خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
روش قطع صدای برنامه هایی که صدا های اضافه تولید می کنن

سلام. امیدوارم حال همتون خوب باشه. خیلی وقته پست نذاشتم. باور کنید چند بار تصمیم گرفتم یه چیزی بنویسم ولی در لحظه چیزی که شرایطی که میخوامو داشته باشه پیدا نکردم. ترجیح می دم مطلب آموزشی بنویسم که به درد عموم افراد بخوره.

خوب فکر نمی کنم کسی از شما ها باشه که تا حالا با keygen ها یا Setup های پر سر و صدا مواجه نشده باشه. همونایی که بدونه هدفون تقریبا کار کردن باهاشون غیر ممکنه و بخاطر این که اکثرا با خود رابط برنامه ام راحت نمیشه کار کرد صدای آهنگش بدجور اذیت می کنه.
توی این پست می خوام توضیح بدم که چطور می تونیم صدای آهنگ اینجور برنامه ها رو قطع کنیم و اگه خوش شانس باشیم و البته آشنا به صفحه خوان، عملیات مقدس رو تکمیل کنیم.
برای این که این کارو انجام بدیم باید پنجره Volume Mixer رو باز کنیم. در ادامه بیشتر توضیح می دم. این پنجره این امکان رو به ما می ده که میزان صدای برنامه هایی که در حال اجرا هستن و صدا تولید می کنن رو تنظیم کنیم. مثلا در حالتی که ما NVDA و Winamp رو در حال اجرا داشته باشیم می تونیم مشخص کنیم که هر کدوم از این برنامه ها چقدر صدا تولید کنن. ممکنه بخوایم همینطور که با صدای نازنین Espeak اخبار می خونیم موزیک ملایمی هم گوش کنیم ولی صدای موزیک باید طوری باشه که مزاحمتی برای خبر خوندن ایجاد نکنه. پس در چنین حالتی صدای Winamp رو روی مثلا 40% تنظیم می کنیم و NVDA رو روی 100%. دقیقا همین کار رو برای keygen یا هر برنامه ای که صدای اضافه تولید می کنه انجام می دیم.
نکته اصلی که اهمیت پیدا می کنه اینه که وقتی اون برنامه اجرا می شه معمولا اینقدر صدای بلندی داره که حتی انجام دادن این کار ساده ام پیچیده و سخت می شه. راه حل این مشکل در ترتیب قرار گرفتن برنامه ها توی این پنجره هستش. هر برنامه جدیدی که به اجرا در بیاد و صدا ایجاد کنه به عنوان آخرین برنامه در این پنجره قابل تنظیم هست. پس اگه ما قبل از اجرای keygen این پنجره رو باز کنیم، با توجه به این که می خوایم صدای آخرین برنامه رو قطع کنیم دیگه صدا کم اهمیت می شه.

پس روش کار به این شکل هستش:

  1. اگه از JAWS استفاده می کنید با کلید های ترکیبی Insert+F11 لیست مربوط به System Tray رو باز کنید و گزینه Speakers رو پیدا کنید و کلید Enter رو بزنید. اگه از JAWS استفاده نمی کنید یا JAWS این گزینه رو توی لیست System Tray نشون نداد، با کلید ترکیبی Start+B و حرکت با جهتنما ها گزینه Speakers رو پیدا کنید و دکمه Applications رو بزنید.
  2. گزینه Open Volume Mixer رو با جهتنما ها انتخاب کنید و Enter بزنید تا پنجره Volume Mixer که در موردش توضیح دادم باز بشه.
  3. حالا نوبت به اجرای Keygen می رسه. مواظب باشید پنجره Volume Mixer رو نبندین و keygen رو اجرا کنید.
  4. بعد از این که برنامه شروع به تولید اصوات شیطانی کرد با Alt+Tab به پنجره Volume Mixer برگردید.
  5. حالا دو بار Shift+Tab بزنید تا روی گزینه Mute مربوط به برنامه Keygen قرار بگیرید و با Space این دکمه رو فعال کنید.

خوب دیگه کار تمومه.

برای همتون آرزوی سلامتی و شادکامی دارم و امیدوارم سال نو رو نو شروع کنید.

۲۷ دیدگاه دربارهٔ «روش قطع صدای برنامه هایی که صدا های اضافه تولید می کنن»

سلام استاد.
پست مفیدی بود.
فقط سؤال اینجاست که ظاهرا تو ویندوز XP چنین امکانی وجود نداره و من با این که خودم دیگه از XP استفاده نمیکنم، چون میدونم بعضی دوستان هنوز با این ویندوز کار میکنن خواستم بپرسم آیا راهی هست که در XP هم چنین امکانی فراهم بشه یا نه؟

من هم از جناب قنبری بخاطر ارسال این پست مفید ممنون و سپاسگزارم. میخواستم سؤالی بپرسم, ولی چون سعید عزیز در مورد ویندوز ایکس پی پرسیدند و من هم هنوز همین ویندوز را دارم, صبر میکنم تا جناب قنبری جواب سعید را بدهند و بعد چنان چه لازم بود سؤالمو میپرسم.

سلام آقای قنبری.
از آموزش جالبتون متشکرم.
امتحان کردم. خیلی مناسب و مفید بود.
از کلیدهای ترکیبی start+b هم خیلی خوشم اومد. تا حالا کسی راجع به این کلیدهای میانبر مفید هیچچی نگفته بود. براوو.
اما درباره ی برنامه ی پخش موزیکی مثل وینمپ باید بگم که چرا برای کم کردن صدای اون از این قسمت استفاده کنیم؟ خوب صدای خود برنامه رو از محیط برنامه کم میکنیم و کارای دیگه رو انجام میدیم.
بازم از آموزشتون ممنون و خوشحالم. موفق باشید.

سلام چه جالب من فکر نمی‌کردم بشه این برنامه ها رو هم ساکت کرد …
فقط یه سؤال بعضی از وبلاگها هم همین مسأله رو دارند در مورد اونها هم این راه حل عملی هست یا نه؟
بازم مرسی جدید جدی خیلی مفید بود … “البته حالا که یاد گرفتم دیگه از این برنامه ها احتمالاً تو تورم نیفته”

شاید باورت نشه محمد جون ولی من هر وقت اینجا کامنت یا نوشته ازت میبینم واسم تازگی داره.
یعنی با خودم میگم، اوه محمد هم اینجاها مگه مییااااد؟
همیشه واسم تعجبه یکی با روحیات و معلومات تو اینجاها مییاد! گفتم که باورش سخته. الان داری با خودت چی میگی؟ میدونم. داری میگی:
خخخ

خوب آره واقعا خخخ! این چه حرفیه می زنی آخه؟ مگه اینجا کم جاییه؟ حالا آدم برا این که بشناسنش و تواناییهاشو بدونن از خودش می گه و تعریف می کنه. وگرنه هر کسی خودش می دونه که چیکارس. جدا از تصورات دیگران و اونی که از بیرون دیده می شه. بالاخره یکی من می گم یکی تو می گی یکی یکی زیاد می شه.

به هر حال دمت گرم و من مث همیشه بی شعار و بدون در نظر گرفتن رفاقتمون معتقدم که تو یکی از با سواد های کله کامپیوتری ای هستی که خیلی از لیسانس ها و حتی خیلی از فوق لیسانس های کامپیوتر که چشم دار هم هستند رو تشنه میبری چشمه برمیگردونی!
حیف تو که توی یکی از کلانشهرها نیستی.

سلام محمد جان خیلی جالب بود دمت گرم وقتی به شما که اینقدر فعال هستی در رشته کامپییوتر نگاه میکنم کمی از خودم خجالت میکشم محمد من در منتظری درس میخونم اگر یادتون باشه دو سال قبل باهم یک مکالمه ای داشتیم که خدایی ممنون از راه نمایی هایتون

سلام مسعود جان. نه اگه موفقیتی در من می بینی و باشه، تنها احساس مثبتی که می تونی داشته باشی اینه که تلاش خودتو بیشتر کنی. هرچند متأسفانه یادم نیست با هم صحبت کرده باشیم ولی خوشحالم مفید بوده باشم. موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید