خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو
معرفی سایتی برای ایجاد فلش کارت‌های آنلاین

درود به همه

امروز داشتم دنبال یه برنامه که کار فلش کارت‌های فیزیکی رو انجام بده می‌گشتم. همونطور که می‌دونید استفاده از فلش کارت به صورت وسیعی توی آموزش زبان و مشابه اون توسط بینا‌ها استفاده می‌شه. یه برنامه پیدا کردم که از توضیحاتش پیدا بود که برنامه‌ی عالی‌ای هست. اما متاسفانه نسخه‌ی ویندوزش رو که امتحان کردم با جاز سازگار نبود. ولی یه نسخه‌ی وب هم داشت که با وجود امکانات پایینتر با جاز سازگار هست. این سیستم فلش کارت هوشمنده. منظورم از هوشمند اینه که شما وقتی شروع به یادگیری کارت‌هایی که ساختید می‌کنید اول متن جلوی کارت رو بهتون نشون می‌ده. مثلا Der tisch (کلمه‌ی آلمانی به معنای میز) بعد از اینکه خودتون از حافظه متن پشت کارت رو گفتید مثلا معنی فارسی کلمه یا در این کار ناموفق بودید. کلید Answer یا یه چیزی توی این مایه‌ها رو می‌زنید و پشت کارت بهتون نمایش داده می‌شه. حالا اینجا چندتا گزینه هست که با توجه به سطح دشواری‌ای که توی به یاد اوردن کلمه داشتید یکی رو انتخاب می‌کنید. برنامه با توجه به انتخاب شما کارت‌هایی که خوب یاد گرفتید رو کمتر و کارت‌هایی که هنوز باهاشون مشکل دارید رو بیشتر نمایش می‌ده.

آدرس این سایت هست: www.ankiweb.netثبت نام خیلی خیلی آسونه. اگه شما بینا یا نیمه بینا هستید پیشنهاد می‌کنم نسخه‌ی کامپیوتر و موبایلش رو هم امتحان کنید. البته نمی‌دونم شاید نسخه‌ی IOS و Android با صفحه خوان‌های این دو سیستم عامل سازگار باشن.

وقت خوش.

۸ دیدگاه دربارهٔ «معرفی سایتی برای ایجاد فلش کارت‌های آنلاین»

درود محسن عزیز
فلش کارت کارت‌های کوچیک مقوایی هستند که بینا‌ها برای آموزش ازشون استفاده می‌کنن. مثلا طرف می‌خواد اسپانیایی یاد بگیره. یه سری فلش کارت تهیه می‌کنه. بعد یه طرف هر کارت یه کلمه‌ی اسپانیایی می‌نویسه و پشتش معنی فارسیشو. بعد این کارت‌ها رو بازبینی می‌کنه. مثلا روی کارت رو می‌بینه نوشته : Pero بدون اینکه کارت رو برگردونه و معنی رو ببینه سعی می‌کنه معنی رو از حافظه بگه. اگه تونست این کار رو بکنه. کارت رو برمی‌گردونه و معنی رو می‌خونه تا ببینه آیا درست جواب داده؟ اگر هم نتونست به هر حال کارت رو بر می‌گردونه و معنی می‌خونه و سعی می‌کنه به خاطر بسپره.
امید که توضیحاتم کافی بوده باشه.

میثم جان! تو جز معدود نویسندگان این وبلاگی که از همه نظر خوب می‌نویسی. خیلی خوبه که هم مطالبی که انتخاب می‌کنی به درد بخور و کاربردی هستند و هم نسبت به املا و انشای چیزی که می‌نویسی دغدغه داری. آفرین. لذت بردم. من تا به حال این جا کامنت نذاشته بودم اما نوشته‌ی تو رو که خوندم به نظرم رسید که کامنت نذاشتن برای تو کار منصفانه‌ای نست. برات آرزوی موفقیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید