كتاب صوتي چگونه زندگيم را شكوفا كنم ويژه والدين نابينايان مربيان نابينايان كارشناسان نابينايان

ما گرد آورندگان اين مجموعه، به دليل آشنايي با مشكلات و مسائل شخصي و اجتماعي كه افراد كم بينا و نابينا با آنها مواجه هستند، در سدد برآمديم تا با همكاري يكديگر، گامي در جهت حل مشكلات نابينايان برداريم. هميشه اين سؤال در ذهن ما مطرح بوده كه چگونه ميتوانيم براي شكوفايي و معنا بخشيدن به زندگي نابينايان و كم بينايان، مثمر ثمر باشيم. پس از سپري شدن زمان بسيار و انجام پاره اي از كارها كه جملگي نتايج مقطعي داشت و رضايت ما را تأمين نميكرد، تصميم به چاپ مجموعه ي چگونه زندگيم را شكوفا كنم گرفتيم. ابتدا بر آن شديم كتابهايي را كه براي ارتقا زندگي مستقلانه ي افراد نابينا و بالاخص كم بينا به چاپ رسيده است، مورد بررسي قرار دهيم تا مطالبي را گرد آوري نماييم كه براي دوستان عزيز مفيد باشد. متوجه شديم منابع داخلي بسيار كمند و هدف ما را تأمين نميكنند. در نتيجه، در سدد جستجوي منابع خارجي مناسب برآمديم و با منابع بسيار جامعي برخورد كرديم كه نتيجه ي تحقيقات چندين گروه حرفه اي تحقيقاتي آمريكايي بر روي افراد نابينا و كم بينا ميباشد. اين مجموعه، اطلاعاتي راجع به نيازمندي هاي نابينايان و كم بينايان، همچنين استراتژي ها و راهكارهايي را جهت مساعدت اين افراد در اختيارتان قرار خواهد داد به گونه اي كه شما ميتوانيد به نابينايان و كم بينايان ياري رسانيد تا مستقل زندگي كنند، مستقل حركت كنند و اوقات فراقت خود را به شيوه ي مناسب، پر نمايند. مهمترين هدف ما براي گرد آوري اين مجموعه، آموزش به والدين، مربيان و تمامي كسانيست كه به نوعي در فرايند تعليم كم بينايان و نابينايان نقش بسزايي دارند. والدين، مشاورين، معلمين و تمامي افرادي كه با قشر نابينا و كم بينا سر و كار دارند، بايد آموزشهاي لازم را ببينند تا بتوانند به بهترين شكل، در زندگي كودكان و نوجوانان كم بينا و نابينا نقش حمايتي و هدايتي ايفا كنند. خوانندگان عزيز ممكن است مادامي كه مروري اجمالي بر فهرست و مطالب كتاب دارند، بعضي از مطالب را بسيار سطحي و پيش پا افتاده بدانند اما ما گرد آورندگان اين مجموعه كه از نزديك با مسائل كم بينايان و نابينايان برخورد داشته ايم، متوجه شديم، عدم آگاهي از همين موارد به ظاهر پيش پا افتاده و سطحي، منجر به گوشه نشيني و انزواي بسياري از افراد كم بينا و نابينا و عدم مشاركت آنان در اجتماع و فعاليتهاي اجتماعي شده است. همچنين خوانندگان عزيز بايد بدانند كه فرايند آموزش مناسب به كودكان و نوجوانان كم بينا و نابينا از پرداخت بهاي گزاف براي تجربيات ناخوشايند در دوران جوانيشان جلوگيري ميكند.

اسفندماه ۱۳۸۷.

شكوفه آرسته، سايه ي سمنانيان، هومن كميلي اصفهاني.

فهرست مطالب كتاب چگونه زندگيم را شكوفا كنم:

سخني با خوانندگان.

پيشگفتار، اهداف.

زندگينامه ي هلن كلر.

بخش اول: مهارتهاي زندگي روزمره.

معرفي.

برخي كمبودها.

چگونگي شناسايي و يادگيري مهارتها.

