خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

بالاخره محصول جدید پکتوس متن خوان طبیعی منتشر شد

دریافت صدای نمونه ی مرد به اسم امید و دریافت صدای نمونه ی زن به اسم آوا

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «بالاخره محصول جدید پکتوس متن خوان طبیعی منتشر شد»

سلام مجتبی جان. از زحماتی که برای سر پا نگهداشتن این سایت میکشی ممنونم. اما در مورد خبری که دادی. من هردو صدا رو گوش کردم، میشه گفت که این صداها برگرفته از ماهور هست. اما باید دید که نحوه کارکرد این نرم افزار از لحاظ کیفی چگونه هست. صدای امید طبیعی تره اما صدای آوا مثل صدای آوای ماهور ماشینیه. فقط یه لطف بکن و نحوه دستسرسی به این نرم افزار رو به بچه ها بگو. با سپاس

سلام. من هم هر دو صدا را گوشیدم. ظاهرا حق با علیرضاست, یعنی این دو صدا الهام گرفته از ماهور هستند, ولی من صدای آوا را بسیار پسندیدم. احساس کردم که دختری خارجی بوده که خودم بهش فارسی یاد داده ام. مکثها بخوبی رعایت شده ارتباط کلمات بخوبی برقرار میشود. مثل صفت و موصوف و مضاف و مضاف الیه..
اگر مشکلات دیگری مثل سرعت و همخوانی با جاز را نداشته باشه, به نظرم میتونه برنامه ی موفقی باشه. اما اگه آوا بیاد نمیدونم با مینا چیکار کنم. چون تاحالا خیلی بهم وفادار بوده گاه چند ساعت یک نفس برام کتاب خونده. دوست ندارم کنارش بذارم. پس پیش به سوی داشتن همزمان آوا و مینا.

برگرفته از ماحور؟
با وجود آقای گلزارنیا که پیشتر در پکتوس فعالیت می‌کرده٬ قرینه بر آن هست که این دو کار از یک طرح مشترک فراوری شده برای تیغیدن دولت و نابینا.
هردو یکی هستند ولی پکتوس هم از آخور می‌خورد و هم از توبره.
فعلاْ باهاش پی‌دی‌اف‌هاتون را بی‌خطر و بی‌زحمت بخونید تا ببینیم چی می‌شه.

اگه بخوام با انصاف باشم، باید بگم صدای امید جالبه.
منتها یه اشکالاتی هم هست.
بعضی جاها که ویرگول هست صدا روی هجای آخر کشش لازم رو نداره و یه دفه قطع میشه که خوب نیست.
سرعت صدای امید از صدای آوا کمی بیشتر بود. ولی بازم به سرعت پارس‌آوا نمیرسه.
روی هم رفته باید کلیت نرم افزار رو تست کرد، تا بشه به نتیجه‌ی بهتری رسید.

سلام دوستان
ای وایی هنوز دوستان جو گیر شدن بابا این صدا ها امید و آوا رو میگم آوا که مال ماهوره و هیچ تفاوتی هم نمیکنه امید هم مال آریاناس چی آریانا دیگه چیه اونم یه اسکریپتی یا یه تکه برنامه هست که بعد از ماهور ساخته شد تفاوتی با ماهور نداره فقت به جای برنا یه صدایی شبیه که که نه همین امید خانه برین تو سایتش نیگا کنید بینم دروغ میگم یا نه بابا کپی برابر با اصل هستش لطفا جو گیر نشید و میلیونی نریزید تو جیبشون از بهزیستی و دولت صد میلیوون گرفتن دیگه شما پول ندین خواهشا خدا چه قدر کلاه بردار تو ایران ریختهبابا تبلیغ الکی نکنید کسانی که ماهور دارن همون خوبه کسانی هم که ماهور نخریدن و پارس آوا جون رو دارن که خیلی بهتر دیگه بابا هر کاری که میخواین بکنید تحقیق کنید بعد هزینه کنید بازم میگمجو نگیرتون

سلام به همه.
دوستان، من مدتیه که دارم روند توزیع این برنامه رو هم از بهزیستی و هم از طریق شرکت پکتوس پیگیری میکنم.
لینک دانلود محصول جدید پکتوس در سایت سازمان بهزیستی قرار گرفته ولی هنوز هیچ کدوم از لینکها کار نمیکنن. مسوول مربوطه در بهزیستی به من گفت که سعی میکنن تا آخر همین هفته مشکل رو حل کنن.
به علاوه، شرکت پکتوس هم شروع به ارسال رایگان دی وی دی برنامه به مراکز آموزش رایانه هر استان و یه تعداد دیگه از افراد علاقه مند کرده.
به گفته مدیر شرکت پکتوس این موتور صوتی نسبه به پکجاز قبلی تغییرات زیادی کرده و مشکلاتش هم حل شده و همونطوری که خودتون هم در نمونه صداها متوجه شدید دو تا صدای جدید و طبیعی بهش اضافه شده.
مطمئنا تا زمانی که این برنامه به دست ما نرسه و بچه ها اون رو تست نکنن نمیشه در موردش هیچ اظهار نظری کرد. به نظر میرسه که بعضی از دوستان دارن قصاص قبل از جنایت میکنن که این درست نیست. هرچند محصولات پکتوس عمدتا دارای مشکلات متعددی بودن اما این دلیل خوبی نیست که محصول جدید پکتوس رو پیش ازینکه آزمایش کنیم مورد انتقاد قرار بدیم.
در ضمن این برنامه متن باز و یا “openSource” نیست.
در
فعلا باید صبر کرد تا نرم افزار به دست همه برسه.

همه میخورند پکتوس هم روش. تنها نابینا است که بینوا باید با نقایص این نرم افزار ها لحظه لحظه جان بدهد. زنده باد ای اسپیک و نرم افزار متن باز NVDA همگی زنده باد بگید به خدا صدای موتوریش رو بزاریم کنار صدتا پکتوسو تو جیبش میکنه تازه بهزیستی هم براش پول نمی فرسته بلکه هر کی اونو دوست داره براش هر چی خواست پول میده. راستش شنیدم سایتش آی پی ایران را تحریم کرده. وگر نه حتماً ازشون حمایت مالی میکردم. خداوند بنیانگذارش رو وارد جَنّاتُ النَّعیم کنه. به خدا متن ها رو با سرعت ۷۵ تا ۹۰ درصد میخونم اوخشم در نمی یاد که هیچ وضوح کلماتش از بین نمیره که هیچ. حنجرش پاره نمیشه که هیچ. لکنت زبان که نداره هیچ خدا پدر مادر این NVDA رو بیامرزه. تو اینترنت و در سایت های فارسی نجات غریق منه. اولش عادت نداشتم ولی بعد فهمیدم مدتها خود را از چه نعمت گرانبهایی محروم کرده اند. در ضمن از دوستانی که زبان فارسی را به آن افزودند نیز شدیداً متشکرم اما نمی دانم چطور میتونم به این پروژه ی ای اسپیک فارسی کمک کنم. آخ زودتر بگم که گوشی های اندرویدی شما نیز مدیون این ای اسپیک و فارسی شدن اون توسط دوستای خوبمونه. تو رو خدا نابینا ها رو به بازی نگیرید. اسباب بازی به اندازه ی کافی در بازار هست در ضمن با این صد ملیون یک اتوبوس اسباب بازی بهتون میدن. هر کی نابیناها رو به بازی میگیره ان شاء الله یک قطره آب راحت از گلوی بی غیرتش پایین نره.

بابا مجتبی من رو بلاک نکنی. به خدا خسته شدیم. تو رو خدا خودت که داری زبان می خونی. اگه کرزوایل و سریال نامبرش نبود چقدر متضرر میشدی. حال اگه یک OCR فارسی بود میدونی نابیناهای ایران مانند موشکی به عمق فضای باز اطلاعاتی پرتاب میشدند. تا کی باید به فلان گوینده یا مؤسسه های پراکنده متوسل شد. این به خدا ظلمه مگر نابینا حق ندارد آزادانه به بهترین و جدیدترین منابع دسترسی داشته باشد. بعد بیا صد تا نرم افزار ناقص متن خوان تولید کن. البته خودم یادم نرفته که زمانی آروزوی خواندن یک کلمه فارسی رو داشتیم. ولی خوب باید نقد کرد تا اوضاع بهتر شود..

سلام من خودم از صدای امید خوشم اومد صدای آوا ی این هم از ماهور از نظر کیفیتی بهتره فکر کنم صداهای این نرم افزار قبلتر از ماهور ساخته شده چون چند سال پیش در برنامه ی نیم ساعت با مجتبی این صدا ها را آقای خادمی گذاشته بودن و هنوز اصلن قرار نبود ماهوری تولید شه به هر حال باید تست شه من که از نوید ۵ هیچ خیری ندیدم با رم ۳۸۴ که هنگ میکرد باید ببینیم که این چه جوری هست

درود بر همه
من اومدم بگم که بابا اون آقا محسن بالایی که کامنت گذاشته من نیستم
همه بهم پیام میدن که نظرتو توی گوش کن خوندم من نبودم من محسن ندرلو هستم
کاش این آقا محسنم بگه که فامیلیش چیه بیشتر بشناسیمش تا اشتباهی باهم لنگه به لنگه نیفتیم

سلام، اینقدر عجله داشتم اسمم را تکمیل کنم که فیلد ایمیل را خالی گذاشتم و وقتی خواستم نظرم را ثبت کنم وردپرس خطای ایمیل را داد. راستش واقعاً عذر خواهی میکنم که به خاطر من دچار زحمت شدید. اما با خواندن نظرتان کمی خنده ام گرفت. جلوی ضرر را هر موقع بگیرید مفید است. چون اسمم رو مرورگر ذخیره کرده بود اصراری در اصلاح مشخصاتم نداشتم. اما الآن درست کردم. امیدوارم خاطره ی بدی از من در ضهنتان باقی نماند. بابا آقای ندرلو همچین نظری نداشته دو تا نظر بالا خودمم. خوش بگذره آقای ندرلو رم اذیت نکنین. همه ی محسنا عزیزم. به افتخار خودم و آقای ندرلو.

نمیدونم چه کسی از یکی دیگه تقلید کرده ولی صدای آوا که همان صدای آوا در ماهوره درسته سینفیسایزر ها میتوانند در نرم افزار های مختلف یکی باشند مثل اِلِکوِنس در نرم افزار هایی مانند تاکس و جاز ولی وقتی اکثر متن خوان های فارسی شبیه هم بوده و کمتر تغییرات زیادی در آن دیده نمی شود که هیچ بلکه برخی نسخه های جدیدتر از نسخه های قدیمی به جای بهبود به بیماری نابود کردن سیستم دچار میشه. اکثر نرم افزار های خوب اولویتشان در این است که با تمامی سخت افزار ها و سیستم عامل های رایج و پرکاربرد هماهنگ باشد. اما در ایران میگویند مشکل از خودتان است گاهی هم سکوت را بهترین جواب میدانند. غیر از آن صدای امید نیز خیلی آشنا است ولی خوب طبیعتاً امید قشنگتر می خونه. بعدشم مهمتر از اون مختل نکردن جاز و سویچ شدن راحت بین صدای Elocuence و صداهای این افزونه است. بعدشم همونطور که دوستان گفتند هماهنگی با سرعت تایپ و سرعت برنامه جاز هم خیلی مهمه با که با شنیدن یک فایل هیچ چیز معلوم نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید