خانه
جستجو
Close this search box.
جستجو

مناسبسازی معابر از شایعه تا واقعیت

بنام خدا دوستان سلام، من امروز در اولین پستم در این محله قصر دارم به مقوله ی مهمی که این روزها بسیار مطرح است و آن مناسبسازی معابر برای معلولان است از دیدگاهی متفاوت نگاه کنم، امیدوارم مفید واقع شود.
از سالها پیش بحث مناسبسازی معابر برای رفت و آمد راحت معلولان در مجالس و محافل مربوط بحثی مهم و مطرح بوده است کارهای بسیار مهمی در این ارتباط صورت گرفته است که معلولان را شرمنده ی مسؤولان محترم کرده است.
اینکه بگوییم هیچ کاری انجام نگرفته دور از انصاف است برخی از این کارهای مهم عبارتند از/
1 کاشت درخت بر سر راه پازلهای ریلی/ شهرداران طبیعت دوست برای گسترش فضای سبز درختان تنومندی را بر سر راه پازلهای ریلی که نابینایان جهت رفت و آمد از آن استفاده میکنند میکارند تا ما نیز از طبیعت بیبهره نباشیم و گاهی به درختان هم یه سری بزنیم.
2 نصب میله ها در پیادهروها/ شهرداران محترم جهت سرگرمی ویلچر نشینها میله هایی را در پیادهروها بر سر راهه آنها نصب میکنند تا آنان مجبور شوند از راهی که آمده اند برگردند و شاید پلی پیدا کنند و وارد خیابان شوند تا بتوانند به راه خود ادامه دهند، تازه این برای روانسازی معابر هم بسیار مفید است.
3/ حضف پلهای روی جوب/ مسؤولان محترم برای تفریح ما معلولان پلهای روی جوبها را حضف میکنند تا ما برای عبور از جوبها کمی سرگرم شویم و گاهی هم بدون کمک گرفتن از کسی نتوانیم از آن عبور کنیم.
4/ کندن معابر/ گاهی هم معابر را میکَنند و آن را بدون علامت رها میکنند تا برخی از ما که حواسمون پرته داخل آن بیفتیم و باعث خنده ی برخی افراد بیفرهنگ و بیجنبه شویم و البته ناراحتی برخی افراد دیگر تا بدین وسیله تفاوت انسانها بیش از پیش مشخص گردد.
5/ حضف رمپها در برخی مکانها رمپها را حضف میکنند تا ویلچریها محتاج دیگر افراد شوند یا گاهی هم از رفتن به آن محل منصرف شوند.6
6/ بالا بردن ارتفاع عابربانکها/ مسؤولان محترم بانکها جهت عدم دسترسی معلولان به عابربانکها ارتفاع آنها را بالا میبرند تا نکنه آنها پولهای داخل کارتهایشان را بردارند چون تمام میشود.

البته کارهای بسیار زیاد دیگری هم صورت گرفته است که هرچه بنویسیم تمام نمیشود و ما از عهده ی آن بتنهایی برنمیآییم و محتاج کمک شما هم هستیم. بگونه ای که بسیاری از مسؤولان محترم برای اینکه ما از آنها بیش از این شرمنده نشویم فرمهای منتشر شده ی مربوط به مناسبسازی را پر نکردند و شاید هم خواستند ریا نشود، اگر لیاقت دارند خدا حفظشان کند.
بدرود.

۲۵ دیدگاه دربارهٔ «مناسبسازی معابر از شایعه تا واقعیت»

درود
من اول در باره ی من رو خوندم
اولش بگم که ایول به شما
اینقدر خوشحال شدم که احساس خوشبختی میکنید امیدوارم روز به روز خوشبختر و شادتر باشین خیلی عالیه دوتا بچه
از فعلیتتون در زمینه ی موسیقی هم لذت بردم فکر کنم ازین گروه یه دوتایی آهنگ شنیدم
راستی اسم بچه هاتون چیه
بعدش هم که خیلی با حال بود
خدایی هم که نمیدونم چی بگم
روی این خط مناسب سازی شده ها پر از ماشینو موتوره
خلاصه که زیادن ازین قبیل
دل عالی پر شادی

اصغر جون درود بر تو. از متن زیبایت ممنون. خوب شد که به محله آمدی و به ما افتخار آشنایی دادی.
از اینکه توانستی در مورد ازدواج به تصمیم قطعی برسی خیلی خوشحال شدم, آخه بسیاری از همنوعان هیچگاه نمیتونند در این زمینه تکلیفشون را معلوم کنند و مرتب در شک و تردید به سر میبرند و مرتب معایب و محاسن ازدواج درون گروهی و برون گروهی را سبک و سنگین میکنند.
به هر حال بهت تبریک میگم برای خودت و خانواده محترمت آرزوی سعادت و بهروزی دارم.
از همینجا شما را برای سفر به اصفهان دعوت میکنم.

سلام عمو حسین مرسی ولی من معتقدم که اگه با همنوعانان حرف بزنیم و منطقی آنها رو متقاعد کنیم بهترین انتخاب معلولان ازدواج با همنوع است چون درک متقابل موجب بهتر شدن زندگی میشود و در ضمن همه ی ازدواجها نکات مثبت و منفی خاص خود را دارند.
از دعوتتون هم بسیار سپاسگذارم اگه موقعیتش پیش بیاد حتمً.

سلام.آقای خیراندیش منم مث دوستایی که قبل از من نظر گذاشتن بابت موفقیت های زندگی شخصیتون و پشتکارتون بهتون تبریک میگم ,انشاء الله که سالیان سال کنار هم آرام و خوشبخت و رضایتمند زندگی کنیدو فرزندانتون هم مثل خودتون آینده ای روشن و پرافتخار داشته باشن.
در مورد معابر هم که متاسفانه تهران اصلا مناسب سازی نداره,باز یه مقدار غرب و منطقه های نوسازش بجای اینکه از پله های زیاد استفاده بشه ,معابر شیب دار درست کردن که برای سالمندان هم مناسبه البته متاسفانه مثل همیشه موتوری ها امان عابر رو نمیدن

سلام اصغر عزیز.
مطلبت جامع و کامل و عبرت آموز بود، البته برای مسوولین.
از اون بهتر درباره شما بود که باعث شد احساس غرور افتخار به من دست بده که همنوع تلاشگر و خوشبختی مثل شما دارم.
همواره موفق و روز به روز خوشتخت تر باشی.

سلام اصغری خوبی دادی؟
به چند چیز باید اشاره و اعتراف کنم:
آره با خودم یه قابلمه خاک آوردم بریزم سر مسئولین مسئولیت پذیر بی مسئولیت.
برین کنار خاک ریزی صورت بگیره:
خاخاخاخاخاخاخاخاخاخاخاخاخاخاخ.
خوب تمام شد.
یکی از علل عدم استفاده من از عصای سفید زبان بسته همینایی هست که اصغر جون اشاره کرده اند.
راستی من تو اینترنت یه جایی دیدم نوشته بود که اپل یه مدل گوشی داره که نابینا هدست مخصوصشو تو گوش میکنه و اپلو تو جیبش میزاره و موانع بهش گفته میشه.
کور خوندین جدی نگیرید تو ایران نمیاد!!!خخ خخخ خخخ خخ خخ خخ.
با این افتضاحی که پیاده رو و خیابانهای ایران داره حق هم داره تو ایران نیاد چون مسئولان عادل هر شب یه خوابی جدید میبینند و اپل چون از نقشه استفاده میکنه نمیتونه ساپرت کنه. البته بد هم نیستا یه پولی هم تو جیب نرم افزار فروشهای مبایل میره هر نابینا باید بره یه ورژن جدید نقشه شهرو تهیه کنه و هر بار هم ۱۰ ۲۰ تومان پول میده!!! تازه اگه مهندسان شهرداری توانشو داشته باشند بتونند نقشه را بروز کنند این اتفاق صورت میگیره که تو کشور ما غیر ممکن است.
ضرر نداره که مستمری ۵ درصد افزایش دادند تو شهر همه میگند خوش به حال شما بهزیستی ۵ درصد افزایش داد.
البته طبق قانون ریاضیات بهزیستی ۵ درصد ۷۰ هزار تومان میشه ۵ هزار تومان.
یعنی منی که با ۳ تا بچه که میشیم ۵ نفر ۶۰ هزار میدادند الان ۶۵ هزار تومان میدند.
خاک تو سره بالا نشینان بهزیستی.
بیخیال فرش دنیا پره موکته. .
مملکت صاحب نداره هرکی هر جور میخاد میکنه.
بله دوستای عزیز من سالها با اصغر دوست داشتنی باهم فعالیت داریم و به بعنوان یه همشهری و همنوع و نیز همگروهی خیلی خاطرشو میخام.
من برادر ندارم ولی این دوستای باحال برام از برادر برتر هستند.
پسره خوبی هست و با خانوادش موفقتر.
من خودم هم به ازدواج این خانواده که خانم ایشان هم همکلاس من بودند افتخار میکنم.
شخص خود بنده نیز به ازدواج هم نوع علاقه زیادی داشتم ولی قسمت نشد خدا دل اونایی رو بشکنه که تا ابد دلمو شکوندند.
البته نا گفته نماند میتونم به صراحت بگم من هم یکی از موفق ترین نابیناانی هستم که با همسر بینا زندگی پر محبتی داریم.
یکی از اصلی ترین دلیل عدم ازدواج نابینایان این خانواده های نا انصاف هست که مورد شخص بنده از این نوعش بود.
بیخیال جاش نیست بحث را به مبحث خانوادگی بکشیم.

