خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

آیا اینقدر همت داریم که رسانه ی اینترنتی را برای قشر نابینا دسترس پذیر کنیم؟

باید دست به دست هم دهیم تا این مورد، بهبود پیدا کند و محروم نمانیم.

مقدمه

همیشه یکی از آرزو های خود من این بوده که بتوانم فیلمها و سریال های مورد علاقه ام را هر زمان که بخواهم تماشا کنم. این مهم با دانلود سریال ها از اینترنت تحقق نمییابد چرا که اکثرا یا سایتها فیلتر هستند، یا باید مدام از هر سایتی اشتراک خریداری شود و مدام باید حجم گسترده ای از شارژ اینترنت را صرف دانلود سریال ها کنیم. علاوه بر اینها، همه ی فیلمها و سریالها بر روی اینترنت موجود نیستند و این کار را دشوارتر از آنچه بود مینماید. خوشبختانه، اخیرا خدمتی به نام آی پی تی وی بر روی بستر اینترنت عرضه شده که با خرید یک کد دسترسی با قیمتی بسیار بسیار ناچیز، میتوانیم از تمام شبکه های صدا و سیما بهره مند شویم و علاوه بر آن، میتوانیم امکان دسترسی به آرشیو عظیم صداوسیما را نیز داشته باشیم. فرض کنید در مسافرتی با مسیری طولانی هستید و مایلید به شبکه ی تلویزیونی مورد علاقهتان مشغول باشید. خیلی راحت، موبایلتان را بیرون میآورید و با فشار یک دکمه، شما هستید و شبکه ی مورد نظرتان. مشکل اینجاست که این خدمتی که خیلی هم ارزشمند است، غیر قابل دسترس برای معلولین بینایی طراحی شده است. بدین معنی که مثلا وقتی من برنامه ی آی پی تی وی را روی کامپیوتر شخصیم نصب کردم، نتوانستم با استفاده از برنامه ی صفحه خوانم به امکانات و گزینه های برنامه ی آی پی تی وی دسترسی پیدا کنم. این یعنی اینکه من نابینا قادر به استفاده از امکانات عظیم این برنامه نیستم. بخش پشتیبانی این برنامه، در سایتشان گفته اند که از طرحهایی که موجب بهبود کیفیت خدمت رسانی به همه ی اقشار جامعه بشود استقبال میکنند. اگر فکر میکنید و قبول دارید که ما نابینایان هم یکی از اقشار جامعه هستیم، کمک کنید تا در بخش کامنت های این پست، یک نامه برای بخش پشتیبانی تنظیم کنیم. بعد که نامه را به تصویب یکدیگر رساندیم و در کامنتهای همین پست، تکلیف نامه، مشخص شد، در پستی جدا، نامه را میآوریم و همه ی ماهایی که با نامه موافقیم، در کامنت های پستی که نامه را در آن درج خواهیم کرد، اسم خود را به عنوان امضا کننده مینویسیم و بعدش نامه را به همراه آدرس صفحه سایتمان برای بخش پشتیبانی میفرستیم و اقدامات بعدی را انجام میدهیم و پیگیری میکنیم تا به نتیجه ی نهایی برسیم. پس هدف ما میشود اینکه نامه ای جهت دسترس پذیر کردن آی پی تی وی به بخش پشتیبانی سایت آی پی تی وی بنویسیم و وقتی نامه را نهایی کردیم، امضایش کنیم. در ادامه، اطلاعاتی که ممکن است برای شما مورد نیاز باشد را میآورم و در کامنت ها منتظر جملاتی که باید از طرف ما در نامه، نوشته شود هستم.

آدرس سایت رسانه ی اینترنتی:

http://www.iriptv.net/

رسانه اینترنتی چیست؟

خدمات رسانه ای مبتنی بر نرم افزاری است که شما می توانید به آسانی شبکه های صدا و سیما را مشاهده و به آرشیو صدها فیلم و سریال ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید و از مشاهده آنها لذت ببرید.

مزایا

مشترکین می توانند با استفاده از شبکه اینترنت در هرلحظه و هر کجا که باشند با تلفن همراه خود،تبلت،لپ تاپ و یا رایانه به تصاویر زنده تلویزیونی و دنیایی از محتوا دسترسی پیدا کنند.

کاربران

تمام کسانی که علاقه مند به استفاده از سرویس IPTV هستند می توانند به شرط داشتن حداقل یک سرویس ADSL با پهنای باند 512k نسخه مورد نیاز خود را دانلود و برروی دستگاه خود نصب نمایند.