زمان يادگيري يك مهارت.

غذا خوردن.

مراحل اصلي غذا خوردن.

دستشويي رفتن، مراحل دستشويي رفتن.

پوشيدن و درآوردن لباس.

بستن بند كفش.

بستن دكمه و زيپ.

مراحل يادگيري مهارت پوشيدن و درآوردن لباس.

پيشرفت حركتي موتوري.

تعادل، حالت و طرز ايستادن.

طرز راه رفتن و قدم برداشتن.

ادغام يا انسجام حركات بدن.

آموزش براي مستقل شدن.

پيدا كردن پدر و مادر.

نحوه ي بازي كردن، برداشتن و گذاشتن اسباب بازي ها.

جمع كردن لباسها.

كارهاي خانه.

نظافت شخصي و تميز كردن.

انتخاب و مراقبت از لباسها.

رفتار صحيح اجتماعي.

رفتار كليشه اي.

رفتار عمومي و خصوصي.

رفتار برخي گروههاي كوچك.

تكان دادن دستها.

اعتماد به نفس.

ريسك گفتاري.

ارتباط با هم سن و سالان.

انتخاب رنگ.

استفاده از علائم و نشانه ها.

درخواست مساعدت.

ريسك پذيري.

حل مسائل.

آداب معاشرت.

عطسه، سرفه و خميازه.

آداب ميز و سفره.

موقعيتهاي ويژه.

مديريت خانه.

ارتباطات.

ارتباطات كلامي.

ارتباطات غير كلامي.

گوش فرا دادن و درك مطلب.

آمادگيهاي لازم براي خواندن.

آموزش از طريق بازي.

بازي كردن با آب.

لوازم ويژه ي كمك بينايي.

بخش دوم: تعيين موقعيت و حركت.

مساعدت براي به حركت واداشتن كودكان.

آگاهي از بدن.

مفاهيم سه بعدي.

زمان و مسافت.

شمال، جنوب، شرق و غرب.

آگاهي از محيط پيرامون.

ارتباط و پيوند فرد با اشيا در محيط.

علائم و نشانه ها.

آموزش حسي، بينايي، شنوايي.

تكنيك هاي تردد به صورت غير مستقلانه.

تكنيكهاي راهنمايي بينايي بدون تماس.

روشهاي حركت مستقلانه.

تعقيب مسير.

راههاي تردد.

روشهاي الكترونيكي.

نقشه ها.

اماكن عمومي.

سيستمهاي حمل و نقل.

بخش سوم: سرگرمي و فعاليتهاي آموزشي.

معرفي فعاليتها و سرگرميها.

آشنايي با فعاليتهاي سرگرم كننده.

توسعه ي مهارت هاي سرگرم كننده.

فعاليتهاي متناسب با سن.

تطابق روشهاي تغيير فعاليتها.

فهرست علايق.

تايپ مقدمه و فهرست مطالب كتاب از: مجتبي خادمي.

اين كتاب گويا در آموزشگاه نابينايان شهيد احمد ساماني (اصفهان) به همت آقاي حسين جباري تهيه گرديده است.

دانلود چگونه زندگيم را شكوفا كنم ويژه ي والدين، مربيان و ديگر افراد مرتبط با كم بينايان و نابينايان با حجمي حدود ۵۰ مگا بايت اختصاصي از محله ي مجتبي!

خوش باشيد تا هميشه!

درباره مجتبی خادمی

مجتبی خادمی. متولد 7 بهمن 66. دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه اصفهان. ارزیاب مرکز تماس گروه صنعتی انتخاب. گرداننده محله نابینایان. مدرس علوم کامپیوتر و زبان انگلیسی. طراح وب. برنامه نویس. مجری برنامه های رادیویی. آشنا به راه اندازی و استفاده از چاپگر های خط بینایی و بریل. دوره پیش دبستانی را در مدرسه کمتوانان ذهنی بصیرت زرین شهر گذراندم. دوره های دبستان و راهنمایی را در مجتمع آموزشی ابابصیر اصفهان. پایه اول دبیرستان را در دبیرستان غیر انتفاعی محمد باقر زرین شهر. پایه های دوم و سوم هنرستان را در رشته کامپیوتر در هنرستان ملا صدرا. مقطع کاردانی کامپیوتر را در دانشگاه های آزاد مبارکه و دولتی شهرکرد. و مقطع کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی را در دانشگاه اصفهان گذراندم. همزمان، در انجمن موج نور نابینایان، به عنوان مسئول تولید محتوا، مؤلف کتب صوتی ویژه نابینایان، صدابردار، مسئول کنترل کیفی مواد آموزشی، پاسخگو به پرسش های کامپیوتری نابینایان، طراح سامانه تلفن گویا، مدرس کلاس های آموزش رایانه و مسیر یابی ویژه نابینایان، مدرس دوره های تربیت مربی آموزش رایانه به نابینایان، و تحلیلگر نیاز های آموزشی نابینایان در خانه ریاضیات مشغول به خدمت شدم. در ادامه، به عنوان اپراتور در مرکز تماس گروه صنعتی انتخاب مشغول بودم و اکنون در مقام ارزیاب در تیم پایش عملکرد در گروه صنعتی انتخاب خدمت می کنم. از دوران کودکی، مخارج زندگی و تحصیل را شخصا به عهده گرفتم و به سختی فراهم کردم. در دوران دبیرستان، اولین رساله ی گویا در ایران از آیتالله مکارم شیرازی را به کمک خواهرم و روحانی محل، تهیه کردم و در سطح وسیعی بین نابینایان در کشور توزیع کردم. در همان دوران، اولین مجموعه ی آموزشی بازی های کامپیوتری ویژه نابینایان را تولید و در سطح وسیعی بین نابینایان در کشور توزیع نمودم. در دوران نوجوانی، اولین بازی رایانه ای ویژه نابینایان به زبان فارسی با نام دو در جنگل را طراحی کردم و توسعه دادم. به ترجمه و دوبله ی بازی های رایانه ای محبوب نابینایان از جمله تخت گاز و شو‌دان جهت استفاده ی نابینایان این مرز و بوم مبادرت ورزیده ام. اولین کتابچه ی راهنمای آموزش رایانه به کودکان نابینا را طراحی کردم و توسعه دادم. در دوران دانشجویی، اولین، پر بازدید ترین و پر محتواترین سایت ویژه نابینایان ایران با نام گوشکن را تأسیس کردم. همواره در سایتم سه شعار آموزش، استقلال و تفریح نابینایان را دنبال کرده و در جهت سوق دادن نابینایان به سمت این سه هدف، اقدام به ضبط آموزش های مختلف، تولید و ترجمه ی مقالات مرتبط و تشویق دیگران به انجام نظیر این کار ها نموده ام. تهیه کننده و مجری یکی از پر شنونده ترین برنامه های اولین رادیوی اینترنتی نابینایان ایران (که تعطیل شده) بودم. همیشه از مصاحبه های آگاهی بخش با رسانه ها از جمله برنامه به روز شبکه سوم سیما به عنوان یکی از کارشناسان فاوا و نابینایان استقبال کرده ام. به دلیل تجربه ی تدریس موفق به دانش آموزان، همواره با استقبال والدین کودکان و نوجوانان جهت تدریس روبرو بوده ام. از تألیفاتم می توانم به کتاب آموزش نرم افزار آماری SPSS به اتفاق استاد ندا همتپور اشاره کنم. یکی از مهمترین نرم افزار های مسیریابی نابینایان را با نام نزدیک یاب به همراه دفترچه راهنمای استفاده، جهت کمک به استقلال نابینایان در رفت و آمد، ترجمه کردم و به رایگان در سطح بین المللی برای تمام فارسی زبانان منتشر نمودم. در حال حاضر، رویای امکان سفر به استان های محروم جهت همسان سازی سطح آموزشی و پرورشی کودکان محروم با کودکان کلان شهر ها را در ذهن می پرورانم.
این نوشته در آموزش, صوتی, کتاب, کتاب صوتی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

28 پاسخ به كتاب صوتي چگونه زندگيم را شكوفا كنم ويژه والدين نابينايان مربيان نابينايان كارشناسان نابينايان

  1. 1
    زهره says:

    خب من که والدین نابینا نیستم
    ولی مرسی رئیس
    اووولللوووولولللللوووووللووول
    خدایی چه قدمی دارمااا

  2. 2
  3. 3
    fatemeh says:

    زهره جون از کجا پریدی رو سکوی اول.فک کنم خیلی به دردم بخوره.مرسی آقای مدیر

  4. 4

    Administrator عزیز thanks.
    this book has byn rijesterd

  5. 5
    پریسا says:

    سلام.
    کار قشنگ و مفیدیه. اتفاقا به نظر من مطالب هرچی به ظاهر پیش پا افتاده تر باشن بیشتر توضیح لازم دارن. در نظر بگیریم مثلا بذار خودم رو مثال بزنم که به کسی بر نخوره.
    مثلا من میتونم بیام اینجا توی بخش عمومی بگم آقای خادمی یا هر کسی که می تونه به من جواب بده، من در فلان بخش نرم افزاری سیستمم مشکل دارم. بلد نیستم. لطفا بیایید برام توضیح بدید یا هر طور ممکنه بهم کمک کنید. ولی آیا حاضر میشم و اصلا ممکنه بیام اینجا بگم مثلا من در نحوه رعایت آداب فلان مرحله از مهمونی یا مثلا طرز درست لباس پوشیدن یا دستشویی رفتن یا چیزی شبیه این مشکل دارم؟ بله میشه گفت ولی معمولا نمیگیم. واقعا چند درصد از ما اگر چنین مشکلاتی داشته باشیم می تونیم راحت مطرحش کنیم و کمک بخواییم؟ به جرات می تونم بگم تعداد اون هایی که مطرحش می کنن خیلی خیلی کمه. پس چی کار می کنیم؟ از ترس بروز چنین مشکلاتی که راهی برای حل کردنشون نداریم کم کم از جماعت خسته و دور میشیم چون می ترسیم اونچه نباید پیش بیاد. در خیلی گذشته که من هنوز روزنامه ایران سپید رو با پست می گرفتم توی یکی از بخش های به نظرم مشاوره یا۱همچین چیزی در مورد کسی خوندم که اعتراف می کرد دوست نداره مثلا در جمع های دوستانه یا مهمونی ها برای صرف غذا بمونه چون زیاد نمی تونه و خجالت می کشه دیگران ایراد های غذا خوردنش رو ببینن. واسه همین همیشه زود از جمع ها می رفت تا سر غذا نباشه و می گفت هیچ دلیلی نداره خودم رو به نمایش بذارم. آدم خوبی بود ولی این مشکل کوچیک بزرگ شد و کم کم از جمع جداش کرد. و این درست همون چیزیه که نباید برای ما پیش بیاد.
    من فکر می کنم این مشکلات پیش پا افتاده هستن که از بچه های نابینا در آینده و از بزرگ تر های نابینا در زمان حال، افرادی منزوی و تنها می سازن وگرنه مشکلات بزرگ که قابل گفتن و قابل حل هستن.
    شاید من اشتباه می کنم ولی من به نوبه خودم از شما آقای خادمی و از بقیه دست اندر کاران تهیه این کتاب ممنونم و به خصوص برای اون بخش های به ظاهر سادهش که مطمئنم خیلی سخت تر بوده۲برابر ممنونم.
    درضمن، نمی دونم اسم این رو چی بذارم. انتقاد یا هرچی دلتون می خواد.
    من از همه عزیزان معذرت می خوام ولی هرچی با خودم کلنجار رفتم که چیزی نگم دیدم دیگه واقعا نمی تونم. پس میگم و قضاوت با خودتون.
    عزیزانی که در بخش نظرات زیر پست ها، مخصوصا پست های جدی و کاربردی فقط کامنت میدن که کامنت داده باشن یا فقط کامنت میدن که بگن مثلا اول شدن یا همچین چیز هایی، واقعا اسم این رو چی میشه گذاشت؟ این که ما هیچ حرفی در مورد پستی که زیرش نظر میدیم نداریم و صرفا میاییم زیر پستی که کاملا جدی و اتفاقا مهم و مفید هم هست نظرات خارج از پست می ذاریم که مثلا اولیم یا نظایر این،
    کاش کمی فکر کنیم ببینیم این واقعا درسته؟ کاش۱ثانیه خودمون رو جای صاحب پست بذاریم که شاید برای تهیه مطلبش کلی زحمت کشیده باشه و در جواب زحمت و اشتیاق و در مقابل کاری که با ذوق و علاقه انجام داده انتظار۱نظر واقعی داره. نظری که نظر باشه، در مورد پستش باشه، پیشنهاد یا حتی انتقاد باشه ولی حرفی داشته باشه برای گفتن نه صرفا اعلام حضوری بدون ربط و بدون پیام. بیایید از این به بعد سعی کنیم در کنار شوخی هایی که معلوم نیست چرا اینهمه به تکرارشون اصرار داریم حرف جدی و مربوط به مطلب پست هم داشته باشیم.
    احتمالا الان اهل محل با سنگ و چوب میان که بزننم. ولی من باید این رو می گفتم. هر چیزی جایی داره و حدی. اگر از مکان و اندازهش بگذره خیلی جالب نیست. در سال۹۳تصمیم گرفتم بیشتر تمرین کنم تا نه اینجا و نه جای دیگه فقط تعیید کننده صرف نباشم و اگر نظری داشتم بگم. حتی اگر چیزی مثل این باشه که اهالی عزیز محله به خاطرش از دستم عصبانی بشن.
    وای! این دفعه دیگه از منبر گذشت. بیدار شید بابا رفتم.
    ازم دلگیر نشید. این ها که گفتم انتقاد ها و پیشنهاد های۱هم محلی و۱دوست بود به۱جمع دوست داشتنی که در هر حال عزیز هستن. همهتون رو دوست دارم خیلی زیاد.
    ایام به کام.

  6. 6
    ملیسا says:

    سلام بر مدیر محله خوبی مدیر
    مرسی مدیر از کتاب آموزنده و ارزشمندی که اینجا برای افراد که باید بیشتر روشن بشن گذاشتی مدیر جونی
    مرسی مدیر
    با باییییییـیییییییییییییییـییییییییـییییییییی

  7. 7
    laleh says:

    سلام خسته نباشید
    من به مدیری لایق و دلسوز و زحمتکشی چون شما بد جوری افتخار میکنم همیشه پایدار باشید

  8. 8

    سلام مجتبي خدیر.
    داداش دانلود کردیم اما پسورد میخاد آیا فروشی هست یا قضیه چیه؟
    لطفاً جواب بدهید.
    راستی اگه اشتباه نکنم من تو پست پسورد ندیدم.

  9. 9

    ای بابا چرا مدیر و حدیر نوشته شده؟
    آقا چرا میزنی غلط املایی شده دیگه؟
    ببخشید.

  10. 10
    Adasi says:

    درود!!! مجتبی جون من این را دانلود کردم و ‏۱۲‏ فایل داره که ‏۱۰فایلش کتاب است،اما وقتی وارد ضیپ میشم و فایلهارو باز میکنم گذار واژه از من میخواهد،‏ وقتی هم میخواهم از ضیپ استخراج کنم باز هم گزار واژه میخواهد،‏ یعنی من باید یه چیزی بنویسم تا باز بشه،‏ این اولین بار است که چیزی را دانلود میکنم و با این مشکل مواجه میشوم! این دیگه چه جور فایلیه که آدمو بازی میده،‏ سخت ترین فایلی که من از این محله دانلود کردم مشاوره های چشمک بود که با کور پلیر باز میشد و قابل بولوتوس هم نبود! فقط گوش میکردم بعدشم پاک!‏

  11. 11

    خواستم ببينم واقعا چند نفر دانلود ميكنند. رمزش اينه
    gooshkon.ir

    • 11.1
      ملیسا says:

      دیدم خدایا چرا این داره با من لجبازی میکنه نگو که رمز میخواسته
      مرسی مدیر جونی که من رو تو هچل گذاشتی
      هه گفتم شاید من بلد نیستم مدیر جونی
      خوب مرسی مدیر جوووووووووـووووووووـووووووووـووووووووون از اینکه من رو از سر در گمی در آوردی
      با بایییییییییـیییییییییییـیییییییییی مدیر

  12. 12
    عادل اکبری says:

    سلام.
    رمز کتاب:
    gooshkon.ir
    مجتبی، واقعا عالی بود!
    این کتاب به مسائلی پرداخته که میشه گفت جزو مشکلات اکثریت ما نابیناها به حساب میاد و خیلی اوقات بچه های نابینا این موارد رو یا از روی خجالت و یا از ترس اینکه مورد تمسخر قرار بگیرند اصلا از کسی نمیپرسند و مشکلات و نقاط ضعف همچنان با اونها باقی میمونه.

  13. 13
    محسن غلامی says:

    سلام ممنون آقای خادمی. واقعاً کتاب جالبیه میرم دانلودش کنم.

  14. 14

    خدایی مدیر فدایی داری خیلی باید مفید باشه من که دارم مزدوج میشم باید خیلی کمک کننده باشه

  15. 15

    دست مجتبی و همه دست اندرکاران این کتاب درد نکنه.
    اصفهانی ها دارند کارهای اساسی و خوبی انجام می دهند.
    دلم می خواهد یک روز کتابی هم به نام فناوری های کم بینایان و نابینایان نوشته شود.

  16. 16
    عمو حسین says:

    ممنون. کار قشنگی بود. قدم بسیار بلندی برداشته شده, اما کاش این گروه گرد آورنده معرفی میشدند.
    در ضمن از مجتبی ی عزیز میخواهم که جناب جباری را که یکی از هم نوعان فهیم و فعال هستند را تشویق به حضور در محله کند. این کتاب در مدرسه سامانی تهیه شده و اگر ایشان اینجا حضور داشتند میتوانستند به سؤالات دوستان پاسخ گفته و مشکل کسی مثل مروارید را حل کنند یا راهنمایی نمایند.
    پس لطفا به ایشان گوشزد فرمایید که اعضای محله منتظر ایشان و ایجاد ارتباط و تعامل با آنها هستند.

  17. 17
    ترانه says:

    برای این که کتابی صوتی بشه آیا کافیه کتابی دست بگیری و رو خوانیش کنی ؟یا چجوریه میشه لطفا راهنمایی کنین ؟

  18. 18

    قبل از مجتبا جان مسعود عزیز لطف پسورد را کشیدند الان پستارو نگاه میکنم گفتم یه تشکری کنم.
    مجتبي داری شوخی میکنیا******
    در کل از همه دوستان که یک به یک پسورد را اعلام کردند ممنونم اما یه چیز واقعاً برام جالب است اونم اینکه آخه دیشب من برای تست پسورد هم http://www.gooshkon.ir را نوشتم هم اینکه شما نوشتینو gooshkon.ir
    اما باز نشد!
    شاید من از حروف بزرگ استفاده کرده ام.

  19. 19

    شرمنده دخالت میکنم در جواب سؤال ترانه عزیز:
    برای این که کتابی صوتی بشه آیا کافیه کتابی دست بگیری و رو خوانیش کنی ؟یا چجوریه میشه لطفا راهنمایی کنین ؟
    قبل از هر چیز یه کامپیوتر یا از نوع لپتاپیا رو میزی همراه با ورودی صوتی =میکروفون= ویه برنامه ساده ی صدابرداری و اگر پیشرفتشو خواستین مثلاً میکس و.و.و انجام دهید يsound forje10 کافی است.
    البته صدا برداری از طریق مبایل و رکوردرهای دیگه هم میتونه صورت بگیره اما کیفیت خوبی نخواهند داشت.
    دومین و اصلیترین توجه شما باید به خاننده کتاب باشد:
    یه سری قواعدی است که باید خواننده ی کتاب اونارو رعایت کند تا فرد شنونده متوجه محتویات کتاب شود که مثلاً پاورقی کجای صفحه است یا تصاویری که در کتاب درج شده را طوری توضیح دهد که مخصوصاً برای نابینایان معنی و فهم بیشتری داشته باشد و همچنین تسلط کافی به زبانهای خارجی هم داشته باشد تا در احیای تلفظ کلمات خارجی شنونده را گمراه نکند چون نوشته در دسترس نابینا نیست تا خودش نتیجه درستی دریافت کند پس وظیفه ی خواننده رعایت کردن است و یه نکته هم یادآور شوم خواننده کتاب باید خودش این استعداد را داشته باشد تا بتواند جملات را جذاب خوانده و به شنونده ارسال نماید مثلاً بعضی پاراگرافها را با لحن خاصی بخواند و به علائم ساکن نقته یا علامت سؤال و.و.و رسید تلفظ خاص خود را اعمال کند.
    در کل باید با نحوه ی کتاب خوانی برای نابینایان آشنایی داشته باشد.
    نیز یه سری قوانین صدابرداری و میکس هست که فرد صدا بردار باید رعایت کند و در کل این نظر شخصی من است.
    تا امروز بنده این کارو انجام نداده ام اما از روی علاقه ای که دارم این نکات درنظر من شخصی من مهم هستند.
    و نیز اگر دقت داشته باشید تو کتابهایی که برای نابینایان به صورت استدیویی ضبط کرده اند این قوانین و یه سری دیگر ریزکاریها به کار برده شده است.

  20. 20
    عمو حسین says:

    از ترانه ی گرامی بخاطر راهنماییش کمال تشکر را دارم. با اینکه مطلب را خوانده بودم و حتی قسمت مقدمه را هم از روی نوار شنیدم ولی متوجه این اسامی که این مجموعه را گردآوری کرده اند, نشده بودم. البته احتمالا در نوار نبود ولی اینجا دوباره مراجعه کردم و دیدم که هست.
    آدم واقعا بعضی وقتها چه سوتیهایی میده.هاهاهاها.
    در مورد نحوه ضبط کتاب هم جواد عزیز مطالب را به خوبی توضیح داد. تقریبا شبیه کار گویندگان رادیو است. شما میتوانید با شنیدن یک یا چند فایل صوتی عملا با چگونه خواندن کتاب آشنا شوید. امیدوارم روزی کتابی را با صدای شما دوست گرامی و مهربان بشنویم.

    • 20.1
      ترانه says:

      پیش میاد عمو و وظیفه بود امیدوارم بعد از اتمام کار پایان نامه م بتونم این کارو بصورت حرفه ای انجام بدم آخه تا حدودی به برنامه یولید ویدیو استدیو آشنام از جواد هم ممنونم و سعی می کنم بامید خدا این مشخصات رو در نظر بگیرم

  21. 21
    Adasi says:

    درود! جواد جون درست متوجه شدی باید با حروف کوتاه بنویسی،‏! Gooshkon.ir‏ این را بدون فاصله بنویس و تإید کن باز میشه،‏

  22. 22

    مجتبی جان سلام
    دارم واسه یکی از والدین دانلودش میکنم.
    داداش خبری از کنفرانس نیست؟
    چرا؟
    نکنه خسته شدی.
    یا هر چی دیگه.
    یا شاید من خبر ندارم

  23. 23
    علی اکبر حاتمی says:

    مجتبی جان، سلام، گل میکاری مثل همیشه.

  24. 24
    یلدا says:

    سلام که
    باریکلا به شما گردآورندگان این مجموعه . بسیار مفید و پسندیده میباشه .البته من نه والدینم نه مربیان نه مشاوران نه معلمان . فقط کنجکاوم . میسی مستدامت باشه مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ninety six − = ninety five