سلام بر جناب خیر اندیش گرامی
اولین پستتون خیر مقدم
خب اولش شما که این همه موسیقی دانید چرا برا برنامه خودمون “زندگی ادامه داره” آهنگ نمی‌فرستید هان هان هان ؟؟؟
دومش هم که آری حق با شماست ولی خب خداییش نمی‌شه این همه هم بی انصاف بود ها خیلی از معابر و پیاده رو ها بهتر شده البته نسبت به قبل درسته عالی و حتی خوب و حتی متوسط هم نیست اما از قبل ها بهتر شده …. در شهرستان خمینی‌شهر طی یه جلسه که ما با مسؤولین شهرستان در مورد مناسب سازی و این حرفا داشتیم خب بقیه حرفاش به کنار سر آخر تصمیم بر این شد که اگر از معلولین خمینی‌شهری هر کی به یکی از این ادارات تابعه مراجعه کرد با بیان معلولیتش کمک متناسب با معلولیتش بهش بشه مثلاً اگه جسمی هست مسؤول مربوطه موظف هست بیاد پایین کار اون رو انجام بده اگه نابینا هست یکی از کارمندان بیاد راهنماییش کنه و فرم های مربوطه اگه هست رو براش بخونه یا بنویسه و این یه مصوبه در فرمانداری شد و خب لازم الاجرا هست “نرسیدم خودم شخصاً امتحان کنم ببینم اجرایی شد یا نه ولی خب همین که این مصوبه رو با توجه به این که محدودیت هایی در مناسب سازی فضا های اداری داشتند و دیدند حالا حالا ها نمی‌شه و نمی تونند مناسب سازی های استاندارد رو درشون اجرایی کنند به این نتیجه خوب رسیدند”

آقا بازم اومدم
تو شهر ما روز به روز دست انداز و سرعتگیر و درخت کاری و مناسب سازیهای زیادی و مخصوصاً مخصوصاً این آقا شهردار هم جوب باز هست همش جوبهای سالمو هم خراب میکنه از اول میسازتش، صورت میگیره.
شهردار قبلی هم پل باز بود همه ی فلکه ها و میدانها رو تبدیل به پل زیر و یا رو گذر کرد.
مهمتر از اونا کندن چاه برای معلول است که بیفته دیگه برنگرده!
=هیشکی تورو دوست نداره،
بری دیگه برنگردی=
ظاهراً همش تو تلویزیون بهزیستی و شهرداریو استتانداری و نمیدونم یهسری ازین چیچیا میگند مناسب سازی شده اما جز چارراه و شریتی که اکثراً محل رفت و آمد دوست پسرا و دوست دخترای دانشگاهی هست جای دیگه ای مناسب سازی نشده بلکه خرابتر هم شده.
مبارکه.

دیدگاهتان را بنویسید