آشنایی بیشتر با رسانه اینترنتی

در روزگار ما رسانه های صوتی و تصویری یکی از پر طرفدارترین و در عین حال مهیج ترین سرگرمی ها به شمار می روند. همه ما در طول شبانه روز چندین ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و یا گوش دادن به رسانه می کنیم.

امروزه با پیشرفت و گسترش شبکه های ارتباطی دیگر لازم نیست فقط و فقط در خانه به برنامه های صوتی و تصویری دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

با سرویس رسانه اینترنتی می توانید در هر زمان و هر مکانی مانند محل کار ، مترو ، خیابان با دسترسی به اینترنت به این رسانه بسیار جذاب و پرطرفدار متصل شوید و برنامه های تلویزیونی ، ویدئوی و رادیویی مورد علاقه خود را شنیده و تماشا کنید.

رسانه اینترنتی  مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی ها از جمله Adaptive bit rate switching می باشد که به شما این امکان را میدهد که بتوانید از تماشای تصاویر ویدیویی با کیفیت، بر روی بستر های گوناگون ارتباطی از جمله 3G،WiMAX،ADSL و حتی Edge لذت ببرید.

از آنجائیکه این سرویس قابلیت تطبیق با سرعت اینترنت مشترک را دارد،در سرعتهای پائین سرویس قطع و یا فریز نخواهد شد و با بالا رفتن سرعت اتصال کیفیت تصویر ایده آل خواهد شد.

یکی از جذاب ترین قابلیت های سرویس رسانه اینترنتی امکان پخش جدیدترین و قدیمی ترین فیلم ها و برنامه های ویدئوی خانگی بر اساس علاقه مندی های شماست. فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی ، کارتون ها و برنامه های ورزشی بخش کوچکی از محتوای رسانه ای طبقه بندی شده قابل دسترس برای شماست.

با سرویس رسانه اینترنتی میتوانید علاوه بر دسترسی به پخش زنده شبکه های ملی ، به آرشیو ضبط شده این شبکه ها تا یک هفته گذشته و بر اساس جدول پخش برنامه ها(EPG) دسترسی یابید. همچنین با استفاده از قسمت تصاویر درخواستی(Video on Demand) میتوانید به آرشیو غنی متعلق به مؤسسه رسانه های تصویری دسترسی داشته باشید.

جهت استفاده از این برنامه نیاز به هیچ گونه نرم افزار جانبی نمی باشد.

امکانات:

–          پخش زنده شبکه های ملی

–          دسترسی به برنامه های یک هفته گذشته شبکه های ملی بر اساس جدول پخش برنامه ها(EPG)

–          سرویس راهنمای الکترونیکی برنامه ها(EPG)

  • -نمایش به صورت On Screen Display

–          قابلیت تصویر در تصویر دو شبکه مختلف به صورت همزمان (Picture-in-Picture)

–          پیش نمایش شبکه های زنده(Live Channel Preview)

–          نمایش ماتریسی کلیه شبکه ها

–          ویدیو و فیلمهای درخواستی (Video on Demand) متعلق به آرشیو غنی موسسه رسانه های تصویری

پشتیبانی

مشتری گرامی سرویس رسانه اینترنتی با هدف ارائه خدمتی نوین در عرصه رسانه های دیجیتال و توسعه ابزاری کاربردی و سرگرمی ساز برای همه اقشار جامعه حرکت خود را آغاز نموده است. در همین راستا حفظ و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده یکی از اهداف اصلی تیم فنی و پشتیبانی این سرویس می باشد.

در صورت بروز هر گونه مشکل در فرایند های مختلف استفاده و کاربری این سرویس ،‌شما مشتری محترم می توانید از طریق ابزار های ارتباطی طراحی شده با تیم های فنی و پشتیبانی ما در تماس باشید.

راه های ارتباطی ما و شما :

1- آدرس ایمیل پشتیبانی : support@iriptv.net

2- پیام کوتاه به شماره : 10004283

افتخار ما دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات شماست تا بتوانیم هر روز خدمتی بهتر از قبل به شما ارائه کنیم.

با ما در ارتباط باشید…

۳۳ دیدگاه دربارهٔ «آیا اینقدر همت داریم که رسانه ی اینترنتی را برای قشر نابینا دسترس پذیر کنیم؟»

سلام فاطیما خانم گرامی، ممنون که سر میزنی ولی الان یعنی چی؟
باید چی کار کرد. همین طوری خوبه که یعنی باید چی کار کرد؟
شما مثلا بند اول نامه را ای کاش اینجا مینوشتی.
باید چی بنویسیم اولش؟
مثلا: “آقای فلانی سلام علیکم”
منظورم از این پست این بود که همه همکاری کنیم جملات یک نامه ساخته بشه تا یک نامه شکل بدیم.
خوب بودن پست رو که خودمم میدونم خوبه.
ممنون.

سلام مجتبی. بسیار بسیار کار قشنگیه. اگر پیگیری کنیم شک نکن که جواب میده. برو که دارمت. اینم جملات من. به نظرم برای نمونه به این شکل عمل کنیم.

با سلام و عرض ادب به خدمت گذاران و مسوولین امر در رسانه اینترنتی
از آنجا که با هدف ارائه خدمتی نوین در عرصه رسانه های دیجیتال و توسعه ابزاری کاربردی و سرگرم کننده برای همه اقشار جامعه فعالیت خود را آغاز نموده اید، باید به اطلاعتان برسانیم این نرم افزار برای نابینایان به عنوان قشری از جامعه و گروهی علاقه مند در این زمینه، قابل دسترس نیست.
با توجه به این که نابینایان برای استفاده از سایت های اینترنتی، کار با رایانه و نرم افزار های مختلف از صفحه خوان های ویژه ای استفاده میکنند، لذا از شما خواهشمندیم زمینه سازگاری این نرم افزار را با صفحه خوان های نابینایان ایران زمین فراهم کنید. در حال حاضر، افراد نابینا قادر نیستند از امکانات رسانه اینترنتی استفاده کنند. برای رفع این مشکل، میطلبد شما با افراد اهل فن از میان خود نابینایان در تماس باشین که یکی از بهترین راه های ارتباطی سایتی ویژه خود این عزیزان به آدرس
https://www.gooshkon.ir
است. امیدواریم در راستای حفظ و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما عزیزان، تیم فنی و پشتیبانی رسانه اینترنتی هر چه زودتر این مشکل را رفع کند تا نابینایان هم بتوانند از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار بهره مند شوند.
با تشکر
امضا کنندگان نامه
امیر سرمدی
مجتبی خادمی
محمدجواد خادمی
شهروز حسینی
و……

سلام مجتبی
با اینکه زیاد اهل دیدن فیلمو سریال تلویزیونی نیستم فقطو فقط به خاطر مدیر و محله نشستم برا بار اول نامه ی تقریبا اداری نوشتم
تجربه ی بدی نبود
خوبو بدشو نمیدونم خودت که استادی اگه به درد نخور بود . دیگه به من چه من سعیمو کردم

درود و سپاس فراوان خدمت تمام فعالان سایت رسانه ی اینترنتی
ابزار تولیدی تیم فنی بسیار کاربردی , مفید و در نوع خود منحصر به فرد بوده
با توجه به اینکه تیم پشتیبانی اعلام آمادگی کرده است و خواسته تا برای بهبود کیفیت , پیشنهاداتمان را ابلاغ نمائیم , لذا بر این شدیم نامه ای با مضمونی که جلوی رویتان است ارائه دهیم
نظر به اینکه نرم افزار فوق تنها مورد استفاده برای بینایان بوده لذا با توجه به اینکه قشر نابینا هم طالب استفاده از این ابزار مفید و به نوبه ی خود نوین هستند
خواهشمندم از تیم فنی تا تدابیری جهت مناسب سازی ابزار فوق برای استفاده نابینایان اندیشیده شود
باشد که موجبات همه گیر شدن استفاده از این ابزار مفید , فراهم آید

قبلا از زحمات شما در این راستا تشکر به عمل می آید
امضای چند تن از دوستان روشن دل جهت تایید نامه فوق

ها چیه چرا میخندی . همین در توان مغزم بودفکر کردم کوتاه تاثیرش بیشتر باشه
اما خودمونیم خیلی مزخرفه که ما ها همیشه نادیده گرفته میشیم

سلام یلدا جان خوبه. من خودم ۱ساعته نشستم فکر می کنم هنوز نتونستم یه جمله ام بنویسم آخه نامه نگاریم زیر صفره.یه پیشنهاد کاش توی نامت آمار جامعه نابینایانم می نوشتی تا نشون بدی ارزش ویرایش سرویس رسانه اینترنتی رو داره.مرسی

دوباره سلام
عزیزم یه ماهی میشه که هر روز نزدیک ۱۰ ۲۰بار به محله سر میزنم.تقریباٌ یه سال پیش با محله آشنا شدم و این آشنایی با محله باعث آشنایی من با یکی از بهترین دوستام شد.ضمنن یلدا جون صادقانه می گم خیلی از شما خوشم میاد دوست دارم بیشتر با شما آشنا بشم.

هح بازم سلام راستی عیدت مبارک ها
خب تا به حال متوجه شما نبودم شاید چون خیلی کم کامنت میدادی
منم مدت زیادی نیست اومدم اینجا تقریبا بهمن ماه بود که اینجا رو کاشف شدم
منم زیاد دوستم میاد باهات بیشتر آشنا شم
اگه اسکایپی هستی یه جوری آیدیتو بهم برسون
لطفا
فدا فدا

سلام. آقا مجتبی من هم از هرگونه اقدام و فعالیتی که سبب برداشتن دیوارها بین نابینا و بینا بشه شدیدا حمایت میکنم.
خواهش میکنم خود را خیلی درگیر چگونه نوشتن نکن. خودت استادی و خیلی هم خوب میتونی نامه بنویسی. کاش پیش نویسش را تهیهی میکردی و بجای اینکه بخواهی افراد نامه بنویسند فقط میخواستی که زیر آن را امضا کنیم.
متن امیر عزیز بسیار پسندیده و اداری بود. مال یلدا هم همینطور ولی چون در نامه ی امیر توصیه شده که با کارشناسان نابینا ارتباط برقرار کنند و همچنین آدرس محله داده شده, از این لحاظ کاملتر میباشد.
لطفا معطل نکن و همین متن امیر را برای امضا بگذار.
ممنون, سپاس

با تبریک سال جدید به تموم دوستان.
راستش به نظر من همین نامه ا که امیر زحمتشو کشیده با کمی بالا و پایین کردنش مثل آشنا کردن اونا با رادیو فصلی و رادیوی تی بی سی و آشناییشون با نرم افزارای کاربردی که دسترسی به کامپیوتر و مبایل و اینها رو راحت تر می کنه تءسیرش بیشتره.
ما که همه جوره هستیم.

درود
مجتبی شخصا فکر می‌کنم صدا و سیما اونقدر بی‌ارزش و به درد نخور هست که واقعا به زحمتش نمی‌ارزه. دسترس پزیرش کنن که چی ببینیم؟ والا با این برنامه‌هاشون.
بعدش هم با این اینترنت داغون که هر چندوقت یه بار قطع می‌شه. سرعتش پایین و بالا می‌ره و blah blah blah. این نرم افزار اونقدر که باید نمی‌تونه کارآمد باشه.
موفق باشی.

نامه امیر را لایک می کنم
فکر کنم اگر همراه با ارسال این نامه از طرف این سایت از انجمنهای شهرهای مختلف که این جا سر می زنند بخواهیم بیایند همین یا مثل این نامه را بفرستند تا چنتا درخاست بشه خیلی عالیتر از عالی می شود آخه بیشر می فهمند که نیاز است که خیلی ها نامه زدند
حالا این هم نظر من بود

بله. من نوشتن نامه های اداریم بد نیست.ولی متأسفانه امکان تایپشو ندارم. نامه آقای سرمدی خوبه. با چشمک هم موافقم. انجمن ها هرکدوم جداگانه نامه بفرستن نشان دهنده ی استقبال از رسانه و همچنین نیاز جامعه نابینایان است.

باسلام احتراما به عرضتان میرسانم از آنجایی که ما نابینایان هم قشری از این جامعه هستیم و شاید هم خیلی بیشتر از افراد عادی از انواع رسانه به خصوص تلوزیون استفاده میکنیم لزا عاجزانه از شما خاهشمندیم که در طراهی این برنامه ی بسیار مفید مارو حم ببینید.با تشکر

دوستان عزیزی که زحمت تنظیم نامه رو میکشن, لطفا اشاره کنید که نسخه اندروید برنامه شونم کاملا غیر قابل دسترسه.
البته فکر کنم اگر این موضوع در متن نامه باشه, ۳ ساعت میرن تو فکر که نابینا چه طوری با گوشی اندروید کار میکنه!!!!!!!!!!
دوستان از چیزی که میخوام بگم عذرخواهم.
فکر میکنم بدونید که من از همه شما عزیزان سنم کمتره.
پس واقعا از حرفی که میخوام بزنم عذر میخوام و امیدوارم حمل بر توحین نشه.
من من دیروز که کامنتها رو میخوندم ۱۰ ۱۲ تا بیشتر نبود.
اما الآن دو برابر شده.
امروز که این تعداد رو دیدم گفتم حتما ی نتیجه درستی گرفته شده.
اما میبینم هیچ اتفاقی نیفتاده.
کلا تا حالا ۳ تا کامنت مفید بیشتر اینجا نخورده.
۲ تا نامه بود.
یکی هم آقای خادمی به مزیت این سرویس یعنی دسترسی به رادیو فیلمها اشاره کردن.
باز هم از بزرگترها عذر میخوام.

خب من امروز دختر خوبی شدم
خخخ
جدی دیروز اصلا نخوندمش فقط تیترشو خوندم
خب بد هم نگفتم همت داریم دیگه
ولی جدی خیلی با حال میشه اگه بتونیم استفاده کنیم
منم واسه امضا یا هر کاری که بتونم از عهدش بر بیام هستم
پس بزنین بریم
نه آروم عصاهاتونو باز کنید که نخوریم تو درو دیوار

ههه

سلام مجتبی جان
همانگونه که شاید میدانید من در سالهای گذشته تماسهای بسیاری با مسئولین سایت های اینترنتی برای مناسب سازی جهت استفاده نابینایان داشته ام از آنجائی که نامه ها ابتدا در گیرودار سیستم های اداری سرگردان میشود شاید بهتر باشد ابتدا بصورت شفاهی منظورم تلفنی است با کارشناسان رسانه مذاکراتی انجام گیرد و پس از هماهنگی لازم و روشن شدن ذهنیت این افراد نامه نهائی به تصمیم گیرنده اصلی ارسال شود .در انجام اینکار روی من حساب کنو.

سلام
از آنجائی که من برای مناسب سازی سایت های اینترنتی با ادارات و سازمان های مختلفی تماس داشته ام میدانم که اینگونه نامه ها در گیرودار سیستم اداری سرگردان شده و زمان زیادی را تلف میکند و هر بار باید از نوع شروع کرد برای انجام اینکار بنظرم بهتر این است که ابتدا تماس های شفاهی با کارشناسان سایت رسانه برقرار و مذاکراتی برای روشن شدن ذهنیت آنها و هدف اصلی صورت گیرد و پس ازاینکه تصمیم گیرنده اصلی مشخص شد نامه را مستقیما برای ایشان ارسال نمائید..در این راستا روی همکاری من هم حساب کنید .

سلاااااااام بر مدیر جونی محترممون
خوبی مدیر
خوش می گذره مدیر جونی
من ویژه ویژه ویژه عید رو به مدیر جونی خودمون تبریک میگم و برات آرزوی موفقیت و صبر و استواری دارم مدیر جوووووووووووونی
خوب بریم سر اصل مطلب
منم نظر آقای صابری رو
لایک لایک لایک لایک لایک لایک لایک لایک لایک
مدیر جوووووووووووونی
با بایییییییییی

سلام به همه به نظر من نامه امیر کامل فقط اگه یه جوری آخرش متنی نوشته بشه که صفحه خانهایی که نابیناها ازش استفاده میکنند چه متناییا میتونه بخونه یعنی توجیحشون کنیم که صفحه خانها چه برنامهایی را ساپرت میکنه دیگه نامه فکر کنم کامل میشه
اگه نامه امیرجان تعیید شد یا هر نامه دیگه ای که دوستان تعییدش کردن منم یکی از امضا کنندگانشم

وااااااااااااااااااااااا چی شدین پس؟
مدیر؟
مدیییییییییییییییر؟
مدییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر؟
الو الو صدا میاد کجایین ما قرار بود همت داشته باشیما کسی یادشه عععععععععععععععععععععععععععایاااااااااااااااااا؟

ما کلی همت خرج کردیم از وزنمون کم شد
مسئولین لطفا رسیدگی کنید
این چه وضعشه
من با خودم میگفتم چرا سرما خوردم نگو اینجا کلی همت گذاشتم
زحمت کشیدم
پسمون بدین حد اقل
البته اگه کاری نمی کنید
خلاصه که ما ناراحتیم که این پست تکو تنها بی کس در این شلوغی عید اینجا تو این شبهای بهاری افتاده ته چاه
ببخشید من تب دارم خدافظ

دیدگاهتان را بنویسید