خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
دانلود ویندوز گویا ویژه ی نابینایان در حجم کوچک برای اولین بار به صورت اختصاصی از محله ی مجتبی و دوستان

درود

امیدوارم حال همگی به شدت خوب خوب باشه. امروز و روز های پیشین، مجموعه ی ویندوز گویا با حجم چهار گیگ را بر روی منابع محله، قرار دادم که شما گوش کنی ها با حمایتی که کردید، پهنای باند مورد نیاز برای میزبانی هرچه بیشتر این بسته، فراهم گردید. چند ساعت پیش، دو سه تن از دوستان، از من خواستند که علاوه بر بسته ی چهار گیگی، بسته ی کم حجم تر که فقط مختص نصب ویندوز 32 بیتی هست را نیز در محله قرار دهم. دیدم حرف منطقی ای است که یک نفر نخواهد شارژ اینترنتش را به اندازه ی چهار گیگ بپراند چون شاید او فقط نیاز به نصب ویندوز 32 بیتی داشته باشد و دیسک ابتدایی کارش را راه بیندازد. پس این شما و این ویندوز هفت گویا، با حجمی حدود سیصد مگا بایت. اعتبار و قدردانی این بسته، به ال جو، دوستانش و از همه مهمتر به برایان اسمارت بازمیگردد. اعتبار و قدردانی تأمین پهنای باند محله، به تمام شما کسانی باز میگردد که از ابتدا تا اینجای کار را حمایت کردید. موفق باشید و سرفراز!

۵۰ دیدگاه دربارهٔ «دانلود ویندوز گویا ویژه ی نابینایان در حجم کوچک برای اولین بار به صورت اختصاصی از محله ی مجتبی و دوستان»

درود بر شما عزیزان
این ابزار ۵ مگی برای رایت کردن این فایل ایمیج ویندوز گویا بر روی سیدی
و یا کپی کردنش روی فلش هستش که میتونیم برای رایت روی سیدی از اولترا آیسو هم استفاده کنیم
روش کار با این تولز رو هم که مجتبا ترجمه کرده و از روی همون اجراش بکن

سلام مجتبی جان مرسی داداش دمت گووووووووووووووووووووولللللللللللللللللللللییییییییییییییییی .میخوامت یکتریییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییوووووووووووووووووووووووووووووووون

سلام:خدا قوت واای خدای من چه اتفاقای خوبی داره واسه ما میفته چه خبره همش چیزای خوب خوب اینجا و اونجا من که سرم شلوغه و فقط دارم دانلود میکنم گیج شدم باید بعد بیام با دقت همش رو بررسی کنم مرسی از شما و دوستانی که واسه همنوع هاشون این همه زحمت میکشند خوش باشید

سلااااام بر مدیر جونی محله
خوبی مدیر
از زحمات شبانه روزیت کمال تشکر را دارم
ایول مدیر
مرسی که بفکر ماهایید
من که کلی زوق مرگ شدم
مدیر مدیره
خود مدیره
ایول مدیره
بازم مدیره
که به فکر بچههاست
با باییییییییییی

محمد سلام. خودم قبلا تستش کرده بودم. ولی برای اینکه با اطمینان بگم و بقیه ی بچه ها حجمشون هدر نره، دوباره الان دانلودش کردم و تستش کردم. از همین لینکی که توی این پست گذاشتم. این اطمینان رو به شما و باقی دوستان میدم که فایل یا لینک فایل هیچ مشکلی نداره. شاید توسط مدیریت دانلودت ناقص دانلود شده باشه.

مجتبی جان ممنون از این که این مسیر پر پیچ و خم رو برامون روشن کردی و این اعتماد به نفس رو که خودمون هم می تونیم در هر زمان و موقعیتی ویندوزمونو عوض کنیم.
اما این سؤال تو ضهنم به وجود اومد که فرق این دو حجم با هم چیه یعنی ویندوز گویای پر حجم چی بیشتر از اون حجم پایین تره داره و واسه کسی که اطلاعات زیادی نداره کدومش بهتره.

سلام. اول مطمئن بشو که به صورت قابل بوت کپیش کرده باشی. طبق دستوراتی که توی پست مربوطه نوشتم. بعدا اگر نشد با سرعت پایینتر کپیش کن. در نهایت، شاید کارت صدای شما جزو فهرستی که این پروژه پشتیبانی میکنه نیست. باید ببینی کارت صدای لپتاپت چیه. این دیسک، اکثر کارت صداهای ریل تک، سی میدیا، کریتیو و مکس را پشتیبانی میکنه.

سلام بچه ها میگم میشه ویندوز
۸ و ۸.۱ هم باهاش نصب کرد راستی اگه میشه اونایی که بلدن کارت صداهای usb و بقیه کارتای دیگه که نمیشناسه
رو بهش ازافه کنند یا راهشو بگن که اونایی که کارتاشون نمیشناسه بتونن مشکلشون حل کنن مرسی

داشتم به این فکر میکردم که با این اوصاف
۵ سال دیگه میتونیم رانندگی کنیم اونوقت من سوار پرادو میشم میام از وسط محله یه کلاسی میذارم رد میشم دستم رو هم از رو بوق بر نمیدارم
ولی خدایی کلی ذوق کردم خیلی پربار بود این چند وقت اینجا
مرسی زیاااد

سلام.
میگم هنوز یه چیز برای من روشن نشده.
اگه ما دی وی دی ویندوز ۷ داشته باشیم که هم ۳۲ بیت داره و هم ۶۴ بیت و با این ویندوز گویای کم حجم سیستم رو بوت کنیم و بعد دی وی دی خودمون رو بذاریم و از بین انواع ویندوز برای نصب که میاره ۶۴ بیتی رو انتخاب کنیم، ویندوز گویا از کار میفته یا نه؟
اگه از کار میفته که هیچی. ولی اگه از کار نمیفته آیا معنیش اینه که چون ویندوز ۷ به وفور همه جا پیدا میشه ما در واقع فقط به یه گویا ساز برای نصب احتیاج داریم که همین ویندوز گویای کم حجم کارمون رو راه میندازه. نهههههه غلام! ببخشید نههههههه مجتبی! یا کلا نهههههه هر کسی که بلدی!

سلام به همگی. آقا مجتبی ممنونم ازت.
فقط یه سوال: با این روش میشه ویندوز xp رو هم نصب کرد؟
آخه من ویندوز ۷ رو همیشه خودم نصب میکنم. به این ترتیب که فایل ستاب موجود در دیویدی ویندوز رو اجرا میکنم و مراحل رو مثل نصب یک نرم افزار دنبال میکنم. بعد از ری استارت شدن کامپیوتر هم با ناریتر کار رو ادامه میدم.بعد از این که ویندوز جدید رو نصب کردم ویندوز قبلی رو با استفاده از Disk Cleanup به طور کامل پاک میکنم. اما به هر حال من این رو هم دانلود کردم. احتمالا روشی که من انجام میدم نباید روش چندان درستی باشه. بازم ممنون

اه حالا شما همش بگین خخ خخ خخ خخ
لعنت بر شیطون!!
امان از دست بیشانسی
اگه شانس داشتم اسممو شانسعلی میذاشتند جواد نمیذاشتند؟
کلاً حالم گرفته شد.
الان ۰۳ و۵۴ ق.ظ هست
از ساعت ۱۱ امشب تلاش میکردم در مقابل تلاشهای محله یه کارهای کوچولویی انجام بدم منت نمیزارم ولی به خدا یه سری کارهای میکس داشتم به خاطر علاقه و از روی وظیفه میخواستم در محله فایلیو آماده کنم!
زحمتم بر باد رفت!!!
همشهریام اونایی که خبر داشتند حتماً میخندن !!! چیه میخندین ها؟
نمیدونم دوستان مثل سال قبل تقویم صوتی درست کردنه اند یا نه اما!
داشتم یه تقویم صوتی آماده میکردم تمام تراکهاشو خونده بودم خداییش یه نظم حاصی برش داده بودم و با نهایت سعی درست کرده بودم که حتی بشه رو مبایل هم ازش استفاده کرد.
فایلها رو پوشه بندی کردم و میخواستم اسم فایلهارو درست کنم و اضافه هاشو برش بدم دو فایل اضافه داشتم برای حذفشون select all را زدم و ok کردم بعدش یادم اومد که ایبابا فایلهایی که ۴ ساعت بود کار میکردمو همراه با اونا حذف کردم!!
با filerecovery که مجتبی چندوقت پیش آموزششو تو محله گذاشته بود ریکاوری هم کردم نشد.
الان موندم گریه کنم یا بخندم.
خواستم یه پست جداگونه بزنم اما واقعاً حالم گرفته اینجا نوشتم.
شوخی نمیکنم واقعاً میگم.
اگه برای برگرداندنش یه راهی میدونین خداییش دریغ نکنید.
هرچندا ربطی به این موضوع نداره اما نمیدونم دیگه هیچچی بابا بیخیال.
اگه نخاستین راهی هم بگین فدای سرتون.
البته اینم بگم باید این کارو قبل سال جدید آماده میکردم اما به برکت بهزیستی تقویم دو روز پیش دستم رسید.

توی راهنمای خود این پروژه، گفته شده که از کارت صدا های بیرونی فعلا پشتیبانی نمیشود.
در ضمن، خام این پروژه، موجود است و شما اگر کار با وین بیلدر را بلد باشی، میتوانی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد بهش اضافه کنی. کارت صدا که مال یک ثانیش هست.

خب کسی به فریاد که البته نه به اون نیم چه داد من نرسید که در بالا پرسیده بودم.
تا جایی که من امتحان کردم و متوجه شدم، با این توضیح که هر کدوم از ما دو سه تا دی وی دی ویندوز ۷ دور و برمون پیدا میشه، اگه بعد از بوت شدن سیستم با ویندوز گویای بیسیک cd رو در بیاریم و از همون dvd های خودمون استفاده کنیم، میشه ویندوز ۶۴ بیتی رو هم نصب کرد.
البته من فقط تا لب پرتگاه فرمت درایو c رفتم و چون الان نمیخواستم نصب کنم راه آمده رو برگشتم.
یعنی به این نتیجه رسیدم که حالا که مردونگی کرده و تا اینجا اومده یه قدم دیگه هم جلو رفتن براش چندان نباید سخت باشه و دیگه بهش اعتماد کردم.
حالا قضیه دو حالت داره.
یا من کلا دارم راه رو اشتباه میرم و اگه یه قدم دیگه میرفتم، می افتادم همون جایی که الان دوست عرب عزیزی داشت لطف میکرد و برام نی میزد!
یا این که راه رفته درست بوده.
خب اگه این حالت دوم باشه، به نظرتون اونایی که پول دادن تا بتونن ویندوز گویای ۴ گیگی رو دانلود کنن، ضرر نکردن؟
یه سری حرف دیگه هم دارم که اگه کسی لطف کنه و بیاد منو از این نیم درصد ابهام باقی مونده هم در بیاره، شاید اومدم و گفتم!

سعید جان. مشکل اینجاست که این چیزی که من واسه دانلود اینجا گذاشتم فقط قابلیت نصب ۳۲ بیتی رو داره. یعنی باید اینو بگذاری کامپیوترت رو باهاش بوت کنی و بعد ۳۲ بیتی خودتو بگذاری نصبش کنی. مشکل این دیسک کوچیکه اینه که ممکنه وقتی ۶۴ بیتی باهاش نصب میکنی، NVDA قطع بشه و نشه ادامه بدی. کسی ضرر نکرده سعید جان. حالا اون نیم درصدت برطرف شد. هرچی دیگه هم ابهامات داری مطرح کنی من واسه ابهام زدایی و کمک به خودت و دوستان هستم.

من ری استارت کردم بعدم f12 رو پایین نگه داشتم تا حدود ۱۰ ثانیه بعدم اینتر زدم و برای اطمینان بلافاصله بعد از اینتر زدن، f2 رو پایین نگه داشتم تا CD شروع کرد به چرخیدن و بعدم صدای NVDA در اومد.
دقیقا مثل عادت همیشگی خودم برای نصب ویندوز که البته قبلا بی صدا نصب میکردم.

سلام مجدد. کاش یکی هم پیدا میشد جواب سوال منو میداد. البته من به این راحتیا دست از سر بچه محلام برنمیدارم. پس یه بار دیگه سوالمو تکرار میکنم باشد که جواب بگیرم.
سوال من این بود: آیا با این روش میشه ویندوز xp رو هم نصب کرد و این که آیا روشی که من برای نصب ویندوز ۷ استفاده میکنم و قبلا توضیح دادم و دیگه حوصلهم نمیشه دوباره بنویسم روش سحیحی هست یا نه؟

نکته ی اول این که در راست و درست بودن اون چه مجتبی در ارتباط با این دیسک کوچیک گفته هیچ شکی نیست.
یعنی نهایتش اینه که مجتبی با امانت داری کامل ترجمه کرده و تو همون راهنمای ترجمه شده گفته شده که با این دیسک میشه فقط ۳۲ بیت نصب کرد.
ولی تجربه ی من بعد از چندین بار امتحان کردن نشون میده که NVDA تا اون جا که باید دکمه ی ok رو بزنی تا درایو انتخاب شده فرمت بشه، قطع نمیشه و تازه بعدشم چون نمیخواستم ویندوزم پاک بشه امتحان نکردم و شاید در صورت ادامه بازم قطع نمیشد.
حالا اگه فرض رو بر همین قضیه استوار کنیم، خواهیم داشت: یه اینتر برای شروع فرمت و از این به بعد اصولا وجود NVDA خیلی هم کارساز نیست که باشه یا نباشه.
یعنی بعد از چند ثانیه که درایو فرمت شد، کافیه بدون این که دست به جهت نماها بزنیم، یه بار دیگه اینتر بزنیم، تا کپی فایلها شروع بشه و دیگه بعدش باید صبر کنیم تا ری استارت که بعدشم ویندوز گویا موتور میذاره پایین و با narrator باید کار رو ادامه بدیم.
به طور خلاصه بعد از کلی تاب دادن لقمه من به این نتیجه رسیدم که با همین دیسک کوچیکه میشه به راحتی هم ۳۲ بیت نصب کرد و هم ۶۴ بیت.
حالا دیگه هر کی خواست با مسئولیت خودش پیدا کنه پرتغال فروش را!
یادتون باشه من مسئولیت هیچی رو به عهده نگرفتما!
فقط چون مجتبی گفت ممکنه در نصب ۶۴ بیت NVDA قطع بشه، من سعی کردم تجربه ی خودم رو تشریح کنم.

خب ببم جان ِِ ببخشید سعید جان مگه قبلاً چطور ویندوز نصب می کردی وقتی ویندوز بوت می شد و بعدشم ری استار می شد خب می شد از نریتور استفاده کرد.
حالا می خام بدونم که الآن با این فایل جدید آیا زمانی هم که داریم بوت می کنیم هم صداداریم یا نه
؟؟
هم چنین می خام بدونم اگه فایل گویا ساز رو فلش باشه این طور که از حرفای مجتبی برداشت کردم می شه به قطع نشدنش اعتماد کرد یعنی بعد فرمت شدن درایو سی فلشو می شناسه یا نه؟؟

اگر از دیدگاه فنی بررسیش کنیم، درمییابیم که:
وقتی ما با این دیسک، کامپیوترمان را راه اندازی میکنیم، ویندوز هفت مقدماتی از نوع زنده با کارت صدا و با صفحه خوان، در حافظه ی موقت کامپیوترمان کپی میشود و ربطی به هیچ کدام از پارتیشن های کامپیوترمان ندارد. یعنی اینکه وقتی صدای صفحه خوان به گوش ما رسید، چه از روی فلش بارگیری کرده باشیم چه از روی دیگر رسانه ها، دیگر وجود آن فلش یا رسانه، نیاز نیست. ولی. ولی. دقت هم داریم که وقتی پارتیشن مورد نظرمان را فرمت کردیم و شروع به نصب ویندوز کردیم. دفعه ی بعدی که کامپیوترمان را راه می اندازیم، دیگر صفحه خوان قبلی ما وجود نخواهد داشت چرا که دیگر کامپیوترمان از روی آن دیسک، راه اندازی نمیشود. در واقع، این دفعه، یعنی دفعه ی دوم، کامپیوتر ما از روی فایل های ویندوز که داخل پارتیشن فرمت شده ی ما کپی شده، راه اندازی میشود. پس خیر. دیگر NVDA نخواهیم داشت چون این دفعه از روی دیسکی که از اینجا دانلود کرده ایم، راه اندازی نشده ایم. نفسم گرفت. آیا مفید فایده بود؟

سلام آقایان وای امروز آبروم رفت با چه اطمینانی رفتم خونه یکی از اقوام تا ویندوز کامپیوترش را تعویض کنم ولی هر کار کردم ویندوز گویا از رو فلش بوت نشد آخه درون ستاپ ۴ گزینه u s p بود یکی u s p f d d دوم u s p h dd سوم u s p c d ram و ۴ u s p z که چهارمیش رو دقیقا یادم نیست چی بود ولی حرف z داشت هر چهرتا رو امتحان کردم نشد که نشد خواستم یک راهنمایی بفرمایید تا آبروی رفته ام رو باز گردونم
شوخی کردم ویندوزش رو هر جور بود نصب کردیم ولی با کمک ۸۰ % اون اقواممون منتظرم التماس دعا

سلام. اولا” ممنون به خاطر وین گویا
ثانیا” من ویندوز ۷ ۶۴بیت و ویندوز۸ ۶۴ بیت رو نصب کردم و تا زامن ریست شدن nvda کار میکنه و ویندوز اکسپی هم نصب نشد. و اینکه اگه با اون فایل ۴ گیگ که ویندوز رو باهاش نصب میکنید بعد از ریست شدن اگه دیویدی بیرون نیارید باز هم برمیگرده همون قسمت و باید مجددا” راه اندازی بکنید و بعد از راه اندازی شدن دیویدی رو برگردونید سرجاش که من توصیه میکنم از همین فایل ۳۰۰ mb استفاده بکنید و ویندوز رو با یک دیسک دیگه بزنید تا این مشکل واستون پیش نیاد و وقتتون گرفته نشه البته هنوز این فایل ۳۰۰ mb رو هنوز تست نکردم و کار دیگه تو این قسمت تونستم بکنم اینه که تونستم کلا” هاردم رو دوباره پارتیشنبندی بکنم.
فعلا بای
hmm

خب جونم واستون بگه که من از روی کنجکاوی رفتم و این فایل بیسیک رو که نزدیک به سیصد مگابایت هستش رو دانلود کردم و با کمک اون رفتم محیطی رو که این فایل ایجاد میکنه رو دیدم به نظرم جالب بود و با این برنامه میشه یک کارهایی توی محیط ویندوز ابتدایی که ایجاد میکنه انجام داد مثل پارتیشنبندی دلیت کردن بعضی فایلها رفتن به کنترل پنل در اختیار داشتن ورد پد و از این قبیل میتونم بگم خیلی به برنامه ی لینوکس شباهت داره البته من برنامه نویس نیستم و از زاویه ی دید یک کاربر نسبتا قدیمی و کمی حرفه ای به این برنامه نگاه میکنم ولی مسیله ی مهم اینجاست که این فایل بیسیک رو وقتی اجرا میکنید حتما باید سیستمتون بوت اولش روی سیدی یا اگه این فایل رو روی فلش ریختید بوت اولش باید یو اس پی باشه در غیر این صورت شما قادر به استفاده از این فایل نخواهید بود و بعد اینکه این برنامه فقط میتونه از ویندوز ۳۲ ۷ یا ۸ پشتیبانی بکنه و از ویندوز ۶۴ نمیتونه مگه اینکه اون مگا ایمیج رو هم دانلود بکنید البته من اگه وقت پیدا بکنم یک ویندوز ۶۴ رو با ستاپ یک ویندوز ۳۲ درست میکنم البته اگه فرصتش رو پیدا بکنم اما اگه کسی وقت این کار رو داره به نظرم میشه که با کمک این فایل بیسیک یک چنین کاری رو انجام داد من ویندوزی که در اختیار دارم حجمش نزدیک به چهار گیگا بایت هستش اما اون ویندوزی که لویز ساخته که چهار گیگا بایت هست هم ویندوز ۳۲ توش هست و هم ویندوز ۶۴ و من ترجیحا از ویندوز خودم بیشتر خوشم میاد ضمنا من با کمک این فایل بیسیک ویندوز ۳۲ رو نصب کردم که برام چندان تازگی نداشت چون قبلا نصب ویندوز رو بدون صدا انجام میدادم و توی اسفندماه به دوستم جواد حسینی قول داده بودم که اگر وقت کنم نصب ویندوز ۷ و ۸ رو بنویسم تا توی ایستگاه سرگرمی یا هرجای دیگه ای بچه ها بتونند از اون استفاده کنند اما وقتم اصلا بهم اجازه ی انجام این کار رو نداد ولی حالا بچه ها با کمک این فایل بیسیک بدون نیاز به هیچ نوشته یا دستور العمل خاصی قادر به نصب ویندوز هستند برای من این فایل ارزشش بیشتر در همون امکاناتی هست که به عنوان یک ویندوز ابتدایی در اختیار کاربر قرار میده این برای من و خیلیهای دیگه کاربرد داره خب مطلبم طولانی شد تا بعد

به نظرم با توضیحات آقای نظری یه چیزی مشخص میشه.
بنا بر راهنمای این محصول، اگه ما مثل اکثر کاربران دنیا یه ویندوز داشته باشیم که صرفا ۶۴ بیتی باشه، با بیسیک ایمج نمیشه نصبش کرد. چون این ویندوز کوچولو از ستآپ ۳۲ بیتی پشتیبانی میکنه.
ولی اگه ما در ایران زندگی کنیم، هیچ بعید نیست که یه دی وی دی دستمون باشه که از ویندوز ۹۵ تا ۸.۱ هر چی بخوای چه ۳۲ بیتی و چه ۶۴ بیتی روش باشه.
حالا اگه ستآپ این دی وی دی ۳۲ بیتی باشه، از اون‌جایی که بعد از لود شدن ستآپ دیگه خر‌مون از پل گذشته، فرقی نمیکنه که از بین انواع ویندوز روی اون دی وی دی همه فن حریف، کدوم رو بخوایم نصب کنیم.
گرچه این سؤال هم پیش میاد که چرا مثلا دی وی دی ویندوز آقای نظری ۴ گیگ حجم داره و فقط ۶۴ بیتیه و در مقابل دو تا که سهله، چطور تو یه دی وی دی دیگه ممکنه که چندین ورژن از ویندوز ۷ چه ۳۲ و چه ۶۴ بیتی موجود باشه و نهایتا اونم حجمش همین حدود ۴ گیگ بشه.

سلام به بچه های با حال محله من میخواستم که اگر بشود این ویندوز گویا را با همان حجم بالا یعنی چهار گیگابایت از این جا دانلود نمایم و از شما دوستان خوب و همنوع میخواهم که اگر ممکن باشد لطف نموده لینک دانلود چهار گیگابایتی این ویندوز را برام ایمیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید