خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
ما نابینایان از این به بعد میتوانیم نصب ویندوز را از بوت کردن تا مرحله ی نهایی خودمان انجام دهیم!

مقدمه

همیشه در پی این بودم که یک ویندوزی بسازم که خودمان بتوانیم بدون نیاز به افراد بینا، ویندوز خودمان و دیگران را نصب نماییم. این شد که شروع کردم به ساخت یک ویندوزی که همه ی کارهایش را خودش انجام بدهد. در نیمه های راه بودم که دیدم یکی از دوستان همنوعمان این کار را بهتر و کاملتر از چیزی که من در نظر داشتم انجام داده است. من قصد داشتم یک ویندوز سفارشی بسازم که خودکار نصب بشود و راه اندازی شود. اما کاری که برایان کرده این است که او یک ویندوز سفارشی به صورت گویا ساخته است. این شد که اقدام به ترجمه ی راهنمای استفاده از بسته ای که تهیه کرده بود نمودم و حالا در خدمت شما هستم با راهنمای استفاده از ویندوز گویایی که شما را بیش از پیش، مستقل میسازد. البته حجم این بسته زیاد است ولی به نظرم ارزش دریافتش را دارد. فقط مشکلات تلخی هنگام دریافت بسته، تجربه کردم که سعی کردم کاری کنم که آن مشکلات برای شما پیش نیاید. پس تا انتهای این پست، با من همراه باشید:

لطفا دقت داشته باشید برای بهره مندی از تمام ابزار هایی که در این آموزش به آنها اشاره میشود، باید فایلی که در آخر این پست قرار گرفته است را دانلود کنید.

این بسته به شما کمک میکند خودتان بدون نیاز به افراد بینا، ویندوز مورد نظر خود را نصب کنید، کامپیوتر خود را تعمیر کنید و یا به فایل های کامپیوتری که ویندوزش خراب شده و بوت نمیشود، بصورت گویا دسترسی داشته باشید و ویندوزش را تعویض نمایید. برای بهره مندی از این امکانات، باید فایل های این بسته را با توجه به نیاز خود به یک CD یا DVD یا یک حافظه ی USB مانند Hard یا Flash منتقل نمایید و کامپیوترتان را با آن راه اندازی کنید. در این صورت، یک ویندوز ابتدایی به صورت گویا در اختیار خواهید داشت که دیگر میتوانید تمام عملیات (مثلا نصب ویندوز) را با صدا انجام دهید. البته دقت داشته باشید باید کامپیوتر شما طوری تنظیم شده باشد که برای راه اندازی، ابتدا حافظه های USB و DVDDrive را بررسی نماید. سعی شده در این بسته، راه انداز های مربوط به کارت صدا های رایج قرار داده شود. در این نسخه از بسته ای که دریافت میکنید، از کارت صدا های USB پشتیبانی نمیشود. در ادامه، برای شما بطور مفصل شرح میدهیم که چگونه ویندوز گویای قابل راه اندازیتان را تولید و اجرا کنید. برای ایجاد و اجرای ویندوز گویا، باید دو عمل مهم را انجام دهید. یکی انتقال فایل Image بر روی یک حافظه است که در ادامه توضیح میدهیم و دیگری تنظیم کامپیوتر برای راه اندازی از روی حافظه ی مورد نظر شماست که برای این تنظیم، به کمک یک فرد بینا نیاز دارید. دقت داشته باشید، معمولا بسیاری از کامپیوتر ها طوری تنظیم شده اند که ابتدا DVDDrive را بررسی میکنند و شاید شما نیز از افراد خوش شانسی باشید که کامپیوترتان از پیش، تنظیم شده است. اگر بتوانید یک بار تنظیم راه اندازی از طریق DVD/USB را انجام دهید، تا زمانی که باتری کامپیوترتان را تعویض نکنید، این تنظیمات باقی می مانند.

ایجاد دیسک برای راه اندازی ویندوز گویا

دقت داشته باشید دو عدد پرونده ی Image در این بسته، قرار دارد. Image پرونده ای است که باید با نرم افزار های ویژه ی کپی، بر روی حافظه ها کپی شود. اینکه شما کدام Image را برای استفاده ی خود انتخاب کنید، بستگی به نیاز شما دارد. BasicImage را میتوانید بر روی هر حافظه ای که خواستید کپی کنید و با آن کامپیوترتان را راه اندازی و تعمیر نمایید. چنانچه دیویدی نصب یک ویندوز 32 بیتی را در اختیار داشته باشید، میتوانید با استفاده از این ویندوز گویایی که دارید، فایل Setup موجود در دیویدی ویندوز 32 بیتی خود را اجرا کنید و به نصب ویندوز مورد نظر خود بپردازید. در عوض، MegaImage را میتوانید بر روی یک دیویدی کپی کنید. MegaImage به شما اجازه میدهد هر نسخه از ویندوز هفت اعم از 32 یا 64 بیتی را نصب کنید. برای نصب ویندوز هفت، کافیست وقتی کامپیوترتان را با دیویدی حاوی MegaImage راه اندازی کردید، گزینه ی Install Windows7 را از روی Desktop انتخاب کنید.

آماده سازی حافظه های USB برای راه اندازی ویندوز گویا

پیشنهاد میکنیم از FlashDisk برای به کار گیری ویندوز گویا استفاده کنید. یک گیگا بایت فضای خالی برای این کار کفایت میکند. البته FlashDisk های قدیمی برای بارگیری ویندوز گویا کمی معطلتان میکنند. جهت ایجاد یک Flash حاوی ویندوز گویا این کار ها را به ترتیب انجام دهید:

  1. Flash خود را به کامپیوتر وصل کنید.
  2. پوشه ی Tools موجود در همین بسته را باز کنید. حالا پوشه ی ISO to USB را نیز باز کنید. در این مرحله، فایل اجرایی ISOToUSB.exe را باز کنید تا برنامه، اجرا شود.
  3. با استفاده از دکمه ی Browse پرونده ی Image مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  4. از combo box مربوط به USBDrive, حرف مربوط به Flash خود را انتخاب کنید. (g, d, …).
  5. از combo box مربوط به FileSystem گزینه ی NTFS را برگزینید.
  6. گزینه ی bootable را علامت دار کنید.
  7. دکمه ی Burn را فعال کنید.

آماده سازی CD/DVD برای راه اندازی ویندوز گویا

اگرچه که حافظه های USB سریعتر از دیسکهای نوری بارگیری میشوند، ولی ممکن است کامپیوتر های بسیار قدیمی باشند که از USB پشتیبانی نکنند. جالب اینجاست که وقتی دیسک ویندوز گویای خود را ساختید و با آن کامپیوترتان را راه اندازی کردید، به محض اینکه صدای کامپیوترتان را شنیدید، میتوانید دیسک را از کامپیوترتان بیرون بکشید تا بتوانید دیسک دیگری درون کامپیوتر بگذارید. نگران نباشید، در این مرحله، ویندوز گویا بطور کامل در حافظه ی موقت کامپیوترتان کپی شده است و به شما خدمت رسانی خواهد نمود. برای ایجاد یک دیسک حاوی ویندوز گویا این کارها را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک دیسک خام درون کامپیوترتان قرار دهید.
  2. از پوشه ی Tools درون همین بسته، پوشه ی IMGBurn را باز کنید و سپس برنامه ی IMGBurn.exe را اجرا کنید.
  3. از منوی file | Browse for a source file را انتخاب کنید و پرونده ی Image مورد نظرتان را پیدا کنید.
  4. در نهایت، از منوی file | write را انتخاب کنید.

نحوه ی دانلود بسته و سخن پایانی:

توجه داشته باشید، ممکن است دانلود این بسته، از دیگر سایت های اینترنتی، به صورت رایگان امکان پذیر باشد لذا الزامی نیست که حتما بسته ی کامل را از این سایت دریافت کنید. برایان اسمارت و ال جو طراحان اصلی این برنامه بوده اند و هیچ مسئولیتی به عهده نگرفته اند پس من نیز، هیچ گونه مسئولیتی در قبال این بسته ندارم و از پاسخگویی در مورد موفقیت و عدم موفقیت شما در استفاده از این برنامه، معذورم. شما میتوانید تجربیات خود از این برنامه را در کامنت های این پست با دوستانتان مطرح نمایید. من هم تا جایی که بتوانم و وقتم اجازه بدهد، فقط و فقط در کامنتهای همین پست، راهنماییهایی که بلدم را به دوستان، ارائه خواهم کرد. جهت شفاف سازی برای افراد حساسی مثل داوود چوبینی که یکی از هم محلی های باحال،  ولی حساس است، این نکته را بگویم که همانطور که پیش از این گفتم، احتمالا لینک هایی برای دانلود این بسته، جاهای دیگر باشد ولی این هشدار را به شما بدهم که خود من مجبور شدم این بسته را دو بار با بدبختی یک بار از لینک اصلیش و یک بار از یک مگنت لینک تورنت دانلود کنم که خیلی اذیت شدم و دیدم بسته ام خراب بود و نزدیک به ده گیگا بایت از حجم اینترنتم پرید. من بالاخره توانستم بسته ی سالم را دریافت کنم و برای خودم آرشیو کردم. پیشنهاد میکنم اگر شما هم نمیخواهید مانند من پس از دانلود یک بسته ی چهار گیگی، با یک فایل ناقص روبرو شوید، با پرداخت مبلغی ناچیز برای پهنای باند محله، با آسودگی خیال، بسته ی سالم را که سلامتش توسط خودم تضمین میشود، از محله ی خودتان، دانلود فرمایید. این بسته، در حدود چهار و شانزده صدم گیگا بایت است. برای دریافت لینک دانلود، لطفا از اینجا، مبلغ پنج هزار تومان به حساب محله واریز فرمایید. دقت داشته باشید، هنگام پرداخت، در بخش توضیحات، بنویسید “ویندوز گویا”. شماره ی کارت خود را نیز در همان بخش توضیحات، بنویسید. البته شماره ی کارت ملی من نیز برای واریز های کارتی، این است: 6037991823916345. شما پول برنامه را به هیچ وجه به من یا هیچ کس دیگر نمیدهید. این برنامه، رایگان رایگان رایگان است. شما پول تامین پهنای باند محله در آینده را پرداخت میکنید. من خودم برنامه را به رایگان دریافت کردم. فقط نزدیک به دوازده گیگ شارژم حدود چهل پنجاه هزار تومان از من پرید و دیگر هیچ. چنانچه تعداد شما متقاضیان به ده نفر یا بیشتر برسد، لینک مستقیم محله را برایتان ایمیل میکنم. در غیر این صورت، مبالغ را با کسر پانصد تومان کارمزدی که بانک اخذ میکند، به کارتتان برمیگردانم و خوب شما را به خیر و من را نیز به سلامت. لطفا هر کسی مبلغ پنج هزار تومان را جهت دریافت لینک دانلود بسته ی چهار گیگا بایتی ویندوز گویا واریز کرد، شماره ی رهگیری و شماره ی فاکتورش را در کامنتهای همین پست بنویسد.

خوش باشید تا همیشه!

۵۴ دیدگاه دربارهٔ «ما نابینایان از این به بعد میتوانیم نصب ویندوز را از بوت کردن تا مرحله ی نهایی خودمان انجام دهیم!»

سلاااام صبحِ شما به خیر
خسته نباشید
خخخخخ
خب اولش بگم که
اووولللوووولوووولوولللللووولللللوووووولللوووول
دومش هم بگم خداییی می ارزه
ایول
آخجوووون
فکر کنم در آینده خودم یکی از خریدارانش باشم
۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳پاااااااااس

زهره، واقعا خخخ! یعنی خدا خیلی خیرش بده که کار ما رو سبکتر و نیاز ما رو به خرید پهنای باندِ بیشتر، کمتر کرد.
خودمم به رایگان بدجوری معتقدم.
اتفاقا همین عصری دو تا دیسک زدم رایگان دادم دو نفر حالشو ببرند. البته پول دیویدی رو ازشون گرفتم. ۱۵۰۰ تومان. خدا ببخشدم!
هوهیها!

سلام
خب من که هر سه سال ویندوز نصب میکنم تا اونجا هم که بشه فقط هی ویندوز رو آپ دیت میکنم نیازی به این پکیج ندارم
اما خیلی خیلی خیلی کار خوبی کردی که این پستو نوشتی و زحمت ترجمش رو هم کشیدی فکر میکنم یکی از بزرگترین مشکلات بچه ها راه اندازی و نصب ویندوزه
من پهنای باند محله رو چاکرم
تازشم ۵ تومن که پولی نیست ببری بقالی یه بسته آدامس میده دستت میگه بعدا ۳ تومن باقی موندشو بیار
خب برای بالا بردن آمار منم یکی از ده نفر

امیر سرمدی عزیز. ایشالا وقتی دانلودش کردی، چند تا دیویدی از روش تکثیر بکن به بچه هایی که توی تهرانند و از این سایت خبر ندارند بده یا به کسایی که مثلا میدونی دسترسی به اینترنت ندارند و این حرفها! نه فقط تو، بلکه همه ملزم به همچین کاری هستیم. بالاخره نباید یک چیزی که هست، دربسته یکجا بمونه. باید اینقدر منتشرش بکنیم که همه ی نابیناهای کله کامپیوتری یکی یکی از این دیسک داشته باشند.
من خودم سعی میکنم برای کسانی که شرایط دانلود ندارند و نزدیک منند از این دیسک ها آماده کنم بهشون بدم.
روستاییهای کامپیوتری که نابینا هستند، در این زمینه از همه مهمترند و اولویت بالاتری دارند.

حتما حتما عزیز. خیلی از افراد مستعد در این زمینه رو میشناسم که دسترسی به نت ندارن. هر وقت دانلود کردم در اختیار این عزیزان هم قرار میدم. حتی اگه موافق باشی حاضرم یه متن تنظیم کنم بعد از تعطیلات در روزنامه ایران سپید چاپ کنیم تا سایر بچه هایی که به این سایت دسترسی ندارن هم مطلع بشن. بعد میتونی مثلا به جای دانلود نرم افزار، دیویدی این بسته آموزشی رو با همین قیمت نازل در اختیار بچه ها بذاری. هزینه پستش هم بر عهده خود خریدار باشه.
خلاصه از این دست آموزش ها واقعا واسه بچه های نابینا نیازه.

آره. خیلی خوبه. شایدم خیلیها از قبل خبر داشتند و جایی چیزی نگفتند. به هر حال، اگر کسی نخواهد دانلود بکند و بخواهد پستی بگیرد. شاید هزینه ی خدماتی که میریم واسش پست میکنیم مثل هزینه ی پاکت و تکثیر و دیویدی را بگیریم ولی دیگه واسه محتوای دیویدی به نظرم نباید هزینه ی زیادی بگیریم. این پولم که اینجا گفتیم واسه اینه که پهنای باند بخریم، بعد مثلا اگر یکی از هم محلی ها خواسته یا ناخواسته، لینک را منتشر کرد، پهنای باند بر اثر دانلود زیادی، منفجر نشه. خوش باشی.

سلام آقا مجتبی بنده هرچه سعی میکنم وارد سیستم پرداخت بشم خطا میده علتش چیه خیلی دوست دارم دانلودش کنم البته من یک ویندوز هوشمند از شرکت نوین پندار خریدم که یک سالیه خودم ویندوز نصب میکنم ولی در هین نصب بعضی مواقع پیغامهایی میده که نیاز به افراد بینا برای خوندن پیغام هست و این ویندوز که شما ارایه میکنید کاملا ما رو بینیاز از افراد بینا میسازد که خود خیلی موقعیت استثناعی هست ممنونم راهنمایی بفرمایید

سلام.
سامانه ی پرداخت را بررسی کردم.
مشکلی نیست.
شاید باید با یک مرورگر دیگه امتحان کنید و برای کد امنیتی از یک فرد بینا کمک بگیرید..
یا اینکه دوباره تلاش کنید.
شاید مشخصات را اشتباه وارد میکنید.
آموزش پرداخت را از آدرس زیر دریافت کنید:
https://www.gooshkon.ir/jahanpay.ogg
خوش باشی علی محمد!

خوب. اینکه کاری نداره. اگر فایر فاکس داری، پایین صفحه، گزینه هایی شبیه به I understand the risks, add exception, get certificate, continue و نظیر اینها هستند که کافی هست بزنید برید جلو و مراحل رو طی کنید.
اگر کمی تلاش کنید کار سختی نیست. موفق باشید.

من خودمم واسه این قضیه پهنای باند، دیروز ده تومان گذاشتم.
شرمنده دیگه. عیدی دادن آدمو فقیر میکنه خصوصا وقتی عمو و دایی باشی اونم واسه یک عالمه بچه مچه.
دیگه مگه میذارند پول واسه محله بمونه!
به هر حال، مرسی بهنام جان.

سلام عزیزان
مجتبی جان من داشتم برای این موضوع یک فایل صوتی تهیه می کردم تقریباً ۱ ماهی هست این موضوع را می دانم و امتحان کردم. فقط این رو بگم که فقط قسمت اول نصب رو ساپرت می کنه و بعد کامپیوتر ۲ بار دیگر راه اندازی مجدد می شود در دفعه ی اول نیازی به انجام کاری نیست ولی دفعه ی بعد باید با narrator بقیه ی راه رو ادامه داد.
اینم لینک رایگان برای بچه هایی که مثل من پول ندارند. از سایت خود برایان هست. البته وبلاگ ایشان.
شما آدرس زیر رو در internet download manager کپی کنید و کار تمام هست. یا آدرس رو تو internet explorer در قسمت address bar کپی کنید و inter بزنید کار تمام هست و دانلود شروع میشود.
اگر سؤالی بود می توانید از طریق skype id: davood.choobiny به پاسخ آن دست یابید.
اینم لینک داشت یادم میره.
http://onj4.andrelouis.com/twpe/twpe_r2_source.zip

گویا لینک اشتباه است. لطفا لینک صحیح را درج کن داوود عزیز.
میدونی من از لینک های بزرگی که از یک سایت اف تی پی مث سایت آندری واسه دانلود گذاشته میشه یاد چی میفتم؟
یاد کرزویل سیزده که محمود عزیز با حجم دو گیگ واسه دانلود همگانی گذاشت و ی دفعه سایتش منفجر شد.
مرسی که هستی!

سلام جناب خادمی. من هر چی سعی کردم نتونستم از طریق اون لینک پرداخت کنم به همین خاطر از طریق بانک ملی پرداخت کردم. لطفاً یادداشت بفرمایید: شماره ی پیگیری تراکنش جهت خرید ویندوز گویا ۶۶۳۳۵۱. شماره ی پیگیری تراکنش جهت حمایت از محله ۴۸۱۰۸۳. و شماره ی پیگیری تراکنش جهت خرید نام کاربری و رمز عبور برای دانلود دیگر پستها ۲۳۴۷۶۵. ایمیل بنده جهت ارسال نام کاربری و رمز عبور: amirfotuhi.1366@gmail.com

سلام دوستان.

با عذر خواهی لینک قبلی که قرار دادم اشتباه بود

شما میتوانید از لینک زیر این فایل را با حجم ۴,۱۶ GB دانلود کنید:

سلام دوستان.

با عذر خواهی لینک قبلی که قرار دادم اشتباه بود

شما میتوانید از لینک زیر این فایل را با حجم ۴,۱۶ GB دانلود کنید:

http://onj4.andrelouis.com/twpe/twpe_r2.zip سلام دوستان.

با عذر خواهی لینک قبلی که قرار دادم اشتباه بود

شما میتوانید از لینک زیر این فایل را با حجم ۴,۱۶ GB دانلود کنید:

http://onj4.andrelouis.com/twpe/twpe_r2.zip
http://onj4.andrelouis.com/twpe/twpe_r2.zip

مرسی داوود جان.
این در واقع لینک خود سازنده است که من دو بار فایل را از آن گرفتم و یک مرتبه اش ناقص دریافت شد. در واقع احساس میکنم چون بار ترافیکی زیاد میشود، به وسط کار که میرسیم، سرعت کم میشود و ادامه ی کار… مشکل میشود.
نمیدانم تو این مشکل را داشتی یا خیر. لینکی که من تهیه کردم هم به همین منظور است که امن باشد و بچه ها دوباره کاری نکنند. در واقع، چون برای گذاشتن لینک، در منابع محله، پول دادم، دیگر مطمئنم این لینک، منقضی نمیشود و وسط کار، بچه ها را لنگ نمیگذارد. ولی اگه تجربه ی موفقی داشتی واسه بچه ها بنویس.
در کل، تجربه هایی که با این برنامه داشتی را همینجا بنویس که بچه ها یک دید کلی از چیزی که دریافت میکنند داشته باشند.
هنوز کسانی که مایلند فایل را از محله دریافت کنند میتوانند اقدام کنند و خوب البته لینک رایگانی هم که داوود گذاشت با اوصافی که عرض کردم هست. شاید برای شما کار کرد. چه معلوم؟

سلام، از پستی که گذاشتی سپاسگزارم امما در مورد لینک دانلود بگم که من لینکی که آقای چوبینی گذاشته، استفاده کردم و به راحتی هم موفق به دانلود این فایل شدم و حتی از این طریق ویندوز را نصب کردم و مشکلی هم نداشت. من با وقفه ای که در دانلود داشتم، این فایل را پس از چهار روز دانلود کردم. فایل صالم بود. البته به سرعت اینترنت هم دارد و نسخه INTERNET DOWNLOAD MANAGER هم باید با کیجن درست، کرک شده باشه، این مشکل پیش نمیاد.
موفق باشید.

سلام.
من خودم از خریداران نیستم، چون تو نصب ویندوز معمولا مشکلی ندارم.
ولی چون الان یه پیام تو اسکایپ دیدمکه کمی بی انصافی چاشنیش بود، اومدم تا نکته ای رو که مجتبی بارها گفته کمی باز کنم.
ببینید، در مورد این فایل بحث خرید اشتراک و این چیزا مطرح نیست.
این محله داره از یه فضایی برای آپلود فایل استفاده میکنه که صاحبش به هیچ عنوان عاشق چشم و ابروی کسی نیست که همین جوری اجازه بده رایگان ازش استفاده کنن.
حالا یه نفر پیدا شده که این فایل حجیم رو بالاجبار دو سه بار دانلود کرده و ۱۰ ۱۲ گیگ از حجم اینترنتش رفته که اگه ارزون حساب کنیم کمتر از حدود ۵۰ تومن نمیشه.
بعدم باید تو منابع محله قرارش بده که اینم دوباره پول میخواد.
حالا عقل میگه من اگه جای این شخص بودم و میخواستم خودم از این فایل استفاده کنم که هیچی پولش رو دادم.
ولی اگه بنا بود حتّی با صد درصد حسن نیت به بقیه هم بدم استفاده کنن که دیگه من نباید ضرر کنم!
پس بحث نفع بردن کسی مطرح نیست و تا همین جاش هم مطمئن باشید مجتبی ضرر کرده و یه چیزی رو هم یواشکی بگم که ضرر مضاعفش همین بوده که خبرش رو اینجا داده.
خدا وکیلی اگه من بودم با قیمت ۱۰ تومن میگذاشتم تو لیست محصولات فروشی محله، آبم از آب تکون نمیخورد.
پس یه کم انصاف داشته باشیم و از این قبیل حرفها نزنیم که:

نابینایان هم میتوانند کل نصب ویندوز را خودشان به آسانی انجام دهند فقط باید این فایل را از لینک http://onj4.andrelouis.com/twpe/twpe_r2.zip با حجم ۴,۱۶ GB دانلود کنن… این همونه که یکی بابتش میخواست از هر کس پنج هزار تومن بگیره تا لینکو بده دانلود کنه.
دانلود کنید و من و آقای چوبینی را هم دعا کنید. و به اینا پول ندین. چون کاری نکردن که پولی بگیرن.

راستی علی محمد عزیز و سایر دوستانی که با مشکل Untrusted Connection مواجه هستید، اگه بخواید من میتونم از طریق اسکایپ مشکلتون رو حل کنم.
ID: saeed.derafshian

یه چیزی رو یادم رفت بگم.
این که اسم داوود تو نقل قول بالا اومده بود، به هیچ وجه نشانه ی این نیست که ایشون موافق کلیت این نقل قول بوده باشه.
فقط چون من کل پیام رو دست نخورده منتقل کردم دیگه اسم داوود رو در نیاوردم.

سلام دوستان. وقت به خیر. جناب خادمی اگه شما کاملاً مطمئن هستید که لینکی که شما قرار میدید کار میکنه خوب در صورت افزایش تعداد نفرات به بیش از ۱۰ نفر لینک رو قرار بدید. چون بنده دیشب بعد از اینکه بنده پول رو ریختم لینک جناب چوبینی رو دیدم. علاوه بر این بنده هم بابت حمایت از محله پول واریز کردم هم به جهت خرید نام کاربری و کلمه ی عبور برای دانلود دیگر پستهای پولی اگه نظرات رو خونده باشید قبل از لینک درستی که جناب چوبینی زحمتش رو کشیدن بنده شماره پیگیری همه ی این سه تا رو براتون نوشتم. خوب منم پول واریز میکنم جنس مطمئن تر رو بگیرم. به دیگر دوستان هم تو اردبیل اطلاع رسانی کردم حالا قراره اونا هم واریز کنن. خ.اهش میکنم شما هم لینک دانلود رو قرار بدین. متشکرم.

ضمن درود فراوان و عرض ادب! من گفته ی آقای درفشیان را هزاران بار ‏like like like like like میکنم و در ادامه بنده بارها به دوستان گفته ام به مسائل با خوشبینی بنگرید تا خوشبخت شوید،‏ همانطور که میدانید بنده کامپیوتر بلد نیستم و موافقم در حد توانم به محله یا پیشرفت دوستان نابینا کمک مالی داشته باشم! حتی دوست ندارم جایی مطرح شود که کاری کرده ام،‏ بنده مدت یک سال که پیامک بازی با دوستان را کمتر کنم و بعضی از راه ها را از اتوبوس واهد یا پیاده روی کنم و از آژانس کمتر استفاده کنم ،‏ مبلغ زیادی پس انداز میشود و میتوانم به دوستان کمک کنم تا بتوانند بعضی از مشکلات گروهی را تا حدی رفع کنند!با عرض پوزش از بزرگان که با پرحرفی یایم وقت گرانبهایشان را گرفتم!‏

سلام خدمت همه شما هم محله ایهای عزیزم.
بنده آمدم بگم که ما باید از دو زاویه به این موضوع نگاه کنیم
نه میتونیم حسن نیت آقا داوود چوبینی رو نادید بگیریم و نه زحمات آقا مجتبی خادمی را
آقای چوبینی این لینک رو به ما داده تا کسانی که تمکن مالی ندارند بتونند استفاده کنند و من تشکر میکنم
ولی ببینید آقا مجتبی هم که اجازه انتشار پست آقا داوود رو میده و صراحتا میگه که بابا ۵۰۰۰ تومان هزینه خرید پهنای باند محله هست و هیچ مبلغی اضافه درخواست نمیکنه خودش حسن نیتش را اثبات میکنه و الا بنده خدا میتونه بگه من وقت گذاشتم و help نرم افزار را ترجمه کردم پس رایگان نمیدم بهتون.
پس دوستان عزیزم بیایید یه جوری رفتار کنیم که کسانی که خودشون و وقتشون را وقف من و امثال من میکنند پشیمان نشند.
به خدا دیروز تا حالا چند بار خواستم مبلغ را پرداخت کنم ولی خطا داد.
و حالا جناب درفشیان عزیز حتما مزاحم شما خواهم شد تا اشکالم را رفع کنید خیلی هم ممنونم از شما
در پایان هم از شما جناب خادمی و هم از شما جناب چوبینی تشکر میکنم که هر دو شما عزیز قصدتون خدمتی صادقانه بوده و نه چیز دیگه التماس دعا موفق باشید

خب من یه چیزی بگم به عنوان یه کسی که فکر کردم یه جورایی پست رو به هم ریختم اولش که معذرت میخام نه که فکر کنین بترسمو بخام حرف پس بگیرم و اینها ولی خب چون من اولش گفتم ممکنه یکی از خریدارنش باشم بعد یه نفر بهم گفت اینو با حجم کمتر دارم منم اومدم نوشتم من خریدار نیستم وگرنه که متنفرم ازین کارها
و واسه اینکه خدای ینکرده این برداشت نشده باشه که من قصد بهم ریختن این پست رو به هر نحوی داشتم
در اولین فرصت یه مبلغی به عنوان کمک به پهنای باند محله پرداخت خواهم کرد البته من خیلی وقته این قصدو داشتم ولی خب هر دفعه یه چیزی پیش اومد که نشد حالا خدارو شکر این پست باعثش شد

وگرنه خدایی اینها همش زحمت داره دیگه اینو که نمیشه منکرش شد
به هر حال بازم از همه عذر میخام
هیچ وقت نخاستم و نمیخام که الکی پستهارو به حاشیه بکشم
حالا هم انگار عذاب وجدان گرفتم گفتم یه کامنت بذارم
خب به افتخارم دستو جیگو هوووراااا

شاد باشین همیشه

آقایان، خانمها. میکروفون کو؟ فوت. فوت. ببینید، ی دو دو تا چهار تای سادهست. یکی بوده، یکی نبوده. ی لینک بوده، رایگان. اولش خودم قصد داشتم همون رو بگذارم. این چند تا فایده داشت. اول، همه، شروع میکردند به آفرین و احسنت گفتن به من. دوم، اصن بحث پهنای باند و این حرفها مطرح نمیشد و من خوبه میشدم. همونی که مثلا خیلی کارش درسته و این حرفها. سوم، یکی دیگه ی زحمتی کشیده، من توی ایران نفعش رو میبردم که ببینید فلانی برای بچه ها ویندوز گویا گذاشته توی سایتش، با حجم چهار گیگ، تازه رایگان. ولی، چهار تجربه ی تلخ و شاید هم بیشتر من را به این سمت برد که هر طور شده، لینک را مطمئن تر کنم و قرار بدم. اگر دوست داشتید، نکات زیر را مطالعه فرمایید:
۱. تعجبم از این است که چرا داوود چوبینی با وجودی که یک ماه از آن خبر داشت، این لینک را دقیقا پس از انتشار این پست، اینجا گذاشت. در واقع، انتظار میرفت، ایشان همان روز اولی که مطلع شد، لینک را پخش کند که شاید خودش توضیح بدهد چرا اطلاع رسانی در بابت مسئله ی به این مهمی را یک ماه به تعویق انداخته.
۲. سایت محمود هژبری عزیز، به علت استقبال و دانلود بالای کرزویل سیزده، توسط دوستان، ترافیک کم آورد و در واقع شرکت میزبانیش، سایتش را موقتا بست. نخواستم ما ایرانیها یک دفعه آن طرف حمله کنیم و سایت آندری یک دفعه این شکلی پا در هوا شود.
۳. خودم شخصا از لینکی که از جناب آندری هستش این بسته را گرفتم و یکی دو بارش ناقص شد. گفتم نکند شما پول بدهید، اینترنت شارژ کنید، دانلود بکنید، بعدش ناقص از آب در بیاید.
۴. سایت گلستان بلایند به خاطر دانلود های مکرر، چند بار بسته شده است.
۵. سایت کنار زندگی به خاطر دانلود های مکرر، چند بار، بسته شده و آخرین بار نیز کلا مطالبش نابود شد.
۶. سازنده ی این بسته، در سایتش گفته است که اگر این ویندوز گویا شما را مستقل کرده است و اگر تمکن مالی دارید، میتوانید کمک مالی بفرستید. ما که کارت اعتباری نداریم که برای ایشان کمک بفرستیم. قصدم این بود که اگر ده نفر این پهنای باند را حمایت کردند، لینک خودمان را به صورت عمومی بفرستم توی سایتشان و بگویم که ما هم هستیم و از آنها بخواهم لینک محله ی ما را به عنوان یک لینک مستقیم و رایگان برای خارجی ها قرار بدهند. یعنی میخواستم لینک ما هم در کنار لینک سایت آندری قرار بگیرد تا ما با هم کمک کرده باشیم. خواستم به برایان بگویم این ما هستیم، گوش کنیها، در ایران، برای کمک به شما، ما نیز این لینک ارزشمند را پشتیبانی میکنیم تا بار ترافیکی کامپیوتر مرکزی شما کمتر شود. به هر حال، نشد که نشد.
۷. دو سه هفته پیش، یکی با من در Skype تماس گرفت و گفت من قصد دارم ویندوز قابل حمل گویا را که خودم درست کردم با قیمت فلان، برای هر نسخه، پیش فروش کنم. من ناراحت شدم ولی سرم شلوغ بود. دو روز پیش، اتفاقی گشتم تا ویندوز گویای قابل حمل را پیدا کردم و متوجه شدم ایشان قرار است کار یکی دیگر را در ایران به اسم خودش تمام بکند و خوب قرار هم هست که کلی پول از جیب ملت برود. این شد که با خودم عهد بستم هرچه سریعتر عمومیش کنم تا همه بهره مند شوند و خوب سریعا راهنمایش را ترجمه کردم اینجا گذاشتم ولی مشکلاتی که برای لینک در بالا گفتم و مسائلی که در جریان هستید، پیش آمد.
۸. ناگفته نماند که من خودم در اواسط انجام پروژه ای شبیه به این بودم و قصد عرضه ی اش را داشتم که با مشاهده ی این پروژه، کار خودم را نیمه تمام گذاشتم چون این یکی به نسبت زیادی کامل بود.
۹. بالاخره، هرچه گفتند، هرچه بگویند و هرچه خواهند گفت، خواهد گذشت. از ما، فقط خاطره هامان می ماند. آن روزی که ما فایل های بزرگ را به رایگان، با لینک مستقیم و با علاقه روی سایت میگذارید، هیچ کس پیام اسکایپ نمیفرستد که اینها را دعا کنید ولی امروز حتما پیام رسان های بیشماری خواهند بود. بودن یا نبودن این افراد، هیچ لطمه ای به حرکت قطار محله که من نزدیک به سه سال است شروعش کرده ام نخواهد زد. امیر علیزاده در مصاحبه ای که جواد حسینی با او داشت، حرف قشنگی زد. امیر گفت، ما در گروه نابینایان ایران، تمرین میکنیم نظرات مخالف عقاید و باورهای خود را بشنویم و تحمل کنیم. من مخصوصا اصرار بر عدم حذف آدرسی که دیشب داوود توی محله گذاشت دارم برای اینکه قصدم کسب سود نیست و باور دارم، بشر آنقدر شعور و معرفت دارد که ما نمیتوانیم حق انتخاب او را نادیده بگیریم. بنابرین، شما نیز حق انتخاب دارید که از کدام روش و با کدام لینک، فایل را دریافت کنید. فقط دلیل اینکه لینک آندری از طرف من منتشر نشد، همانهایی بود که بالا گفتم. جلوگیری از افزایش ناگهانی ترافیک سایت آندری، تلاش برای جمع آوری کمک به میزبانی این پروژه و اطمینان از دریافت سالم بسته توسط شما.
موفق باشید.

سلام دوستان عزیز, فکر کنم رعایت اخلاق چیز خوبی باشه. من حرفهای مجتبی را کاملا قبول دارم و آن را لایک میکنم. بعضی از دوستان جوری از نداشتن تمکن مالی حرف میزنند که گویی باید یه صد هزار تومنی پرداخت کنند بابا همش ۵ هزار تومنه. چرا اینقدر بد اخلاقی میکنید چرا اینقدر خست به خرج میدهید. یکی در ایمیلی نوشته که پهنای باند گوش کن به ما چه. واقعا این است معنی با هم کار کردن و همکاری کردن! این بنده خدا نشسته متنی را ترجمه کرده بعد خواسته که آبروی ایران و ایرانی را جلو خارجیها حفظ کنه اون وقت بخاطر ۵هزار تومن ببین چه الم شنگه ای راه می اندازند. جناب چوبینی با این کارت چند نفر را از خسارت میلیونی نجات دادی یا چند نفر را پولدار و سرمایه دار کردی, این اقدام زشت نیست که بیای تو همین سایت که مدیرش زحمتی کشیده متنی را ترجمه کرده, یک لینک بذاری, خب به قول مجتبی چرا زودتر این کار را نکردی چرا جای دیگر نذاشتی.
فرض کنیم که اصلا دلایلی که مجتبی گفت درست نباشه و فقط بخواد از این راه مقداری از هزینه های خرید پهنای باند محله را تأمین کنه, آیا به نظر شما این اشکال داره, چرا باید در آنچه که مربوط به خودمان میشه و به پیشرفتمان کمک میکنه تا این حد خصت به خرج دهیم. واقعا آدم بعضی وقتها تأسف میخوره که ما کی هستیم و چقدر نگاه سطحی و ساده ای بمسائل داریم.
من چون اهل نصب ویندوز و اینجور چیزا نیستم فعلا نیازی به این لینک ندارم ولی افتخار داشته ام که کمک ناچیزی به خرید پهنای باند داشته باشم.
بیایید منصف باشیم بیایید اینقدر خست به خرج ندهیم بیایید اینقدر در صدد مچ گیری نباشیم

سلام دوستان
من دیگر نمی خواستم در این بحث شرکت کنم ولی چون چندتا از دیدگاه ها در مورد من بود اومدم تا جواب بدم
۱. من نگفتم که مجتبی اشتباه کرد که این رو پولی تو سایت گذاشت و همچنین نگفتم که مجتبی کار خوبی کرد که پولی گذاشت.
۲. مجتبی جان کسی و با چنین آوازه ای در دنیا هیچ وقت این فایل رو جایی up نمی کنه که با دانلود همزمان چندتا کاربر سایتش بسته بشه. اونا را خواهشاً با ایرانی ها مقایسه نکن.
۳. رضا بخشی در جریان مشکلات من هست. عزیزان دل من در اثر قطع و وصل شدن برق جمهوری اسلامی هارد خود را از دست دادم و اطلاعاتی را از دست دادم که ضربه ی سنگینی به روحیه ی من وارد کرد. دیگر به فکر زندگی هم نبودم چه برسد به ضبط یک آموزش و تدوین و ویرایش آن.
۴. مجتبی جان کلاً از موقعیتی که داری گاهی خواسته و گاهی ناخواسته سو استفاده می کنی. مثل کاری که با آن برنامه ی اسکنر کردی و اون رو پولی تو سایت گذاشتی و اغراق کردی که با جست و جوی فراوان و گذاشتن چندین ساعت آن را پیدا کردی. بعد به مرور زمان من فهمیدم که دروغ گفتی و اون رو از یکی از بچه ها گرفته بودی.
کلاً مثل یه عده ی معدود از نابینا ها از پول بدت نمیاد. حال از هر راهی که باشه.
۵. عزیزان دل اگر شما adsl داشته باشید با اون لینکی که من گذاشتم هیچ مشکلی نخواهید داشت. من به شما قول می دم.
من دیگر پاسخ کسی را نخواهم داد مگر اینکه راجع به نحوه ی استفاده از این بسته باشه.
در ضمن داشت یادم میرفت من بعد از عید فایل صوتی رو میذارم باور کنید الآن سرم شلوغ هست و وقت اصلاً ندارم.

با درود
اول از همه بگم که من تنها نظر خودم رو اینجا مینویسم و با هیج شخصی نزاع نمیکنم
از داوود و مجتبا تشکر میکنم برای قراردادن این پستها
-اگه قرار باشه مجتبا از این راه حتا پول هم در بیاره به نظر هیج اشکالی نداره چرا که اون به جامعه نابینایان کمک زیادی در زمینه رایانه کرده
-تعمین هزینه برای پهنای باند خودش مستلزم هزینه است
-همین که مجتبا مطالب را ترجمه و دست بندی کرده خودش خوبه.چرا که من و شما میتوانستیم این کار را انجام دهیم اما به هر دلیلی انجام ندادیم
-من خودم آماده هستم برای کمک به تعمین باند محله برای همگانی شدن این لینک
behzad.hendabadi@gmail.com
-تا آنجایی که توان داشته باشم به این مطلب برای همگانی شدن لینک کمک میکنم البته در صورت موافقت مدیر
-در آخر هم بگم که هر انسانی حق انتشار و عرضه خلاقیت خودش را دارد هر چند که اندک باشد
خیلی ها مثل الکساندر گراهامبل تلفن را اختراع کرده بودند اما او زودتر به اداره ثبت اختراعات رسید.
خوش باشید.

درود

من خیلی راحت و بدون هیچ دردسری،فایل رو به راحتی از لینکی که جناب چوبینی قرار داده بودند ،دریافت کردم،از جناب چوبینی ،کمال تشکر و قدردانی رو دارم،
آقای چوبینی،لطفا هرچه زودتر،فایل صوتی این پکیج رو قرار بدید،خیلی هم ممنونم از شما

ضمنا با صحبتهای آقای چوبینی مبنی بر اینکه سایتهای خارجی رو با ایرانی مقایسه نکنید،کاملا موافق هستم

پیروز و سربلند باشید

سلام محمد جان.
دقت کن که:
۱. مبلغ به تومان هستش.
۲. همه ی فیلد های دیگه مثل توضیحات و ایمیل و این ها را پر کرده باشی.
https://www.gooshkon.ir/jahanpay.ogg
3. اگر نشد، اصراری نیست. همین که به فکر هستی، خودش یعنی یک دنیا!
شما و دیگران واقعا ممنون که هستید!

سلام خسته نباشید آقای خادمی من با وجود اینکه از محله دانلود نکردم اما این را ناسپاسی کامل میدانم که از اطلاعرسانی شما و دوستان قدردانی نکنم. میدانم که خیلی از دوستان نابینا مدتها پیشتر از وجود این بسته اطلاع داشته اند اما به دلایلی که برای خودشان محفوظ است از انتشار آن خودداری کردند. اما دوستان ما در محله همه را از خود و برای خود هممحلی ها میدانند. همیشه موفق و سرفراز باشید.

با سلام خدمت شما دوستان عزیز من امروز داشتم توی اینترنت سرچ میزدم به سایتی خوردم که این ویندوز رو داشت اما توی اون سایت دو فایل قرار داشت فایل اول که ۴ گیگ بود که مخصوص ۶۴ بیت و فایل دوم که ۳۰۰ مگابایت که مخصوص ۳۲ بیتی بوده لطفاً در این مورد با من صحبت کنید من تمایل به خرید این ویندوز را دارم اما اگر آموزش استفاده از آن برایم موجود باشد
کذا خواهشمندم در صورت تمایل با من همکاری کنید
باتشکر خدا نگهدار

دیدگاهتان را بنویسید