خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

دانلود بیست و یکمین برنامه زندگی ادامه داره

سلام دوستان، هم محله ای های گوشکن.

بیست و یکمین برنامه زندگی ادامه داره و به نوعی اولین برنامه ی ما در سال 93، دیروز ساعت 14 از رادیو فصلی به روی آنتن رفت.

در بخش پرونده، با مدیر انجمن نابینایان ایران در خصوص مناسب سازی اسکناس ها صحبت کردیم. ایشون از همه ی نابینایان خواستند پیشنهاد های خودشون رو در این زمینه ارائه بدن. بانک مرکزی تا آخر فروردین ماه فرصت داده تا طرح های نابینایان در این خصوص جمعآوری بشه و طی جلسه ای مورد بررسی قرار بگیره. از همه ی شما هم محله ای های عزیز خواهشمندم شما هم در این طرح که در جهت استقلال بیشتر نابینایان است مشارکت کنی.

در بخش مهمان خانه، با یک مخترع نابینا صحبت کردیم. کسی که با وجود داشتن 19 سال سن، طرح بسیار ارزشمندی را در دست اجرا دارد.

در نهایت بخش چگونه با نابینایان رفتار کنیم در یک فرمت جدید برای شما عزیزان طراحی شده است. نظرات و انتقادات شما، عوامل این برنامه را بر آن داشت، که تغییراتی در این بخش به وجود آورند  و از این پس، در آیتم چگونه با نابینایان رفتار کنیم از کارشناسان نابینا و مجرب استفاده خواهد شد.

لینک دانلود برنامه ی 21 با حجم فقط 12 مگابایت

از همگی شما نابینایان، کم بینایان و سایر هم محله ای های عزیز خواهشمندم، که تلاش دوستان خود را در تولید این برنامه ها مورد توجه قرار دهید و با گوش دادن به برنامه ها و مشارکت   در بخش کامنت ها، به ما بازخورد دهید. حجم ارجینال برنامه های ما با فرمت  Wav، در حدود 250 مگابایت است که با فشرده کردن آن به 12 مگابایت کاهش دادیم. برای عزیزانی که منتظر فایل های زیپ شده ی برنامه ها از طریق اسکایپ هستند، باید بگم که فایل های صوتی با رار یا زیپ شدن تفاوت چندانی در حجم آنها ایجاد نمیشود. لذا خواهشمندم از همین جا برنامه های ما رو دانلود کرده و گوش کنید.

در این برنامه نیز، مشارکت شما گرامیان را در خصوص مناسب سازی اسکناس ها، و یا طرح های دیگری که شما در این ارتباط مد نظر دارید خواستاریم.

فدای همتون.

۸۱ دیدگاه دربارهٔ «دانلود بیست و یکمین برنامه زندگی ادامه داره»

سلام اول این که
اولولولولوللللووووللولوولولولولولولوولولولوولوووووولللللللللللوووووووللللللللللیییییییییییییی
بعد اینکه باشه گذاشتم که دانلودش کنم
بعدشم اینکه بازم مررررررسی از زحماتتون زیاد زیاد فراوون کیلو کیلو
بای باییییییییی

سلام ملیسا. خوبی؟ خب هر وقت برنامه رو گوش کردی. دوست داریم نظرت رو هم بگی. قهرمانی هم مبارک. از این به بعد هر کی قهرمان بشه باید به بقیه کسایی که تو اون پست کامنت میذارن شیرینی بده ها. البته باید یه سری تسهیلات هم واسش در نظر بگیریم که ضرر نکنه کسی که اول میشه.
خخب، یعنی خدا خیرم بده

سلام. اول
خب یه چیزی که خیلی مهمه فقط اسکناسها نباید مناسبسازی بشن. مثلً طرحی برای بریل کردن کارتهای بانکی لا اقل برای افراد نابینا به صورت اختصاصی، قابل استفاده شدن باجه های عابربانک، قابل استفاده کردن دستگاههای کارتخوان.یا مناسبسازی سکه ها. همه ی اینها نیاز ما نابیناهاست.

سلام به همه و مخصوصا شهروز و امیر و اشکان عزیز
اولا که پس از مدتها عقبماندگی چهارم
هه
خخ
بعدش اینکه شهروز جان اگه منظورت سکه بهار آزادی باشه، آره حق با توه. نیاز به مناسبسازی دارن.
اما اگه منظورت سکه پول خرد باشه، ما نابیناها میتونیم با یه کم تلاش و همت، اعداد بینایی رو یاد بگیریم. چون برجسته نوشته رو اونا، ما هم میتونیم بخونیم.
بیاییم بهانه دست بانک مرکزی ندیم که بخوان بگن فعلا پولهای سکه ای رو مناسبسازی می کنیم.
کاری کنیم که اسکناسا مناسبسازی بشن.
به نظر من اگه روشون بریل نوشته بشه خوبه اما طرحهای بهتری هم میشه داد.

سلام به به ببین کی اینجاست. شهروز جان اول تولدت مبارک. بچه ها دیروز ۲۱ فروردین تولد شهروز بود. امروز هم تولد میخواد بگیره. خونشون دعوتیم. آقا تولد ساعت ۳ تا ۸ هستش. زود باش آدرس رو بگو بچه ها هم میخوان بییان. مگر نه خودم آدرس رو مینویسما. بگم
بگم،
بگم،
مرز داران
بگم یا…..
خب گناه داری بقیش رو نمیگم.
امیدوارم الان که وارد ۲۵ سالگیت شدی، در لحظه لحظه ی زندگیت موفق باشی و در کنار خانوادت با آرامش زندگی کنی.
در خصوص مناسب سازی هم سکه های پول مثلا ۱۰۰، ۲۰۰، و ۵۰۰ که الان بیشترین کاربرد رو در جامعه دارن به نوعی مناسب سازی شدن. به صورت بینایی برجسته روش زده که چند تومنی هستش. یاد گرفتن اعداد در خط بینایی هم بسیار ساده هستش.
اما به نکته درستی اشاره کردی که کارت های عابر بانک و به تبع اون دستگاه های عابر بانک هم باید مناسب سازی بشه تا بچه ها به راحتی بتونن باهاش کار کنن و خودشون مستقل از عابر بانک ها بتونن پول بگیرن. یا دستگاه های پولخوان هم یکی دیگه از گزینه هاست. اما توجه کنیم که اینا همه جا و در همه ی شرایط کاربرد نداره.
مثلا در تاکسی یا سوپر مارکت میخوای بری خرید کنی فعلا مهمترین مساله اینه که اسکناس های کاغذی مناسب سازی بشه تا خود فرد نابینا به راحتی تشخیص بده

سلام یعقوب جان. من فکر کنم بچه ها اول خود برنامه رو گوش بدن متوجه میشن که دقیقا داستان چیه و باید چی کار کنن.
از دوستان میخوام هر طرح یا نظری در این ارتباط دارن بگن ما همه رو یاد داشت میکنیم و برای انجمن نابینایان ایران فکس میکنیم تا در جلسه ای که با مسوولین بانک مرکزی دارن به عنوان طرح های خود نابینایان مطرح کنن

درود
وای کاش یه طرحی به مغزم میرسید کاش بچه هایی که خلاقن بیان نظر بدن واسه اسکناس
من که خیلی مشکل دارم
البته حالا که عابر هست بازم بهتر شده ولی من که باورتون میشه از بس قاطی میکنم یه وقتایی یه کوچولو لب اسکناس رو پاره میکنم حححح
خب خب خب
وایییی
میدونم کارم خیلی اشتباهه ولی بهتر ازینه که سرم کلاه بره
راستی نو و کهنه بودنش هم کمکم میکنه
میدونین اگه بریل بنویسیم که پاک میشه اینم پول که اینقدر دست به دست میشه
فقط خیلی امیدوارم که این مشکل حل بشه

سلام زهره. آره خب هر کسی یه چیزی رو نشونه میذاره تا اشتباه نکنه. بعضی ها هم که از اندازه ی پول میتونن تشخیص بدن. نه اگه بخوان میشه از کاغذی برای چاپ پول ها استفاده کرد که اگه روش بریل بنویسن یا این که با اشکال هندسی برجستش کنن هر چقدر هم که دست به دست بشه پاک نشه. از این جهت خیلی مشکلی نیست

سلام. مثل اینکه خیلی دیر رسیدم. آخه این روزا بیش از حد سرم شلوغه خدا به دادم برسه. الانم همه رفتن عروسی ولی من نرفتم. برنامه رو امشب دانلود میکنم. دست گلتون درد نکنه که حجمشو کم کردین.اینجوری حوصلم سر نمیره تا دانلود بشه. در مورد مناسب سازی اسکناسا فک نکنم با بریل عملی بشه(حداقل تو جامعه ی ما) اما دستگاه پول خوان تا جایی که اطلاع دارم یکی از دوستان بروجردی داره روش کار میکنه. بهش میگم اگه خواست بیاد اینجا طرحشو معرفی کنه.

سلام تبسم. نه اصلا دیر نرسیدی. من تازه پنج شنبه شب پست رو گذاشتم. در طول یک هفته ای که از فاصله ی برنامه های ما میگذره دوستان هر وقت فرصت کردن برنامه رو گوش بدن ما منتظر دیدگاه های ارزشمندشون هستیم. بریل که چرا عملی هست اما خیلی خوشحال میشیم که به دوستت بگی بیاد و طرح ارزشمندشو معرفی کنه. حتی اگه تا مراحل ثبت هم پیش رفته باشه میتونیم در بخش مهمان خانه باهاش گفت و گو کنیم
در کارت هم پیروز باشی عزیز

سلام سلام صد تا سلام به دست اندر کاران برنامه زندگی ادامه داره
خوب من این رو گوشیدم
اول اینکه اگه بخوان اسکناسها رو به صورت بریل درست کنند یکی اینکه تازه نابینا شده باشه نمیتونه ازش استفاده کنه و اینکه شاید همه افراد نابینا آشنایی کافی یا اصلا آشنایی با خط بریل رو نداشته باشن اگه بصورت اشکال هندسی و هر طریق دیگه ای که همه افراد نابینا بتونن ازش استفاده کنن باشه خیلی خیلی بهتره
بعد اینکه سخنان خانم هما وند خوب بود
دیگه اینکه آفرین بر شهروز و صد آفرین بر خانم فراهانی با این اختراع خوبش که امیدوارم نتیجه خوبی بده
هه در نهایت مرسی زیاد فراوون از زحمات شما کیلو کیلو من من
هاهاهاهاهاهاههاااهاهاهاههاهاهههههیهیهیهیهیههییییههیهیهیهیههیهیه
بایییییییی باییییـیییییییـیییییی

سلام ملیسا. ممنون از توجهت. خانوم هما وندی خودشون چند سال در سیما مجری بودن و مشاور در این زمینه، و افتخار میکنیم که کسی مثل ایشون در برنامه ی ما حاضر شدن. در خصوص پیشنهادت هم ممنون. قطعا اشکال هندسی هم یکی از گزینه هاست.
آره واقعا خانوم فرهانی هم قابل ستایش هستن.

ین زن به چاهک آسانسور پاساژی نیمه‌کاره سقوط کرد
مرگ تلخ مادر نابینا در روز تولد دختر ۳ ساله

گروه شوک: زن نابینایی در روز تولد دختر سه‌ساله‌اش به چاهک آسانسور پاساژی نیمه‌کاره سقوط کرد و در کام مرگ فرو رفت.
شنبه ۱۶ فروردین‌ماه سال جاری «کبری نیک‌رو» ویزیتور ۳۲ ساله یک شرکت پخش کتاب، نخستین روز کاری در سال جدید را با حضور در ساختمان پاساژی نیمه‌کاره در «لشت نشاء»کلید زد

گم شدن زن نابینا
زن نابینا که تنها یکی از چشمانش ۳۰ درصد قدرت تشخیص محیط را داشت از دو سال پیش کتاب‌های شرکت پخش کتاب را توزیع می‌کرد و آن روز هم مانند روزهای دیگر از سرویس پیاده شد و به داخل پاساژی که در محدوده فعالیتش قرار داشت رفت و دیگر بازنگشت.
راننده سرویس و همکاران «کبری» که نگران شده بودند وقتی تماس‌هایشان بی‌پاسخ ماند و شنیدند این زن با اتمام کارش مغازه را در پاساژ ترک کرده با شوهر نابینای وی تماس گرفتند.
«اسماعیل آقازاده» به خبرنگار شوک‌گفت: حدود ساعت ۲ بعدازظهر راننده سرویس محل کار «کبری» تماس گرفت و گفت وی تلفنش را پاسخ نمی‌دهد و او نمی‌تواند بیشتر از این منتظر بماند.
راننده از من خواست همسرم را پیدا کنم. با این تماس تلفنی دلهره عجیبی گرفتم.
همسرم، زن بسیار دقیق و وقت‌شناسی بود و امکان نداشت با تأخیر به محل قرارهایش مراجعه کند، بخصوص که قرار بود آن‌روز زودتر به خانه برگردد و خانه را برای جشن تولد دختر سه‌ساله‌مان «نازنین زهرا» آماده کند. دلشوره داشتم و می‌ترسیدم اتفاق بدی افتاده باشد چند بار به تلفن همراهش زنگ زدم، وقتی از پاسخگویی وی ناامید شدم ماجرا را به برادر و پدرم اطلاع دادم. آنها هم به کلانتری «لشت‌نشاء» مراجعه کردند، اما جست‌وجوهای خانواده‌ام و مأموران کلانتری در خیابان‌های محدوده فعالیت وی نتیجه‌ای نداد.
زنگ تلفن‌همراه
حدود ساعت ۶ بعدازظهر در حالی که هیچ یک از مغازه‌داران و ساکنان خیابان امام‌خمینی(ره) از سرنوشت زن جوان اطلاع نداشتند، نظافتچی پاساژ که مشغول تمیز کردن محوطه بود صدای زنگ تلفنی را می‌شنود.
مرد نظافتچی به سمت صدا که از چاهک آسانسور بود، می‌رود و با صحنه دلخراشی روبه رو می‌شود، او که با دیدن جسد غرق در خون زن جوان شوکه شده بود سریع با پلیس تماس می‌گیرد.
با حضور مأموران پلیس و بررسی‌های میدانی مشخص شد زن جوان که برای فروش کتاب‌ها تا طبقه چهارم ساختمان بالا رفته بود از آنجایی که بسیاری از مغازه‌های طبقه چهارم خالی بود او برای بازگشت به طبقه همکف به سمت آسانسور می‌رود و از آنجایی که آسانسور هنوز نصب نشده بود «کبری نیک‌رو» با بازکردن در آسانسور از ارتفاع ۱۲ متری سقوط می‌کند و شلوغی ساختمان هم مانع از اطلاع حاضران در محل می‌شود.
با دستور بازپرس پرونده، پیکر بی‌جان زن جوان در روز جشن تولد دخترش به پزشکی قانونی انتقال یافت و تجسس‌ها برای شناسایی مقصر اصلی این حادثه ادامه دارد..

سلام رامین عزیز. اگر امکانش باشه به روی چشم. این مساله که بهش اشاره کردی به قدری تلخه که نمیدونم چی باید بگم.
یاد معلم نازنینم هما بدر افتادم که ۲۴ مهر ماه سال ۸۹ اون اتفاق ناگوار در متروی تهران برای او افتاد.
روح هر دو این عزیز شاد باشه.
فقط از خدا میخوام از این دست حادثه های غم انگیز، تلنگری باشه واسه مسوولین ما،
آقایونی که خودشون در جای گرم و نرم نشستن اما کمتر توجهی در خصوص مناسب سازی محیط های شهری واسه نابینایان ندارن.
یادمه در خصوص حادثه غم انگیز هما بدر، شهرداری تهران مترو رو مقصر میدونست و مسوولین مترو شهر داری رو.
همینجا به استاد دوست داشتنی، شروین وفا، همسر خانوم هما بدر درود میفرستم و امیدوارم هر جا که هست با داشتن دو فرزند دختر به نام غزل و ترانه، سالم و سلامت باشن.
واقعا روز های بدی بود. از صمیم قلبم از خدا میخوام دیگه شاهد چنین اتفاق های ناگوار و تلخی نباشیم.
آمین

امیرم درود بر تو. در خصوص اعلام نظرات دوستان در مورد نحوه ی علامت گذاری روی پولها, دوستان عجله نکنند چون همانطور که توجه کردید آقای جمالی و دوستانشون از سال۷۱ تا حالا دنبال قضیه هستند و جا داره که یه ۱۰ ۲۰سال دیگری هم طول بکشه.خخخ. آیا توجه کردید که نه اعلام شد که افراد تا چه زمانی میتونند نظراتشون را اعلام کنند و نه مشخص شد که به کجا اعلام کنند. البته شاید امیر بگی که تهیه کننده یا آقای نوروزی گفته که در برنامه نه ایمیل اعلام کنید نه سایت اعلام کنید نه تلفن اعلام کنید . ولی خب اینطوری هم سر کاری میشه که از مخاطب بخواهید که درموردی نظر دهند اما نگید یا نتونید بگید که تا کی و به کجا.
در ضمن مگه روی اسکناسها که به بینایی حک کرده اند ما نظر دادیم یا روی بعضی آسانسورها علامتی گذاشته اند ما نظر دادیمع, کاش همتی باشه و کاری بخواد انجام بشه این همه نظر کارشناسی اون هم به مدت ۲۳ سال نیاز نداره خب بابا یه جوری مشخص کنید دیگه.
البته به نظر من همان بینایی نوشتن بهتر باشه.
از همه مهمتر اینکه قرار بود اینگونه مسائلی که نابینایان در سراسر کشور با آن درگیر هستند توسط نماینده تشکلهای نابینایی پیگیری شود از امیر میخواهم که از آقای معینی که این روزها بیشتر با او در ارتباط است و علاوه بر پستهای مختلف, مدیرعامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان هم هست بپرسد که کار شبکه به کجا رسید. چرا این شبکه مسائل ملی را پیگیری نمیکند.
ببینید اگر قرار باشد هر تشکلی جداگانه موضوعی را پیگیری کند آن وقت است که در مورد مسئله ای به کرات به مسؤولین مراجعه میشه و هر تشکلی هم ممکن است پیشنهادهای خاص خود را داشته باشه اون وقت مسؤولین هم میمونند که بالاخره به حرف چه کسی گوش دهند, مثلا برای همین مسئله ی استفاده از عابر بانکها انجمن جوانان اصفهان پیگیر است و مرتب با بانک مرکزی مکاتبه میکند حال اگر تشکلهای متعددی همین کار را بکنند آن وقت است که ممکن است قضیه قدری لوث شود.
برای همین بود که در سال ۸۰ تشکلها تصمیم به تشکیل مجمعی از همه ی تشکلها گرفتند و مجوزهای لازم هم گرفته شده تا کارهای کلان و در سطح ملی از طریق این مجمع یا همان شبکه پیگیری شود تا از پراکنده کاری و کارهای موازی و تکراری جلوگیری شود.
لطفا مصاحبه با مسؤولین شبکه ملی تشکلها هم در دستور کارتون باشه.

سلام عموی عزیز محله. مثل همیشه عالی و نکته سنج.
در پست، من به این نکته اشاره کردم که بانک مرکزی تا آخر فروردین فرصت داده که همه ی طرح ها جمعآوری بشه و بعد جلسه ای گذاشته بشه. چون بچه ها تو زحمت نیفتن من گفتم که طرح هاشون رو اینجا بنویسن ما همه رو یاد داشت میکنیم و واسه انجمن نابینایان ایران فکس میکنیم.
حالا اگر خودتون مستقیم میخواین با انجمن نابینایان ایران در تماس باشین و پیشنهاداتتون رو بگین اینم شماره ی انجمن
۰۲۱۲۲۵۶۰۰۶۰
این که گفتی ۲۳ سال طول کشیده، خب مثلا اینا سال ۷۶ اسکناس ها رو مناسب سازی کردن تا به الان هم به خیالشون اینطور هست اما برجستگیش کمه. اونقدر کم که شاید خیلی از بچه های نابینا اصلا متوجه همچین چیزی نشدن. چون از سال ۷۶ تا به الان کسی دیگه این داستان رو پیگیری نکرده خب روال به همین شکل مونده.
حالا مجددا انجمن نابینایان ایران داره دوباره این طرح رو پیگیری میکنه. قطعا این عزیزان با شبکه تشکل ها هم در ارتباط هستند و نظرات اون ها رو هم جویا شدن.
این که آقای جمالی از بچه ها خواست اونها هم طرح هاشون رو ارائه بدن به این خاطر هست که بعدا اگه طرحی پیاده شد دیگه حرف و حدیثی توش نباشه که دوستان بگن چرا نظرات ما رو هم نخواستن. اگه اینجوری بود بهتر میشد و……
در برنامه دهممون با دکتر معینی در خصوص شبکه تشکل ها صحبت کردیم اما به روی چشم باز هم پیگیری خواهیم کرد

ضمن تشکر از امیر عزیز, به آگاهی میرسانم که در این خصوص با آقا مجتبی مدیر محله صحبت کردم ایشان گفتند که بخاطر مشغله زیاد فرصت نوشتن کامنت را ندارند.
نظر ایشان در مورد علامت گذاری روی پولها این است که از آنجا که میلیونها و شایدم بیشتر اسکناس در حال حاضر در دست مردم است و امکان علامت گذاری روی آنها عملا مقدور نیست و این فقط شامل اسکناسهایی خواهد شد که از این به بعد منتشر میشود, پس مناسبترین راه برای حل این مسئله دستگاه پول خوان است که بشود الگوهای مختلف را اعم از اسکناسهای قدیم و جدید را برایش تعریف کرد.
پیروز باشید.

سلام مجدد به عمو حسین. آره عمو جان. در این که الان هزاران میلیارد تومان پول در گردش داریم که اینارو نمیشه کاریش کرد شکی نیست. اما به هر حال باید از یه جایی شروع کرد. ببین دستگاه پولخوان خیلی خوبه. اما همه جا کاربرد نداره و نمیشه ازش استفاده کرد. بیشترین رفت و آمد روزمره بچه ها و استفاده اون ها از پول، یا در تاکسی ها و ماشین ها هستش. یا برای خرید در مغازه های مختلف و…. خب عملا در همه ی این مکان ها که نمیشه دستگاه پولخوان گذاشت. مگر این که دوستان برنامه نویس در عرصه نرم افزار برنامه ای رو طراحی کنن که رو گوشی های مبایل نصب بشه و مثلا پول ها رو بخونه. مثل نمونه خارجیش که الان دلار یورو و سایر پول هارو تشخیص میده. البته اینم باز فراگیر نیست. پس بهترین راه اینه که خود اسکناس ها اول مناسب سازی شده باشن که در لحظه تو وقتی میخوای جایی بری پولی رو بدی راحت و سریع شناسایی کنی.
آره قبول دارم که مثلا چند سال طول میکشه تا این پول های در گردش که قدیمی هستن از چرخه اقتصاد ما خارج بشه و مثلا شاید سال اول فقط ۲۰ درصد پول ها مناسب سازی شده باشن سال دوم بشه ۴۰ درصد اما هر چی که پیش بریم این مساله به طور کلی میتونه حل بشه
خلاصه امیدوارم هر چی که صلاحه همون بشه.

سلام بر امیر سرمدی. به آقا اشکان بگو اینجا زندگی تازه شروع شده. برنامتون خیلی پویا شده. شبکه پویا نه ها…واقعأ خسته نباشید میگم به عوامل برنامه. کارشناسیش خیلی عالیه. خانم هماوندی خودش یه نابینای موفق و توانا هستش که میتونه با صحبت های قشنگش نحوه تعامل با نابینایان رو بخوبی توضیح بده. برا خانم فراهانی عزیز هم آرزوی موفقیت روز افزون میکنم. دیگه چی میخواستم بگم؟ آهان به اون دوستمونم گفتم، گفت که پیگیر میشم. دیگه خداحافظ.

سلام تبسم. هر چی جلو بریم سعی میکنیم با آیتم هایی که طراحی میکنیم برنامه پویاتر از این هم بشه. واقعا بهار و طبیعت ناب برخی نقاط ایران به آدم زندگی میده.
با اون منظره های شگفت در شهر شما و رود های جاری، حق داری بگی اینجا تازه زندگی شروع شده

سلام
برنامه های خوبی دارید و امیدوارم که بهتر از این هم بشه، و مطمئن هستم که با همت و پشتکاری که دارید همینطور هم خواهد شد.
بحث های کارشناسی برنامه هم خوبه، ولی به دلیل ذیق وقت ممکن که یک موضوع ناتمام بمونه، که خوب به نظر من میشه قبل از شروع برنامه با کارشناس برنامه هماهنگ بشه که ادامه همین بحث گفته بشه و انشا الله به نتیجه برسه.
در مورد مناسبسازی اسکناس ها هم چیزی غیر از طرحهایی که در برنامه مطرح شد به نظرم نمی رسه، ولی من با برجسته شدن اعداد بیشتر موافقم مشابه سکه ها البته به نظر من بهتر است که کیفیت کاغذ هم بهتر باشد.
نکته دیگه اینکه از اونجایی که متأسفانه افرادی هم هستند که امیدوارم خدا هدایتشون کنه کلاه بردار هستند و اسکناس تقلبی چاپ می کنند که حتی تشخیص آن برای افراد بینا مشکل است. از مسئولین خواهش می کنم که اسکناس ها را جوری طراحی کنند که ما نابینایان هم بتوانیم اصل و تقلبی را تشخیص دهیم.
به امید روزی که همه مشکلات حل بشه.
درباره این موضوع هم فکر کردم ولی راهکاری به نظرم نرسید.

سلام بر نازنین. مرسی که برنامه رو با این توجه دنبال میکنی. آره دقیقا همینطور هست که گفتی. بحث های کارشناسی به دلیل زیق وقت ما، ممکنه نیمه کاره باقی بمونه که قطعا ادامه ی بحث رو در برنامه های بعدی پی خواهیم گرفت. یعنی چهار شنبه این هفته ادامه بحث هفته پیش مطرح خواهد شد.
در خصوص اسکناس های تقلبی هم که در همه جای دنیا هم هست نمیدونم واقعا چه راهکاری میشه پیدا کرد که برای نابینایان هم قابل تشخیص باشه

سلام.
در مورد تشخیص اسکناسها منم نظر مجتبی رو تأیید میکنم و به نظرم اگه بنا باشه از یه موقعی شروع به چاپ اسکناس با قالب جدید کنن، اولا اسکناسهای در گردش رو کاریش نمیشه کرد و ثانیا دستگاه تشخیص اسکناس میتونه در همه ی شرایط کارساز باشه.
امیر! این اشکالی که گرفتی مبنی بر عدم امکان استفاده از پول خوان در شرایط مختلف به نظرم وارد نیست و تازه اگر هم به فرض درست باشه، وقتی دستگاه تشخیص اسکناس داشته باشیم، میتونیم قبلا با استفاده از اون، اسکناس‌هامون رو شناسایی کنیم و مثلا در یک کیف مخصوص برای اسکناسهای مختلف که فکر میکنم قبلا ساخته شده قرار بدیم.
در این صورت دیگه موقع پرداختها لزومی نداره حتما بخوایم بازم از دستگاه استفاده کنیم که بازم میگم اگر هم این طور باشه هیچ اشکالی پیش نمیاد.
به هر حال من فکر میکنم راه حل مطمئن این قضیه ساخت دستگاه تشخیص اسکناسه و در غیر این صورت هر کار دیگه ای انجام بشه، به شدت لنگ میزنه.

سلام سعید عزیز. من از دستگاه تشخیص پول اشکالی نگرفتم. گفتم بودنش خیلی خوبه. اما همه جا کاربرد نداره. این که گفتم همه جا نمیشه ازش استفاده کرد با این پیش فرض هستش، که معمولا اینجور دستگاه ها وقتی تولید میشن با توجه به قیمت بالایی که دارن عملا همه نمیتونن تهیهش کنن.
آره مثلا اگه این دستگاه طوری باشه که به صورت نرم افزار روی گوشی مبایل نصب بشه و یا این که در اختیار همه ی نابینایان به راحتی قرار بگیره حرفت درسته.
اما من بعید میدونم مثلا به تعداد ۸۰۰ هزار نابینایی که داریم به این مقدار این دستگاه تولید بشه.
به همین خاطر هست که میگم بلذات اول باید خود اسکناس مناسب سازی شده باشه، تا همه ی نابینایان در هر شرایطی بتونن از این امکان به راحتی بهره مند بشن. در خصوص پول های در گردش هم اشاره کردم که چند سال که بگذره عملا با چاپ پول های جدید دیگه پول های کهنه از چرخه اقتصاد خارج میشه.
به هر حال امیدوارم در پایان چیزی که جمعبندی میشه و میره برای اجرا، چیزی باشه که باعث راحت شدن زندگی نابینایان و کم بینایان ایران زمین بشه.
طرح دسگاه پولخوان رو هم به عنوان گزینه ای که مد نظر دوستان هست حتما در فکس به انجمن نابینایان ایران مطرح خواهیم کرد.
مرسی از دیدگاهت

سلام امیر.
پولهای در گردش، حد اقل تا ده پانزده سال دیگه در چرخشند.
این دستگاه وقتی انبوه تولید بشه، قیمتش پایین مییاد و در ضمن، این پول خوان باید سخت افزار باشه چون که باید دقیق دقیق باشه که از نرم افزار ها بعید هستش. همه یک نوع گوشی با یک کیفیت دوربین ندارند. معلوم نیست اگه نرم افزاری بدین عنوان تولید بشه، روی چندتا گوشی و با چه میزان دقتی کار بکنه. من معتقدم اگر دستگاهی تولید بشه که اسکناس را تشخیص بده، حتی فقیرترین نابیناها چه روستایی و چه شهری میخرندش چون از نون شب واجب تره. من با قرار گرفتن مناسب سازی اسکناسها در اولویت اول، شدیدا مخالفم.

سلام مجتبی. پس این هم دیدگاه تو. حتما مطرح خواهیم کرد.
البته یه نکته ای رو بگم. لزوما مناسب سازی اسکناس ها، با تولید دستگاه پولخوان هیچ منافاتی نداره. یعنی هر دوی این ها میتونه موازی با هم پیگیری بشه.
از طرف بانک مرکزی، مناسب سازی اسکناس ها پیگیری بشه و از طرف مخترعین نابینا، و سایر افراد فعال در این عرصه تولید دستگاه پولخوان صورت بگیره.
مثل همه جای جهان که هر دو رو دارن.
مثلا وقتی امیر ابراهیمی و دوستانش در مرکز پژوهش های دانشگاه صنعتی امیر کبیر عصای هوشمند تولید میکنن که موانع رو تشخیص میده اصولا تولید یک دستگاه که پول ها رو هم تشخیص بده، خیلی نباید مشکل باشه

سلامی دوباره. آقا من هرکاری کردم نتونستم پست بذارم. یعنی هی میگه رمزت اشتباهه، رمز جدید میگیرم بازم اشتباهه. پس بی خیال پست. همینجا میگم. نه حدست اشتباه بود. امروز اولین روز کاری من بود که بارون هم بدرقم کرد. اگه خدا بخواد در سمت مددکاری اجتماعی در خدمت دوستان و همنوعان معلولم هستم. هرچقد میاد بارون بیاد ولی رعد و برق نباشه.

سلام بر تبسم. به به حسابی، حسابی، حسابی، خیلییی خیلییی زیاد تبریک میگم بهت
الحق که احساس میکنم شایسته این کار هستی.
وقتی میشنوم یکی از هم نوعان خودمون در بخشی شاغل میشه، خیلی خوشحال میشم.
اولین روز کاری خیلی حس قشنگیه. خیلی.
حالا وقتشه که اون طرح هایی که خودت واسه هم نوعانت مد نظر داشتی تا جایی که از دستت بر میاد عملیش کنی.
بارون امروز لرستان پیش مقدمه موج اصلیه که از دو شنبه عصر تا سه شنبه صبح استان شما رو در بر میگیره، و بارش های رگباری بارون، به همراه رعد و برق و احتمالا تگرگ رو به همراه داره.
بازم از صمیم قلبم بهت تبریک میگم و آرزو میکنم هر چند وقت، شاهد شاغل شدن یکی دیگه از هم محله ای ها باشیم

سلام به نظر من اگر بیایند و از علم الکترونیک استفاده کنند و یک نرم افزار برای گوشی های همراه درست کنند که با گرفتن گوشی بر روی گوشه اسکناس که شماره آن درج شده نرم افزار اون عدد را بخوانه خیلی خوب میشه و ما از این مشکل بریل نوشتن راحت میشویم حالا چطور و چگونه اش با مهندسین خبره دور از دسترس و امکان نیست این نظر شخصی خودمه

سلام میلاد. آره این هم گزینه ای هستش. البته به قول مجتبی استفاده از نرم افزار مشکلات خاص خودش رو داره.
مرسی که نظرت رو گفتی. قطعا همگی این نظرات جمعبندی خواهد شد و در اختیار انجمن نابینایان ایران قرار خواهد گرفت.

به امید خدا. اشتغال مهمترین مساله پیش روی همه ی جوانان ایران زمین، به خصوص نابینایان و کم بینایان هستش.
اگه هر کسی در زمینه ای که بهش علاقه داره پیگیر باشه و تخصص رو هم همراهش کنه شغل خوب و مناسب قابل دسترس هستش. علیرغم همه ی مشکلات و محدودیت هایی که در ایران داریم.

سلام. اول از کسایی که تولدمو تبریک گفتن ممنونم. امیر تو هم بالاخره میبینم دیگه.
حالا یه نکته میخوام بگم. من با خانم فراهانی درباره ی اختراعش صحبت کردم. شما هم شنیدید. این دستگاه تابلوخان بود. جهتیاب بود. و خیلی کارهای دیگه میکرد که اینجا بخوام بگم طولانی میشه.ولی وقتی درباره ی قیمت ازش پرسیدم پاسخ مشخصی نداد. ولی بیرون از استدیو که ازش پرسیدم گفت که فعلً هزینه ی تموم شدش برای ساختش دویست و پنجاه میلیون تومن بوده و در صورت تولید انبوه به صد میلیون میرسد. البته این رو هم گفت که این امکان هست که این دستگاه هم به صورت کامل خریداری بشه و هم این که قابلیتهای مختلفش رو در دستگاههای محدودتری تولید و به فروش برسونن که حتا در این صورت هم فکر نمیکنم قیمت ساده ترین دستگاههاش هم کمتر از پنج شش میلیون تومن باشه. حالا شما فرض کنید یکی از این دستگاهها پولخوان باشه. چند نفر میتونن این دستگاه رو بخرن؟ عصای سفیدی که امیر توی یه پرونده بهش پرداخت که هوشمند بود در تولید اولیه در مدلهای مختلف از هفتصد هزار تومن تا دو میلیون تومن بود که در تولید انبوه این سقف دو میلیون تومن شاید به سیسد چهارصد هزار تومن برسه. این رو گفتم که بدونید در کشور ما مهمترین وسیله ی یک نابینا که عصای سفیدشه این قیمت رو داره. چه برسه به دستگاه پولخوان. اون هم کشور ما که نهادهای حمایتیش از خود نابیناها محتاجتره و همش از بیپولی میناله و از کمکهای اینچنینی شونه خالی میکنه.
من نظر خاصی نمیدم. فقط توضیح دادم که این شرایط در حال حاضر وجود داره. حالا قضاوت با شما.

سلام شهروز.
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی.
این که من هم در درجه اول مناسب سازی خود اسکناس ها رو در اولویت میدونم به همین خاطر هستش.
ببین مثلا وقتی خانوم فرهانی دستگاهی رو اختراع کرده که میتونه از فواصل دور، تابلو های نصب شده در خیابون ها رو بخونه، عملا درست کردن دستگاهی که مبالغ اسکناس ها رو هم بخونه خیلی نباید پیچیده باشه.
اما مساله اصلی قیمت بالای اینجور دستگاه ها هستش. البته باید فردا دوباره با ایشون تماس بگیریم بپرسیم مثلا اگه بخواد یه همچین دستگاهی تولید بشه، اگر به تولید انبوه برسه قیمتش چقدر میشه.

پس با این اوصاف عملأ هیچ کاری نمیشه کرد؟ نه بیاین آیه ی یأس نخونیم و همه ی طرح ها رو با نقاط ضعف و قوتشون بررسی کنیم. درمورد اینکه با بریل روی اسکناسا بنویسن، فک کنید این پولا چقد دست بدست میشن و جاهای مختلف میرن و دست افراد مختلف می افتن و خلاصه اون برجستگی ها خواه ناخواه، سهوأ یا عمدأ پاک میشن و یا نقطه ها کم و ریاد میشه. اونوقت چه میشه کرد؟ اما دستگاه پولخان شاید ابتدا قیمتش گرون باشه ولی با تولید انبوه و تقاضای نیاز، قیمتش میاد پایین. فکر پولش نباش آقا شهروز. توکه تولدت به همه شام میدی نباید این حرفو بزنی!

درسته تبسم. این که من اینجا از دوستان خواستم نظراتشون رو بگن، به این خاطر بود که به قول تو، همه ی طرح ها رو با نقاط ضعف و قوتش بررسی کنیم تا به یه نتیجه درست و منطقی برسیم.
به هر حال هر کدوم از این راه ها مسائل و مشکلات خاص خودش رو داره. باید یه بررسی کارشناسی بشه ببینیم کدوم بهتر جواب میده و مرقوم به صرفه هستش

ضمن درود فراوان و عرض ادب! خنگترین فرد محله وارد میشود! ببینید دوستان عزیز،‏ اسکناسها دارای یک یا دو نخ نایلنی هستند که اسکناسهای غلابی این نخها را ندارند،‏ وقتی اسکناس سازان قادر به چپوندن چنین نخی در وسط اسکناس هستند،‏ پس میتوانند مانند آن نخ تکه ایای کاغذ پلاستیکی یا برایلن در گوشه ای از اسکناسها بخورانند و عدد به ریال بینایی را روی آن حک کنند که قابل پاک شدن و له شدن نباشد همانطور که بیشتر نابینایان سکه ها را لمس میکنند و عدد بینایی را تشخیص میدهند اسکناسها را هم تشخیص دهند ،‏ آموزش اعداد بینایی برای نابینایان سخت نیست ولی گنجاندن خط بریل پیشنهادی ناشدنی است،‏ به نظر بنده ما نباید چیزی درخاست کنیم که جدا از مردم جامعه باشد،‏ ما باید به اعداد برجسته ی بینایی تن دهیم و قانع باشیم!‏:

سلام بر عدسی. شما هم به نکته قشنگی اشاره کردین. قبلا هم گفتم این مساله امکان پذیر هست که طوری مبلغ برجسته بشه که قابل پاک شدن نباشه یا حد اقل به سختی پاک بشه.
به نظر من هم اگه اون بخشی که به صورت بینایی عدد به ریال نوشته شده همون به شکلی برجسته بشه، خیلی بهتره و دیگه نیازی به برجسته شدن از طریق خط بریل نیست.
یکی از محسناتی که این راه داره اینه که، زمانی که قراره صرف این کار بشه کاهش پیدا میکنه و ما رو زودتر به نتیجه میرسونه.
یعنی عملا اتفاقی که واسه سکه های پولی افتاده دقیقا به همین ترتیب در اسکناس ها هم پیاده بشه و این واقعا امکان پذیر هستش

دوباره درود
خب اولش با تأخیر به شهروز تولدشو تبریک میگم ایشالا صد سالگی تو جشن بگیری با نوه هات
دوم به تبسم جونم تبریک فرااااون میگم امیدوارم روز به روز موفقتر باشی آفرین به پشتکارت مبارکت باشه
خب بعدش اینارو میخام بگم
من میگم خصوصیات دستگاهی که در هزار سال آینده میخاد برای سه نسل بعد از ما طراحی بشه اولش که باید حد اقل زمان رو برای تشخیث پول صرف کنه یعنی جوری نباشه که یه ساعت بخاین پولررو تنظیم کنیم که هم خودمون کلافه بشیم هم طرف مقابلمون
بعد مهمتر ازین اینکه دستگاه خیلی خیلی کوچیک باشه که به راحتی قابل حمل باشه جاگیر نباشه
دیگه اینکه نمیدونم نشکن باشه مثلا چون خیلی قابل استفاده هست اگه از دستمون افتاد زود سیب نبینه بعد کارییشو از دست بده
بعد من اگه شد از امروز این کارو میکنم میگم شما هم بیاین این کارو کنیم که روی پولها بریل بنویسیم یعنی چی میشه حالا پاک بشه فعلا این کارو بکنیم تا بعد ححح
البته فکر کنم پولارو به افتضاح بکشیم ولی نمیدونم مثلا یه حرف بنویسیم مثلا هزاریو فقط بنویسیم ه
بعدش هم آره موازی باشه چون دستگاهه هم طول میکشه هم گرونه
دیگه یادم نیست انگاری آهان این که میگم قابل حمل یعنی به راحتی قابل حمل باشه واسه اینه که یه عصای هوشمند دیدم فقط ده کیلو وزنش بود
البته این اغراق بود ولی خب خلاصه گفتم که گفته باشم اگه بازم به ذهنم رسید میام میگم

سلام زهره. خب آره دستگاه پولخوان اگه قرار باشه درست بشه قاعدتا خصوصیاتی که بهش اشاره کردی باید در اون لحاظ بشه.
پیشنهاد در خصوص بریل نوشتن روی پول ها رو هم که گفتی میذارم رو حساب شوخی. چون عملا اگه بخوایم این کار رو بکنیم شاید خیلی جاها این اسکناس اعتبار خودش رو از دست میده.
من این قول رو میدم که از طریق افرادی که باهاشون در ارتباط هستم به صورت جدی داستان دستگاه پولخوان رو پیگیری کنم.
مشکل اصلی نبودن حمایت کننده های مالی هستش.
مگر نه تولید چنین دستگاهی با تکنولوژی های روز، خیلی داستان پیچیده ای نیست. این که تا الان هم اجرایی نشده به این خاطر هست که دوستان نابینا خودشون خیلی پیگیر این مسائل نبودن

در مورد قیمت دستگاه پول‌خوان اون چه مسلمه اینه که وقتی واقعا به تولید انبوه برسه، قیمتش میاد پایین و نابیناها میتونن بخرن.
دقت داشته باشید که خیلیا دارن میگن اگه بشه نرم افزاری روی گوشیهای موبایل نصب کنیم و بتونه کار تشخیص اسکناس رو انجام بده باهاش موافقیم.
اینم در نظر داشته باشید، گوشیهای قدیمی و ارزان قیمت به هیچ وجه قابلیت نصب چنین نرم افزارهایی رو ندارن و نتیجهش این میشه که خیلی از بچه های نابینا حاضرن پول نسبتا زیادی بدن تا یه گوشی مدل بالا بخرن که امکان نصب چنین نرم افزاری رو داشته باشه.
خب. وقتی میشه به هزینه کردن خود نابیناها اونم برای چنین کار واقعا از نون شب واجبتری امیدوار بود، و با توجه به اشکالاتی که ممکنه یک نرم افزار در گوشیهای متفاوت داشته باشه،چرا حم و غم‌مون رو برای ساخت چنین دستگاهی قرار ندیم!
در مورد عصاهای هوشمند و سایر وسایل کمکی نابینایان مثال زدید و این که قیمت شون حتّی با رسیدن به تولید انبوه بازم گرون خواهد بود.
ولی به این دقت نکردید که چیزی مثل عصای هوشمند چون بالاخره یه جایگزین غیر هوشمند داره که کار راه اندازه، صرفا اونهایی تمایل به خریدش پیدا میکنن که پولشون از پارو بالا میره و به همین خاطر شاید خیلی مورد اقبال قرار نگیره، ولی پول خوان وسیله ای هست که کمتر نابینایی ممکنه ازش بگذره.
پس فرق هست بین تولید انبوه وسیله ای تا وسیله ای دیگه و طبعا اینها تو قیمت خیلی تأثیر‌گذاره.
بعدشم به فرض که اسکناسها مناسب‌سازی شد. تازه اگه وضعیت مثل اسکناسهایی که از ۱۶ سال پیش به این طرف مثلا مناسب‌سازی شدن نباشه، کجا دیدید مردم این مملکت بلد باشن از اسکناس طوری استفاده کنن که بعد از چند ماه آش و لاش نشده باشه.
این قدر سکه رو مثال نزنید! سکه رو هر بلایی هم سرش بیاری بازم سکه باقی میمونه! مثل اسکناس که نیست، بعد از مدتی با پوشش کاملی از چسب نواری مزین شده باشه!
خلاصه این که اگه بنا باشه صرفا تو فکسی که میفرستید، این پیشنهاد رو هم قرار بدید، همون بهتر که هیچی در موردش نگید.
چون از همین الان پر واضحه که کسی اهمیتی بهش نمیده.
ولی اگه با یه برنامه ریزی درست و حسابی به این فکر کنیم که چطور میشه بحث دستگاه پول‌خوان رو سر زبون انداخت و بعدم پیگیریش کنیم، هر چند تا دو ۳ سال دیگه هم نتیجه ای نگیریم، بازم به نظر بهتر میاد!
مگه حد اقل نباید ۶ ۷ سال صبر کنیم تا پولهای در گردش فعلی از چرخه حذف بشن؟ من میگم نصف همین مدت رو بذاریم برای حمایت از طرح ساخت دستگاه پول‌خوان!
اینم که میگید دو تا طرح با هم منافاتی ندارن، به نظرم صحیح نیست.
چرا که ساخت دستگاه پول خوان همت بلند و هزینه ی زیادی میطلبه و اگه بنا باشه روی مناسب سازی اسکناس ها فکر کنیم، دیگه بعدش طرح ساخت دستگاه پول‌خوان خریداری نداره و همه خواهند گفت که با مناسب‌سازی اسکناسها دیگه دلیلی برای چنین هزینه ی سنگینی وجود نداره.
از ما گفتن بود!

سلام سعید جان. به خاطر اهمیت موضوع، همین الان زنگ زدم به آقای امیر ابراهیمی. همون کسی که با همکارانشون در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، پروژه عصای هوشمند رو به نتیجه رسوندن. نزدیک ۴۰، ۵۰ دقیقه با ایشون صحبت کردم. متاسفانه ایشون دلشون خون بود.
خیلی از دست بچه های نابینا و به خصوص نهاد های مسوول مثل بهزیستی و بنیاد شهید دلگیر بودن.
آقای ابراهیمی گفت: ما چهار سال روی این پروژه کار کردیم. چند نوع عصای هوشمند در ورژن های مختلف درست کردیم. با یک چهارم قیمت مدل های خارجی.
در ابتدا آقایون در سازمان بهزیستی به ما قول دادن که حمایت میکنن. ما ۴ سال وقت گذاشتیم اما کسی واقعا دلش به حال نابینایان نمیسوزه.
همه به فکر پر کردن جیب خودشون هستن. خود نابینایان هم چون از طرف دولت حمایت نمیشن، از این طرح ها استقبال نمیکنن.
آقای ابراهیمی ادامه داد: واقعا با یک شوق فراوان طرح عصای هوشمند رو شروع کردیم و به پایان رسوندیم. اما نتیجش جز دلسردی چیز دیگه ای نبود. مسوولان از ما حمایت نکردند که هیچ، نابینایان از ما حمایت نکردن که هیچ، برخی ها سنگ اندازی هم کردند.
ایشون گفت: ای کاش مسوولان میخواستن واسه بچه ها کاری کنن. اما همه فقط شعار میدن. من و همکارانم در شرکت های دانش بنیاد مرکز رشد دانشگاه امیر کبیر، هر کاری که در حوزه ی نابینایان، هر دستگاهی که ویژه نابینایان باشه میتونیم درست کنیم. حتی با نصف قیمت و یا یک چهارم نمونه های خارجی. حتی با کیفیتی بهتر از نمونه های خارجی.
به شرطی که واقعا از ما حمایت کنن. یا دولت، یا نهاد های وابسته به معلولین و یا خود نابینایان.
مساله دستگاه پولخوان رو با ایشون مطرح کردم. گفت این طرح قابل اجرا هستش و اتفاقا خیلی پروژه ی سبکتری هستش نسبت به عصای هوشمند.
گفت این کار به راحتی شدنی هستش. قرار شد با همکاراش یه مشورتی بکنه ببینن اگه بخواد چنین دستگاهی به تولید انبوه برسه چقدر بار مالی داره. از طرفی هم قرار شد من از طریق دکتر صابری در شورای شهر تهران پیگیری کنم ببینیم راهی هست که بتونیم به یه نحوی هزینه های مالیش رو تامین کنیم یا نه.
خلاصه قرار شد من جمعه دوباره با ایشون تماس بگیرم.
چیزی که الان به صورت قطعی مشخص هست اینه که جوانانی مثل امیر ابراهیمی و سایر جوانان خلاق حاضرن برای نابینایان هر دستگاهی رو که به علم الکترونیک مربوط میشه تولید کنن. یعنی این توانایی و دانش رو دارن. اما مساله اصلی اینه که آیا نهادی هست که از این عزیزان حمایت کنه یا نه.
به راستی بچه ها اگر مسوولان در دولت و سایر نهاد ها اگر از این افراد حمایت نکنن مثل سابق، خود ما حاضریم از این افراد حمایت کنیم یا نه.
آقای ابراهیمی به من گفت: امیر من به تو قول میدم اگر ما چنین دستگاهی رو حتی با قیمت فقط ۱۰۰ هزار تومان تولید کنیم، باز هم نابینایان حاضر نیستن این دستگاه رو بخرن و انتظار دارن بهزیستی یا یک نهادی بییاد بخره و رایگان در اختیار اونا بذاره.
نظر شما چیه؟ بچه ها

سلام سپهر عزیز. به محله خوش اومدی. درست کردن نرم افزار هم به عنوان یک گزینه مطرحه. اما خب اینم یه سری مشکلات داره که باید ببینیم اگه شرکتی خواست چنین نرم افزاری طراحی کنه رو چه گوشی هایی میشینه یا حد اقل دوربین این گوشی ها برای تشخیص پول چقدر باید باشه

میگم سپهر جان اگر در زمینه موسیقی فعال هستی، خوشحال میشیم اگر تمایل داری واسمون چند اثر درست کنی تا در برناممون پخش کنیم.
مجوز کار ها رو هم خودمون از شورای موسیقی صدا و سیما میگیریم.
اگر دوست داری همکاری کنی، بگو تا بیشتر واست توضیح بدم

سلام. نظر من اینه که اصلا و ابدا انتظاری از بهزیستی نداشته باشیم. مگه تا حالا بهزیستی برا بچه ها گوشی خریده؟ اگه یه زمانی این دستگاه ساخته شد که امیدوارم به این زودی ها باشه، اونایی که پولدارن که مشکلی ندارن، اونایی هم که توانایی مالی نداشتن انجمن ها باید سعی کنن با حمایت خیرین براشون تهیه کنن. نمیدونم شما با قلم قرآن آشنایی دارین یا نه؟ اگه این دستگاه هم ساختارش مثل اون باشه که دیگه عالی میشه.

آره آشنایی دارم. میدونی تبسم، آره بچه های نابینا که دیگه از نهاد های مختص نابینایان نا امید شدن. اما اتفاقا بزرگترین اشتباه اینه که بگیم ما نباید از این سازمان ها انتظاری داشته باشیم. به راستی چرا.
نهادی که کارش مستقیم در ارتباط با معلولینه. نهادی که ذات وجودیش به خاطر وجود معلولینه. نهادی که میلیارد ها تومان بودجه میگیره از دولت برای حمایت از شرکت هایی که برای نابینایان فعالیت میکنه. چرا باید بگیم خب از این ها که انتظاری نیست.
در خصوص دستگاه پولخوان امیر ابراهیمی گفت: میشه یه چشم الکترونیک طراحی کرد که مبلغ روی اسکناس رو به راحتی بخونه. حالا قرار شد با دوستانش مشورت کنه ببینن این کار تا چقدر هزینه بردار هستش

سپهر عزیز. این چه حرفیه. من که کاری نکردم. از مجتبی باید ممنون باشی که این سایت رو سر پا نگه داشته و یک جامعه مجازی برای نابینایان فارسی زبان، در سراسر جهان درست شده.
باشه عزیز، من یک میل بهت میزنم و اثرت رو واسم میل کن.

سلام سپهر. خیلی از حضورت خوشحالم. من معذرت میخوام که زودتر از این بهت خوش آمد نگفتم. تو هرکجای این کره ی خاکی که باشی ما دوستت داریم وبه عنوان یک هموطن و همنوع در جمع خودمون میپذیریمت. تو فقط کافیه اینجا یه پست بذاری می بینی چقد ازت استقبال میشه. هر کجا که هستی آسمانت آبی و دلت از غصه های دنیا خالی.

ببخشید امیر من یه خواهش ازت داشتم، میگم حالا که بچه های خودمون تا حالا زحمت کشیدن و برنامه ی دستگاه پولخوان رو نوشتن، اجازه بدین که این کار توسط خود بچه ها انجام بگیره که هم افتخاری باشه برای نابینایان و هم اینکه زحمتشون هدر نره و انگیزه ای باشه برای آغاز فعالیت هاشون.

تبسم ما که فعلا کاری نکردیم. صرفا من با آقای ابراهیمی صحبت کردم که این داستان تا چقدر عملی هست یا نه، و هزینه ی تولید این دستگاه چقدره. ایشون هم قرار شد بره با دوستانش مشورت کنه. براورد اولیه کنن و به ما اطلاع بدن. فقط در همین حد.
ولی یه نکته. خیلی دوست داریم بدونیم این بچه های خودمون که میگی یعنی دقیقا چه عزیزانی.
چرا اینجا نمیان. چرا در این بحثی که خواستیم دوستان مشارکت کنن نمیان و طرحشون رو معرفی نمیکنن.
یا حد اقل اگه دوست ندارن اینجا بییان خوشحال میشیم تو خودت معرفیشون کنی. آیا یه تیم کاری هستن. آیا فقط یک نفره. طرحشون در قالب نرم افزار هستش یا قراره به صورت سخت افزار هم باشه. الان در چه مرحله ای قرار داره و…..
یا به خودشون بگو بیان توضیح بدن و با بچه ها در تعامل باشن، یا این که خودت بپرس ازشون و بگو

با سلام خدمت همه دوستان خصوصا خانوم تبسم و آقا امیر من همونم که خانوم تبسم لطف کردن و گفتن من و یکی از دوستام از زمستون رو این پروژه یعنی همون دستگاه پول خوان داریم کار میکنیم نرم افزار هاش رو نوشتیم ولی چون یه پردازش گر arm میخواد که همون پردازش گر مبایل هستش و یه کم هزینش زیاده زیاد که نه حدود یکی دو ملیون هست کار های سخت افزاریش مختل مونده ما همه یه کار های نرم افزاریش رو انجام دادیم ولی سخت افزاری تقریبا هیچی رو انجام ندادیم براورد کردیم واسه نسخه یه اولیه حدود ۶ یا ۷ میلیون خرج برمیداره ولی یه چیزی میشه که پول های تقلبی رو تشخیس نمیده و حتی چک پول ها رو هم تشخیص میده اگه ما یه دستگاه یا یه نرم افزار بسازیم که با تکنلوژی ocr کار کنه خوب نیست چون اگه یکی بیاد با کاقز آ۴ آلمانی که خیلی شبیه به کاقز پول ماست یه اسکناس تقلبی چاپ کنه و بده به نابینا اون دستگاه یا نرم افزار که با تکنلوژی ocr کار میکنه پول تقلبی رو تشخیص میده و نابینا رو به اشتباه میندازه و سرش کلاه میره ولی این طرح ما با یه روش دیگه پول رو میشناسه که نمیتونم بیشتر طوزیه بدم آخه من یه طرح دیگه داشتم که خنک کننده c p u بدون فن بود که دادم خارزمی ولی به اسم یکی دیگه ثبت شد
موفق باشید یا علی

سلام بر powersoft. کاملا حق داری که بیشتر توضیح ندی. متاسفانه از این دست اتفاق ها زیاد افتاده.
بسیار عالی. پس تا اونجا که من متوجه شدم شما برای ادامه کار و انجام بخش سخت افزاری فقط نیازمند تامین هزینه های آن هستید و از نظر دانش فنی مشکلی نیست.
اگر اینطوره پس بیشتر از این دست رو دست نذارین. هر طور شده باید لینک بشی به جاهای مختلف و طرحت رو معرفی کنی. یا وام بلاعوض بگیری و یا به یه نحوی هزینه های پروژت رو تامین کنی.
این آدرس میل منه
amirsarmadi68@gmail.com
یه میل به من بزن، شمارت رو واسم بفرست تا باهات تماس بگیرم و لینکت کنم به جاهایی که احتمالا بتونن کمکت کنن.
مثل شبکه تشکل های نابینایان ایران، انجمن باور، مشاور و دبیر فراکسیون معلولین در مجلس شورای اسلامی.
به هر حال من شخصا هر کاری که از دستم بر بیاد برای پیشبرد این طرح ارزشمندتون حاضرم انجام بدم.
منتظر میلت هستم

سیتا اگر خودم اونقدر وضع مالیم خوب بود، قطعا کمک میکردم. اما گفتم تا جایی که از دستم بر بییاد میتونم بچه هایی که از این دست پروژه ها دارن، به جاهایی لینک کنم که یکم از بار مشکلاتشون کم بشه. به امید خدا.
شکلک خیرخواهی، همراه با کمک به همنوع، در حد توان و مسوولیت

بله چشم میل میدم. شما هم یه وقت به دل نگیری امیر جان. این سیتا خانوم یه کم شیطونه و بلاس. شوخی میکنه فزا عوض شه. مگه نه سیتا جون؟
بگو عمو ببخشید. بگو دیگه
ای دختر بد. مگه نبرمت خونه به بابات میگم با کمربند سیاه و کبودت کنه

سلام مجدد. نه بابا چرا باید ناراحت بشم. سیتا چیز بدی نگفت که. با شوخ طبعیش آشنا هستم و لذت میبرم.
البته اگه تو میخوای ببری پیش باباش اون دیگه یه بحث دیگست. هاهاهاهاهاهاهاها
باشه عزیز منتظر میلت هستم. شمارت رو واسم بفرست تا باهات تماس بگیرم.
من امشب با دکتر معینی هم صحبت کردم. گفت باشه. بییان طرحشون رو به ما معرفی کنن. بررسی میکنیم اگر یک طرح جدی بود حتما حمایت میکنیم و به نهاد های حامی در این ارتباط معرفیتون میکنن.
نگران نباش. اگر واقعا دستگاهی که مد نظر دارین کارآمد باشه از نظر بار مالی داستان قابل حله.
مرسی. مراقب این سیتا هم باش. باباش اگه دست به کمربند برد. بگو حالا این دفعه ازش بگذره اگه باز شیطونی کرد اون وقت میگیم…….
خخخ

سلام. فکر کنم از این به بعد به جز صدا و اجرای من مجبورید کامنتهای منو هم تحمل کنید! به هر حال در قدم اول میخام از اینکه منو دوستامو یا به عبارتی همکارامو تو جمعتون راه دادید ازتون تشکر کنم.‏ امیدوارم لیاقت این محبت شما رو داشته باشیم.‏ در قدم دوم میخام بگم که به امید خدا تو این محل موندنی شدم حرفهای زیادی برای گفتن براتون دارم. دیگه تو اولین کامنتم بیش از این پرحرفی نکنم فقط بگم که در آینده خبرهای بسیار خوبی از ما و گوروهمون میشنوید.

سلام به اشکان عزیز. خب خوشحالم که تو هم مشغله هات کمتر شده و قراره از این به بعد تو گوشکن هم فعال باشی. خلاصه بچه ها از این به بعد به غیر از من و شهروز این اشکان رو هم باید تحمل کنید.
هر چند من خودم تا اوایل تیر ماه نمیتونم اینجا اونطور که دلم میخواد فعال باشم، اما قول میدم به محض پایان دانشگام که الان ترم آخرش هست و مملو از پروژه، و در کنارش تموم شدن کلاس های روزنامه نگاریم که اتفاقا اینم ترم آخرش هست و تمامی درس ها کار عملی و پروژه داره. قول میدم از تابستون اینجا رو به قدری پویاتر کنیم که حسابی حالش رو ببرین.
همینجا، از همه ی دوستای خوبم که پست میذارن عذر خواهی میکنم اگه نمیرسم واسشون کامنت بذارم.
حمل بر بی توجهی نشه. تو خرداد ماه هم زمان باید ۲۸ واحد پاس کنم که ۲۲ تاش پروژه و کار عملی هم داره. به خصوص این دوره های ژورنالیزم

سلام. من کار خاصی نداشتم. فقط از زهره و سپهر تشکر میکنم.
سپهر عزیز. تو از مایی. پس به جمع ما خوش آمدی. این قول رو بهت میدم که همه ی بچه های این محله چنین انسان بزرگی که زندگی خودش رو اینگونه وقف بچه های بیسرپرست کرده رو روی سرشون میذارن. ما به تو افتخار میکنیم. اسکایپمو برات میذارم. اگر دوست داشتی اد کن.
hosseinishahrooz25

میدونی ملیسا، دیشب آقای ابراهیمی میگفت زمانی که میخواستیم طرح عصای هوشمند رو کلید بزنیم اول یه نظر سنجی کردیم که این دستگاه تا چقدر نیازه بچه هاست و تا چقدر حاضرن این دستگاه رو با توجه به قیمتی که داره تهیه کنن. گفت اولش همه چیز مثبت و خوب بود اما در پایان، همه کنار کشیدن. هم مسوولین که قرار بود هزینه ها رو تامین کنن و هم خود نابینایان که اول گفته بودن ما همه جوره هستیم.
میگفت یکی از بچه هاتون اومده بود دفتر کار ما میگفت این زیر عصا حتما باید فلزی باشه من این جنسی دوست ندارم. یکی دیگه اومد گفت زیرش حتما باید پلاستیکی باشه مگر نه من نمیخرم. یکی دیگه اومد گفت چرا زیرش تیتانیوم نیست. من یکی از دوستام تو آلمان جنس عصاش از تیتانیوم هستش.
خلاصه امیدوارم همین دوستانی که میگن ما اگه دستگاه پولخوان درست بشه هر طور شده این دستگاه رو تهیه میکنیم در صورت تولید، عزیزان متخصص رو تنها نذارن و اگه دولت حمایت نکرد خودشون حامی چنین پژوهش گرانی باشن.
ملیسا منظورم به حرف تو نبودا. یه وقت خدایی نکرده سو تفاهم نشه. الان این نکته یادم اومد که گفتم زیر کامنت تو بگم. مگر نه منظورم شخص تو نبود

سلامی دوباره
واه واه چه حرفا خوب مهم اینه که کار رو راه بندازه دیگه فلزی وپلاستیکی و تیتانیوم نداریم که اه
اونا نمیخواستن بخرن اونا بهونه میاوردن
ایشالاه که خدا به همه عقلی عطا فرماید.
نه امیر ناراحت نشدم چون به هر حال حرفیه که باید گفته میشد حالا چه اینجا و چه جای دیگه ای

سلام تبسم خانوم ممنونم ازتون من خیلی وقت که اینجا هستم ولی چراغ خاموش! یعنی میام پستها و کامنتها رو میخونم بعضی فایلها رو که لازم دارم دانلود میکنم ولی خودم کامنت نگذاشته بودم که انشالا این کارو هم از این به بعد انجام میدم.‏

سلام به سپهر. این دنیا با مهربونیاش، با محبت هاش و درک متقابل هم دیگه قشنگه. مگر نه اگه غیر از این بود، در دنیای پر از ظلم امروزی نمیشد زندگی کرد که. من دیشب بهت میل زدم به همون آدرس خوشحال میشیم هم اثر موسیقیاییت رو واسم میل کنی و هم شمارت رو واسم بفرست. کارت دارم

سلام. ممنون پاورسافت که اومدی. امیر از لطف تو هم ممنونم. خیلی، زیاد، فراوون. امیدوارم این تلاشا نتیجه بده و همه شاد بشن.
اوه اوه اوه چه خشونتی؟ سیتا جون اصلأ نگران نباش که آجیت هواتو داره و نمیذاره یه مو از سرت کم بشه. اصن بابا شلوارش کمربند نداره…آخه شلوار کردی میپوشه…

دیدگاهتان را بنویسید