۰ نفر تماس گرفتیم که فعلا فقط دو نفرشون رو تونستیم ازشون قول بگیریم و قطعی کنیم. خلاصه ما برای این که امسال نوروز خوبی رو با برنامه هامون واستون رقم بزنیم همه ی سعیمونو داریم میکنیم. این روزا واسه عوامل برنامه زندگی ادامه داره روز های سنگین و شاید پر استرسی باشه. چون برنامه در کنداکتور نوروز ثبت شده و ما باید هر طور که هست بتونیم طبق طرحی که ارائه دادیم عمل کنیم.
به امید خدا. واسمون دعا کنید

سلام امیرجان خوبی؟ خوشحال شدم وقتی جمعه تو سالن هرندی دیدمت. برنامتا گوش دادم فقط خواستم بگم تو رشته هایی مثل دومیدانی و جودو افرادی را میشناسم که از لهاظ بینایی سالم هستند اما کلاس گرفتن این هرفی که میگم با مدرک مثلا تو دومیدانی اصفهان چند نفر میشناسم که پشته ماشین میشینند و گواهینامه دارند اما کلاس گرفتند و مقام هم دارند. یه بار هم با یکی از بچه ها خواستیم شکایت کنیم و جلو این کارا بگیریم اما بعضیا سنگ جلو پامون انداختند. خدا را شکر ما گلبالیا خیلی خیلی کم از اینجور مشکلات داریم. یه خواهش دارم ازت امیر جان اگه امکانش هست مجددا با دکتر نجفی در این خصوص صحبتی داشته باشی. اگه شد من با مدرک بهشون صابت میکنم که اصلا اینطور که تو صحبتاش گفت نیست. بازم ازت ممنونم از همه دوستانی که این برنامه را تهیه کردند.

سلام عباس عزیز
من هم دیروز از این که یکی از همراهای گل محله رو از نزدیک زیارت کردم خوشحال شدم. آره دقیقا در دو و میدانی، جودو و شطرنج از این مسائل هست. آقای دکتر نجفی هم فقط به مبانی و اصولیات پرداختند و وارد این بحث که الان در جامعه ورزش ما چه اتفاقی میفته نشدند. راستش در این برنامه به جهت این که ما دو تا پرونده رو به این مسئله اختصاص دادیم دیگه امکانش نیست.
اما در برنامه شکوه اراده که روز های دو شنبه و پنج شنبه ساعت ۱۱-۳۰ تا ۱۱-۴۵ از رادیو ورزش پخش میشه و اتفاقا به صورت تخصصی به ورزش نابینایان میپردازه میشه همچین بحثی رو اونجا مطرح کرد و به چالش کشید.
البته باید بگم در سال های گذشته ایشون خیلی زیاد با فدراسیون همکاری نداشتن اما از وقتی که آقای مظلومی به عنوان رئیس فدراسیون نابینایان انتخاب شده یه عزم بیشتری به وجود اومده برای مقابله با این پدیده زشت و دور از اخلاق.
چون همینا وقتی به میادین جهانی برن نو کلاس میشن و مشکلاتی رو برای ورزش کشورمون هم به وجود میارن. امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش هر چه بیشتر این موضوع باشیم

سلام بهنام عزیز
از این دست کار ها و خیلی طرح های دیگه مد نظرمون هست که در فصل بهار و ایشالا اگه عمری باقی بود در تابستون عملیشون خواهیم کرد. این پیشنهاد تو هم به روی چشم در قالبی که بعدا باید واسش تنظیم کنیم حتما بهش خواهیم پرداخت.
راستی یادتون نره فردا دو شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۱-۳۰ تا ۱۱-۴۵ برنامه شکوه اراده در رادیو ورزش رو گوش کنید. این برنامه ۱۵ دقیقه ای از رادیو ورزش موج ۹۲ پخش میشه. البته فرکانسش در برخی شهر ها متفاوته. فردا به مسابقات لیگ دسته اول و دوم گلبال خواهیم پرداخت که جمعه ۲۳ اسفند در ورزشگاه شهید هرندی تهران به پایان رسید.

امیر جون دوباره سلام. میشه اسم این ۴۰تن فرد مشهوری را که گفتی اینجا بذاری تا ما هم بشناسیمشون.
نمیدونم آقای دکتر عباس پور که هم داستان نویس است و هم روانشناس جزو این افراد هستند یا نه؟ اگر خواستی میتونم شماره تلفنش را برات بفرستم. فقط بگو از چه طریق.
شماره من ۰۹۳۹ ۱۳۱ ۷۳ ۹۲ است.
راستی میشه روز ضبط برنامه بیاییم استدیو و از نزدیک با ضبط برنامه آشنا بشیم.
همچنین ازت میخوام که در صورت امکان با نابینایان موفق خارج از کشور هم ارتباط برقرار کنید تا ما آنها را بیشتر بشناسیم.
اگه بتونید با نابینایان موفق غیر ایرانی هم ارتباط برقرار کنید که دیگه نور علا نور میشه.

سلام عمو حسین. اون ۴۰ نفر که الان تعدادشون هم بیشتر شده رو اگه بگم شاید مزش از بین بره. میخوایم سورپرایزتون کنیم. اما این افراد از بین گویندگان، خوانندگان، بازیگران و ورزش کاران سر شناس کشورمون هستند. خودمونیما چقدر هماهنگ کردن با افراد معروف دردسر داره. همش میگن وقت نداریم. فلانجا برنامه داریم. بیثار جا دعوتیم و….
۵ تا مهمون نابینامون رو انتخاب کردیم و مهمون های بینامون هم ۴ تاشون انتخاب شدن و یکی دیگشون هم فردا باید دیگه کارش تموم بشه و کم کم بریم سر ضبط برنامه ها.از لطفت برای معرفی مهمان ممنونم. اما این که بخواین سر ضبط برنامه های زندگی ادامه داره حاضر بشین آره چرا که نه. امکانش هست مثل خانم شمس که دوست داشتن ضبط برنامه رو از نزدیک ببینن و به تهران اومدن. منتاها ۱۰ روز قبلش باید هماهنگ کنی تا کار های آفیشت رو انجام بدیم.
در خصوص این که با نابیناهای خارج از کشور صحبت کنیم ما شخصا استقبال میکنیم. باید با مدیر گروهمون مطرح بشه اگه از نظر شبکه مشکلی نداشته باشه حتما این کار رو خواهیم کرد

سلام و خدا قوت ویژه برنامه های نوروز را هم در سایت قرار بدید امیدوارم روز به روز در زمینه های مختلف پیشرفت کنید و روزی برسه که معلولین در صدا و سیما شبکه ای مستقل داشته باشند و دستندرکاران این شبکه هم بدون مانع تراشی ها از نابینایان علاقمند باشند.

سلام خانوم شمس. ویژه برنامه های نوروز اگر خدا عمری بده حتما.
شبکه مستقل در سیما برای معلولین شاید یک آرزوی دور دست باشه. اما یک برنامه مستقل ویژه ی نابینایان در سیما یک هدف قابل دسترس هستش که چند ماهه دیگه که کمی سرمون خلوت بشه این طرح رو پیگیری خواهیم کرد. هر چند گرفتن برنامه در سیما خیلی سخت تر از صدا هستش

سلام آقای سرمدی خسته نباشید. من که دانلود منیجرم مرده است پس دانلود نکردم. آقا من با یک شبکه مستقل برای معلولین مخالفم کاش هرگز به وقوع نپیونده. آقا مگه هدف آگاهی دادن مردم راجع به نابینایان نیست پس چه لزومی بر جدایی هست!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که نتیجش بشه مثل مدارس استثنائی که یک عده براشون به قیمت فنا شدن کودکیشون باشه
به اطلاعتون می_رسانم که بنده با اینکه در مدارس استثنائی درس نخوانده_ام اما از مخالفین سرسختشم خخخخخخخخ

سلام سیتا. هدف جداسازی نیست. اولا کلا یه همچین چیزی فعلا با ساختار های کشور ما بیشتر شبیهه یه رویا میمونه اما وجود یک شبکه مستقل ویژه معلولین محسنات فراوانی داره.. آره درسته شاید یکی از اهدافه برنامه های ویژه ی معلولین آگاهی بخشی به سایر مردم جامعه هست اما مثلا یک سری برنامه ها نیازه که ویژه خوده معلولین باشه.
مثلا فرض کن اگه یه شبکه اختصاصی واسه خودمون داشتیم در اون راحت میشد مسوولین شرکت هایی که واسه نابینایان کار میکنن دعوت کرد و مباحث مخصوص صفحه خان ها رو به صورت تخصصی بررسی کرد اما وقتی چنین شبکه ای نباشه دیگه مسوولین زیر بار نمیرن که بخوان در شبکه های ملی به چنین مباحثی بپردازن. میگن حالا این که پارس آوا، ماهور و یا پکجاز فلان مشکل رو دارن چه ربطی به سایر مردم داره

دیدگاهتان را بنویسید